Week 2

Week 3

Moderator: moderatorteam

Zo onscherp vind ik deze foto niet. 1/1600 zou snel genoeg moeten zijn om de actie redelijk te bevriezen.Luna87 schreef:Week 1 heb ik geen foto's, week 3 is nog niet voorbij![]()
Week 2;
http://i1166.photobucket.com/albums/q60 ... hjnas3.jpg
Ik mis nog altijd nog scherpte in mijn actiefoto's, maar een jaar geleden was Luna alleen een witte waas als ik een foto maakte, dus ik ga vooruit

Dank je voor de tip, ik zal hem de volgende keer eens op diafragmakeuze zetten. Ik heb hem eigenlijk altijd op handmatig staan, juist om te leren wat bepaalde instellingen doen. Maar daardoor zitten er ook altijd een hoop mislukte foto's tussen haha. Ik fotografeer in RAW (deze foto is bewerkt), de lens is een tamron 70-300 f/4-5.6.Marc147 schreef:
Zo onscherp vind ik deze foto niet. 1/1600 zou snel genoeg moeten zijn om de actie redelijk te bevriezen.
Als ik naar de Exif van de foto kijk, staat de camera goed ingesteld, al zou ik zelf nooit handmatig fotograferen in dat soort goede omstandigheden. Ik zou lekker de camera op diafragmakeuze zetten, en de rest de camera laten uitzoeken. Veel minder kans op fouten, en je camera is goed genoeg om dat aan te kunnen.
Fotografeer je in RAW of in JPEG? En wat voor lens heb je gebruikt?

Shibby schreef:.......
Foto 3 vanuit een lager standpunt

IMG_8870.jpg by Marenko, on Flickr

Steekt leuk af dat geel tegen zwart!Fotogravinnetje schreef:Week 4 is alweer begonnen. En aangezien ik vanochtend weer een foto gemaakt heb waar ik behoorlijk tevreden over ben, zet ik die maar vast neer
...

Luna87 schreef:Dank je voor de tip, ik zal hem de volgende keer eens op diafragmakeuze zetten. Ik heb hem eigenlijk altijd op handmatig staan, juist om te leren wat bepaalde instellingen doen. Maar daardoor zitten er ook altijd een hoop mislukte foto's tussen haha. Ik fotografeer in RAW (deze foto is bewerkt), de lens is een tamron 70-300 f/4-5.6.Marc147 schreef:
Zo onscherp vind ik deze foto niet. 1/1600 zou snel genoeg moeten zijn om de actie redelijk te bevriezen.
Als ik naar de Exif van de foto kijk, staat de camera goed ingesteld, al zou ik zelf nooit handmatig fotograferen in dat soort goede omstandigheden. Ik zou lekker de camera op diafragmakeuze zetten, en de rest de camera laten uitzoeken. Veel minder kans op fouten, en je camera is goed genoeg om dat aan te kunnen.
Fotografeer je in RAW of in JPEG? En wat voor lens heb je gebruikt?