Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e pup en andere honden.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: 1e pup en andere honden.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
DeDiana schreef:Er zit natuurlijk nog wel een heel gebied tussen 'de pup overal van redden' en alles maar op z'n beloop laten.
Ik ben het ermee eens dat je heus niet bij elk piepje van de pup hoeft in te grijpen. Maar er zijn ook honden die gewoon te lomp zijn met pups bijvoorbeeld en de pup omver walsen, opjagen of als levend speelgoed gebruiken. Hoe kan een pup dat zelf oplossen? Hij delft dan fysiek zo het onderspit, dat hij het alleen maar kan ondergaan of kan proberen te vluchten, zeker als de andere honden niet stoppen als hij piept.
In dat geval zou ik het 'spel' zelf dus wel beëindigen. En wat meer gelijkwaardige speelmaatjes zoeken, of volwassen honden die wel eerlijk en passend corrigeren als de pup te ver gaat, maar niet totaal over de pup heen walsen.
Dat bedoel ik dus BP :ok:

Ik diep volgens mij niks uit BP.
Ik zeg alleen dat de situatie anders is en dat je dat niet helemaal kan vergelijken.
Mogelijk kan een pup zelfs beter dan wij aanvoelen of een vreemde hond niet helemaal klopt.
Het idee dat een volwassen hond een pup nooit iets zal doen is niet juist namelijk.
Ook goed joh als je gaat doordreinen en uitvergroten vind je natuurlijk altijd wel je gelijk. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind wel dat Ranetje een goed punt heeft... ;)

En 5 min. Had ik nog niet eens gedaan hoor TS
Als t mij te hard gaat ga ik weg (met pup) ook als mijn honden te fanatiek zouden reageren imo overigens bij een vreemde pup.
Je hebt er niks aan.
Mijn pup wilde spelen met een bernerpup, 2 maanden jonger dan hij.. maar die was heel rustig en verlegen en de mijn lompe leo. Heb dat even een paar tellen aangekeken maar ik wil dat dus gewoon niet hebben. Punt... vond t te veel voor dat pupje en dus gaat t feest niet door.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

ach joh, ik herinner me nog goed dat ik bij ons 1e pupje na 2 weken zta te janken want oh jee, wat een verantwoordelijkheid! Ik moest er voor zorgen dat dit pupje uitgroeide tot een fijne volwassen hond maar hoe in godsnaam. hahaha. Is aardig goed gekomen gelukkig ;-)
Afbeelding
adamzo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door adamzo »

Sas schreef:ach joh, ik herinner me nog goed dat ik bij ons 1e pupje na 2 weken zta te janken want oh jee, wat een verantwoordelijkheid! Ik moest er voor zorgen dat dit pupje uitgroeide tot een fijne volwassen hond maar hoe in godsnaam. hahaha. Is aardig goed gekomen gelukkig ;-)
:lol1: heb ik ook gehad in week 1. Dat is nu gelukkig over.
I <3 my dogs :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”