Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baardhonden en barf/kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: baardhonden en barf/kvv

Ongelezen bericht door esenhazel »

Ik lees mee.
Bijna van alles geprobeerd om Bloems baard/snor weer wittig te laten worden.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Alle honden hebben verkleurde baardharen. Dat heeft niks met eten en drinken te maken alswel met een bepaalde stof in speeksel en tranen. Geen idee hoe dat heet maar die bruine baard heeft de baarddragende hond dus gewoon altijd. Wat je ook voert. Geen enkele bouvier heeft een echte zwarte baard en geen enkele maltezer heeft zonder bleekmiddel ed een witte baard met witte traanstrepen. Zelfs mijn kruising herder met baard had een mooie bruine baard maar was verder zwart.

Ik zou me er dus maar snel bij neerleggen. :engel:

Bas vreet botten bij de vleet. Haar baard gaat nog wel. Gelukkig heeft ze geen traanstrepen want haar oogjes ploppen net niet en de traanbuisjes zijn gelukkig ver genoeg open ondanks haar bolle schedel :LOL:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Klopt niet helemaal Laeken, Misty had een witte baard toen ze bij ons kwam.
Haar vorige eigenaar voerde brokken.
Ik voer kvv en nou heeft ze een gore kleur baard.
Toen ik nog rodi pens voerde had ze een redelijke kleur baard maar nu ze paard krijgt zijn de haren net na het eten rood en dat wordt later rossig.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier zijn het vieslellen hoor, die baarden.
Daarom wil ik geen witte baardjes. Nu lijkt het nog wat :engel:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het is denk ik toch voornamelijk het water wat er iedere keer in blijft en hun eigen speeksel. Lotje krijgt brok en het is ook verkleurd. Met het regelmatig wassen met shampoo voor een witte vacht is het niet meer zo erg en wat ook helpt is voor het borstelen er even maizena in de vacht te doen. Dat schijnt de kleur eruit te halen. Ik deed dat toen ik nog met Lotje showde en dat scheelde echt veel. Voor minder water in de sik, kun je ook een speciale waterbak kopen, zodat het niet iedere keer kletsnat wordt, dat scheelt ook weer.

Het ergste is net naast haar bovenlippen daar is het wat verkleurd, maar de rest valt best wel mee, ze is nu 3.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Neeltje op 21 jan 2016 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

ik denk dat het inderdaad is wat Neeltje schrijft. Ik heb tijdelijk een witte hond in huis gehad, die die roodbruine verkleuring had op alle plekken waar de vacht nat werd (baard, poten, buik).
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Neeltje schreef:Het is denk ik toch voornamelijk het water wat er iedere keer in blijft en hun eigen speeksel. Lotje krijgt brok en het is ook verkleurd. Met het regelmatig wassen met shampoo voor een witte vacht is het niet meer zo erg en wat ook helpt is voor het borstelen er even maizena in de vacht te doen. Dat schijnt de kleur eruit te halen. Ik deed dat toen ik nog met Lotje showde en dat scheelde echt veel. Voor minder water in de sik, kun je ook een speciale waterbak kopen, zodat het niet iedere keer kletsnat wordt, dat scheelt ook weer.

Het ergste is net naast haar bovenlippen daar is het wat verkleurd, maar de rest valt best wel mee, ze is nu 3.
:ok:

Hier hebben ze ook "vieze" baarden. Wij kregen ooit de tip om ze uit drinkflesjes te laten drinken :LOL:
Maizena schijnt inderdaad goed te werken. Maar wij hebben de baard met rode gloed geaccepteerd en doen er niks mee ;)
Neeltje

Ik gebruik deze drinkbak, dan wordt de sik niet nat. Ik heb alleen de binnenring eruit gelaten, want ik krijg dat ding haast niet uit elkaar nu kan ik het afwassen zonder uit elkaar te halen. In de binnenring zitten ook vervelende randjes waar ik met de afwasborstel haast niet kan komen en dan komt er allemaal van die groene aanslag te zitten.

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn spookje eet elke week 3 botten en heeft dan een hele vette baard en snor. Best wel vies. De volgende dag zie je daar echter niks meer van. Ook eet ze kvv en drinkt ze uit een gewone bak. Haar baard is redelijk schoon. Wuilus at brokken in haar jonge jaren maar had een choco baard terwijl ze zelf pikzwart was.

Bas haar vrij schone baar:

Afbeelding
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Er is 'traanstreep' shampoo op natuurlijke basis verkrijgbaar, dat werkt denk ik ook op baarden maar ik kan dadelijk de verpakking eens bekijken.

Voor een niet-baard heb ik ook de road refresher staan, hij nam veel water mee aan zijn lippen en dat lekte enorm. Sinds deze bak nergens geen last meer van :)
Hier in leuke kleuren te koop: http://www.via-natura.nl/search.php?mod ... %20&page=1
Bij interesse even een pb, dan heb ik nog een kortingscode voor gratis verzending tot 1 februari :)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Een colliekraag wordt anders ook behoorlijk ranzig na het barfen ;-) Geregeld hangen hier de slierten vis en weet ik veel wat in Mila's kraag. Maar die maakt ze dan zelf weer schoon en is de dag erna gewoon weer redelijk wit (echt wit is ze zelden vanwege het spelen in de modder etc.). Ik denk dus ook dat het niet door het barfen of kvv komt, maar door vocht en speeksel.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik kreeg van de trimster van mijn westies de tip om ze mineraalwater te geven ipv kraanwater, dan zouden de baarden wit blijven en er geen traanstrepen komen. Of het werkt weet ik niet, heb het niet uitgeprobeert, het waren moddermonsters dus ze waren zelden wit :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Neeltje

Lunatic schreef:Ik kreeg van de trimster van mijn westies de tip om ze mineraalwater te geven ipv kraanwater, dan zouden de baarden wit blijven en er geen traanstrepen komen. Of het werkt weet ik niet, heb het niet uitgeprobeert, het waren moddermonsters dus ze waren zelden wit :F:

Dat zal vast wel werken, maar dat gaat echt pas gebeuren als het water dat hier uit de kraan komt niet meer te drinken is.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”