http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... adliner.nlvrijdag 15 januari 2016 | 10:48
Op oudejaarsnacht liep hond Bas uit Holten weg vanwege het vuurwerk.
De afgelopen weken werd gezocht naar de hond, maar het mocht niet baten.
Gistermiddag is de hond dood gevonden langs de A1 bij Rijssen.
Boswachter Arend Spijker was de afgelopen tijd betrokken bij de zoektocht naar Bas.
Hij twitterde gisteren dit bericht.
Arend Spijker @WoudloperArend
Bas, de vermiste Appenzeller die oudejaarsavond wegliep uit angst voor vuurwerk, is gisteren helaas dood gevonden langs de A1bij Rijssen.
08:38 - 15 januari 2016
Extra treurig was dat de eigenaar van de hond gisterochtend de boswachter nog had gebeld dat de hond gezien zou zijn.
"Hij had weer een sprankje hoop", zegt Spijker.
Maar een paar uur later werd de eigenaar gebeld door de dierenambulance dat Bas gevonden was, dood langs de snelweg.
Een soorgelijke hond als Bas
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond die oudejaarsnacht wegliep voor vuurwerk dood gevonden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Re: Hond die oudejaarsnacht wegliep voor vuurwerk dood gevon
Bah wat akelig

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
-
- Zeer actief
Ben eigenlijk wel voorstander van afschaffen van commercieel vuurwerk..
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik ben voor afschaffen van al het vuurwerk.Cairo_ schreef:Ben eigenlijk wel voorstander van afschaffen van commercieel vuurwerk..
Van mij mag er wel 1 plek komen waar van uit de gemeentes vuurwerk afgestoken wordt door mensen die gewend zijn met grof geschut te werken zodat mensen die vuurwerk mooi vinden daar heen kunnen gaan. Maar als het helemaal niet meer gebeurd dus helemaal geen vuurwerk vind ik dat ook prima. Jaarlijks veel gewonden, dieren die helemaal van slag zijn en er gaat veel geld in om.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Triest voor eigenaren en hond
Hier schieten ze nog steeds 3 of 4 keer per week vuurwerk af en dat midden in de nacht.
Elke keer zit je door blaffende honden rechtop in bed

Hier schieten ze nog steeds 3 of 4 keer per week vuurwerk af en dat midden in de nacht.
Elke keer zit je door blaffende honden rechtop in bed

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Het is wel een bijzonder verhaal. Hond woonde helemaal buiten het dorp tussen de weilanden... Wel een triest verhaal. Elke wandeling uitgekeken naar de hond maar nooit gezien. Uiteindelijk toch een hond uit het dorp hier. Sneu 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Pfff wat triest

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
het is traditie en zitten ook veel goede kanten aan.toots schreef:Ik ben voor afschaffen van al het vuurwerk.Cairo_ schreef:Ben eigenlijk wel voorstander van afschaffen van commercieel vuurwerk..
Van mij mag er wel 1 plek komen waar van uit de gemeentes vuurwerk afgestoken wordt door mensen die gewend zijn met grof geschut te werken zodat mensen die vuurwerk mooi vinden daar heen kunnen gaan. Maar als het helemaal niet meer gebeurd dus helemaal geen vuurwerk vind ik dat ook prima. Jaarlijks veel gewonden, dieren die helemaal van slag zijn en er gaat veel geld in om.
Als je alles wil gaan verbieden mag er ook niks meer
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Welke goede kanten?Marco88 schreef:
het is traditie en zitten ook veel goede kanten aan.
Als je alles wil gaan verbieden mag er ook niks meer
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ken geen goede kanten van vuurwerk: t stinkt, kost klauwen geld, levensgevaarlijk, slecht voor t milieu en waardeloos voor dieren... ik hang de vlag uit op t moment dat ze t verbieden... kan me niet snel genoeg gaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
jammer voor de hond, maar elk zijn meug.
Anderen vinden dan weer dat mijn honden stinken, mijn paarden schijten op straat, ze kosten me handenvol geld voor 'niets'... maar ik hou er toch echt wel van. Genoeg mensen die het houden van honden en paarden ook willen verbieden, maar ik denk er in alle geval niet aan en ga mijn goddelijke gang met mijn hobby.
Anderen mogen gerust vuurwerk afschieten. Als mijn dieren daar op reageren, is dat mijn verantwoordelijkheid, niet de hunne.
Gecontroleerd afschieten zeker weten, net zoals gecontroleerd honden en paarden houden ook een plicht is.
maar verbieden? Absoluut niet.
Anderen vinden dan weer dat mijn honden stinken, mijn paarden schijten op straat, ze kosten me handenvol geld voor 'niets'... maar ik hou er toch echt wel van. Genoeg mensen die het houden van honden en paarden ook willen verbieden, maar ik denk er in alle geval niet aan en ga mijn goddelijke gang met mijn hobby.
Anderen mogen gerust vuurwerk afschieten. Als mijn dieren daar op reageren, is dat mijn verantwoordelijkheid, niet de hunne.
Gecontroleerd afschieten zeker weten, net zoals gecontroleerd honden en paarden houden ook een plicht is.
-
- Zeer actief
Van mij mogen ze dat knalvuurwerk wel verbieden omdat veel mensen en dieren er last van hebben en daar niet om gevraagd hebben en het ergste van alles: er zich niet van kunnen onttrekken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Triest voor hond en eigenaar , maar dood is duidelijkheid en beter dan nog maanden lopen zoeken en ongerust zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

En alle wilde dieren dan?maart schreef:Als mijn dieren daar op reageren, is dat mijn verantwoordelijkheid, niet de hunne.
Elk jaar vallen er weer zo veel slachtoffers (mens en dier) door vuurwerk.Dat zou veel zwaarder moeten wegen dan eventuele goede kanten (die ik ook niet zie).
Wat ontzettend verdrietig, arme hond, arme baasjes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Wat ontzettend triest voor hond en baasje 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Wat ontzettend triest voor hond en baasje 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Als ik het goed begrepen heb vallen de meeste slachtoffers door illegaal vuurwerk, en dat mag sowieso al niet.
Precies.Domor schreef:Als ik het goed begrepen heb vallen de meeste slachtoffers door illegaal vuurwerk, en dat mag sowieso al niet.
-
- Vaste gebruiker
De stropers slaan ook hun slag als er vuurwerk wordt afgestoken omdat de herten enzo dan ook van slag zijn.
-
- Zeer actief
Lekker makkelijk praten als je zelf in een vuurwerkvrij of -arm gebied woont. Denk eens aan al die dieren die tegen het einde van het jaar in een oorlogsgebied wonen!maart schreef:jammer voor de hond, maar elk zijn meug.
- Domor
- Zeer actief
Ik woonde tot vorig jaar in zo'n oorlogsgebied, de ramen trilden in de sponningen en ons terrein, terwijl wij geen vuurwerk afstaken, stond blauw. Toch ben ik niet voor een vuurwerkverbod.
-
- Zeer actief
Inderdaad, dit is nummer vier voor zover ik weet.alinelaila schreef:Hij is niet de enige. Er zijn al een aantal honden, die op 31 dec ontsnapt waren, teruggevonden langs wegen
Heel triest

-
- Zeer actief
Ik woon er nu, maar ook ik ben niet voor een verbod. Terwijl ik zelf ook als de dood ben voor die knallen.Domor schreef:Ik woonde tot vorig jaar in zo'n oorlogsgebied, de ramen trilden in de sponningen en ons terrein, terwijl wij geen vuurwerk afstaken, stond blauw. Toch ben ik niet voor een vuurwerkverbod.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gelukkig worden de gebieden steeds groter waar al geen vuurwerk meer mag worden afgestoken, de klachten alleen maar meer dus ik hoop wel op een snel verbod.
Is al in veel landen normaal dus kan hier ook prima.
Is al in veel landen normaal dus kan hier ook prima.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Van mij mogen mensen best wel vuurwerk afsteken, net zo veel als ze willen en net zo hard als me maar willen. Maar anderen (mensen en dieren) hebben daar last van, hebben ze helemaal niet om gevraagd. Waarom zou je tegen een verbod van overlast zijn?
- Domor
- Zeer actief
Omdat het voor veel mensen het hoogtepunt van het jaar is en de werkelijke overlast (door zeer grof vuurwerk) maar door een zeer kleine groep wordt afgestoken en dat sowieso al illegaal is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Daar zouden hun baasjes beter eens aan denken*Wolf* schreef:Lekker makkelijk praten als je zelf in een vuurwerkvrij of -arm gebied woont. Denk eens aan al die dieren die tegen het einde van het jaar in een oorlogsgebied wonen!maart schreef:jammer voor de hond, maar elk zijn meug.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een kleine anderhalve week geleden is de hond van een clubgenoot in shock geraakt door een vuurwerkbom.
Compleet apatisch, zich echt dood houden, hartslag enorm hoog, ademhaling hoog en oppervlakkig en geen pupil reactie.
Ze is er door gekomen maar ben benieuwd of hij er nog mee kan trainen en werken.
Ze was overigens niet bang daarvoor voor vuurwerk. Met oudjaar is er nog mee gewerkt op een enorm drukke plek.
Kan me dus voorstellen als zo'n hond al zo'n zware reactie heeft dat andere honden daar uit de buurt er helemaal in blijven. En dat 10 dagen na oudjaar. Daar kan je je als eigenaar ook niet op voorbereiden.
Compleet apatisch, zich echt dood houden, hartslag enorm hoog, ademhaling hoog en oppervlakkig en geen pupil reactie.
Ze is er door gekomen maar ben benieuwd of hij er nog mee kan trainen en werken.
Ze was overigens niet bang daarvoor voor vuurwerk. Met oudjaar is er nog mee gewerkt op een enorm drukke plek.
Kan me dus voorstellen als zo'n hond al zo'n zware reactie heeft dat andere honden daar uit de buurt er helemaal in blijven. En dat 10 dagen na oudjaar. Daar kan je je als eigenaar ook niet op voorbereiden.