Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met spoed opvang gevraagd voor energieke herdermix Happy

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Cethin
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Herder kruising
Aantal honden: 1

Met spoed opvang gevraagd voor energieke herdermix Happy

Ongelezen bericht door Cethin »

Voor Happy zoek ik met SPOED adoptanten of een geschikt opvangadres.
Happy verblijft nu helaas in een pension in de omgeving van Nijmegen en kan daar tot einde van de week en daarna is er geen plek meer voor hem. Ben jij iemand of ken je iemand die kan helpen? Dan horen ik het graag! .

Happy is een hondje welke naar Nederland is gehaald en werd verzorgd door een opvanggezin. Helaas is het opvangadres wegens samenloop van omstandigheden niet meer een goede plek voor Happy. Ik werk nauw samen met de stiching en wil Happy graag helpen om een (tijdelijk) plekje te vinden.

Naam: Happy
Geslacht: Reu
Leeftijd: Geboren rond maart 2015
Ras: Herdermix
Grootte: Middenmaat (tot 50 cm)
Gecastreerd: Nee
Verblijfplaats: Pension in Nijmegen

Beschrijving:
Happy is een knuffelbak, gek op kinderen, kan met andere honden en katten. Hij komt uit Roemenie en verblijft helaas momenteel in een pension.
Hij heeft een ietwat scheve achtervoet waar hij zelf geen last van heeft.
Het is een oude breuk waar niets meer aan gedaan hoeft of kan worden.

Happy is een hond die veel uitdaging zoekt, geestelijk en lichamelijk. Hij speelt heel graag met andere honden maar doet dit wel wat lomp. Helaas verveelt hij zich heel snel en gaat dan zelf (ongewenste) vrijetijdsbezigheden zoeken.

Wat voor baasjes of opvangadres zoeken we?

We zoeken met spoed een gezin met tienerkinderen die willen rennen en vliegen met de hond, een baasje die veel hardloopt en hem mee kan nemen of iemand die hem kan leren aan de fiets te lopen...kortom sportieve mensen (of 1 mens) die ook graag met hem op schoot wil knuffelen want dat is een hele grote hobby van Happy.
Er is dus haast bij geboden omdat Happy tot vrijdag in het pension kan verblijven en er voor daarna nog geen oplossing gevonden is.

Contact en info:
Kun je Happy helpen? Mail of bel dan vrijblijvend voor meer informatie.
Telefoonnummer: 06-33722349
Mail: nlfa2@hotmail.com

Afbeelding

Happy heeft een plekje gevonden!
Laatst gewijzigd door Cethin op 27 jan 2016 11:14, 4 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Met spoed opvang gevraagd voor energieke herdermix Happy

Ongelezen bericht door Maeve »

Hij is door een stichting naar Nederland gehaald en nu hebben ze geen opvangadres voor hem? :scratch:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hij is door een stichting naar Nederland gehaald en nu hebben ze geen opvangadres voor hem? :scratch:
Cethin
geregistreerd lid

Maeve schreef:Hij is door een stichting naar Nederland gehaald en nu hebben ze geen opvangadres voor hem? :scratch:
Sorry, dat heb ik misschien niet duidelijk verwoord.. Natuurlijk hadden ze een opvangadres voor hem. Helaas kan het opvangadres door omstandigheden niet meer voor hem zorgen en wordt er dus een nieuw opvangadres voor hem gezocht. Ik zal dat aanpassen in de advertentie.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Je zou toch zeggen dat een stichting toch eerst op zoek gaat naar meer dan 1 opvang gezin voordat ze een hond hier halen.
Helaas is het hier geen optie, dingen als hardlopen en fietsen is geen probleem maar daar staat ook tegenover dat de hond af en toe alleen moet zijn. Dat lijkt met zo'n jonge energieke hond minder geslaagd.

Succes met de zoektocht.
Cethin
geregistreerd lid

Apple schreef:Je zou toch zeggen dat een stichting toch eerst op zoek gaat naar meer dan 1 opvang gezin voordat ze een hond hier halen.
Helaas is het hier geen optie, dingen als hardlopen en fietsen is geen probleem maar daar staat ook tegenover dat de hond af en toe alleen moet zijn. Dat lijkt met zo'n jonge energieke hond minder geslaagd.

Succes met de zoektocht.
Uiteraard heeft de stichting meerdere opvangadressen. Ook ik heb momenteel een plekje vrij maar heb geen tuin en heb helaas niet de tijd om hem te bieden wat hij nodig heeft.. dit zal voor meer gezinnen gelden anders zat hij nu niet in een pension. Happy is als pup naar Nederland gekomen met als doel een baasje te vinden. Als pup in Roemenië is niet met zekerheid te zeggen hoe hij zich gaat ontwikkelen als hij ouder is. Wij doen met z'n allen onze stinkende best om een goed plekje te vinden voor de stakkertjes die naar Nederland komen. Daar steken we al onze tijd, liefde en als het moet ook nog geld voor in. Ja, ook wij laten wel eens een steekje vallen zoals in een advertentie niet duidelijk iets vermelden..
Het enige wat ik met deze oproep wil bereiken is een goed plekje voor Happy.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

En wat gaat er gebeuren als er eind vd week geen opvangadres is gevonden?
Cethin
geregistreerd lid

Ikke93 schreef:En wat gaat er gebeuren als er eind vd week geen opvangadres is gevonden?
Geen idee, daar ga ik niet over. Ik gok naar een ander pension. Echter het gesleep met zo'n hond zal hem er niet leuker en geschikter maken voor adoptie
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Leuke hond.
Lullige is dat deze hond in een asiel zo weg is; daar is veel vraag naar honden die met kinderen; katten en honden kunnen.

Hoop dat hij snel een plekje vind.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Cethin schreef:
Apple schreef:Je zou toch zeggen dat een stichting toch eerst op zoek gaat naar meer dan 1 opvang gezin voordat ze een hond hier halen.

Succes met de zoektocht.
Uiteraard heeft de stichting meerdere opvangadressen. Ook ik heb momenteel een plekje vrij maar heb geen tuin en heb helaas niet de tijd om hem te bieden wat hij nodig heeft.. dit zal voor meer gezinnen gelden anders zat hij nu niet in een pension. Happy is als pup naar Nederland gekomen met als doel een baasje te vinden. Als pup in Roemenië is niet met zekerheid te zeggen hoe hij zich gaat ontwikkelen als hij ouder is. Wij doen met z'n allen onze stinkende best om een goed plekje te vinden voor de stakkertjes die naar Nederland komen. Daar steken we al onze tijd, liefde en als het moet ook nog geld voor in. Ja, ook wij laten wel eens een steekje vallen zoals in een advertentie niet duidelijk iets vermelden..
Het enige wat ik met deze oproep wil bereiken is een goed plekje voor Happy.
Maar wordt zo'n hond dan niet voldoende beoordeeld in Roemenië? Ook daar zou je dan toch moeten zien dat het een hond is met veel energie. Kunnen mensen in NL dat bieden? Als er al geen opvangadres voor te vinden is, zal een baas helemaal niet zo makkelijk zijn.
Waar het mij vooral om gaat is dat een stichting de keuze maakt een hond 'baasloos' naar NL te halen, maar dat een hond hier vervolgens ook van huis naar huis moet. Waarom haal je dan deze hond hier naartoe?
Ik begrijp verder wel dat het nu nou eenmaal de situatie is en dat jij je alleen maar wilt inzetten voor de hond, petje af ook daarvoor :ok:
Staat hij al op Facebook?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

misschien kunnen er wat leukere foto's gemaakt worden en dan maar flink delen op facebook?
Succes!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij de titel dacht ik eerst dat het om deze Happy ging, maar duidelijk niet
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oude breuk? het jong is nog geen jaar oud.

en die energie kan heel waarschijnlijk ook komen door een combi jonge leeftijd en er niks mee doen.

doe hem maar gewoon naar een asiel, dan is hij zo weg.

vervolgens een bestuursvergadering van die stichting hoe ze in het vervolg zorgen dat ze altijd crisis/backup opvang hebben en tot die tijd geen enkele hond meer hierheen halen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:Hij is door een stichting naar Nederland gehaald en nu hebben ze geen opvangadres voor hem? :scratch:
En word het pension weer uitgedonderd omdat er daar geen plaats meer is. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
En word het pension weer uitgedonderd omdat er daar geen plaats meer is. :denken:

waarschijnlijk weer een slecht georganiseerd kluppie dat wil "heppelen"
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

M@scha schreef:
bouvierpoedel schreef:

Als je betaald kan zo'n hond daar gewoon blijven zitten totdat lijkt mij , in dit jaargetijde lijken mij niet in en zoveel hondjes een boeking te hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief

denk ik ook niet. misschien zo meteen een week tijdens de carnavalsvakantie waar veel mensen carnaval vieren of gaan skiën. maar dat gaat dan over 1 weekje
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Betere (veel betere) foto's lijkt me inderdaad heel belangrijk. Persoonlijk zou ik ook foto's willen zien waar de pootafwijking op te zien is, liefst nog een filmpje waarop te zien is hoe hij loopt.

Hoelang zit Happy al in Nederland? Hij is als pup hierheen gehaald lees ik en is nu tien maanden oud.

Ik zou in de omschrijving ook vermelden hoe Happy het doet in Nederland, hoe is hij in het verkeer, hoe gaat hij om met drukte, hoe is hij met vreemden, etc. Daarnaast zou ik het woord 'helaas' uit de beschrijving schrappen, dat legt m.i. onnodig een negatieve nadruk.

Misschien vragen of een asiel wil helpen bemiddelen (en dat Happy dan op ikzoek.baas komt)? Ik lees weleens dat een bepaalde hond niet in het asiel zit maar nog bij de eigenaar en dat het asiel daar dan voor bemiddelt. Misschien dat de adoptieprijs dan wel omlaag moet (naar de asielprijs), maar dat lijkt me in dit geval (met de nood aan de man) geen punt.

M@scha schreef:
bouvierpoedel schreef:

Ik moest toch even twee keer lezen :LOL: . Je bedoelt 'hellepen' als ik het goed begrijp :mrgreen: ?
Cethin
geregistreerd lid

M@scha schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik vind het enorm vervelend dat er zulke uitspraken gedaan worden. Dit zijn aannamens die gedaan worden die de stichting alleen maar in een kwaad daglicht zetten. Zelfs bij de best georiganiseerde stichting wil er wel eens wat mislopen. Daarbij wil ik niet beweren dat alles bij deze stichting foutloos verloopt. Waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt. Vergeet niet dat iedereen van de stichting dit vrijwillig en dus in zijn vrije tijd doet.
Ik voel me nu persoonlijk aangevallen. Zoals al eerder gezegt wil ik alleen maar een goed plekje voor Happy. Alle hoe en of wat betreft de stichting heeft daar niet zo veel mee te maken. Het doel van dit topic is een goed plekje voor Happy en tips te krijgen hoe we dat kunnen gaan realiseren. Dus graag ontopic blijven en meedenken en anders graag de discussie ergens anders voortzetten.

Ik zal waarschijnlijk wat feller overkomen dan de bedoeling is. Ik doe m'n best om in het belang van de hond een plekje voor hem te vinden. Als ik dan een hoop rotzooi over me heen krijg, werkt dat niet zo motiverend. Ik dacht dat er hier hondenliefhebbers op het forum zaten, dan lijkt het me dat de meesten wel begrijpen waarom ik deze oproep hier doe.
M@scha
Zeer actief

oh.. familie dingetje. sorry! neefje wilde als 2 jarig peutertje altijd graag "heppelen". van de regen in de drup dus meestal :-)
Afbeelding
Cethin
geregistreerd lid

Verder iedereen bedankt voor de tips en het meedenken! Dat doet me goed. Ik ga daar mee aan de slag. Mochten er nog meer ideeën zijn dan hoor ik het graag!
M@scha
Zeer actief

Cethin schreef:
M@scha schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik vind het enorm vervelend dat er zulke uitspraken gedaan worden. Dit zijn aannamens die gedaan worden die de stichting alleen maar in een kwaad daglicht zetten. Zelfs bij de best georiganiseerde stichting wil er wel eens wat mislopen. Daarbij wil ik niet beweren dat alles bij deze stichting foutloos verloopt. Waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt. Vergeet niet dat iedereen van de stichting dit vrijwillig en dus in zijn vrije tijd doet.
Ik voel me nu persoonlijk aangevallen. Zoals al eerder gezegt wil ik alleen maar een goed plekje voor Happy. Alle hoe en of wat betreft de stichting heeft daar niet zo veel mee te maken. Het doel van dit topic is een goed plekje voor Happy en tips te krijgen hoe we dat kunnen gaan realiseren. Dus graag ontopic blijven en meedenken en anders graag de discussie ergens anders voortzetten.

Ik zal waarschijnlijk wat feller overkomen dan de bedoeling is. Ik doe m'n best om in het belang van de hond een plekje voor hem te vinden. Als ik dan een hoop rotzooi over me heen krijg, werkt dat niet zo motiverend. Ik dacht dat er hier hondenliefhebbers op het forum zaten, dan lijkt het me dat de meesten wel begrijpen waarom ik deze oproep hier doe.

ik val jou niet aan zolang jij geen beslissingen neemt voor deze stichting. wat mij betreft probeer jij alleen maar te helpen. (en dus niet heppelen.. :wink: )

een argument als overal worden fouten gemaakt klopt, maar dit is fout op fout en gewoon bar slechte organisatie en dat heb ik tegen op veel van die kleine clubjes die hondjes gaan redden.

en dan vervolgens bijna nul info over de hond geven behalve dat hij tegen het plafond gaat van energie oh en er is iets met een poot. maar da's al oud en geen probleem, hij is immers al 10 hele maanden oud.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cethin schreef:Verder iedereen bedankt voor de tips en het meedenken! Dat doet me goed. Ik ga daar mee aan de slag. Mochten er nog meer ideeën zijn dan hoor ik het graag!
Weet je ook hoelang Happy al in Nederland is?

M@scha schreef:oh.. familie dingetje. sorry! neefje wilde als 2 jarig peutertje altijd graag "heppelen". van de regen in de drup dus meestal :-)
Hahaha, het was dus niet eens een typfout :F: .
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ben wel benieuwd in welk pension hij zit. Ik werk in een pension in omgeving Nijmegen, daar zit hij alvast niet. Breng 'm maar een dagje daar naar de dagopvang, zal ik mooie foto's maken :tongue:, deze foto's doen 'm iig niet veel goeds.
Zal ook eens rond gaan vragen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Je moet het niet zien als een aanval op jou; het is een reactie opde tekst en hoe het gaat.
Ik zie op hun website wel leukere foto's maar ook een foto dat hij niet op zijn ene achterpoot steunt; er staat dat je op het filmpje kan zien dat hij er geen last van heeft maar ik zie geen filmpje.
Dat zou ik als geintereseerde toch wel willen weten vooral omdat jullie een sportief gezin zoeken waar hij moet gaan hardlopen en naast de fiets moet.
Ook staat er dat hij niet gecastreerd is omdat zijn balletjes nog niet ingedaald zijn; is dat nog steeds zo en is hij dus een cryptog of is dat oude informatie.
Verder lijkt het mij een hele leuke hond die in het asiel zo weg is want hij heeft een leuk koppie en is sociaal.
Op hun website zie ik ook meerdere leuke honden in nederland zitten maar de stichting zelf is volgens mij niet heel erg naamsbekend; tenminste ik herken de naam niet.
Hebben ze ook een fb pagina? want bij dogs adoptions en dutch for strays ed gaat het daar heel hard qua informatie en delen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cethin schreef: Hij heeft een ietwat scheve achtervoet waar hij zelf geen last van heeft.

die willen rennen en vliegen met de hond, een baasje die veel hardloopt en hem mee kan nemen of iemand die hem kan leren aan de fiets te lopen...kortom sportieve mensen
het hondje heeft een oude breuk (dus gezien zijn leeftijd van nu 10 maanden als pup opgelopen) waar zijn achtervoet scheef door staat.
Je schrijft dat hij er geen last van heeft, is dat klinisch of zijn er ook röntgenfoto's gemaakt van zowel de breuk als ook de rest van het lijf (oa bij de achterhand de heupen en de rug) omdat door die afwijkende stand van zijn achtervoet zijn achterpoot afwijkend staat en dit met opgroeien gevolgen gehad kan hebben (en nog kan hebben) voor zijn verdere gestel, denk aan heupen en rug.

Gevolgen waardoor hij fysiek misschien niet in staat is het actieve leven dat jullie voor ogen hebben voor hem, hardlopen, fietsen, rennen en vliegen etc, uit te voeren. Niet onbelangrijk lijkt me.
Want kan de hond fysiek wel het leven lijden dat hij qua karakter zou willen?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Je maakt een grápje dat die hond geen last van z'n poot heeft op dat filmpje :hmmm: :blauwoog:

http://www.newlifeforanimals.nl/2015/12 ... optie.html

Het laatste wat ik nu met die hond zou doen is hem langs de fiets zetten of laten hardlopen. Mijn hond heeft met 4 maanden ook haar achterpoot gebroken en loopt vergeleken bij deze hond als een hazewind.
M@scha
Zeer actief

hij gebruikt zijn achterpoot totaal niet op het filmpje!

wat is hier verder aan onderzocht? (zelfde vragen als crutz)

http://www.youtube.com/feature=player_embedded

die zou ik eerst maar eens helemaal door laten lichten voordat ik iemand met hem zou laten hardlopen of fietsen
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat bedoel ik. Bij sommige bewegingen zag het er bijna uit alsof die poot nog steeds gebroken is. Jeses zeg.
M@scha
Zeer actief

Lemuria schreef:Dat bedoel ik. Bij sommige bewegingen zag het er bijna uit alsof die poot nog steeds gebroken is. Jeses zeg.

ik zag na het plaatsen al dat we ongeveer hetzelfde bericht hadden geplaatst.

ik ga maar even uit dit topic want ik wordt een beetje boos van zinnetjes als:
Hij heeft een ietwat scheve achtervoet waar hij zelf geen last van heeft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”