Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geaccepteerd, kennen jullie dat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik verwacht niet dat jullie nu met tips en trucs komen, maar ik moet het toch even kwijt. Lola en alleen thuis, het blijft een issue kennelijk. En blijkbaar ben ik op een punt gekomen dat ik dat geaccepteerd heb, ook al is het niet opgelost. Hebben jullie ook van die 'oke, het is niet goed maar we laten het maar zo' dingen?

De meesten weten het wel: toen we Lola kregen duurde het een halfjaar voor ze zonder blaffen en gillen alleen thuis kon blijven. Hard aan gewerkt, wierp gelukkig uiteindelijk ook z'n vruchten af.

Afgelopen voorjaar werden we door de ene buren aangesproken of we wel wisten dat Lola soms blafte. Nee, wisten we niet, maar voor zover we konden nagaan was het maar één keer gebeurd. Tot in juli, toen meldde de andere buurman het ook. Toen zijn we weer gaan opnemen en inderdaad, Lola zat niet bepaald stilletjes thuis als ze alleen was.

Nou, wederom hard aan gewerkt en weer flinke vooruitgang geboekt, maar het blijft een verhaal van vallen en opstaan. Ze kan zo 9 keer rustig thuis zijn en dan de 10e keer volledig over de zeik gaan. De keren dat ze over de zeik is zijn niet te voorspellen. Kan overdag zijn, kan 's avonds zijn, kan na haastig vertrek zijn of juist na alle rust. Kan zijn na een hele dag niksdoen of na een uitputtende wandeling. Het kan zijn als ik alleen wegga of juist als man en ik samen wegaan. Kortom, geen peil op te trekken en ik weet dus ook niet hoe ik dat laatste stukje beter kan krijgen.

Typisch is vooral dat Lola de keren dat ze blaft altijd in totaal een uur tot anderhalf uur blaft. Ook als ik bijvoorbeeld vier uur van huis ben. Het enige wat ik niet weet is of ze aan één stuk door blaft of dat er steeds pauzes tussen zitten. De opname-app die ik gebruik springt alleen aan als er geluid is, de tussenpozen neemt hij dus niet op.

Nou ja, jullie kunnen er ook verder niks mee, maar ik moest het toch even van me af schrijven. Ik heb zoveel bereikt met die gekke smurf, maar ik ben zo'n beetje op het punt gekomen dat ik dit maar accepteer. Hoe vervelend ik het ook voor haarzelf vind, ik verwacht niet meer dat het 100% goed zal komen.

Het goede nieuws: ze ligt er totaal relaxed bij over de bankleuning gedrapeerd, ze eet en drinkt ook en de buren zien geen enkel probleem. Dus ik ben de enige die moeilijk doet :mrgreen: story of my life :mrgreen:

Hebben jullie ook van die dingen die je van lieverlee maar geaccepteerd hebt?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Geaccepteerd, kennen jullie dat?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja hoor, al mijn honden hadden wel iets minder leuks dat ik er niet uitgetraind kreeg.
ik geef niet gauw op, maar als het echt niet wil dan wil het maar niet.
dan accepteer ik dat en werk ik er wel omheen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy houdt niet van de meeste mannen, vindt ze eng :19: Tja, kan haar niet dwingen om ze tof te vinden. Dus als er weer een man zich over haar heen buigt om haar te kroelen terwijl zij voluit achteruit in de steigers gaat, is het niet de hond die een opmerking krijgt. Net ook weer, was even bij het lokale buurtwinkeltje en had Izzy even mee om haar gelijk te laten plassen. Had haar net buiten de deur vastgezet en liep naar binnen (klein winkeltje, dus kan d'r in de smiezen houden), en opeens loopt een vent frontaal op d'r af terwijl zij naar het andere uiterste eind van d'r riem schoot. Ik liep naar buiten en heb hem gevraagd haar met rust te laten. Ze vindt het niet fijn, dus gewoon láten. Hij taaide af, ik ging weer naar binnen. 3 minuten later zie ik hem verdorie wéer bij een stikbenauwde Izzy staan, proberend haar te lijmen met brokjes.

EN.

NU.

OPZOUTEN.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik ben nu nog niet in die fase beland. Maar mag ik vragen welke app dat is die alleen geluid opneemt. Dat zal veel data schelen denk ik. Nu neem ik het op met de camara en dan neemt ie maar 40 minuten op en gaat dan uit omdat mijn geheugen vol zit van de ipad. :)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oja hoor. Als het dingen zijn waar best mee te leven is dan is het mij prima.
Het zijn ook individuen hé. Net zoals ik m'n minder leuke kanten heb waar Leon ook maar mee heeft leren leven, haha.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat de ruiten hier nooit om aan te zien zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lemuria schreef:Izzy houdt niet van de meeste mannen, vindt ze eng :19: Tja, kan haar niet dwingen om ze tof te vinden. Dus als er weer een man zich over haar heen buigt om haar te kroelen terwijl zij voluit achteruit in de steigers gaat, is het niet de hond die een opmerking krijgt. Net ook weer, was even bij het lokale buurtwinkeltje en had Izzy even mee om haar gelijk te laten plassen. Had haar net buiten de deur vastgezet en liep naar binnen (klein winkeltje, dus kan d'r in de smiezen houden), en opeens loopt een vent frontaal op d'r af terwijl zij naar het andere uiterste eind van d'r riem schoot. Ik liep naar buiten en heb hem gevraagd haar met rust te laten. Ze vindt het niet fijn, dus gewoon láten. Hij taaide af, ik ging weer naar binnen. 3 minuten later zie ik hem verdorie wéer bij een stikbenauwde Izzy staan, proberend haar te lijmen met brokjes.

EN.

NU.

OPZOUTEN.

'Ja maar, alle honden vinden mij altijd leeeuuuk'

:roll:

Bij Finn heb ik soort van geaccepteerd dat hem laten loslopen nooit aan mijn ideale beeld zal gaan voldoen, maar ik blijf er wel rustig aan werken. Het is geen trainingsschema met stappenplan, maar gewoon gezellig samen wandelen en leuk bezig zijn.
-Lilo-
Zeer actief

renee-uk schreef:ja hoor, al mijn honden hadden wel iets minder leuks dat ik er niet uitgetraind kreeg.
ik geef niet gauw op, maar als het echt niet wil dan wil het maar niet.
dan accepteer ik dat en werk ik er wel omheen.
Dat is ook hoe ik met veel dingen omga gelukkig, zo makkelijk is Lola niet, haha. Maar hier kan ik niet echt omheen werken, ze kan niet 24/7 bij mij zijn helaas.
Lemuria schreef:Izzy houdt niet van de meeste mannen, vindt ze eng :19: Tja, kan haar niet dwingen om ze tof te vinden. Dus als er weer een man zich over haar heen buigt om haar te kroelen terwijl zij voluit achteruit in de steigers gaat, is het niet de hond die een opmerking krijgt. Net ook weer, was even bij het lokale buurtwinkeltje en had Izzy even mee om haar gelijk te laten plassen. Had haar net buiten de deur vastgezet en liep naar binnen (klein winkeltje, dus kan d'r in de smiezen houden), en opeens loopt een vent frontaal op d'r af terwijl zij naar het andere uiterste eind van d'r riem schoot. Ik liep naar buiten en heb hem gevraagd haar met rust te laten. Ze vindt het niet fijn, dus gewoon láten. Hij taaide af, ik ging weer naar binnen. 3 minuten later zie ik hem verdorie wéer bij een stikbenauwde Izzy staan, proberend haar te lijmen met brokjes.

EN.

NU.

OPZOUTEN.
:80: zo dan, wat een malloot! Lola vindt vreemde mensen ook eng, daar ga ik ongeveer hetzelfde mee om als jij. Maar dan moet je niet van die debielen ertussen hebben zeg :piew:
Nikkielvis schreef:Ik ben nu nog niet in die fase beland. Maar mag ik vragen welke app dat is die alleen geluid opneemt. Dat zal veel data schelen denk ik. Nu neem ik het op met de camara en dan neemt ie maar 40 minuten op en gaat dan uit omdat mijn geheugen vol zit van de ipad. :)
Natuurlijk mag dat, het is wel alleen audio dus. De app heet audio memo's pro, hij kost E9.99 en je vindt 'm hier https://itunes.apple.com/nl/app/audio-m ... 60980?mt=8 Je kunt bij een nieuwe opname 'voice' kiezen en dan een geluidsdrempel instellen, erg handig :ok:
-Lilo-
Zeer actief

veertje schreef:

EN.

NU.

OPZOUTEN.

'Ja maar, alle honden vinden mij altijd leeeuuuk'

:roll:

Bij Finn heb ik soort van geaccepteerd dat hem laten loslopen nooit aan mijn ideale beeld zal gaan voldoen, maar ik blijf er wel rustig aan werken. Het is geen trainingsschema met stappenplan, maar gewoon gezellig samen wandelen en leuk bezig zijn.
:ok: dat is een beetje hoe het voor mij nu ook is. 'Oké, dan zal ze nooit helemaal rustig zijn als ze alleen is en oké, dan zullen anderen ons soms wel ontaarde hondenbaasjes vinden die hun hond in paniek achterlaten.'
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ben met Noa op het moment in de fase dat ik haar gedrag aan de lijn tolereer. Ik probeer er nog wel aan te sturen, maar het frustreert me niet meer en ik ben het zat om haar steeds hard te moeten corrigeren om het gedrag voor dat moment af te kappen, maar binnen enkele minuten (soms zelfs binnen 30 seconden) weer opnieuw te moeten. En met positief trainen krijg ik het er niet uit. Dan loopt ze strak om de knie, totdat de prikkels te veel worden en ze alsnog niet bereikbaar is. De variant rustig snuffelen zit er op het moment niet in.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik vind het echt heel erg voor Fix maar haar rustiger krijgen met brommers en motoren krijg ik er niet helemaal uit. Ze is echt met geweldige stappen vooruit gegaan maar 100% zal het niet worden, of ze zal nooit meer mee moeten gaan in de auto (dat zijn de punten dat ze een terugval heeft omdat de counterconditionering niet goed doorkomt).
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja hoor, Jura is een behoorlijke stresskip en daaruit vloeit ook probleemgedrag.
We houden er rekening mee want dat gaat gewoon niet heel veel meer beter worden. Of, nouja, als we rustiger kunnen gaan wonen zal het denk ik wél een stuk beter gaan, dus daar gaan we voor sparen.

Net als haar jachtgedrag, daardoor kan ze gewoon echt niet overal loslopen en dat vind ik prima. We hebben er echt hard op getraind maar ze heeft een enorme jachtpassie. Dus een wildrijk gebied daar moet ze aan de lange lijn. Weilanden met hazen kan ze ondertussen prima negeren gelukkig maar als er reeën zijn dan moet ze gewoon vast.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb er vrede mee gesloten dat mijn honden verder van me af gaan dan andere honden.
Ik ben er wel nog mee bezig, dus geheel geaccepteerd heb ik het niet, maar ik heb mijn verwachtingen bijgesteld. Het zijn nou eenmaal geen honden die in een cirkel van 5 meter om je heen (willen) blijven.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:Dat de ruiten hier nooit om aan te zien zijn.
:F:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja hoor, Kiki heeft voernijd. Ze is mijn eerste hond die het heeft en ik heb aardig wat gedaan om het eruit te krijgen maar het blijft. Ik weet het dus en het is voor mij goed te hanteren maar dat is het wel. Een van mijn vroegere honden trok verschrikkelijk en op een gegeven moment kreeg hij per ongeluk zo'n enorme hijs dat de vliegles 3 meter verderop hardhandig eindigde. Dat was nou ook weer niet de bedoeling maar hij trok nóóit meer.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb geaccepteerd dat Jarah een poepopruimmachine is. Zou het wel leuk vinden als ze dan haar eigen poep of dat van haar zussen op zou eten, hoef ik niks op te ruimen.

En als ze af en toe eens achter konijnen of hazen aangaan in het bos, dat heb ik lang geleden al geaccepteerd. Moet zeggen dat het jagen haast helemaal over is, maar dat is meer omdat Tama door haar staar de bosjes niet meer in gaat, als ze een haas tegenkomen op het pad gaan ze er nog wel achteraan maar dat gebeurt zo zelden.

En het niet alleen kunnen zijn van Jarah hebben we ook geaccepteerd, we gaan nergens meer samen heen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ja, het is een levend wezen met zo hier en daar een eigen willetje (gelukkig!).
En je moet zien dat je toch op een prettige manier samen kunt leven dus ook hier is het een beetje geven en een beetje nemen.
Bo heeft zo wel wat dingetjes, als het kan werk ik er omheen, zoals Renee zo mooi omschrijft.
En als dat niet kan dan heb óf ik (meestal, haha!) óf Bo pech en doen we het er maar mee.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

-Lilo- schreef:Ik verwacht niet dat jullie nu met tips en trucs komen, maar ik moet het toch even kwijt. Lola en alleen thuis, het blijft een issue kennelijk. En blijkbaar ben ik op een punt gekomen dat ik dat geaccepteerd heb, ook al is het niet opgelost. Hebben jullie ook van die 'oke, het is niet goed maar we laten het maar zo' dingen?

De meesten weten het wel: toen we Lola kregen duurde het een halfjaar voor ze zonder blaffen en gillen alleen thuis kon blijven. Hard aan gewerkt, wierp gelukkig uiteindelijk ook z'n vruchten af.

Afgelopen voorjaar werden we door de ene buren aangesproken of we wel wisten dat Lola soms blafte. Nee, wisten we niet, maar voor zover we konden nagaan was het maar één keer gebeurd. Tot in juli, toen meldde de andere buurman het ook. Toen zijn we weer gaan opnemen en inderdaad, Lola zat niet bepaald stilletjes thuis als ze alleen was.

Nou, wederom hard aan gewerkt en weer flinke vooruitgang geboekt, maar het blijft een verhaal van vallen en opstaan. Ze kan zo 9 keer rustig thuis zijn en dan de 10e keer volledig over de zeik gaan. De keren dat ze over de zeik is zijn niet te voorspellen. Kan overdag zijn, kan 's avonds zijn, kan na haastig vertrek zijn of juist na alle rust. Kan zijn na een hele dag niksdoen of na een uitputtende wandeling. Het kan zijn als ik alleen wegga of juist als man en ik samen wegaan. Kortom, geen peil op te trekken en ik weet dus ook niet hoe ik dat laatste stukje beter kan krijgen.

Typisch is vooral dat Lola de keren dat ze blaft altijd in totaal een uur tot anderhalf uur blaft. Ook als ik bijvoorbeeld vier uur van huis ben. Het enige wat ik niet weet is of ze aan één stuk door blaft of dat er steeds pauzes tussen zitten. De opname-app die ik gebruik springt alleen aan als er geluid is, de tussenpozen neemt hij dus niet op.

Nou ja, jullie kunnen er ook verder niks mee, maar ik moest het toch even van me af schrijven. Ik heb zoveel bereikt met die gekke smurf, maar ik ben zo'n beetje op het punt gekomen dat ik dit maar accepteer. Hoe vervelend ik het ook voor haarzelf vind, ik verwacht niet meer dat het 100% goed zal komen.

Het goede nieuws: ze ligt er totaal relaxed bij over de bankleuning gedrapeerd, ze eet en drinkt ook en de buren zien geen enkel probleem. Dus ik ben de enige die moeilijk doet :mrgreen: story of my life :mrgreen:

Hebben jullie ook van die dingen die je van lieverlee maar geaccepteerd hebt?
Ja. Haar geluidsfobie, dwz extreme angst voor bepaalde geluiden, knallen, schieten in het veld, vrachtwagens, oerend hard gaande motoren. Met afleiden/counter conditioning heb ik het heel lang dragelijk kunnen houden, maar eind vorig jaar ging het helemaal mis, na een paar zeer traumatische ervaringen. Ze wilde helemaal niet meer naar buiten. Gewoon niet. Toen heb ik alle druk er af gehaald en haar in de tuin gelaten, en op de fiets met haar in de mand naar het losloopgebied, met vermijding van alle kansen op lawaai. Daar kleine stukjes lopen, als ze bang werd gewoon de andere kant op, niet meer proberen of het toch misschien lukt, gewoon helemaal de vrijheid geven om weg te gaan. Toen ze dat eenmaal doorhad gaf haar dat na verloop van tijd zoveel rust dat ze steeds verder durfde en weer met andere hondjes ging spelen. Maar het blijft heel beperkt, op andere plekken waar we voorheen nog wel konden lopen heeft ze het na vorig jaar echt heel zwaar, dus dat probeer ik niet meer. Ik werk er gewoon omheen, zoals Renee dat noemt. Zij blij en ik ook, want het snijdt je door de ziel, zo'n bang hondje.

Het is wat het is, en wie weet komt er ooit een fase dat er wat berusting komt. Zo niet, dan is het ook goed, want zo gaat het ook.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jep. dat de relatie sam-kleine kinderen geen goede is.

hij bijt niet ofzo, maar is gespannen, duwt ze omver, kindje gilt, sam nog gespannener en dan wordt het steeds minder leuk.

dus als de nichtjes en/of neefjes komen gaat sam naar buiten of naar bed.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik heb er nog een:

Dat Jet zich ALTIJD door het rek wurmt als ik even de auto uit ben en dat ze dus ALTIJD op mijn stoel zit als ik terug kom.
Anderzijds kan ze zoet een uur in de auto wachten, dan gaat ze slapen. maar wel op mijn stoel :ugh:

De rest blijft zoet achterin. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ja, hier ook. Sommige dingen willen/lukken gewoon (nog) niet, dan laat ik dat op een gegeven moment voor wat het is. Vaak zie ik in de loop der tijd toch weer ergens een opening om ermee aan de slag te gaan en dan doe ik dat wel. Maar verder accepteer ik dat het is zoals het op dat moment is.

Voor mij soms best lastig, want ik denk altijd dat er ergens vast iemand rondloopt die het er wel uit zou krijgen en dan vind ik eigenlijk dat ik dat ook zou moeten kunnen :hmmm: . Maarja, ik ben ook maar een mens dus ik kan lang niet alles. Soit, toch maar accepteren dus :tongue: .
-Lilo-
Zeer actief

Zamunda schreef:Ja, hier ook. Sommige dingen willen/lukken gewoon (nog) niet, dan laat ik dat op een gegeven moment voor wat het is. Vaak zie ik in de loop der tijd toch weer ergens een opening om ermee aan de slag te gaan en dan doe ik dat wel. Maar verder accepteer ik dat het is zoals het op dat moment is.

Voor mij soms best lastig, want ik denk altijd dat er ergens vast iemand rondloopt die het er wel uit zou krijgen en dan vind ik eigenlijk dat ik dat ook zou moeten kunnen :hmmm: . Maarja, ik ben ook maar een mens dus ik kan lang niet alles. Soit, toch maar accepteren dus :tongue: .
Oh die laatste alinea! Dat gaat hier precies zo! Ik wéét dat Lola het kan, maar soms wil ze volgens mij gewoon niet. En ik kan niet voorspellen wanneer/duidelijk maken dat ze niet zo moet zeuren.

Dat is overigens wel een verschil, ik durf wel te garanderen dat ze niet bang is, anders had ik het ook niet kunnen accepteren.

Een boel andere dingen voelen voor mij niet als accepteren maar 'zo is ze nou eenmaal'. Terwijl ik het in dit topic bij anderen juist weer terug zie komen. Grappig om die verschillen tussen wensen en 'lasten' dan te zien.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat vervelend dat het nog niet wil lukken zeg!
Heb je misschien al overwogen om een hondje te gaan opvangen, om te checken of ze het ook doet als ze met een andere hond samen leeft?

Voor sommige mensen is dit 'het laatste redmiddel' en ik jou sitautie zou ik dat zelf doen, maar dat is makkelijk gezegd want ik vind het hebben va 2 honden sowieso leuker dan 1 :) Je moet natuurlijk niet een hond erbij nemen alleen vanwege dìt, want die heeft misschien ook wel 'oke, het is niet goed maar we laten het maar zo' dingen.
-Lilo- schreef:Hebben jullie ook van die 'oke, het is niet goed maar we laten het maar zo' dingen?
Ikzelf kies met Mayke vaak de weg van de minste weerstand en ze kan op zeldzame maar cruciale momenten mij aankijken met een berekenende blik en dan zegt ze "Ik ga blaffen tot jij wanhoopt, baas Paisley. GIJ ZULT GEHOORZAMEN"
En dan buig in nederig, wetende dat ik niet tegen zoveel doortastendheid op kan, en gehoorzaam gelijk bij de eerste blaf.

Ze deed het als pup al. Negeren, zeiden mensen. Negeren tot je trommelvliezen breken, tot je ruzie hebt met je buren, tot je niet meer welkom bent op tuinfeestjes, tot je relatie strandt .... Nee. "het is goed en we laten het maar zo"
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Paisley schreef:Wat vervelend dat het nog niet wil lukken zeg!
Heb je misschien al overwogen om een hondje te gaan opvangen, om te checken of ze het ook doet als ze met een andere hond samen leeft?

Voor sommige mensen is dit 'het laatste redmiddel' en ik jou sitautie zou ik dat zelf doen, maar dat is makkelijk gezegd want ik vind het hebben va 2 honden sowieso leuker dan 1 :) Je moet natuurlijk niet een hond erbij nemen alleen vanwege dìt, want die heeft misschien ook wel 'oke, het is niet goed maar we laten het maar zo' dingen.
-Lilo- schreef:Hebben jullie ook van die 'oke, het is niet goed maar we laten het maar zo' dingen?
Ikzelf kies met Mayke vaak de weg van de minste weerstand en ze kan op zeldzame maar cruciale momenten mij aankijken met een berekenende blik en dan zegt ze "Ik ga blaffen tot jij wanhoopt, baas Paisley. GIJ ZULT GEHOORZAMEN"
En dan buig in nederig, wetende dat ik niet tegen zoveel doortastendheid op kan, en gehoorzaam gelijk bij de eerste blaf.

Ze deed het als pup al. Negeren, zeiden mensen. Negeren tot je trommelvliezen breken, tot je ruzie hebt met je buren, tot je niet meer welkom bent op tuinfeestjes, tot je relatie strandt .... Nee. "het is goed en we laten het maar zo"
Dat heb ik weleens overwogen ja, maar mijn man zit niet op een tweede hond te wachten en eerlijk gezegd vraag ik me af of ik het wel vol zou kunnen houden. Als ik nou zeker wist dat het dé oplossing was, maar dat is ook nog eens niet zo, haha.

Ik heb echt veel bereikt met Lola hoor en sommige dingen (en dat zijn er nog best veel) gaan prima, maar wel op onze manier (de gebruiksaanwijzing van hoe wij samenleven is een tikkie aan de dikke kant :mrgreen: ). Maar dit blijft steeds terugkomen.
Wonderlijk wel, wie weet komt er nog weer eens een keer een periode waarin het wel steeds goed gaat, maar na een terugval van bijna een jaar heb ik die hoop dus wel een beetje opgegeven :P
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

-Lilo- schreef:
Zamunda schreef:Ja, hier ook. Sommige dingen willen/lukken gewoon (nog) niet, dan laat ik dat op een gegeven moment voor wat het is. Vaak zie ik in de loop der tijd toch weer ergens een opening om ermee aan de slag te gaan en dan doe ik dat wel. Maar verder accepteer ik dat het is zoals het op dat moment is.

Oh die laatste alinea! Dat gaat hier precies zo! Ik wéét dat Lola het kan, maar soms wil ze volgens mij gewoon niet. En ik kan niet voorspellen wanneer/duidelijk maken dat ze niet zo moet zeuren.

Dat is overigens wel een verschil, ik durf wel te garanderen dat ze niet bang is, anders had ik het ook niet kunnen accepteren.

Een boel andere dingen voelen voor mij niet als accepteren maar 'zo is ze nou eenmaal'. Terwijl ik het in dit topic bij anderen juist weer terug zie komen. Grappig om die verschillen tussen wensen en 'lasten' dan te zien.
Herkenbaar. Zo vind ik Lais haar terughoudendheid naar vreemden vallen in de categorie 'zo is ze nou eenmaal', terwijl ik het niet betrouwbaar hierkomen (bij het zien van een ree) voor nu accpeteer [en haar dus aan de flex heb lopen] maar dat wel in de categorie 'trainbaar' heb zitten (waar ik dus tekortschiet).
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dat Layla op veel plekken gewoon niet los kan lopen, ivm jaaggedrag
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ga er van uit dat elk schepsel zijn behepsel heeft. Dus ook honden. En elke hond bij mij heeft wel iets wat eigenlijk irritant is, maar wat gewoon 'erbij' hoort.
Nou, dan accepteer ik dat maar en werk er om heen. Mijn meest ideale hond Kyra, die zóóó verschrikkelijk zoet en lief was, was doodsbang voor vuurwerk en onweer. Ze kon geen trappenlopen, maar als ze knallen hoorde wél. Kon ik haar helemaal hysterisch halverwege de trap afplukken want halverwege bedacht ze dat ze geen trappen kon lopen en durfde ze niet meer voor- of achteruit. 't Sukkeltje.
Liep ik weer met 24kg hond de trap af te sjouwen. :roll:
Tenzij ik zo snugger was om als een haas de kamerdeur dicht te doen zodra er een knal klonk. En Lyndie kreeg zo eens in de vijf jaar ineens de kolder in de kop en besloot dan dat ze een bepaald hondje niet leuk vond om er vervolgens pontificaal op te duiken. En altijd honden die van die onderdanige, timide sukkeltjes waren. Want dan durfde ze wel. Kreng. Kreeg ze van mij een wats om de oren en dan was ze weer een paar jaar rustig.

Maggie trekt volkomen haar eigen plan als ze los loopt in een woonwijk. Gaat ze gezellig op snuffel naar vuilnisbakken en ik krijg een dikke middelvinger van d'r. Nou goed, laat ik haar alleen los in natuurgebieden want dan kan ze wel luisteren.
Alleen bij Abby heb ik nog geen irritante dingen ontdekt. :mrgreen:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, voor mij ook herkenbaar. Elke hond heeft inderdaad wel zo z'n dingetjes (net als elk mens trouwens).
Ik kan best veel energie steken in trainen en heb ook wel een lange adem, maar uiteindelijk kan ik me er ook prima bij neerleggen als er een grens aan zit.
Zo ben ik bijvoorbeeld met Amy nog hard aan het werken met het hierkomen als ze iets interessants ruikt of ziet, maar weet ik ook wel dat ze daarin nooit zo betrouwbaar wordt als Mila. Net zo goed als Mila nooit haar korte lontje kwijtraakt en Amoz nooit een allemansvriend zal worden. Ik ga in ieder geval niet tegen de aard van de hond in werken of dingen van de hond verwachten die gewoon niet haalbaar zijn. Dan verzin ik er wel iets anders op.
Mikey-JR
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër en een Roemeense asèmmèr :P

Ongelezen bericht door Mikey-JR »

Hoi!

2 jaar geleden heb je me ook eens geholpen met nog een paar anderen vanwege Mike zn verlatingsangst. Dit is na 5 maanden ongeveer goed gekomen toen. Nu hebben we al 5 maanden een roemeentje erbij, een teefje van bijna 3 jaar oud. Helemaal super gaat dat. Nu zijn er nieuwe buren naast ons komen wonen met een klein kindje van 2 en een labrador die soms ook niet zo goed alleen kan zijn. Nieuwe geluiden dus ook. We zijn zelf af en toe in het weekend de woonkamer aan het opknappen, zoals muren stucen.. Ik denk dat Mike een beetje moeite heeft met veranderingen. De laatste 1,5 week heeft ie soms wat gejankt.. En wat regelmatiger geblaft als we niet thuis waren. Stella is, op waaks aanslaan na, gewoon stil.

We hebben weer een Adaptil verdamper in het stopcontact gedaan. Zit er een week in nu en in combi met de regels weer wat aan te scherpen, word hij echt al veel relaxter! 1 van de tips van toen: Mike negeren op de tijden dat ik doordeweeks aan het werk ben, hebben we ook weer even ingevoerd. Dit alles brengt gelijk rust. Gisterochtend zijn ze 1,5 uur alleen geweest met een Kong en in ieder geval niet gejankt! :E: Wel het laatste half uur wat geblaft.. Daarna kwam mn man thuis uit de nachtdienst. Die is naar bed gegaan en toen zijn ze helemaal stil geweest. Het blaffen gaat soms net ff te lang door, maar janken maak ik me altijd meer druk om (met hem dan).

Het zal altijd een zwak puntje blijven van Mike.. Als er iets is, komt dat puntje waarschijnlijk altijd als eerste weer naar voren. Misschien door z'n rugzakje. Vind het soms moeilijk (omdat ik me ook rot voel als hij niet op zn gemak is), maar het zij zo.. We doen altijd ons best. De nieuwe buren maakt het allemaal niks uit en de andere buren worden nooit boos, maar zeggen het soms wel als het nodig is. Die gaan sowieso dit jaar waarschijnlijk wel verhuizen (niet vanwege dit :P)

Voor iedereen die er iets aan heeft: er is een goede gratis app om geluid op te nemen: Sleeptalk

Het zegt het al: als je wil weten of je praat in je slaap :mrgreen: maar wij gebruiken hem voor de honden ;-)

Als je hem aanzet, blijft hij stand-by en elk moment als er geluid is zoals blaffen, neemt hij dat op. Als je thuiskomt druk je op deactiveren en kan je alles terugluisteren. Elk moment is apart opgenomen en je kan zien hoe laat dat was en hoe lang het duurde. Er zit ook een gevoeligheids stand op. Als je hem op de laagste stand zet is dat genoeg om blaffen/janken op te nemen..

(Ik kan het ook nooit kort houden he.. Hahaha)
Groetjes Miranda

Afbeelding
Every once in a while a dog enters your life and changes everything :love:
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Bella had niet echt van die hele gekke dingen, Simba wat meer......Als de deurbel ging, dan stond hij als eerste voor de deur. Visite kwam toch immers voor hem? :-) Tot aan zijn dood heeft hij dat volgehouden......

Dus.....als de bel ging volgde hier een heel ritueel: tuig pakken en omdoen, Simba vasthouden en dan pas de deur openen. Hield ik hem niet vast, dan kegelde hij de mensen voor de deur rustig omver, want hij was altijd zo enthousiast....

We hebben het vaak geprobeerd om het eruit te krijgen totdat wij ook op een punt kwamen van, laat maar.....In dit gedrag was hij een echte bulldog...nooit en te nimmer opgeven...

Soms vervloekte ik hem er wel om hoor.....nu hij er niet meer is denk ik met een glimkach terug aan die vreselijk eigenwijze nukken van hem :-)
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”