Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of niet doorzetten?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Wel of niet doorzetten?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een tijdje geleden ben ik begonnen met hardlopen met Apple.
In het begin deed ze hartstikke enthousiast mee. Ze was daarna ook absoluut niet uitgeput of echt moe.
Alleen, bij Apple is het vaak zo dat ze iets 2 of 3 keer leuk vindt, maar daarna niet meer lijkt het wel :F:
Zelfde heb ik gehad met fietsen, en ook wat jaren geleden met hardlopen.
Gisteren dus weer hardgelopen, aan de riem want het is langs een fietspad en anders raakt ze sowieso afgeleid :mrgreen:
Maar daar ging ze dus ineens twee keer in de ankers. Ik ben wel doorgelopen, had ook koekjes mee dat werkt dan wel.
Ze liep verder ook goed mee na die twee keer.
Tussendoor laat ik haar af en toe los en gooi wat met stokken, dan rent ze snoeihard. Maar dat is voor mij niet handig om de hele weg te doen.

Moet ik nou toch even doorzetten in de hoop dat ze het weer even leuk vindt als de eerste keren, of dan toch maar weer stoppen met het idee dat ze het toch niet leuk vindt? :denken:
Hardlopen doe ik sowieso altijd wel, maar het lijkt me zo'n 'win win' situatie als het gewoon samen kan
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wel of niet doorzetten?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik denk dat ik nog even door zou zetten, maar jij kent Apple zelf natuurlijk het beste. Misschien eens verschillende dingen uitproberen (af en toe een sprintje trekken onderweg oid), maar je doet onderweg al dingen waarvan je weet dat ze het leuk vindt.

Je zou het ook kunnen zien als 'Okee, jij vindt dit wat minder leuk, maar dit gaan we nu gewoon af en toe doen. Klaar.'. Ik ga ervanuit dat je meer dan genoeg dingen doet die ze leuk vindt, dan mag deze manier van uitlaten er ook best bij gaan horen. Wie weet gaat ze het ook nog echt leuk vinden/waarderen en wie weet niet (ook niet per sé erg toch?).
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik heb jaren met Sterre gefietst. Ze heeft het volgens mij nooit echt leuk gevonden. Maar de eindbestemming (het bos waar ze los mocht) vond ze geweldig. Dus als we die richting gingen liep ze op volle snelheid. Soms ging ik de andere kant op omdat ik dat zelf wel eens leuk vond. Dat waren eigenlijk alleen fietspaden waar ze dus niet los kon. Als ze dat in de gaten kreeg ging ze ook in de ankers. En als ik dan doorzette liep ze een beetje met afhangende schouders leek het wel. Ik liet haar dan wel zwemmen onderweg waar ze weer heel vrolijk van werd. Dus ik denk dat je toch onderweg af en toe de stokken moet gooien om het voor haar leuk te houden.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Ik zou ook doorzetten, het kan niet altijd feest zijn. Je doet genoeg leuke dingen met haar, en als je haar op het einde lekker laat rennen als beloning moet het toch goed zijn lijkt me.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Brindlecardi
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had eigenlijk verwacht dat jullie me maar een akelig baasje zouden vinden :mrgreen:
Maar als ik er zo over nadenk, is doorzetten misschien gewoon maar even beter.
Moet ik haar dan blijven aansporen/aanmoedigen/belonen tijdens het hardlopen? Of eerder gewoon resoluut doorpakken en gewoon doorlopen zonder al teveel aandacht? Even periodes met langzaam lopen en loslopen houd ik er sowieso wel in voor de afwisseling denk ik.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Apple schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik had eigenlijk verwacht dat jullie me maar een akelig baasje zouden vinden :mrgreen:
Moet ik haar dan blijven aansporen/aanmoedigen/belonen tijdens het hardlopen? Of eerder gewoon resoluut doorpakken en gewoon doorlopen zonder al teveel aandacht? Even periodes met langzaam lopen en loslopen houd ik er sowieso wel in voor de afwisseling denk ik.
Hahaha :LOL: . Nee, dat valt best mee :mrgreen: .

Of je haar moet aanmoedigen tijdens het hardlopen hangt denk ik vooral af van hoe ze daar op reageert. Als het neerkomt op trekken aan een dood paard zou ik het niet doen, dan zou ik meer de kordate aanpak verkiezen. Als ze wel positief reageert op aandacht zou je het wel toe kunnen passen als je je daar goed bij voelt.

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat :ok: .
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou het niet doorzetten, wat heb je eraan? Ik zie er het nut niet zo van, als je denkt dat je hond er niets aan vindt zou ik hem niet meenemen. Niet omdat ik het zielig vind hoor, ik vind je geen beul ofzo :D maar je neemt haar niet mee met een reden, toch? Of heb ik daar overheen gelezen?
Brindlecardi
Zeer actief

Zamunda schreef:

Of je haar moet aanmoedigen tijdens het hardlopen hangt denk ik vooral af van hoe ze daar op reageert. Als het neerkomt op trekken aan een dood paard zou ik het niet doen, dan zou ik meer de kordate aanpak verkiezen. Als ze wel positief reageert op aandacht zou je het wel toe kunnen passen als je je daar goed bij voelt.

Gelukkig :mrgreen:
Beloning werkt meestal best aardig. Alleen dat kan je niet continu doen.

@Heavy, ik denk niet dat ze last heeft van haar knie, ze is daar al een lange klachten vrij mee. Ze wandelt ook probleemloos 5 - 10 km mee en rent weer achter tennisballen.
Maar goed 100% zeker weten doe je het natuurlijk niet.

@sbientje, ik wil het vooral graag combineren zodat ze dan niet ook dan alleen zit, en het haar iets meer moe maakt dan een gewone wandeling. Maar we lopen niet ergens specifiek naartoe inderdaad.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Apple schreef: @sbientje, ik wil het vooral graag combineren zodat ze dan niet ook dan alleen zit, en het haar iets meer moe maakt dan een gewone wandeling. Maar we lopen niet ergens specifiek naartoe inderdaad.

Kun je dat niet doen?
Stukje los naast de fiets in het bos vinden ze helemaal super. Of het strandje/over de kijk, even lekker los rennen.
Op de terugweg samen een lekkerbekje eten, wat lekkers uitzoeken bij de dierenwinkel of intratuin, poedelen in het water. :19: Pjor wordt het blijst van samen een flesje spa blauw halen en dat opdrinken uit een bekertje.
In ieder geval iets waar ze veel lol in hebben.
Niet elke keer, maar wel regelmatig.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kyto heeft dat met fietsen
We hebben een compromis gesloten , fietsen 2 soms 3 x pw en niet langer dan 30 min en t tempo wat hij aangeeft te willen lopen. De ene keer is dat 14 km per uur de andere keer 10

Vaker of langer en de rem gaat er op een gegeven moment echt op , net als bep routes die vind hij gewoon niet leuk
Dus dat doen we dan ook niet meer
En zo blijft hij het nog enigszins een beetje leuk vinden ( met nadruk op beetje )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Brindlecardi
Zeer actief

Ik denk dat het heel goed verveling kan zijn inderdaad. Ze is ook niet heel erg geduldig :mrgreen: :Q:
Zit me alleen suf te denken waar ik dan naartoe zou kunnen. Apple is niet echt een hond die in haar eentje even vol gas gaat rennen als je haar los laat op een speciale plek. Ze vindt het wel leuk hoor, maar gaat niet specifiek uit haar dak ofzo. Alleen op het strand heeft ze dat misschien wel een beetje. Maar dat is ook weer wat te ver.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Apple schreef:
Zamunda schreef:

Gelukkig :mrgreen:
Beloning werkt meestal best aardig. Alleen dat kan je niet continu doen.

@Heavy, ik denk niet dat ze last heeft van haar knie, ze is daar al een lange klachten vrij mee. Ze wandelt ook probleemloos 5 - 10 km mee en rent weer achter tennisballen.
Maar goed 100% zeker weten doe je het natuurlijk niet.

@sbientje, ik wil het vooral graag combineren zodat ze dan niet ook dan alleen zit, en het haar iets meer moe maakt dan een gewone wandeling. Maar we lopen niet ergens specifiek naartoe inderdaad.
Maar waarom zou je haar iets laten doen, wat ze eigenlijk niet echt leuk vindt en ook niet echt noodzakelijk is. Ik zou haar lekker thuis laten als je gaat hardlopen en met haar iets doen wat ze wel leuk vindt. Misschien vindt ze aan hard rennen wel gewoon niks aan.
Brindlecardi
Zeer actief

Nou ja dat is natuurlijk de vraag. :mrgreen:
Ze vindt het de eerste drie keer wel leuk, en ze loopt ook nu wel mee.
Maar met minder enthousiasme dan eerdere keren. En dat gaat net zo met fietsen.
Fietsen heb ik sowieso opgegeven omdat het tempo niet handig is voor haar.
Overigens loop ik zelf zo'n 10 tot 11km/h, is voor haar nog wel draf. Echt rennen hoeft ze niet.
Dat laatste doet ze dan wel weer heel erg graag achter bal of stok aan.
Bal meenemen is ook een idee heavy :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Apple schreef:Ik denk dat het heel goed verveling kan zijn inderdaad. Ze is ook niet heel erg geduldig :mrgreen: :Q:
Zit me alleen suf te denken waar ik dan naartoe zou kunnen. Apple is niet echt een hond die in haar eentje even vol gas gaat rennen als je haar los laat op een speciale plek. Ze vindt het wel leuk hoor, maar gaat niet specifiek uit haar dak ofzo. Alleen op het strand heeft ze dat misschien wel een beetje. Maar dat is ook weer wat te ver.
Ze klinkt als niet zo'n sportief hondje. Ik kan me herinneren dat je ook een keer op het forum heb gezegd dat ze op wandelingen wel eens achterblijft (klopt toch? ben niet zeker ervan dat jij t was)
Dat in combinatie met haar lichaamsbouw zou mij ervoor laten kiezen om haar thuis te laten. Ze heeft er niets aan, en ze is er ook niet echt voor gebouwd om serieus afstanden te lopen.

De corgi's die ikzelf ken zijn eigenlijk allemaal niet zo looplustig.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Paisley schreef:
Apple schreef:Ik denk dat het heel goed verveling kan zijn inderdaad. Ze is ook niet heel erg geduldig :mrgreen: :Q:
Ze klinkt als niet zo'n sportief hondje. Ik kan me herinneren dat je ook een keer op het forum heb gezegd dat ze op wandelingen wel eens achterblijft (klopt toch? ben niet zeker ervan dat jij t was)
Dat in combinatie met haar lichaamsbouw zou mij ervoor laten kiezen om haar thuis te laten. Ze heeft er niets aan, en ze is er ook niet echt voor gebouwd om serieus afstanden te lopen.

De corgi's die ikzelf ken zijn eigenlijk allemaal niet zo looplustig.
Klopt dat was ik. Goed onthouden!
Ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt, maar ze heeft ook echt wel een sportieve kant.
Als je haar meeneemt met een bal, dan zit ze best hoog in naar driften.
Ze is dan ook echt alleen maar aan het rennen.
Flyball deed ze ook echt wel leuk mee.
Ze is verder met ons, en met honden ook juist erg speels. Altijd in voor een lolletje of een spelletje.
In nieuwe gebieden wandelt ze ook op prima tempo mee.
Alleen dat slenteren en gesnuffel doet ze op bekende plekken als ze los loopt.
Brindlecardi
Zeer actief

Cleva schreef:Hardlopen is monotoon.
Ik vind het fijn maar ik kan me voorstellen dat er als gedwongen volger niet zoveel aan is.

Ik zou ergens gaan lopen waar ze los kan.
Klopt, dat zal haar wel vervelen inderdaad.
We zijn alleen een paar jaar geleden begonnen met hardlopen waarbij ze los liep.
Alleen bij Apple is het zo dat ze prima meeloopt los, totdat ze iets lekkers ruikt.
Ze kan dan heel lang blijven snuffelen, is dan ook echt even van de wereld, en trekt vervolgens geen sprintje om je in te halen :Q: kortom, voor je het weet is ze een paar honderd meter achter je even bij een grassprietje aan het snuffelen, en loop je zonder hond. :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils vind zoiets ook precie 3 keer leuk en dan houdt t op dus die neem ik niet mee, Sneeuw kan er geen genoeg van krijgen dus dat is mijn byddy voor het (s) joggen :wink: het houdt zo op als je een hond moet entertainen terwijl je zelf door wilt :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

Nou, Apple heeft maar voor mij besloten :schrik:
Ze heeft zich eergisteren waarschijnlijk geblesseerd tijdens een gewone wandeling, ze mankt nu rechtsvoor.
Dus sinds vandaag maar even aan de pijnstilling en lijnrust.
Aankomende tijd ga ik het dus in ieder geval zeker niet doen.
Misschien dat ik over een paar maanden het nog een keer probeer, maar vooralsnog leg ik me er maar bij neer dat Apple het niet zo leuk vindt. Wie weet dat ik ooit een toekomstige hond wel kan verleiden om hardloopmaatje te worden. :mrgreen:
Neeltje

Waarom ga je het dan nog een keer proberen? Ze is er toch helemaal niet de hond naar om langere tijd hard te moeten lopen, al is het maar draven? Natuurlijk zijn er dingen die je het maar moet doen, maar samen met de baas hardlopen hoort daar volgens mij niet bij. Kijk eens naar de bouw van dit ras:

Afbeelding

Je kunt het haast vergelijken met een teckel, alleen veel zwaarder. Niet gebouwd om langdurig hard te lopen. Ja, 5 minuten misschien.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Liet vroeger de bouvier van vrienden uit . Leuk tot het moment dat ze dus plat op d'r pens ging liggen als het verder ging dan het grasveldje op de hoek en dus richting park.
Geen beweging meer in te krijgen alleen als de riem richting huis stond , dus daar was ik snel klaar mee.
Baasjes boos dat ik haar niet meer wilde uitlaten.
:mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brindlecardi
Zeer actief

Neeltje schreef:Waarom ga je het dan nog een keer proberen? Ze is er toch helemaal niet de hond naar om langere tijd hard te moeten lopen, al is het maar draven? Natuurlijk zijn er dingen die je het maar moet doen, maar samen met de baas hardlopen hoort daar volgens mij niet bij. Kijk eens naar de bouw van dit ras:

Afbeelding

Je kunt het haast vergelijken met een teckel, alleen veel zwaarder. Niet gebouwd om langdurig hard te lopen. Ja, 5 minuten misschien.
Daar zijn ze dus wel voor gemaakt. Ze liepen vroeger uren mee met het vee. :wink:
En zo zwaar is Apple niet gebouwd.
Het zijn geen schoothondjes, het zijn honden met energie, ze vindt dingen alleen ook al snel saai.
En dan heeft een corgi een eigen wil.
Ik geef ook aan 'misschien', waarom ik het wel weer zou proberen is voor spieropbouw. In de mooie rechtlijnige draf kan je zorgen voor versteviging van de spieren, en dat kan alleen maar goed zijn tegen blessures etc.
Neeltje

Maar meelopen met vee, is wat anders dan hardlopen met de mens. Dan hebben ze een taak en doen iets. Nu is het doelloos meelopen. Waarom ga je niet kijken waar je haar schapen kan laten drijven o.i.d.
Paisley
Zeer actief

Apple schreef: Daar zijn ze dus wel voor gemaakt. Ze liepen vroeger uren mee met het vee. :wink:
En zo zwaar is Apple niet gebouwd.
Het zijn geen schoothondjes, het zijn honden met energie, ze vindt dingen alleen ook al snel saai.
En dan heeft een corgi een eigen wil.
Ik geef ook aan 'misschien', waarom ik het wel weer zou proberen is voor spieropbouw. In de mooie rechtlijnige draf kan je zorgen voor versteviging van de spieren, en dat kan alleen maar goed zijn tegen blessures etc.
Die hondjes die uren met vee mee liepen, waren dat dezelfde corgi's of voordat ze op een extreem exterieur zijn gefokt? En werd dat vee over lange afstanden verplaatst, of liepen deze hondjes erbij als ze stonden te grazen?
Op de foto in je onderschrift lijkt ze behoorlijk kromme voorpootjes te hebben.

Je hebt geen kilometervreter. Als ze dingen als flyball wel leuk vind, kun je dat soort dingen toch veel beter doen?
Dat ze blijft snuffelen is natuurlijk niet de werkelijke reden dat ze achterblijft tijdens wandelingen of hardlopen. Mijn honden snuffelen ook wat af, tot de afstand hun te groot wordt en dan halen ze me met duizelingwekkende snelheid in. Als Mayke ècht achterblijft met snuffelen, dan weet ik dat ze te moe is en het niet meer kan bijbenen. Dan is dit haar manier om me dat te laten weten. Het is geen onwil.
Ze mankt nu, ze blijft achter tijdens wandelingen, en ergens staat dat ze ook last van de knieën heeft gehad? Voor zo'n jonge hond nog. Ik denk dat je wel moet inzien dat ze gewoon niet zo handig gebouwd is voor dit soort dingen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Neeltje schreef:Maar meelopen met vee, is wat anders dan hardlopen met de mens. Dan hebben ze een taak en doen iets. Nu is het doelloos meelopen. Waarom ga je niet kijken waar je haar schapen kan laten drijven o.i.d.
Dat ben ik zeker met je eens. Ik weerspreek alleen wel dat een corgi dit soort dingen fysiek niet aan kan.
Het zijn juist geen schoothonden of honden die beperkt worden door hun lijf.
Een sport doen is zeker te overwegen.

@paisley, grofweg heb je twee lijnen bij de cardigans. De lijn waar Apple uit komt heeft juist geen extreem zware types.
Ik zal heus niet beweren dat een corgi een perfecte bouw heeft. Maar, het is ook niet zo dat het ze belemmerd.
Zoals gezegd, kan ik makkelijk een paar uren door de duinen of bossen lopen met haar. Geen probleem, doet ze met veel plezier en loopt ze niet achter. Ze loopt alleen hier in de buurt soms achterop. :19: ze blijft graag op de hoogte van de geurtjes denk ik dan maar. :wink: dat heeft niks met 'niet kunnen' te maken. Als ik haar laat apporteren of ze komt een hond tegen heeft ze gewoon ook energie voor 10.
Neeltje

Apple schreef:
Neeltje schreef:Maar meelopen met vee, is wat anders dan hardlopen met de mens. Dan hebben ze een taak en doen iets. Nu is het doelloos meelopen. Waarom ga je niet kijken waar je haar schapen kan laten drijven o.i.d.
Dat ben ik zeker met je eens. Ik weerspreek alleen wel dat een corgi dit soort dingen fysiek niet aan kan.
Het zijn juist geen schoothonden of honden die beperkt worden door hun lijf.
Een sport doen is zeker te overwegen.

@paisley, grofweg heb je twee lijnen bij de cardigans. De lijn waar Apple uit komt heeft juist geen extreem zware types.
Ik zal heus niet beweren dat een corgi een perfecte bouw heeft. Maar, het is ook niet zo dat het ze belemmerd.
Zoals gezegd, kan ik makkelijk een paar uren door de duinen of bossen lopen met haar. Geen probleem, doet ze met veel plezier en loopt ze niet achter. Ze loopt alleen hier in de buurt soms achterop. :19: ze blijft graag op de hoogte van de geurtjes denk ik dan maar. :wink: dat heeft niks met 'niet kunnen' te maken. Als ik haar laat apporteren of ze komt een hond tegen heeft ze gewoon ook energie voor 10.
Ik zeg ook niet dat het een schoothond is, maar een paar uur wandelen is wat anders dan hardlopen. Ik kan ook uren wandelen, maar als je me vraagt om hard te lopen, denk ik dat ik bij Apple aanschuif. En natuurlijk wil ze in de buurt goed snuffelen, ze moet toch weten wie er allemaal is geweest en of er nieuwe wezens in de buurt zijn? Oftewel de wijkkrant lezen. Je vraagt echt iets van je hond, want denk ik niet reëel is.
Paisley
Zeer actief

Apple schreef: Ik zal heus niet beweren dat een corgi een perfecte bouw heeft. Maar, het is ook niet zo dat het ze belemmerd.
Dan moeten we het met elkaar eens zijn dat we het oneens zijn.
Je zit met een hond die nu in de pijnstilling zit, die een geschiedenis heeft met dr knie en op de foto kromme pootjes lijkt te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat je dit zo graag wilt door zetten terwijl Apple je genoeg signalen geeft dat ze dr echt geen trek in heeft.

Het verbaast me niets dat ze het rennen wel kan opbrengen tijdens apporteren of spelen met andere honden. Logisch, iets doen wat je leuk vind is altijd makkelijk op te brengen dan dat je gewoon moet lopen. Ze haalt geen lust uit het lopen zelf.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Paisley schreef:
Apple schreef: Ik zal heus niet beweren dat een corgi een perfecte bouw heeft. Maar, het is ook niet zo dat het ze belemmerd.
Dan moeten we het met elkaar eens zijn dat we het oneens zijn.
Je zit met een hond die nu in de pijnstilling zit, die een geschiedenis heeft met dr knie en op de foto kromme pootjes lijkt te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat je dit zo graag wilt door zetten terwijl Apple je genoeg signalen geeft dat ze dr echt geen trek in heeft.

Het verbaast me niets dat ze het rennen wel kan opbrengen tijdens apporteren of spelen met andere honden. Logisch, iets doen wat je leuk vind is altijd makkelijk op te brengen dan dat je gewoon moet lopen. Ze haalt geen lust uit het lopen zelf.
Nu ben je toch wel even iets teveel dingen aan het invullen hoor.
Ze heeft geen klachten meer aan de knie. Ik ga toch niet met haar apporteren en hardlopen als ze ergens pijn heeft...
De kans is dus groot dat het uiteindelijk een blessure is geweest. Dat kan iedere hond overkomen.
Net zoals de blessure nu. En juist om blessures bij het rennen achter een bal te voorkomen probeer ik rechtlijnig bewegen aan te sporen.
Ze haalt wel degelijk lust uit lopen, zoals gezegd, ik kan uren met haar lopen. :19:
En ze heeft het hardlopen ook wel degelijk een paar keer hartstikke leuk gevonden.
Alleen nu niet meer. Dat heeft niks met niet kunnen te maken. Het heeft te maken met leuk vinden.
Beetje jammer om dan maar in te vullen dat ze een wrak zou zijn zonder haar ooit gezien te hebben.
Oh en die voorpoten hoort bij een corgi, dat hebben ze allemaal. Het valt bij haar meer op omdat ze niet zo'n diepe borstkas heeft. :wink:
Paisley
Zeer actief

Ik bedoel met 'lopen' doorlopen, dus rennen. Niet struinen, snuffelen, blaadje beestje bloemetje. Maar kilometers maken.
Maar verder moet je doen waar je zelf denkt goed mee te doen. Nu ben jij mij aan het overtuigen waarom hardlopen zo geschikt is. Lijkt me niet de bedoeling van de discussie.
Oh en die voorpoten hoort bij een corgi, dat hebben ze allemaal.
:ugh: Ik vind dat heel naar, dat het bij t ras is gaan horen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Paisley schreef:Ik bedoel met 'lopen' doorlopen, dus rennen. Niet struinen, snuffelen, blaadje beestje bloemetje. Maar kilometers maken.
Maar verder moet je doen waar je zelf denkt goed mee te doen. Nu ben jij mij aan het overtuigen waarom hardlopen zo geschikt is. Lijkt me niet de bedoeling van de discussie.
In jouw berichten komt het over alsof je haar gehandicapt vindt.
Als ik door het bos of aan zee loop, loop ik ook gewoon 6 a 7 km/h. Dan loopt ze voor me mee.
Met hardlopen loop ik met haar langzamer, dus zo'n 9 a 10 km/h. En dat dan maar 20 minuten.
Ik ben het dus niet met je eens dat het niet kan omdat ze een verkeerde bouw heeft.
Maar los van of het fysiek mogelijk is, denk ik dat ze het saai vindt.
Dan kan ik haar inderdaad beter gewoon niet meenemen, loop ik tenminste door en hoeft zij niet iets te doen wat ze minder leuk vindt.

Oh en het is niet bij het ras gaan horen, het hoort bij de dwerggroei. Het is dus geen mode dingetje of hype.
Neeltje

Apple schreef:
Paisley schreef:Ik bedoel met 'lopen' doorlopen, dus rennen. Niet struinen, snuffelen, blaadje beestje bloemetje. Maar kilometers maken.
In jouw berichten komt het over alsof je haar gehandicapt vindt.
Als ik door het bos of aan zee loop, loop ik ook gewoon 6 a 7 km/h. Dan loopt ze voor me mee.
Met hardlopen loop ik met haar langzamer, dus zo'n 9 a 10 km/h. En dat dan maar 20 minuten.
Ik ben het dus niet met je eens dat het niet kan omdat ze een verkeerde bouw heeft.
Maar los van of het fysiek mogelijk is, denk ik dat ze het saai vindt.
Dan kan ik haar inderdaad beter gewoon niet meenemen, loop ik tenminste door en hoeft zij niet iets te doen wat ze minder leuk vindt.

Oh en het is niet bij het ras gaan horen, het hoort bij de dwerggroei. Het is dus geen mode dingetje of hype.
Maar er is een groot verschil tussen gewoon lopen, of hardlopen. Hardlopen is een veel zwaardere belasting voor het beendergestel en hoe je het ook draait of keer, ze heeft geen atletische bouw.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”