Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Ongelezen bericht door malinois »

Maar t was geen pitbull of staf of wat dan ook... wat zal mij dat nou een zorg zijn? Als er staat dat er een incident met een mh is geweest dan wordt er ook niet eerst gekeken of ie een mh stamboom heeft?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Theraposa schreef:2 meneer mishandelde zijn vriendin regelmatig en had een drugs verslaving
Kun je uitleggen wat dit ermee te maken heeft? Is het dan rechtvaardig een arm eraf te trekken of ...?
Dat die man gebeten wordt in alle opwinding van zo'n ruzie, dat kan ik me nog voorstellen. Maar om nu door te gaan tot zijn arm er bijna af ligt :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manuma schreef:
Theraposa schreef:2 meneer mishandelde zijn vriendin regelmatig en had een drugs verslaving
Kun je uitleggen wat dit ermee te maken heeft? Is het dan rechtvaardig een arm eraf te trekken of ...?
Dat die man gebeten wordt in alle opwinding van zo'n ruzie, dat kan ik me nog voorstellen. Maar om nu door te gaan tot zijn arm er bijna af ligt :ugh:
Dat is nou net waar t om gaat... die blinde razernii van dat type honden. Ik heb meerdere malen knokkende honden uit elkaar gehaald (herder en dobers) en ben in t heetst van de strijd dus ook weleens gebeten. Maar meer dan gaten in resp. knie en hand/pols was t niet
Dat een hond zo door kan slaan ....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

malinois schreef:
Manuma schreef:
Dat is nou net waar t om gaat... die blinde razernii van dat type honden. Ik heb meerdere malen knokkende honden uit elkaar gehaald (herder en dobers) en ben in t heetst van de strijd dus ook weleens gebeten. Maar meer dan gaten in resp. knie en hand/pols was t niet
Dat een hond zo door kan slaan ....
ze zijn ook voor gefokt om door te gaan zonder te stoppen uit zichzelf
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

malinois schreef:Maar t was geen pitbull of staf of wat dan ook... wat zal mij dat nou een zorg zijn? Als er staat dat er een incident met een mh is geweest dan wordt er ook niet eerst gekeken of ie een mh stamboom heeft?
Maar als blijkt dat het een witte herder was geweest, of een kangal, zou je dan nog steeds het terecht vinden dat hij onder de mechelaar wordt geschoven? Want mensen zijn waanzinnig slecht in het rassen onderscheiden. Zeker als het ook maar iets neigt naar een vechthond-type is het direct een stafford of pitbull. Dat is net zoiets als zeggen dat iedere herder een mechelaar is.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik had het erover dat mensen de kangal als mechelaar aan zouden zien, of het malinois dan ook niet uit zou maken bij gaten. Want dat raseigenaren het vervelend vinden dat hun ras onterecht beschuldigd wordt omdat een ander ras van hetzelfde type gaten maken kan ik best begrijpen.

Of om bij jouw rassen te gaan. Hoe zou je het vinden als de whippet iedere keer beschuldigd wordt van agressief gedrag naar mensen omdat de afghanen soms mens-agressief zijn?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als ik met Izzy loop, worden kleine hondjes soms ook angstvallig omhooggetrokken en hoor ik "Pitbull" fluisteren. Dan ga ik niet in discussie dat ze een Stafford is. Daar gáat het niet om. Mensen zijn soms bang voor het type, en of dat type nou X of Y heet, dat maakt geen drol uit. Als iemand een spin een krekel noemt, ben ik er ook niet minder bang van.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Er is hier een jaar of wat geleden een hele heisa in het dorp ( waar ik toen woonde) geweest, omdat er 2 huskies waren losgebroken en de schapen van de dorpsboer hebben vermoord.
Klein dorp, dus iedereen in rep en roer en Facebook stond er vol mee.

Bleek een om Saarloze wolfshonden te gaan. :19: Boeiend.

Lekker belangrijk. Laat mensen maar denken dat alle huskies schapen moordenaars zijn, want die kans zit er namelijk dik in. Laat maar denken dat alle huskies weg lopen en alle konijnen opeten, want ook die kans zit er dik in. Des te minder populair het ras wordt en des te minder mensen die honden aanschaffen. Lijkt mij alleen maar een goede ontwikkeling. Want ook de husky, staat hoog op het lijstje bij de asiels.

Owh, en mijn husky heeft 0 jachtinstinct en loopt bij mij op stal tussen de paarden, schapen en kippen. Boeit mij geen niets, laat ze alsjeblieft maar denken dat ze allemaal killers zijn die hussen incl mijn eigen hond.. Want ik vind het echt een slechte ontwikkeling dat het ras steeds populairder wordt.

Zoveel mensen komen op straat naar mij toe, met 100 vragen over hussen en sultan. Ik bevestig alles, ja ze eten schapen op, ze jagen, kunnen niet los, zijn gereserveerde sterke honden met een zeer hoog energie level. En nee, sultan heeft geen van die eigenschappen.. Maar alsnog, zal ik een doorsnee gezin, die op zondagmiddag onbezorgd wilt wandelen, absoluut geen husky aanraden en ook geen stafford trouwens.

Laat nou alleen de echte liefhebbers er aan beginnen, die weten wat ze aan de lijn hebben. ( en dat geld dus ook voor de husky en vele andere rassen) Dan zouden de incidenten verminderen en de negatieve berichten in de media dus ook.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sulluna schreef:Er is hier een jaar of wat geleden een hele heisa in het dorp ( waar ik toen woonde) geweest, omdat er 2 huskies waren losgebroken en de schapen van de dorpsboer hebben vermoord.

Lekker belangrijk. Laat mensen maar denken dat alle huskies schapen moordenaars zijn, want die kans zit er namelijk dik in. Laat maar denken dat alle huskies weg lopen en alle konijnen opeten, want ook die kans zit er dik in. Des te minder populair het ras wordt en des te minder mensen die honden aanschaffen. Lijkt mij alleen maar een goede ontwikkeling. Want ook de husky, staat hoog op het lijstje bij de asiels.

Owh, en mijn husky heeft 0 jachtinstinct en loopt bij mij op stal tussen de paarden, schapen en kippen. Boeit mij geen niets, laat ze alsjeblieft maar denken dat ze allemaal killers zijn die hussen incl mijn eigen hond.. Want ik vind het echt een slechte ontwikkeling dat het ras steeds populairder wordt.

Zoveel mensen komen op straat naar mij toe, met 100 vragen over hussen en sultan. Ik bevestig alles, ja ze eten schapen op, ze jagen, kunnen niet los, zijn gereserveerde sterke honden met een zeer hoog energie level. En nee, sultan heeft geen van die eigenschappen.. Maar alsnog, zal ik een doorsnee gezin, die op zondagmiddag onbezorgd wilt wandelen, absoluut geen husky aanraden en ook geen stafford trouwens.

Laat nou alleen de echte liefhebbers er aan beginnen, die weten wat ze aan de lijn hebben. ( en dat geld dus ook voor de husky en vele andere rassen) Dan zouden de incidenten verminderen en de negatieve berichten in de media dus ook.
Nou dat dus.

Ik had laatst een gesprek met een man die vroeg of ik mijn eigen hond wel leuk vond na alle negatieve dingen die ik hem vertelde over poolhonden :LOL:
Hij wilde ook ooit een Husky en vroeg zich af waar hij rekening mee moest houden. Nou meneer :lees:
Ik kan wel vertellen: "nou, hij is heel lief en hij ligt graag op de bank en hij houdt van koekjes, meneer. Ja, en hij is heel zacht en heeft mooie ogen".
Nee, hij vermoordt al het vee wat op zijn pad komt als hij de kans krijgt, je hebt elke dag een tapijt van haar in je huis liggen, je auto is een haarbal, ze maken heel veel geluid, ze hebben enorm veel beweging nodig en ze kunnen moeilijk tot niet los lopen. Veel plezier ermee.

Waarom raseigenschappen zo'n taboe zijn bij de meeste Stafford (- en aanverwanten)eigenaren is me echt een raadsel :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Manuma schreef: Waarom raseigenschappen zo'n taboe zijn bij de meeste Stafford (- en aanverwanten)eigenaren is me echt een raadsel :19:
omdat er héél veel van het niveau zijn dat ook op facebook over een futiliteit een muil opentrekt alsof het hun eigen huis betreft dat afgebrand is :cool2:

Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

M@scha schreef:Afbeelding
:E:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Domor schreef: Of om bij jouw rassen te gaan. Hoe zou je het vinden als de whippet iedere keer beschuldigd wordt van agressief gedrag naar mensen omdat de afghanen soms mens-agressief zijn?
Het zou me werkelijk nog minder dan niks interesseren :19: Maar goed, ik ben ook niet zo gevoelig voor wat anderen van mijn honden vinden.
Hier net zo en geef ze nog gelijk ook of lach gewoon mee.
Als andere dat vinden dan zal het ook wel zo zijn.
Morgen kan ik een hazelip met een paar schele ogen met 1 oor tegen komen en trouwen , zal een ander ook van alles van vinden en ik dus ook en beide hebben we gelijk. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahaha, hier vinden de mensen mijn honden rothonden. Houden zo, durft er ook niemand in te breken bij me.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Sulluna schreef:Er is hier een jaar of wat geleden een hele heisa in het dorp ( waar ik toen woonde) geweest, omdat er 2 huskies waren losgebroken en de schapen van de dorpsboer hebben vermoord.

:ok:
Als mensen zich inderdaad bewust waren van wat ze in huis halen en daarmee om kunnen gaan.
Het gemiddelde gezin zal niet te vergelijken zijn met wat er doorsnee aan hondenbezitters op dit forum zit.

Heb het ook al gehoord, mensen die op een flatje 4 hoog wonen, een kindje van een jaar en allebei fulltime werken. Oh ja, border collie puppie is 3 maanden nu, ik wil haar graag mee nemen als ik ga joggen :piew:
Die vragen je dan het hemd van je lijf, en dat is op zich niet erg, maar het is bedroevend hoe weinig info ze gezocht hebben voordat de pup er was. Pas als ze tegen problemen aanlopen beginnen ze na te denken over welk ras ze gekozen hebben.

Als mensen ons zien werken aan de kudde en de borders zo geweldig vinden dan ga ik ook zeker niet zeggen dat ze er vooral een moeten nemen :cool2:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”