Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bolderkar - tips en ervaring gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Xerox
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Bolderkar - tips en ervaring gezocht

Ongelezen bericht door Xerox »

Voor mijn geopereerde Xerox, die niet mag wandelen maar wel heel graag buiten wil zijn, ben ik op zoek naar een praktische bolderkar. Wie heeft tips voor ons? :D Xerox weegt 35 kg en ik wil hem gaan gebruiken op asfalt en stevige bospaden.

Op Marktplaats staat op dit moment niets met luchtbandjes en de bouwmarkten heb ik al gebeld, maar die hebben niets staan op het moment.

Zelf zat ik te denken aan een deze groene of rode met huif:

Afbeelding

Maar de verkoper raadde me de aanschaf zo'n beetje af :denken: Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Andere opties zijn uiteraard ook welkom.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
Xerox
Vaste gebruiker

Re: Bolderkar - tips en ervaring gezocht

Een doggyride is alleen voor achter de fiets, of niet? Ik zoek echt iets om mee te wandelen.

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

http://www.nourritani.nl/shop/Doggy-Rid ... kwiel.html
Ze hebben ze ook met een wandelwagen-set
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Xerox
Vaste gebruiker

Even 300 euro voor 2 maanden revalidatie.. dat gaat hem niet worden vrees ik!

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Die opvouwbare bolderkar heeft een kennis van me staan. Een behoorlijk onding vind ikzelf. Voor een licht houdje zou t wel kunnen maar je hond is zwaar. Ik denk niet dat t wat wordt.
Iets van stevig materiaal lijkt me fijner, mits je hond van plan is te blijven zitten.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Zo'n bolderkar wordt een ramp om voort te trekken met 35 kilo gewicht er in, daar ben ik zeker van. Daar moet je niet een stuk mee willen wandelen met een dergelijk gewicht er in. Dan kan zoiets flink goedkoper zijn dan een veel geschiktere doggyride, als je hem niet gebruikt vanwege veel te onhandig is iedere euro die je hebt uitgegeven er 1 te veel.

Doggyrides staan regelmatig op Marktplaats, daar is best een aardige markt voor, dus je zou ook kunnen overwegen er eentje nieuw aan te schaffen en te verkopen na de revalidatieperiode.
Of wie weet is er iemand die er eentje heeft die momenteel niet gebruikt wordt en die hem wil uitlenen.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb de onderste een tijdje gehad omdat mijn teefje niet zo goed ter been was door een blessure. Voor stukjes door de wijk ging dat redelijk, zolang ik op het verharde pad bleef. De kar zelf was vrij zwaar en zij zelf woog ongeveer 20 kg.

Bella vond het prima om in de kar te zitten. Ik had er kleed in vastgezet zodat ze grip had. Ze voelde zich nog net niet de koningin :-)

Grootste nadeel vond ik zelf het feit dat ze achter mij zat. Ik moest dus steeds achterom kijken of ze wel keurig bleef zitten etc.

Voordeel was dat ik de kar goedkoop (€25,-) via marktplaats op de kop had kunnen tikken en ook weer verkocht heb na een paar weken toen het niet meer nodig was.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Tara schreef:Ondingen. Niet stabiel, topzwaar, en mijn pups klommen er achter elkaar weer uit.
Ik denk dat je beter kunt zoeken naar een doggyride. Die zijn bedoeld voor het vervoer van honden en dat werkt prima.
Dat inderdaad. Ooit gekocht voor de pup (Berner Sennen kruising) die we destijds hadden, om toch mee te kunnen op langere wandelingen. Daar kwam ik snel van terug (letterlijk en figuurlijk :mrgreen: ). Je krijgt wel spierballen en conditie, dat wel.
Met zo'n zware hond zou ik ook voor een doggyride gaan.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb die groene met hogere zijwanden. Prijs, net onder de 100 Euro. Dat groene zeil kun je eruit halen zodat je hond alle kanten kan uitkijken. Loopt lekker licht op gekogellagerde luchtbandjes. Draagvermogen meer dan 200 kilo. Ik heb geen ervaring met een hond erin. Wel met grote kippen en tuinwerkzaamheden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Xerox
Vaste gebruiker

Hmm, niet ideaal dus. Het probleem met een Doggyride is dat hij met zijn 70 cm schofthoogte toch enigszins zal moeten bukken om erin te komen, schat ik in? En dat soort manoeuvres zijn de komende tijd natuurlijk not done...

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”