Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb Rani een optater gegeven..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ik heb Rani een optater gegeven..

Ongelezen bericht door Gollum »

Volgens mij was het wel nodig maar ik vond het wel kut dus ik schrijf ff van me af.

Ik zat net een filmpje te kijken achter mijn pc en Mika lag naast me in haar mand op haar botje te kluiven. De andere twee hadden hem al op. Normaal wacht Rani netjes tot Mika opstaat en haar kluif in de steek laat om hem dan snel te pakken. Deze keer zag ik haar vanuit mijn ooghoek een snoekduik naar Mika nemen :schrik:
Ik had haar gelijk in het nekvel en heb even flink in haar oren getoetert :gvd:
Daarna heb ik het bot gepakt en opgeruimd, nu liggen ze allemaal rustig op hun plaats.

Ik weet niet of Mika Rani zou hebben gepakt als ik niet tussenbeide was gekomen, en ik weet niet of Rani dan wat terug zou doen. Ik wil het liever niet uitproberen en straks twee vechtende teven thuis hebben. Stelletje trutten!

Nog meer mensen met van die takketeven? :mann:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Ik heb Rani een optater gegeven..

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb Finn laatst ook een optater verkocht. Hij zat naast me op de bank, Joris komt aangelopen en ik zei wat tegen hem en dat vond Finn reden genoeg om Joris aan te vliegen. Dat dacht ik dus mooi even niet :devil: Het hielp, maar ik voelde me ook wel een beetje schuldig hoor :wink:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Hier maar 1 teef dus niet mee bekend. Maar je hebt het volgens mij prima gedaan hoor. Beter voorkomen toch.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Oh ja, hier ook van die takketeven. Moeder en dochter vliegen elkaar regelmatig in de haren. Maar moeders is nog wel zeer duidelijk de baas in huis dus het kind komt al gauw heel zielig bij mij troost zoeken, zo van mama is boos op mij. :cry: Maar voor de zekerheid doe ik ze wel apart als ik van huis ga, je weet maar nooit. Maar als ik zie dat het uit de hand dreigt te lopen grijp ik ook meteen in. Gelukkig is mijn stem tot nu toe voldoende om de gemoederen weer tot bedaren te krijgen. Ik geef je groot gelijk dat je ingrijpt. Beter dan dat ze echt gaan vechten. Dan weet je ook niet hoe het verder gaat.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

veertje schreef:Ik heb Finn laatst ook een optater verkocht. Hij zat naast me op de bank, Joris komt aangelopen en ik zei wat tegen hem en dat vond Finn reden genoeg om Joris aan te vliegen. Dat dacht ik dus mooi even niet :devil: Het hielp, maar ik voelde me ook wel een beetje schuldig hoor :wink:
Ja stom he, volgens mij is Rani het allang weer vergeten en ik voel me schuldig. Ik ben nooit zo van de lijfstraffen maar dit ging echt in een seconde.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Maakt niet uit of Mika iets gedaan zou hebben. Jij bent de baas en je hebt haar duidelijk gemaakt dat jij dit niet pikt. Is dat ook weer helder voor de hele kudde.
AfbeeldingAfbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Joh, daar krijgen ze niks van. Het is wel even wat anders als je dat elke dag zou doen.
Ik heb hier die kleine ook weleens naar het einde van de bank gewipt (en me daar geen seconde slecht over gevoeld)
Hij snapte naar Cody die niets (abnormaals) deed. Nou dan snap ik naar jou, bekijk het effe!
Hij heeft het nooit meer gedaan :pffff:
Gollum
Zeer actief

Yara schreef:Oh ja, hier ook van die takketeven. Moeder en dochter vliegen elkaar regelmatig in de haren. Maar moeders is nog wel zeer duidelijk de baas in huis dus het kind komt al gauw heel zielig bij mij troost zoeken, zo van mama is boos op mij. :cry: Maar voor de zekerheid doe ik ze wel apart als ik van huis ga, je weet maar nooit. Maar als ik zie dat het uit de hand dreigt te lopen grijp ik ook meteen in. Gelukkig is mijn stem tot nu toe voldoende om de gemoederen weer tot bedaren te krijgen. Ik geef je groot gelijk dat je ingrijpt. Beter dan dat ze echt gaan vechten. Dan weet je ook niet hoe het verder gaat.
Tja Mika heeft altijd best wel baknijd gehad, dat gaat prima als iedereen zijn plaats maar weet. Rani ging nu voor het eerst over de lijn.
Ik heb ook niet echt een idee wat hun positie is. Gol is nummer 1 en die bemoeit zich nergens mee, de andere twee vind ik lastig inschatten. Maar we gaan het niet uitvechten over botjes iig.
Gollum
Zeer actief

bram en thijs schreef:Maakt niet uit of Mika iets gedaan zou hebben. Jij bent de baas en je hebt haar duidelijk gemaakt dat jij dit niet pikt. Is dat ook weer helder voor de hele kudde.
Ja daar heb je wel gelijk in.
JBK schreef:Joh, daar krijgen ze niks van. Het is wel even wat anders als je dat elke dag zou doen.
Ik heb hier die kleine ook weleens naar het einde van de bank gewipt (en me daar geen seconde slecht over gevoeld)
Hij snapte naar Cody die niets (abnormaals) deed. Nou dan snap ik naar jou, bekijk het effe!
Het was de eerste keer sinds jaren dat ik een hond in zijn nekvel heb gegrepen. De laatste keer was bij Gol toen ze nog jong en vervelend was, en die is toen gelijk een week bang voor me geweest :ugh:
Maar Rani heeft een wat dikkere huid denk ik.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik geef Izzy ook wel eens een optater. Is dan wel gelijk héel duidelijk voor haar waar m'n grenzen liggen ;)

We hebben wel ingesteld dat er een teken is als ze te erg was geschrokken. Zodra ze naar me toe komt en me een lebber geeft/ze naar me toe komt met vragende oogjes en een laag-kwispelend staartje, zijn we weer vrienden en is het vergeten en vergeven. Dan kan ze ook zo lekker opgelucht reageren :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb pom zaterdag nog een lel gegeven. Ik stond gebukt, volgens mij was ik charlie of macho (het was bij samantha) aan het aaien, en ineens vliegt pom op me af op haar achterpoten, voorpoten op ooghoogte en die maait zo in mijn gezicht. Ik dacht niet eens na en heb haar een mep verkocht :oops: . Ik voel me daar echt niet rot om hoor, ze gaan er niet dood aan verder. Het kan maar duidelijk zijn. Als je ze zomaar gaat slaan vind ik het wat anders maar dat lijkt me hier ook totaal niet aan de orde :) Niet rot om voelen verder!
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Gollum schreef:
bram en thijs schreef:Maakt niet uit of Mika iets gedaan zou hebben. Jij bent de baas en je hebt haar duidelijk gemaakt dat jij dit niet pikt. Is dat ook weer helder voor de hele kudde.
JBK schreef:Joh, daar krijgen ze niks van. Het is wel even wat anders als je dat elke dag zou doen.
Het was de eerste keer sinds jaren dat ik een hond in zijn nekvel heb gegrepen. De laatste keer was bij Gol toen ze nog jong en vervelend was, en die is toen gelijk een week bang voor me geweest :ugh:
Of meer vel :wink:
Gollum
Zeer actief

Inmiddels is het alweer speelkwartier volgens de honden dus ze hebben er niks van :mrgreen: :cheer:
Gollum
Zeer actief

JBK schreef:
Gollum schreef:
Of meer vel :wink:
hahaha ja heel veel vel, je hebt zo een hele hand vol en dan trek je het nog een stuk omhoog. Leeggelopen ballonnetje :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als je zoiets in een reflex doet, is het vaak juist een superduidelijke correctie. Ik denk dat Rani ondertussen meer dan genoeg vertrouwen in jou heeft dat dat ook gewoon kan, dat ze snapt waarom ze de correctie kreeg en niet meteen bang is voor jou.
En ja, hier ook een takketeef die fel kan zijn als het om eten gaat, dus ik voorkom ook altijd dat daar gedoe over ontstaat.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou ook in zo'n geval ook wel even ingrijpen, al was het maar uit een reflex. Alleen is het zo dat bij mijn watjes een vocaal boze baas al meer dan genoeg is. :gvd: Dat is maar goed ook want ik ben niet zo van de optaters. (En jij gaf helemaal geen optater, als ik het goed lees, dus je topic titel klopt niet :wink: )
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Bij mij komt het eigenlijk nooit voor.
De teven onderling heb ik nog nooit gedoe mee gehad.
En met de reu en de teven ook nog nooit.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Zou me er niet zo druk om maken, hoor.
Toen Abby en Maggie er net een paar dagen waren, dook Abby in Maggie's voerbak en in een halve seconde veranderde dat timide kleine hondje in een Tasmaanse duivel en dook boven op Abby, met vier poten tegelijk om Abby's nek geklemd.
In een reflex greep ik beide dames in hun nekvel en gooide ze allebei in een andere hoek en toen Maggie nog even terug kwam om haar punt te maken, toeterde ik wat uitgelezen krachttermen in haar zeiloren.
Dat bleek afdoende te zijn. Bang zijn de dames nooit voor me geweest maar het was wél duidelijk wat hier als goede manieren geldt.
Nu kunnen ze heel lief naast elkaar kluifjes eten, strooi ik voertjes over de grond en stofzuigeren ze buitengewoon beleefd om elkaar, de kat en eventuele logeetjes heen. Zonder ook maar één onvertogen woord.

Ik ben ook niet voor lijfstraffen. Verre van zelfs. Maar ik tolereer totaal geen ongein. Er wordt niet gevit, gemopperd, gegromd of zelfs maar een lip naar elkaar opgetrokken. Als ze een probleem hebben, komen ze maar naar mij en los ik het wel op.
Werkt perfect.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gollum schreef: Daarna heb ik het bot gepakt en opgeruimd, nu liggen ze allemaal rustig op hun plaats.
Ik vind je optater volkomen terecht. Botjes afjatten met botte kracht is hier ook uit den boze. Verzin maar een goede list, maar met krachtmiddelen? Nee :neenee:
Ik had overigens het botje laten liggen. Het is van Mika en blijft van Mika. Ik denk dat je je punt beter had gemaakt door Rani dat te laten accepteren.

Maar ik heb dan ook hele milde typetjes. Die likken samen s avonds de pannen uit zonder boe of bah. Als Rani echt te heftig was, is voorkomen idd beter dan (nog een keer) genezen
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Als Dalí teveel spanning opbouwt (binnenshuis of in de auto) vliegt hij Zorro wel eens in de haren, als omgericht gedrag. Zorro provoceert dan echt op geen enkele andere manier dan dat hij aanwezig is. Op die momenten lok ik Dalí ook niet met een koekje van hem af, hoor.

In mijn situatie heeft het geen enkele zin om met een optater te reageren want de spanning en het vertrouwen van Dalí wordt er niet beter van maar soms is er even niet zoveel keus en moet hij gewoon NU van die lieve ouwe sok afblijven.

Beter om er geen gewoonte van te maken maar misschien hoeft dat juist niet doordat je nu even razendsnel duidelijk was. Maar dat het schrikken is snap ik wel!
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gollum schreef:
veertje schreef:Ik heb Finn laatst ook een optater verkocht. Hij zat naast me op de bank, Joris komt aangelopen en ik zei wat tegen hem en dat vond Finn reden genoeg om Joris aan te vliegen. Dat dacht ik dus mooi even niet :devil: Het hielp, maar ik voelde me ook wel een beetje schuldig hoor :wink:
Ja stom he, volgens mij is Rani het allang weer vergeten en ik voel me schuldig. Ik ben nooit zo van de lijfstraffen maar dit ging echt in een seconde.
Dat is de beste manier, dan komt het uit je tenen en komt het in één keer goed door over het algemeen :wink:
En ja, hier 2 takketeven :I: eten en snaai jatten heb ik ze meteen afgeleerd, moet ik niks van hebben!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb er 1, Vusi, eerst geef ik een brul als dat niet helpt zet haar even buiten de deur.
Alex is ook zo'n goedzak dat hij de botjes vaak laat afpakken, maar als het iets speciaals gaat hij grommen (bluf) en rond lopen met Vusi achter hem aan.
Ik denk wel eens "stomme hond bijt haar dan eens"
Om Alex de kans te geven om het rustig op te eten gaat Vusi even buiten.
Als Alex naast me ligt en Vusi springt er ineens op krijgt ze ook een lel.... gewoon een reactie :mep:

Ik heb Lady eens een tik op d'r neus gegeven met 1 vinger omdat ze aan ons eten snuffelde (na 2 verbale waarschuwingen), heb daar ook spijt van gehad. :ugh:
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:
Gollum schreef: Daarna heb ik het bot gepakt en opgeruimd, nu liggen ze allemaal rustig op hun plaats.
Ik vind je optater volkomen terecht. Botjes afjatten met botte kracht is hier ook uit den boze. Verzin maar een goede list, maar met krachtmiddelen? Nee :neenee:
Ik had overigens het botje laten liggen. Het is van Mika en blijft van Mika. Ik denk dat je je punt beter had gemaakt door Rani dat te laten accepteren.

Maar ik heb dan ook hele milde typetjes. Die likken samen s avonds de pannen uit zonder boe of bah. Als Rani echt te heftig was, is voorkomen idd beter dan (nog een keer) genezen
Ik vrees dat de spanning dan blijft hangen. Het botje was eigenlijk te groot voor Mika, ze had er al geen trek meer in maar blijft dan liggen omdat ze ook niet wil dat Rani het krijgt. En Rani blijft maar doorvreten dus ik wil eigenlijk ook niet dat ze de kans krijgt om er nog een op te eten.

De vrede was daarna wel gelijk teruggekeerd, ze lagen na een paar minuten gezusterlijk samen in een mand :roll:

Wij zijn lief hoor :engel:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Is dat nou Rani in de mand? Wat ziet ze er goed uit.... vacht helemaal terug met mooie kleurtjes :I:
Heb je geen beter foto? :tongue:
Gollum
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Is dat nou Rani in de mand? Wat ziet ze er goed uit.... vacht helemaal terug met mooie kleurtjes :I:
Heb je geen beter foto? :tongue:
haha ja sorry ik ben geen goede fotograaf :mrgreen:

Het word weer eens tijd dat mijn vriend mooie foto's maakt, dan kunnen jullie haar gespierde billen zien!
Ze is echt heel mooi geworden, ze glimt als een spiegeltje en ik vind haar een prachtige tekening hebben.

Deze is van vorige maand, helaas ook van mijn hand :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wees blij dat de Utopia camera's niet op jou stonden gericht :mann: . Had je nu geen honden eer gehad. :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik had het gisteren met Kai..
Hij kan niet echt helemaal los ivm paniek, maar los met 10 meter lijn achter m aan gaat prima.. komt netjes terug..
Maar soms even niet. Gewoon stug door walsen na 3x roepen. Gewoon zusje lief nog even in dr nek vliegen na 3x "Kai klaar".. Goed, dan is het ook klaar, en dan hou ik die lijn vast en dan heb je echt maar 10 meter en kom je gewoon mee. Nee hoor.. gewoon door klieren.. zus pesten, de andere kant op lopen, blijven staan..niet reageren... Ik was er zo klaar mee. Ik heb m in een sprong uit de lucht gegrepen en echt uit staan kafferen. " EN NU IS HET GO#()#)QU%*)(% HELEMAAL AFGELOPEN. DOORLOPEN EN WEL NU. DEBIELE ROEMEEN"
Kai heeft zich nog 2x bedacht voor hij bij me weg ging. ( onnodig te zeggen dat Pixie toen de gene was die hem in z'n nek sprong. )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”