Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitvallen naar honden: wie heeft het eruit gekregen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: uitvallen naar honden: wie heeft het eruit gekregen?

Ongelezen bericht door Judith »

Ook hier een uitvallende hond, en na prive training er nog niet uit gekregen.

Morgen gaan we beginnen met de eerste praktijkles BAT. En ik verwacht er wel wat van :mrgreen:

Vorige week de theorie les gehad met filmpjes en hoe minimale gedragingen van een hond kunnen laten zien hoe en wat. En als we nu al zien wat we voorheen gewoon over het hoofd zagen, denk ik dat we door BAT wel ver gaan komen.
Met name het gedrag van Dux dat hij eigenlijk laat blijken dat hij bepaalde kanten niet op wilt omdat daar katten zitten. Terwijl ik altijd dacht dat hij juist die kan op wilde om die katten op te vreten...
Ook bij het zien van andere honden (het is echt nog op 50m afstand) maakt hij nu door zijn lichaamstaal duidelijk dat hij helemaal niet wil. Maar omdat wij hem "gedwongen" hebben om door te lopen en dus te moeten passeren, zag hij geen andere uitweg dan uitvallen.

De methode die BP hanteerd is hier ook helemaal verkeerd uitgevallen. Zowel het honden als het katten probleem hebben we hiermee zeer verergerd, helaas.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:Rozi wil nog een enkele keer blaffen naar een hond die ze griezelig vindt. Ik roep haar dan bij me en kort bij me is haar zelfvertrouwen groter en houdt ze haar bakkes. Prima truc.
Valt een hond echter uit chagrijn uit krijgt ie een bats tegen zijn reet. Doen we niet. Wat zijn 'emotie' daar verder bij is maakt me niks uit. Ophouden en wel nu. Je gedraagt je maar.
Het hangt er bij mij dus vanaf waaróm de hond in kwestie blaft en uitvalt.
Van dit dus, het ligt eraan waarom de hond uitvalt aan welke manier ik kies om het te laten ophouden.

Heb inmiddels al heel wat tweedehandsjes en wat heropvoeders gehad waarvan 3 die uitvielen. De 1 kreeg een : Ben je nou gék geworden godgloeiende :boos: !! Bij een ander hiep het om de aandacht op mij te laten focussen, waardoor ze de prikkel lieten voor wat het was.
Een keer een hond van een kennis een week te logeren gehad, die ging letterlijk krijsend de deur uit, al gillend en krijsend naar alles en iedereen een ronde en dan weer naar binnen(engelse stafford). Haar baasjes schaamde zich rot en had een halve tennisarm van het trekken aan de lijn.
Grappige was dat juist door niet in/mee te gaan op haar gedrag en met wat korte milde correcties aan de riem haar gedrag binnen 1 dag als sneeuw voor de zon verdween, zelden zo'n makkelijke hond gehad :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils heeft het eigenlijk nooit gedaan, zelf opgevoed, en Sneeuw, gaat nu steeds een beetje beter dus er zijn vorderingen, ..of het ooit helemaal ophoud moeten we maar afwachten :wink: maar ik ga dus niet voor geweld het eruit te rammen, vind ik niet eerlijk en is niet mijn stijl. :U: ik beloon toch liever de momenten die goed gaan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

M@scha schreef:
ranetje schreef:Ik heb de hardhandige aanpak een keer gezien van een trainer die voor deed met een hond hoe dat moest.
Uitvallen was een klets voor de kop.
Bij de volgende keer viel de hond uit en dook vervolgens weg om de klets voor de kop te voorkomen.
Het werkte daar dus niet zoals de bedoeling was.

Soms werkt zo'n correctie wel.
Vaak bereik je meer met counter conditioning.
Natuurlijk dan wel op ruime afstand beginnen met trainen.
En de BAT training schijnt goed te werken, maar die ken ik niet goed, dus wat daarvan het uiteindelijke effect is weet ik niet.
ik weet zelf niet veel van het BAT verhaal, een kennis van mij is GT (en in mijn ogen een goeie) en die is heel positief over BAT en de effecten ervan.
:ok:
Ik ga over een paar maanden luisteren (lezing van Monique).
Ben benieuwd of ik er dan meer van snap :tongue: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”