Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lengte biothane sleeplijn
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Lengte biothane sleeplijn
Ik wil voor Juna een sleeplijn gaan bestellen. Het touw wat ik nu heb wordt zwaar, vies en nat.
Die lijn is nu 18,5 meter en dat vond ik wel een fijne lengte.
Maar gaat dit met biothane ook een fijne lengte zijn?! Dus daarom de vraag, hoe lang hebben jullie de lijn en wat is de ervaring met lengtes boven de 15m?
Die lijn is nu 18,5 meter en dat vond ik wel een fijne lengte.
Maar gaat dit met biothane ook een fijne lengte zijn?! Dus daarom de vraag, hoe lang hebben jullie de lijn en wat is de ervaring met lengtes boven de 15m?
-
- Zeer actief
Re: Lengte biothane sleeplijn
Ik heb echt het idee dat 10 meter zo kort is 

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Het hangt er denk ik ook wel een beetje vanaf waarvoor je het gebruikt.
Wij hebben een 20 meter lijn van Hunter zodat Dux op sommige stukken toch "los" kan, dan heeft hij 20 meter voor ons en 20 meter achter ons om te lopen.
Wij hebben een 20 meter lijn van Hunter zodat Dux op sommige stukken toch "los" kan, dan heeft hij 20 meter voor ons en 20 meter achter ons om te lopen.

-
- Zeer actief
Juna jaagt sinds kort weer in het bos, dus het gaat er puur om dat ze in het bos evengoed 'los' kan.Judith schreef:Het hangt er denk ik ook wel een beetje vanaf waarvoor je het gebruikt.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Dan zou ik toch weer voor een lange lengte kiezen, dus inderdaad weer de oude lengte die je hadmirriejj schreef:Juna jaagt sinds kort weer in het bos, dus het gaat er puur om dat ze in het bos evengoed 'los' kan.Judith schreef:Het hangt er denk ik ook wel een beetje vanaf waarvoor je het gebruikt.

Ik heb een 5 meter voor trainen (BAT) en een 10 meter voor oefenen met loslopen voor destijds Niarla en straks Naboo.
Als het om 'los' kunnen lopen gaat voor honden die (even) niet los kunnen is 10 meter inderdaad wel wat aan de korte kant denk ik, je bent zo door die lengte heen. Qua gewicht zal het wel iets schelen, maar ik vind mijn 5 meter en 10 meter lijn niet echt een wereld van verschil daarin eigenlijk. Het is meer de lengte/het oprollen dat het bij meer lengte wat bewerkelijker maakt, in mijn ervaring. Maar als je nu al zo'n lange lijn gewend bent lukt dat met biothane vast ook.
Als het om 'los' kunnen lopen gaat voor honden die (even) niet los kunnen is 10 meter inderdaad wel wat aan de korte kant denk ik, je bent zo door die lengte heen. Qua gewicht zal het wel iets schelen, maar ik vind mijn 5 meter en 10 meter lijn niet echt een wereld van verschil daarin eigenlijk. Het is meer de lengte/het oprollen dat het bij meer lengte wat bewerkelijker maakt, in mijn ervaring. Maar als je nu al zo'n lange lijn gewend bent lukt dat met biothane vast ook.

-
- Zeer actief
Dit maakt de keuze niet gemakkelijker 

- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kunnen jullie mij vertellen waar je die kunt kopen?