Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke brok tijdens meerdaagse trektocht?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

xkmmtjee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xkmmtjee »

Over een aantal maanden gaan Mellow en ik samen met nog 3 vriendinnen en hun honden een deel van het Pieterpad lopen.
We gaan 8 dagen en zullen ongeveer 20 km per dag gaan lopen, met een rustdag op de helft.
We nemen 2 Doggyrides mee voor onze tenten en eventuele andere spullen die we zelf niet in onze backpack kunnen meenemen.

Nu is mijn vraag welke brok ik het beste kan geven deze dagen.
Mellow staat volledig op KVV (Lotgering), maar dit zal helaas niet kunnen.
Ik ben opzoek naar een goede brok waar ze deze dagen goed op kan teren, aangezien we een flinke afstand per dag afleggen.

Mellow is een Oudduitse herder teef. We lopen regelmatig lange dagwandelingen en we lopen dan meestal zo'n 30 km.
Ze is aardig wat gewend en trainen nu ook al voor deze wandeling.
Ook is ze met 18 maanden volledig op de foto gezet (heupen, ellebogen en rug), en dat was allemaal perfect (HD: A, ED: vrij en de rug was ook helemaal goed).

Mijn tweede vraag is of het verstandig of nodig is om die dagen een supplement bij te voeren?
Misschien iets om haar gewrichten soepel te houden en iets waar haar spieren goed van herstellen?

Advies is zeer welkom! :lol1:
Dogs experience the world as it is, without judgement. When we learn to do the same, we make the world a better place..
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Welke brok tijdens meerdaagse trektocht?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Elke brok waar ze het goed op doet is prima. Je zou kunnen overwegen om een brok te nemen waar veel energie per gram inzit, dan hoef je er dus een minder groot gewicht van mee te nemen dan van een laagenergetische brok.
Daarnaast kun je overwegen om smuldier te geven, als je vantevoren goed uitstippelt waar de supermarkten zitten moet dat goedkomen lijkt me. Voor de zekerheid kun je dan ook een kleine hoeveelheid brok meenemen, mocht je een dag niet aan smuldier kunnen komen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk met de honden op pad :E:
Pieterpad is mooi lopen, ik heb er stukken van gelopen door de jaren heen. :lol1:

Ik zou hoog energie brok meenemen en het beginnen te voeren al een tijdje voordat jullie op pad gaan ivm eventuele maag/darm problemen. Dwz over een periode van 5-6 dagen wisselen naar brok.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wij zijn onze Rottweiler, die overigens gewoon altijd op brok staat, nu aan het overschakelen op Royal Canin Great Dane omdat hij meer kcal nodig heeft om op gewicht te blijven (buitenhond). Dit is in mijn ogen de brok met hoogste kcal en van goede kwaliteit.
xkmmtjee
geregistreerd lid

Zamunda schreef:Elke brok waar ze het goed op doet is prima. Je zou kunnen overwegen om een brok te nemen waar veel energie per gram inzit, dan hoef je er dus een minder groot gewicht van mee te nemen dan van een laagenergetische brok.
Daarnaast kun je overwegen om smuldier te geven, als je vantevoren goed uitstippelt waar de supermarkten zitten moet dat goedkomen lijkt me. Voor de zekerheid kun je dan ook een kleine hoeveelheid brok meenemen, mocht je een dag niet aan smuldier kunnen komen.
Bedankt voor je reactie :)

Smuldier heb ik ook aan zitten denken. We moeten onze route nog gaan uitstippelen dus ik weet nog niet of het haalbaar is met de supermarkten. Mocht het niet lukken dan wil ik iets achter de hand hebben. Maar is smuldier beter dan een goede brok?
Dogs experience the world as it is, without judgement. When we learn to do the same, we make the world a better place..
Domor
Zeer actief

Het is voor jouw hond een kleinere verandering en dat is wel een voordeel. Jumbo heeft op het moment een renske-achtig product in zijn assortiment van goede kwaliteit, dus dat zou eventueel ook nog kunnen als je twee dagen niet uit komt (het kan langer, maar je moet 1 bakje per 10-15kg rekenen dus dan wordt het al snel een flinke berg).
xkmmtjee
geregistreerd lid

Domor schreef:Het is voor jouw hond een kleinere verandering en dat is wel een voordeel. Jumbo heeft op het moment een renske-achtig product in zijn assortiment van goede kwaliteit, dus dat zou eventueel ook nog kunnen als je twee dagen niet uit komt (het kan langer, maar je moet 1 bakje per 10-15kg rekenen dus dan wordt het al snel een flinke berg).

Klopt! Ik zal het in mijn achterhoofd houden ;)

Welke High Energy brok zouden jullie mij aanraden? Het liefst natuurlijk met zoveel mogelijk vleesgehalte erin.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Misschien vind je dit wellicht een idee, voordeel is dat het weinig weegt.

http://www.k9natural.nl/
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

xkmmtjee schreef:
Zamunda schreef:Elke brok waar ze het goed op doet is prima. Je zou kunnen overwegen om een brok te nemen waar veel energie per gram inzit, dan hoef je er dus een minder groot gewicht van mee te nemen dan van een laagenergetische brok.
Bedankt voor je reactie :)

Smuldier heb ik ook aan zitten denken. We moeten onze route nog gaan uitstippelen dus ik weet nog niet of het haalbaar is met de supermarkten. Mocht het niet lukken dan wil ik iets achter de hand hebben. Maar is smuldier beter dan een goede brok?
Nee, smuldier is niet per sé beter (of slechter) dan een goede brok. Ik gaf het slechts als optie omdat het meer overeenkomt met wat je nu voert dan dat een brok doet. Dus in die zin is de overgang voor je hond minder groot.
Maar een brok kan net zo goed en het kan net zo goed zijn dat je hond het op een bepaalde brok beter doet dan op smuldier. Ik zou het gewoon eens gaan uittesten de komende maanden. Immers niets zo vervelend als er onderweg achterkomen dat je hond maagdarmklachten krijgt door het voer wat je uitgekozen hebt.

Dus kijk eens hoe ze het doet op smuldier, en/of op de brok die je uiteindelijk uitkiest. Het kan namelijk heel goed zijn dat jij een ´heel goed´ merk uitkiest maar dat je hond het daar niet goed op doet.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Zamunda schreef:Nee, smuldier is niet per sé beter (of slechter) dan een goede brok. Ik gaf het slechts als optie omdat het meer overeenkomt met wat je nu voert dan dat een brok doet. Dus in die zin is de overgang voor je hond minder groot.
Maar een brok kan net zo goed en het kan net zo goed zijn dat je hond het op een bepaalde brok beter doet dan op smuldier. Ik zou het gewoon eens gaan uittesten de komende maanden. Immers niets zo vervelend als er onderweg achterkomen dat je hond maagdarmklachten krijgt door het voer wat je uitgekozen hebt.

Dus kijk eens hoe ze het doet op smuldier, en/of op de brok die je uiteindelijk uitkiest. Het kan namelijk heel goed zijn dat jij een ´heel goed´ merk uitkiest maar dat je hond het daar niet goed op doet.
Dát dus :wink: . Je kunt beter zelf wat merken uitpluizen, dan kiezen wat je denkt dat wat is voor jouw hond en een kleine verpakking kopen.

Ik voer zelf sportbrok aan mijn honden, sommige mensen vinden dat merk 'slecht' of hun hond doet het er slecht op, anderen vinden het weer geweldig. Net als dat de ene mens het prima doet op koolhydraatarm en een ander zich daar ellendig bij voelt.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Een brok lijkt me praktischer tijdens zo'n vakantie dan elke dag langs de supermarkt te moeten lopen, maar het kan natuurlijk allebei.

Ik zou zoals anderen al aangaven eens kijken welke merken jou aanspreken en daar nu alvast een kleine verpakking van kopen zodat je kan testen of je hond het lekker vindt en het er goed op doet.
Supplementen e.d. zou ik niet doen. Het is maar een korte periode en ze is nu al veel gewend. Dus verwacht niet dat haar lichaam veel baat heeft bij supplementen, mits de brok die je geeft gewoon goed en compleet is.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom heeft tijdens onze wandelvakantie (ook zo'n 20km per dag voor een week) har eigen brokken gekregen (Pro plan), maar dan wel wat meer. Ik geloof dat ik haar 1/3 bij had gegeven. Ze was wel iets afgevallen maar niet veel. Supplementen heb ik niet eens aan gedacht, als je hond normaal gewoon goed herstelt zou ik daar niet direct aan denken.

Tijdens de lunch kreeg ze vaak een boterham van mij haha, omdat ik er dan niet meer zo'n zin in had. Vond ze nog wel gezellig ook :D
xkmmtjee
geregistreerd lid

Pets_Passion schreef:Een brok lijkt me praktischer tijdens zo'n vakantie dan elke dag langs de supermarkt te moeten lopen, maar het kan natuurlijk allebei.

Ik zou zoals anderen al aangaven eens kijken welke merken jou aanspreken en daar nu alvast een kleine verpakking van kopen zodat je kan testen of je hond het lekker vindt en het er goed op doet.
Supplementen e.d. zou ik niet doen. Het is maar een korte periode en ze is nu al veel gewend. Dus verwacht niet dat haar lichaam veel baat heeft bij supplementen, mits de brok die je geeft gewoon goed en compleet is.

Karen
Bedankt voor het advies. Dan houd ik het gewoon bij brokken en ga ik alvast beginnen met kijken waar ze het het beste op gaat doen. Nu ben ik alleen helemaal niet thuis in de brokken. Mellow staat al vanaf de fokker op Lotgering en krijgt af en toe wat brokjes als beloning. Hoe weet ik welke High Energy brok goed is zodat ik daar een proefzak van kan halen?
Domor
Zeer actief

Royal Canin Duitse Dog bevat 4301kcal en is daarmee de brok met het hoogste aantal kcal binnen royal canin.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5#p7430865 staan ze allemaal genoemd. Cavom bevat trouwens 4200 kcal/kg en Farmfood 4150kcal/kg, net als carocroc high energy (4150kcal/kg).

RC DD is zover ik weet daarmee de brok met de meeste kcal/kg.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als je maar 20 km loopt, ben je zo'n 4 uur per dag aan het lopen. Heb je nog de rest van de tijd om een pakje smuldier te kopen bij de supermarkt ;)
Ik zou niet teveel mee willen nemen. Het is al genoeg gesjouw aan kampeer materiaal. Je eigen boodschappen neem je ook niet mee neem ik aan, maar haal je bij de supermarkt?
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

xkmmtjee schreef:Over een aantal maanden gaan Mellow en ik samen met nog 3 vriendinnen en hun honden een deel van het Pieterpad lopen.
We gaan 8 dagen en zullen ongeveer 20 km per dag gaan lopen, met een rustdag op de helft.
We nemen 2 Doggyrides mee voor onze tenten en eventuele andere spullen die we zelf niet in onze backpack kunnen meenemen.

Nu is mijn vraag welke brok ik het beste kan geven deze dagen.
Mellow staat volledig op KVV (Lotgering), maar dit zal helaas niet kunnen.
Ik ben opzoek naar een goede brok waar ze deze dagen goed op kan teren, aangezien we een flinke afstand per dag afleggen.

Mellow is een Oudduitse herder teef. We lopen regelmatig lange dagwandelingen en we lopen dan meestal zo'n 30 km.
Ze is aardig wat gewend en trainen nu ook al voor deze wandeling.
Ook is ze met 18 maanden volledig op de foto gezet (heupen, ellebogen en rug), en dat was allemaal perfect (HD: A, ED: vrij en de rug was ook helemaal goed).

Mijn tweede vraag is of het verstandig of nodig is om die dagen een supplement bij te voeren?
Misschien iets om haar gewrichten soepel te houden en iets waar haar spieren goed van herstellen?

Advies is zeer welkom! :lol1:
Ah joh. Mijn honden stonden volledig op barf toen we een week Pieterpad liepen. En we hadden helemaal niets mee qua eten. Overal heb je supermarkten, en overal heb je dus kippenbouten en ossestaarten. En tegenwoordig heb je ook overal KVV in de supermarkt.
Ze kregen ook regelmatig een dag niks.

Klein verslagje van die week, misschien ter inspiratie. Veel plezier!
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Leuk!

Ik ben aan het kijken of ik eind april, begin mei met mijn honden één of twee weken Pieterpad kan lopen. Mijn honden eten versvlees. Ik denk dat ik een of twee nood maaltijden meeneem en verder bij de supermarkt Smuldier of kip oid koop. Het is wel bij ieder dorp even nagaan wat je verder nog tegen komt en binnen welke termijn, maar ik verwacht dat het prima moet lukken.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
xkmmtjee
geregistreerd lid

Maartje schreef:Leuk!

Ik ben aan het kijken of ik eind april, begin mei met mijn honden één of twee weken Pieterpad kan lopen. Mijn honden eten versvlees. Ik denk dat ik een of twee nood maaltijden meeneem en verder bij de supermarkt Smuldier of kip oid koop. Het is wel bij ieder dorp even nagaan wat je verder nog tegen komt en binnen welke termijn, maar ik verwacht dat het prima moet lukken.
Wij gaan ook in die tijd! Weet je al welk stuk je gaat lopen? Als het idd met de supermarkten te doen is wil ik hetzelfde doen. Wel heb ik nog flink rondgekeken naar brokken. Ik wil eigenlijk sowieso graanvrij en een hoog vleesgehalte. Dan kom ik toch uit op Orijen. Is las dat Orijen een hoog eiwitgehalte heeft, 38%. Dit is dierlijk dus goed te verdragen, maar zou deze brok ook goed zijn voor deze tocht?
80564M

xkmmtjee schreef:

Wij gaan ook in die tijd! Weet je al welk stuk je gaat lopen? Als het idd met de supermarkten te doen is wil ik hetzelfde doen. Wel heb ik nog flink rondgekeken naar brokken. Ik wil eigenlijk sowieso graanvrij en een hoog vleesgehalte. Dan kom ik toch uit op Orijen. Is las dat Orijen een hoog eiwitgehalte heeft, 38%. Dit is dierlijk dus goed te verdragen, maar zou deze brok ook goed zijn voor deze tocht?
Gaat het over een half jaar, of over een vakantie? Heb jij je eigen voedsel ook al zo uitgemeten voor die week?

En het is geen tocht hoor. Het is gewoon een paar dagen lekker wandelen.
xkmmtjee
geregistreerd lid

Marion. schreef: Gaat het over een half jaar, of over een vakantie? Heb jij je eigen voedsel ook al zo uitgemeten voor die week?

En het is geen tocht hoor. Het is gewoon een paar dagen lekker wandelen.
Toevallig heb ik idd al gekeken naar mijn eigen voeding. Dit vooral omdat lichte ondergewicht heb en dus goed moet opletten dat ik genoeg kcal en voedingsstoffen binnenkrijg op zo'n dag.

We willen ongeveer tegen de 200 km in totaal gaan lopen, en dan zo'n 20 a 25 km per dag. We zullen dus zo'n 9 a 10 dagen onderweg zijn. Het is idd niet dat we een halfjaar weggaan, maar het is zeker ook niet een relaxte vakantie. We lopen iedere dag van camping tot camping met 1 rustdag op de helft. Mellow is een hond die snel afvalt als ik niet goed oplet (weegt 26 kg en krijgt 850 tot 1000 gr per dag), van daar dat ik een goede brok wil.
80564M

xkmmtjee schreef:
Toevallig heb ik idd al gekeken naar mijn eigen voeding. Dit vooral omdat lichte ondergewicht heb en dus goed moet opletten dat ik genoeg kcal en voedingsstoffen binnenkrijg op zo'n dag.

We willen ongeveer tegen de 200 km in totaal gaan lopen, en dan zo'n 20 a 25 km per dag. We zullen dus zo'n 9 a 10 dagen onderweg zijn. Het is idd niet dat we een halfjaar weggaan, maar het is zeker ook niet een relaxte vakantie. We lopen iedere dag van camping tot camping met 1 rustdag op de helft. Mellow is een hond die snel afvalt als ik niet goed oplet (weegt 26 kg en krijgt 850 tot 1000 gr per dag), van daar dat ik een goede brok wil.
Ja, nou ja. 25 km per dag is niet zo heel veel. Da's 5 uurtjes lopen op een dag.
Hoe dan ook. Ik zou geen brokken in mijn rugzak meedragen. Die rugzak is al zwaar genoeg.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

xkmmtjee schreef:

Ik heb 10 jaar geleden al eens meer dan de helft zonder bagage gelopen met anderen. Daarmee heb ik toen afgesproken om het nooit alleen af te maken :tongue: Maar het opnieuw lopen kan wel :wink: En ik ga dit keer wel met bagage lopen, dus vind het ook wel leuk om opneiuw te starten. Ik start dus weer in Pieterburen. Het voordeel is dat ik een beetje kan inschatten wat ik kan verwachten en omdat ik voor het eerst alleen met bagage wil gaan lopen vind ik dat wel fijn. Het idee is één of twee weken lopen en het later (in het jaar?) af te lopen. Of het allemaal haalbaar is moet nog wel blijken. Zo moet ik bijvoorbeeld mijn vakantie nog goed gekeurd krijgen :hmmm:

Ik heb wel eerder lange afstandspaden met de honden gelopen en ik heb daarbij nooit problemen gehad met het vinden van voer. Er is eigenlijk altijd wel eten te krijgen en desnoods maar wat minder gezond, daar hebben ze geen enkel probleem mee. Bij gebrek aan beter waren mijn honden helemaal niet ongelukkig met een pak Mariesjes of een blik met zogenaamd vlees, hondenjunkfood! Gezonder eten doen ze wel als ik het kan vinden of weer thuis. Het meeslepen van brokken zie ik niet zitten en zo is het altijd prima gegaan.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
xkmmtjee
geregistreerd lid

Maartje schreef:
xkmmtjee schreef:

Ik heb 10 jaar geleden al eens meer dan de helft zonder bagage gelopen met anderen. Daarmee heb ik toen afgesproken om het nooit alleen af te maken :tongue: Maar het opnieuw lopen kan wel :wink: En ik ga dit keer wel met bagage lopen, dus vind het ook wel leuk om opneiuw te starten. Ik start dus weer in Pieterburen. Het voordeel is dat ik een beetje kan inschatten wat ik kan verwachten en omdat ik voor het eerst alleen met bagage wil gaan lopen vind ik dat wel fijn. Het idee is één of twee weken lopen en het later (in het jaar?) af te lopen. Of het allemaal haalbaar is moet nog wel blijken. Zo moet ik bijvoorbeeld mijn vakantie nog goed gekeurd krijgen :hmmm:

Ik heb wel eerder lange afstandspaden met de honden gelopen en ik heb daarbij nooit problemen gehad met het vinden van voer. Er is eigenlijk altijd wel eten te krijgen en desnoods maar wat minder gezond, daar hebben ze geen enkel probleem mee. Bij gebrek aan beter waren mijn honden helemaal niet ongelukkig met een pak Mariesjes of een blik met zogenaamd vlees, hondenjunkfood! Gezonder eten doen ze wel als ik het kan vinden of weer thuis. Het meeslepen van brokken zie ik niet zitten en zo is het altijd prima gegaan.
Dan zullen we elkaar niet tegen komen xD Wij beginnen in Limburg namelijk. Veel plezier en succes alvast!

Ik ga je advies opvolgen, bedankt daarvoor!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Lizzie. schreef:Misschien vind je dit wellicht een idee, voordeel is dat het weinig weegt.

http://www.k9natural.nl/
Hier dacht ik ook direct aan, prima voer!
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Je kunt natuurlijk niet zoveel gewicht meenemen, maar als je bang bent dat je hond te weinig energie gaat hebben is dit nog een idee: http://www.k9-k4.be/nl/154-producten/p/ ... energy-bar
Krijgen mijn honden ook tussendoor als ze hard moeten werken, en wij zijn er heel tevreden van.
Het voordeel is dat ze daar meteen energie uithalen, zonder dat het de maag belast, je kunt zowat meteen weer doorwerken of wandelen...

Wat wij gebruikten als we erge spierpijn hadden tijdens het heuvel op en af in de training op Lonscale Farm was arnica, homeopatisch middel in een C30 potentie. Kun je zowel voor jezelf als je hond gebruiken.

Veel plezier alvast!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Domor schreef:Royal Canin Duitse Dog bevat 4301kcal en is daarmee de brok met het hoogste aantal kcal binnen royal canin.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5#p7430865 staan ze allemaal genoemd. Cavom bevat trouwens 4200 kcal/kg en Farmfood 4150kcal/kg, net als carocroc high energy (4150kcal/kg).

RC DD is zover ik weet daarmee de brok met de meeste kcal/kg.

De RC Endurance 4800 zit daar nog ruim boven.

https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-ro ... rance-4800

Daar heb ik enkele van m'n herders die in het werk moeilijk op gewicht te houden waren met normale hoeveelheden toch mee op gewicht kunnen houden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paisley schreef:Als je maar 20 km loopt, ben je zo'n 4 uur per dag aan het lopen. Heb je nog de rest van de tijd om een pakje smuldier te kopen bij de supermarkt ;)
Ik zou niet teveel mee willen nemen. Het is al genoeg gesjouw aan kampeer materiaal. Je eigen boodschappen neem je ook niet mee neem ik aan, maar haal je bij de supermarkt?
Dat dus.
Je zult toch de supermarkt in moeten duiken voor je eigen vreten .
Als voor zoveel mensen en honden ,eten, toilet artikelen , kleding, water EHBO kit, en dergelijk moet meesjouwen 8 dagen lang mag je wel een paard en wagen meenemen . praktisch en logies denken is soms ver te zoeken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat mag ze toch zelf weten? Daarbij moet ze dan sowieso minstens een dag met die Smuldier sjouwen voordat het ontdooid is.
Afbeelding
xkmmtjee
geregistreerd lid

bouvierpoedel schreef:
Paisley schreef:Als je maar 20 km loopt, ben je zo'n 4 uur per dag aan het lopen. Heb je nog de rest van de tijd om een pakje smuldier te kopen bij de supermarkt ;)
Dat dus.
Je zult toch de supermarkt in moeten duiken voor je eigen vreten .
Als voor zoveel mensen en honden ,eten, toilet artikelen , kleding, water EHBO kit, en dergelijk moet meesjouwen 8 dagen lang mag je wel een paard en wagen meenemen . praktisch en logies denken is soms ver te zoeken.
Praktisch en logisch denken doen we zeker. We nemen niet voor niks een Doggyride mee (1 voor 2 personen). Hier gaan overige dingen zoals tent, luchtbed, slaapzakken etc. Ook het voer voor de honden en de boodschapjes voor ons die we niet iedere dag hoeven te halen gaan daarin.

Daarbij komen we op de helft bij de vriend van een van mijn vriendinnen aan waar we blijven slapen die nacht. We hoeven dus maar een rugzak te vullen voor 4 dagen en dan daar de rugzakinhoud omwisselen voor de andere helft.

Zoals ik al zei, als we gaan plannen en het lukt om iedere dag langs een supermarkt te gaan blijf ik idd liever op kvv., maar het moet wel te doen zijn. Anders wil ik graag iets achter de hand hebben..

Ik heb nu een klein zakje Orijen besteld. Ben benieuwd hoe ze het daarop gaat doen ;)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hilde schreef:Dat mag ze toch zelf weten? Daarbij moet ze dan sowieso minstens een dag met die Smuldier sjouwen voordat het ontdooid is.
Nee joh, kampeerderstruukjes - alles wat bevroren en verpakt is pleur je in de sloot en kun je na 30 min eruit trekken en voeren.
Daarnaast gaan ze over een paar maanden dus dan is het buiten ook stukken warmer
Sassy schreef:Het voordeel is dat ze daar meteen energie uithalen, zonder dat het de maag belast, je kunt zowat meteen weer doorwerken of wandelen...
Bij ander voer niet dan? Ik weet het niet hoor - ik doe ook maar wat. Maar mijn honden zijn gedurende de hele dag energiek, en ik voer maar 1 keer per dag. Ik merk totaal geen verschil tussen voor of na de maaltijd, heb ook nooit gemerkt dat ze last hebben van hun maag of ff met een suikerdipje zitten :engel: Die doet het precies net zo goed op hun vaste brok, een kippenpoot van de lidl of een restje stampot van de dag ervoor.
Ik vind het geldklopperij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”