Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stabiele hond hulp gevraagd omgeving Meppel
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Stabiele hond hulp gevraagd omgeving Meppel
Ik ga het gewoon proberen.
Even in het kort.
Onze dwergschnauzer pup van 10 bijna 11 weken heeft tot nu toe bijna alleen maar nare ontstabiele honden ontmoet die gemeen naar haar doen of zoals vandaag een herder die met zijn poten tegen haar aan stote alsof ze een bal was.
Is er iemand in de omgeving van Meppel, Zwolle, Steenwijk, Hoogeveen die een hond of honden heeft die stabiel en rustig met pups om kunnen gaan. Je zou ons er enorm mee helpen. Ben zo bang dat al die nare ervaringen blijvende schade bij haar achterlaten.
Ik heb een auto dus kan ik makkelijk ergens inhaken en wil er best wel stuk voor rijden.
Hoop heel erg dat ik wat reacties krijg.
Even in het kort.
Onze dwergschnauzer pup van 10 bijna 11 weken heeft tot nu toe bijna alleen maar nare ontstabiele honden ontmoet die gemeen naar haar doen of zoals vandaag een herder die met zijn poten tegen haar aan stote alsof ze een bal was.
Is er iemand in de omgeving van Meppel, Zwolle, Steenwijk, Hoogeveen die een hond of honden heeft die stabiel en rustig met pups om kunnen gaan. Je zou ons er enorm mee helpen. Ben zo bang dat al die nare ervaringen blijvende schade bij haar achterlaten.
Ik heb een auto dus kan ik makkelijk ergens inhaken en wil er best wel stuk voor rijden.
Hoop heel erg dat ik wat reacties krijg.
- Ytje
- Zeer actief
Re: Stabiele hond hulp gevraagd omgeving Meppel

Dit is Joy. Weegt net iets meer dan 2 kilo.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Mijn Beau. Is onwijs beleefd voor pups, ik heb pas een paar dagen een pup in huis gehad en dat ging echt meer dan perfect. Hij houdt zich niet zo met andere honden bezig en de meest onzekere honden vinden hem daarom fijn: hij wil niets van ze en doet ook niets tegen ze. Maarja, wij wonen wel in Apeldoorn. Op de korte termijn lukt het me vrees ik even niet om naar Zwolle te komen 

- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Jammer, ik woon in de buurt van Rotterdam. Maar het is inderdaad best belangrijk dat ze wat positieve ervaringen krijgt met een paar verschillende honden. Herders werken bijna altijd met de poten, dat vinden die van mij ook helemaal niks.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Hier twee stabiele honden in de aanbieding, Macho houdt alleen niet van opdringerige pups en Timber niet van hyper de pieper stuiterballen die geen grenzen kennen.
Het zijn beide twee stabiele honden die de hondentaal goed verstaan en respect hebben voor de ander.
Timber houdt bovendien van kleine jonge honden, vind het geweldig er mee te spelen.
Dus we kunnen wellicht komende week eens een keer iets plannen, ik woon op een kwartier rijden van Meppel.
Het zijn beide twee stabiele honden die de hondentaal goed verstaan en respect hebben voor de ander.
Timber houdt bovendien van kleine jonge honden, vind het geweldig er mee te spelen.
Dus we kunnen wellicht komende week eens een keer iets plannen, ik woon op een kwartier rijden van Meppel.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Probeer het ook is op de doggy date app. Zo heb ik ook al een aantal fijn wandeling gehad. En daar kun je mensen uitnodigen uit jou omgeving. Dat doet de app automatisch. Zo heb je nog een breeder publiek. Succes
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Pas daar ook weer mee op, want via daar lopen ook mensen die juist geen sociale hond hebben maar dat zelf niet inzien. Of grotere groepen, ook niet handig.Nikkielvis schreef:Probeer het ook is op de doggy date app. Zo heb ik ook al een aantal fijn wandeling gehad. En daar kun je mensen uitnodigen uit jou omgeving. Dat doet de app automatisch. Zo heb je nog een breeder publiek. Succes

- Ytje
- Zeer actief
Ohhh echt heel graag. Dat zou super zijn. Ik doe je een pb spreken we daar wel even hoe en wat af.kloesje schreef:Hier twee stabiele honden in de aanbieding, Macho houdt alleen niet van opdringerige pups en Timber niet van hyper de pieper stuiterballen die geen grenzen kennen.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat je nu sociale/stabiele honden zoekt is natuurlijk heel goed, maar ik zou ook zorgen dat ze met dat soort types niet meer in contact komt.Ytje schreef: Onze dwergschnauzer pup van 10 bijna 11 weken heeft tot nu toe bijna alleen maar nare ontstabiele honden ontmoet die gemeen naar haar doen of zoals vandaag een herder die met zijn poten tegen haar aan stote alsof ze een bal was.
Veel meer zelf in de hand houden.
- Ytje
- Zeer actief
Dat zou ik ook niet durven. Via het hondenforum vertrouw ik het omdat je anders niet op zo'n forum zit zegmaar en vaak al veel meer ervaring met gedrag etc. We moeten echt positieve ervaringen krijgen anders weer ik niet hoe het gaat worden als ze de angstfase ingaat.Hilde schreef:Pas daar ook weer mee op, want via daar lopen ook mensen die juist geen sociale hond hebben maar dat zelf niet inzien. Of grotere groepen, ook niet handig.Nikkielvis schreef:Probeer het ook is op de doggy date app. Zo heb ik ook al een aantal fijn wandeling gehad. En daar kun je mensen uitnodigen uit jou omgeving. Dat doet de app automatisch. Zo heb je nog een breeder publiek. Succes
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een vriendin van me heeft diverse zeer sociale herders en woont in Nieuw Amsterdam en heeft ook een eigen hondenschool www.jardogsport.nl
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Als je zelf een doggy date aanmaakt kun je zelf de groep zo groot maken als je zelf wilt. En eerlijk gezegd heb ik tot nu toe juist alleen maar mensen leren kennen die wel weten hoe je met honden om moet gaan. Maar was maar een tip je kunt wellicht kijken. Is het niks dan weet je dat ook weer.Ytje schreef:Dat zou ik ook niet durven. Via het hondenforum vertrouw ik het omdat je anders niet op zo'n forum zit zegmaar en vaak al veel meer ervaring met gedrag etc. We moeten echt positieve ervaringen krijgen anders weer ik niet hoe het gaat worden als ze de angstfase ingaat.Hilde schreef:Pas daar ook weer mee op, want via daar lopen ook mensen die juist geen sociale hond hebben maar dat zelf niet inzien. Of grotere groepen, ook niet handig.Nikkielvis schreef:Probeer het ook is op de doggy date app. Zo heb ik ook al een aantal fijn wandeling gehad. En daar kun je mensen uitnodigen uit jou omgeving. Dat doet de app automatisch. Zo heb je nog een breeder publiek. Succes
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Mocht je eens in de buurt van Amsterdam zijn, Lou is gek op pups en speelt er ontzettend leuk mee 
- Ytje
- Zeer actief
Hou die in gedachten. Al komen we zelden in die omgeving maar je weet maar nooit. Dankje wel!Leonie. schreef:Mocht je eens in de buurt van Amsterdam zijn, Lou is gek op pups en speelt er ontzettend leuk mee
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik wil het wel proberen met Ayleen. Tot nu toe doet ze weinig met pups. Denk dat ze jou interessanter vindt.
Misschien een keer naar het bos in Staphorst? Ik kan elke woensdagochtend en in het weekend.
Misschien een keer naar het bos in Staphorst? Ik kan elke woensdagochtend en in het weekend.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Misschien zijn er mensen op de hondenschool die in de buurt wonen, zodat jullie eens samen kunnen afspreken?
Ik woon een beetje te ver helaas.
- Ytje
- Zeer actief
Lijkt me gezellig! Ik doe je een pb om wat af te spreken. Staphorst bos is mooi gebied ja_Leonie schreef:Ik wil het wel proberen met Ayleen. Tot nu toe doet ze weinig met pups. Denk dat ze jou interessanter vindt.![]()
- Ytje
- Zeer actief
We hadden gisteren onze tweede les we gaan binnenkort met de trainer en zijn eigen hond lopen.veertje schreef:Misschien zijn er mensen op de hondenschool die in de buurt wonen, zodat jullie eens samen kunnen afspreken?
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
sorry, zit te ver weg voor je, anders was de hond van mijn ouders nog wel wat geweest
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ytje
- Zeer actief
Ik vraag altijd de eigenaar hoe hond met pups is en deze zei dat het heel goed ging.. tja als joyvoetbal. We komen heel erg weinig honden tegen dus ben ik altijd blij als ik er een zie en vraag dan. Maar ben er inmiddels achter dat dit niet werkt en dat ik beter stabiele honden moet zoeken via hier en omgeving.Heavy schreef:Waarom laat je zo'n klein pupje kennismaken met een Herder?
Ik heb zelf een Herder en die zou ook helemaal blij worden van zo'n klein pupje en dat uit ze in slaan met poten of pupje optillen met haar neus en laten vliegen als ze de kans zou krijgen , die krijgt ze dus niet![]()
Maar ik heb geen nare onstabiel Herder![]()
Ik zou gewoon wat kleinere en rustige hondjes opzoeken.
Heb net mijn tante uit bussem gebeld of ik langs mag komen. Zij heeft heel veel vriendinnen die ze op de hei kent en lopen vaak samen. Ze heeft haar eigen hond en gaat nog 3 mensen bellen met een goede stabiele hond. Een labradoodle, bovier en 2 teckels. Komende dinsdag ga ik erheen. Als ze maar positieve indrukken op doet. Na ontmoeten gaan we een stuk lopen in een afgeschermd losloopgebied met het groepje.
- Ytje
- Zeer actief
Ja daar was ik achter. Ook leermomentje voor mij. Liever geen ontmoeting dan een slechte.Heavy schreef:Herders zijn meestal veel te ruw en wild in hun speelgedrag en zeker voor zo'n kleine pup .Ytje schreef:Ik vraag altijd de eigenaar hoe hond met pups is en deze zei dat het heel goed ging.. tja als joyvoetbal. We komen heel erg weinig honden tegen dus ben ik altijd blij als ik er een zie en vraag dan. Maar ben er inmiddels achter dat dit niet werkt en dat ik beter stabiele honden moet zoeken via hier en omgeving.Heavy schreef:Waarom laat je zo'n klein pupje kennismaken met een Herder?
Ik heb zelf een Herder en die zou ook helemaal blij worden van zo'n klein pupje en dat uit ze in slaan met poten of pupje optillen met haar neus en laten vliegen als ze de kans zou krijgen , die krijgt ze dus niet![]()
Maar ik heb geen nare onstabiel Herder![]()
Ik zou gewoon wat kleinere en rustige hondjes opzoeken.
Heb net mijn tante uit bussem gebeld of ik langs mag komen. Zij heeft heel veel vriendinnen die ze op de hei kent en lopen vaak samen. Ze heeft haar eigen hond en gaat nog 3 mensen bellen met een goede stabiele hond. Een labradoodle, bovier en 2 teckels. Komende dinsdag ga ik erheen. Als ze maar positieve indrukken op doet. Na ontmoeten gaan we een stuk lopen in een afgeschermd losloopgebied met het groepje.
Heavy mag van mij niet met hele kleine hondjes spelen.
Jip is niet ruw in zijn speelgedrag maar wel druk.
Hij zal rondjes gaan rennen en over de pup heen springen zonder haar aan te raken maar daar zit ze ook niet op te wachten
-
adamzo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
Jammer dat jullie op dinsdag gaan, ik had ook wel mee gewild met mijn pup. Heb je mijn topic al gelezen? daar staan ook goede tips op over omgang met andere honden. het heet 1e pup en andere honden.
leonie ik zit wel in omgeving Amsterdam...
leonie ik zit wel in omgeving Amsterdam...
I <3 my dogs 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
En waar gaan jullie meestal wandelen? Of reageer anders in je eigen topicadamzo schreef:leonie ik zit wel in omgeving Amsterdam...
- _Leonie
- Zeer actief
Er zijn twee losloopgebieden bij Staphorst, één van 2 km en één van 5 km. Bij de vijver en net buiten Staphorst bij het spoor (niet direct naast het spoor, uiteraard).alinelaila schreef:
Neem dan het stuk bij Punthorst, daar mogen ze los namelijk. Grootste deel van staphorster bos is aanlijngebied
-
adamzo
- Vaste gebruiker
wij gaan eruit bij de achterdeur,maken een rondje en gaan er dan weer in.
Flauw he. Maar echt waar. We wonen in Gein, aan de rand van Amsterdam, uit het dakraam kijk ik over weilanden. en je kunt hier wel lekker lopen, en de rondjes zijn nu natuurlijk nog niet zo groot.
Het is vlakbij Gaasperplas en vlakbij de Hoge Dijk, maar met pup ben ik daar nog niet geweest. Ik wil ook best eens verderop hoor. Waar zit jij?
Flauw he. Maar echt waar. We wonen in Gein, aan de rand van Amsterdam, uit het dakraam kijk ik over weilanden. en je kunt hier wel lekker lopen, en de rondjes zijn nu natuurlijk nog niet zo groot.
Het is vlakbij Gaasperplas en vlakbij de Hoge Dijk, maar met pup ben ik daar nog niet geweest. Ik wil ook best eens verderop hoor. Waar zit jij?
I <3 my dogs 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh wat heerlijk, ik heb zoveel in de Gaasperplas gewandeld toen ik nog bij Venserpolder woonde! Ik vond het echt prachtig daar.adamzo schreef:wij gaan eruit bij de achterdeur,maken een rondje en gaan er dan weer in.![]()
- _Leonie
- Zeer actief
Bij de vijver in de buurt is een stuk losloopgebied. Als je op de parkeerplaats staat bij de vijver, steek je de weg over waar je vandaan kwam en heb je een route van 2 km.alinelaila schreef:
Ik heb geen idee van routes van 2 of 5 km, daar hou ik me nooit aanIk weet alleen dat er bij Punthorst een stuk losloop is. Ik denk dat dat het stuk bij het spoor is.
Bij de vijver, bedoel je dan de Zwarte dennen? Ik wist niet dat dat losloop is. In de zomer toch sowieso niet ivm alle bezoekers?
De vijver is inderdaad niet losloopgebied.
-
adamzo
- Vaste gebruiker
ja dat vinden wij ook! We komen uit een galerijflat in Weesp en nu steeds een half jaar in een eensgezinswoning in Gein, heeeeeeerlijk!!!!!Gollum schreef:Oh wat heerlijk, ik heb zoveel in de Gaasperplas gewandeld toen ik nog bij Venserpolder woonde! Ik vond het echt prachtig daar.adamzo schreef:wij gaan eruit bij de achterdeur,maken een rondje en gaan er dan weer in.![]()
I <3 my dogs 

- Ytje
- Zeer actief
Wij wonen nu in een gallerijflat en aan het rondkijken voor laagbouw. Hoop ook zo'n gebied achter de deur te hebben!adamzo schreef:ja dat vinden wij ook! We komen uit een galerijflat in Weesp en nu steeds een half jaar in een eensgezinswoning in Gein, heeeeeeerlijk!!!!!Gollum schreef:Oh wat heerlijk, ik heb zoveel in de Gaasperplas gewandeld toen ik nog bij Venserpolder woonde! Ik vond het echt prachtig daar.adamzo schreef:wij gaan eruit bij de achterdeur,maken een rondje en gaan er dan weer in.![]()
Het is vlakbij Gaasperplas en vlakbij de Hoge Dijk, maar met pup ben ik daar nog niet geweest. Ik wil ook best eens verderop hoor. Waar zit jij?Vandaar ook nu wel een hond.