Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op welke geur zal ik mijn hond zetten, tips gevraagd!

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Op welke geur zal ik mijn hond zetten, tips gevraagd!

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik ga detectiewerk doen met mijn hond en zou hem het liefst iets 'zinnigs' of leuks aanleren. :scratch:
Dacht zelf aan bv truffels, iemand een ander leuk idee?
Geen illegale zaken. Hij hoeft het niet professioneel te doen.
Stapper
Zeer actief

Re: Op welke geur zal ik mijn hond zetten, tips gevraagd!

Ongelezen bericht door Stapper »

is volgens mij net niet illegaal. :hmmm: Wiet heeft een hele specifieke geur die je (normaal gesproken) weinig ruikt. Ik heb een heel klein beetje wiet (een paar kruimeltjes die jarenlang mee gaan) die heb ik in zo'n ouderwets filmrolhoudertje waar ik een paar gaatjes heb zitten. dat potje zet je op de grond, raakt hij het met zijn neus aan zegt je zoek en direct belonen. Het verstoppen langzaam aan steeds moeilijker maken.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Stapper schreef:is volgens mij net niet illegaal. :hmmm: Wiet heeft een hele specifieke geur die je (normaal gesproken) weinig ruikt. Ik heb een heel klein beetje wiet (een paar kruimeltjes die jarenlang mee gaan) die heb ik in zo'n ouderwets filmrolhoudertje waar ik een paar gaatjes heb zitten. dat potje zet je op de grond, raakt hij het met zijn neus aan zegt je zoek en direct belonen. Het verstoppen langzaam aan steeds moeilijker maken.
Wiet is net wel illegaal :wink:

Bezit en gebruik in een coffeshop en in je eigen woning wordt gedoogd tot 5 gram. Vervoeren/ het bij je hebben op de openbare weg en/of in openbare gebouwen is verboden. Check de Opiumwet maar.
Genoeg andere geuren waar het ook super mee gaat. Denk aan nootmuskaat bijvoorbeeld.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Koffiepads :D
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

kleine2758 schreef: Denk aan nootmuskaat bijvoorbeeld.
In welke praktijksituatie denk je daar je voordeel mee te kunnen doen? :D

Een beetje speuren op wiet kan natuurlijk prima, ook al is het volgens de wetjes verboden. Geen haan die ernaar kraait natuurlijk. Die wetten zijn er alleen maar om overlast aan te kunnen pakken.
Het lijkt me enorm leuk om te kunnen - dan kun je de blitz maken bij buren met opstandige pubers waar even gecheckt moet worden waar die wiet precies achter een plint is gedrukt :LOL:

Leuk dat je begint met detectiewerk. Doe je dat onder begeleiding vanuit een trainer of ben je zelfstandig aan de slag?
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

kleine2758 schreef:
Stapper schreef:is volgens mij net niet illegaal. :hmmm: Wiet heeft een hele specifieke geur die je (normaal gesproken) weinig ruikt. Ik heb een heel klein beetje wiet (een paar kruimeltjes die jarenlang mee gaan) die heb ik in zo'n ouderwets filmrolhoudertje waar ik een paar gaatjes heb zitten. dat potje zet je op de grond, raakt hij het met zijn neus aan zegt je zoek en direct belonen. Het verstoppen langzaam aan steeds moeilijker maken.
Wiet is net wel illegaal :wink:

Bezit en gebruik in een coffeshop en in je eigen woning wordt gedoogd tot 5 gram. Vervoeren/ het bij je hebben op de openbare weg en/of in openbare gebouwen is verboden. Check de Opiumwet maar.
Genoeg andere geuren waar het ook super mee gaat. Denk aan nootmuskaat bijvoorbeeld.
Toch bijzonder weer. In huis wordt gedoogd, maar hoe je het daar krijgen moet is dan weer verboden. Gewoon legaliseren die handel en er gelijk een leuke belasting aan onttrekken. Dan heeft ons landje er nog wat aan.

En inderdaad een paar snippertjes in een kokertje daar kraait natuurlijk geen haan naar.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Paisley schreef:
kleine2758 schreef: Denk aan nootmuskaat bijvoorbeeld.
In welke praktijksituatie denk je daar je voordeel mee te kunnen doen? :D

In geen een situatie, maar dat was ook de vraag niet :wink: .

Of zie je die bij truffels wel? ( daar gelaten dat ze op vakantie kan gaan en naar truffels zou kunnen gaan zoeken).
En als de vraag is ' op welke geur zal ik mijn hond zetten?' Kan een ruimere scala aan antwoorden komen lijkt me.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij gebruiken op de cursus gedroogd eekhoorntjesbrood. Je kunt natuurlijk van alles verzinnen maar het is niet heel handig als het een geur is die de hond in het dagelijks leven tegenkomt. Dan blijft ie aan het verwijzen zeg maar.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

under the red sky schreef:Wij gebruiken op de cursus gedroogd eekhoorntjesbrood. Je kunt natuurlijk van alles verzinnen maar het is niet heel handig als het een geur is die de hond in het dagelijks leven tegenkomt. Dan blijft ie aan het verwijzen zeg maar.
Mijn hond zoekt naar kaneel, maar die is echt niet de hele dag kaneel aan het zoeken/verwijzen. Hij weet prima wanneer hij mag speuren en verwijzen, en wanneer dat niet hoeft.
Solo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Solo »

Mijn hond zoekt op groene thee. Bij hem is het inderdaad ook duidelijk wanneer hij moet zoeken en wanneer niet. Het is niet zo dat hij de hele dag naast de theedoos in de keuken staat :D
Geuren die ik vaker heb gehoord zijn koffie, kaneel, lavendel. Maar echt iets 'zinnigs' weet ik ook niet. Al kun je natuurlijk iedere geur zinnig maken door hem bijvoorbeeld aan je sleutelbos te hangen :tongue:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik zou zeggen, kies gewoon een grappige geur:

http://www.hekserij.nl/Parfum_en_Geur/Parfumolie.aspx
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heb ik op salie gezet. Hij heeft m'n neefjes en nichtje verbaasd door niet alleen aan te wijzen wie van hen het naar salie geurende speeltje had, maar ook in welke zak ze het gestopt hadden
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Tabak.
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”