Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor +/- 2 maanden opvang voor Koos de kat

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Voor +/- 2 maanden opvang voor Koos de kat

Ongelezen bericht door Shibby »

Is er iemand die eventueel voor plusminus 2 maanden een plekje voor Koos heeft? 1 februari start ik met mijn jaarstage en dan ben ik vanwege Shibby zo'n 4 dagen in de week bij mijn ouders.Voor Koos niet leuk of hij moet telkens mee op en neer en dat is ook niet ideaal.Na een tijd nadenken probeer ik toch of ik hem misschien ergens voor de periode tot ik verhuisd ben 'kwijt' kan. Dat is denk ik voor ons alle drie het rustigste. Na de verhuizing zit ik dichter bij mijn ouders en ben ik gewoon weer iedere dag thuis.
Koos kan NIET bij andere katten en is gewend om binnen te blijven.
Bij honden kan hij wel, maar wil soms wel gaan pesten. Een hond mag daar dus niet te op reageren. Shibby geeft hem dan gewoon een grote bek, maar doet verder niets.
Hij vindt het heerlijk om bij je te liggen en 's nachts vindt hij het heerlijk om tegen je aan te slapen.
Koos loopt niet irritant te miauwen als hij eten of iets anders wil. Je krijgt dan gewoon DE blik :mrgreen:
Ik kan niet de garantie geven dat hij niet aan meubels gaat lopen krabben, meubels zijn nu eenmaal veel beter krabmateriaal dan krabpalen.
Koos kan zitten op commando en kent het woord 'nee'.
Als ik geen plekje vind waar ik 1000% tevreden mee ben, lossen we het wel op. Maar misschien is er toch iemand die hem wel iets kan bieden voor die 2 maanden. :)

Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Re: Voor +/- 2 maanden opvang voor Koos de kat

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Is hij echt problematisch met andere katten?

Ik heb 2 theemutsen van 15 en 20 jaar oud. Ze slapen veel, of liggen op hun gemakje naar buiten te kijken. Af en toe beetje spelen doen ze nog wel, maar geen uren achter elkaar.

Ik kan natuurlijk niet inschatten of het een optie is, jij kent jouw kat het beste.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Shibby
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef:Is hij echt problematisch met andere katten?

Ik heb 2 theemutsen van 15 en 20 jaar oud. Ze slapen veel, of liggen op hun gemakje naar buiten te kijken. Af en toe beetje spelen doen ze nog wel, maar geen uren achter elkaar.

Ik kan natuurlijk niet inschatten of het een optie is, jij kent jouw kat het beste.
Hij heeft sinds dat hij uit het nest is 1 keer een andere kat gezien (de kitten van de buurvrouw) en toen wist hij geluiden te produceren die ik niet van hem kende en die ook niet bijster vriendelijk waren om het zachtjes uit te drukken. Hoe hij reageert op een kat als hij er langer bij zit, weet ik niet, maar door die reactie op de kitten zou ik het risico niet nemen. :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Helaas zouden m'n 2 mannen een tag-team vormen en Koosje er uit meppen, anders was hij welkom. Ik zal even rondvragen :)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Shibby schreef:

Hij heeft sinds dat hij uit het nest is 1 keer een andere kat gezien (de kitten van de buurvrouw) en toen wist hij geluiden te produceren die ik niet van hem kende en die ook niet bijster vriendelijk waren om het zachtjes uit te drukken. Hoe hij reageert op een kat als hij er langer bij zit, weet ik niet, maar door die reactie op de kitten zou ik het risico niet nemen. :wink:
Dan wordt het bij mij ook niet wat, met twee poezendames erbij.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Shibby schreef:

Beetje grommen en blazen is normaal maar er zitten grenzen aan :-)
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Zou je graag helpen, heb geen andere katten. Maar dat komt misschien ook wel omdat hier die 2 witte apen rondlopen :engel:
Toch niet zo een goede optie dus

Is voor die 2 maanden het geen optie dat hij de gehele tijd bij jou ouders blijft, zonder hem steeds op en neer mee te nemen?
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Mocht je een adresje vinden zou ik in elk geval voor een adresje gaan waar nog geen andere kat is. Niet alleen voor jouw kat, maar ook voor de katten die er al wonen. Volwassen katten aan elkaar introduceren kan echt heel erg mis gaan, dat is het echt niet waard voor die paar maanden. En de kat wordt er echt niet blijer van als het is 'ze vechten niet, enkel wat blazen, maar dat is niet erg'. Dan zal hij die periode onnodig stress hebben, waarschijnlijk veel meer dan wanneer hij gewoon thuis blijft ook al is dat ook niet ideaal. Misschien op het kattenforum een oproepje plaatsen? Ik weet dat er best wel eens mensen zijn die een kat zouden willen maar eerst willen ervaren of het echt iets voor ze is. Dan is een kat een tijdje opvangen echt een uitkomst voor beide partijen :)
Zelf ken ik eigenlijk niemand zonder kat die zou kunnen, enkel een heel erg goed klein pension, maar daar heb je niks aan. Succes met de zoektocht in elk geval ;)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Adjani & Tyson schreef:Zou je graag helpen, heb geen andere katten. Maar dat komt misschien ook wel omdat hier die 2 witte apen rondlopen :engel:

Is voor die 2 maanden het geen optie dat hij de gehele tijd bij jou ouders blijft, zonder hem steeds op en neer mee te nemen?
Nee, bij die spoken van jou zullen we maar niet doen :mrgreen:

Mijn moeder heeft het inderdaad zojuist aangeboden, maar ergens voel ik me dan toch wel bezwaard. Het zijn geen kattenmensen en ik zadel ze ook al op met de zorg voor Shib als ik stage loop plus ik ben er ook nog 4 dagen in de week. Dan wordt het wel erg veel voor ze. Mocht ik geen alternatief vinden dan wordt dat het dus, maar als ik een goede optie vind gaat mijn voorkeur daar naar uit. :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

hakunamatata schreef:Mocht je een adresje vinden zou ik in elk geval voor een adresje gaan waar nog geen andere kat is. Niet alleen voor jouw kat, maar ook voor de katten die er al wonen. Volwassen katten aan elkaar introduceren kan echt heel erg mis gaan, dat is het echt niet waard voor die paar maanden. En de kat wordt er echt niet blijer van als het is 'ze vechten niet, enkel wat blazen, maar dat is niet erg'. Dan zal hij die periode onnodig stress hebben, waarschijnlijk veel meer dan wanneer hij gewoon thuis blijft ook al is dat ook niet ideaal. Misschien op het kattenforum een oproepje plaatsen? Ik weet dat er best wel eens mensen zijn die een kat zouden willen maar eerst willen ervaren of het echt iets voor ze is. Dan is een kat een tijdje opvangen echt een uitkomst voor beide partijen :)
Zelf ken ik eigenlijk niemand zonder kat die zou kunnen, enkel een heel erg goed klein pension, maar daar heb je niks aan. Succes met de zoektocht in elk geval ;)
Koos gaat inderdaad niet naar een huis waar al een kat is, daar doe ik niemand een plezier mee en het is juist de bedoeling dat hij er beter van wordt. Kattenforum is misschien nog wel een idee, ik ga even kijken, tnx!
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Na nog eens goed met mijn ouders gesproken te hebben, hebben we besloten dat Koos volgende week naar hun verhuist totdat ik ben verhuisd. Hij is daar al vaker geweest en kent de boel daar dus. Plus dan ziet hij zijn grote broer nog regelmatig en kan ik hem overladen met knuffels als ik daar ben.
Het is denk ik de meest ideale oplossing in een niet ideale situatie :ok:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Fijn :E:
En als je nog een schilder nodig hebt o.i.d., dan roep je maar.
Shibby
Zeer actief

Lemuria schreef:Fijn :E:
En als je nog een schilder nodig hebt o.i.d., dan roep je maar.
Ben je ook goed in tuinwerkzaamheden? :mann: :mann:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Shibby schreef:
Adjani & Tyson schreef:Zou je graag helpen, heb geen andere katten. Maar dat komt misschien ook wel omdat hier die 2 witte apen rondlopen :engel:

Nee, bij die spoken van jou zullen we maar niet doen :mrgreen:

Mijn moeder heeft het inderdaad zojuist aangeboden, maar ergens voel ik me dan toch wel bezwaard. Het zijn geen kattenmensen en ik zadel ze ook al op met de zorg voor Shib als ik stage loop plus ik ben er ook nog 4 dagen in de week. Dan wordt het wel erg veel voor ze. Mocht ik geen alternatief vinden dan wordt dat het dus, maar als ik een goede optie vind gaat mijn voorkeur daar naar uit. :wink:
Dan kan de rest er ook nog wel bij. :engel: Jij bent er al, Shib is er al. Dan maakt de kat extra toch niet zoveel uit. Lijkt me voor iedereen de meest fijne oplossing.

Edit: Oh, lees net dat dat ook gaat gebeuren. Top!
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”