Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel kauwsnacks geven jullie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Hoeveel kauwsnacks geven jullie?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Elke dag toch wel :) Het állerlekkerst vindt ze parmabotten, maar die krijgt ze hooguit 1x per maand, en alleen onder toezicht (daar poept ze de dag erop poeder van, nog een reden om het niet te vaak te geven). Maar verder krijgt ze veel gedroogd spul (pens, long, hart, varkensoren e.d.), hoefjes en voor het slapen gaan krijgt ze zo'n dun kauwstokje.
1x per 2 maanden ga ik naar de Turkse slager en krijg dan allerhande slachtafval waar ook veel botten bij zitten. Die krijgt ze ook zo nu en dan nog eens.

Ze heeft geen kauwtekort in ieder geval.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Hier krijgen ze paar keer per dag een snack, s'morgens een gedroogd kipfilet
S'middags meestal een buffelhuidstaafje met kipfilet rond, eten ze enorm graag
S'avonds overwel stuk varkensoor, of stuk kalfspees, of pensstaafje
Regelmatig kauwbotten en vleesknoken, mergpijpen
1 keer per maand een gerookte kalfsbot
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Heel wisselend, soms een paar dagen niets en dan weer een tijdje elke dag. In de lente/zomer wat meer, dan leg ik ze met allerlei vies stinkspul (pens :kotz: ) buiten en moet het buiten blijven. ;) Nu in de winter heb ik vooral geweien en gerookte gevulde botten liggen. Saar krijgt als ze alleen moet blijven nog een gevuld hoefje, daar kan Pim niet tegen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kamer ligt hier vol met kauwbotjes van koehuid, ze verstopt ze overal. Ze krijgt iedere week een nieuwe maar de restjes van de oude botten worden nog steeds door de kamer verspreid door Lotje.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco eet sowieso de helft van de tijd barf, waar dus altijd wat te knagen bij zit. En verder krijgt hij als hij z'n eten 's avonds goed opgegeten heeft een snack. Ik krijg nog weleens wat van anderen (promotiepakketje op een show, SeSa, winactie, schoonouders) en zorg zelf altijd dat er rolletjes gedroogde runderhuid in huis zijn. Dus dan pak ik wat van de verschillende snackjes en laat Elco kiezen. Hij kiest soms heel verrassend. Zo koos hij een paar dagen geleden de gedroogde long terwijl er ook een echt heerlijk ruikende bacon-snack bij lag. De dag erna koos hij liever voor een kippenbotje. En pas de dag daarna die bacon-snack waarvan ik verwacht had dat hij die als allereerste zou willen hebben.
Wat hij ook krijgt, hij eet het vrijwel altijd meteen helemaal op. Dingen als kophuid en bullenpees neem ik hem dan meestal na een uurtje knagen toch maar af om het hem later opnieuw te geven
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Een of twee keer per week een rawhide staaf of een gedroogde snack. Mijn moeder geeft geloof ik wel regelmatig Dentastix omdat ze denkt dat dat goed is voor het gebit :Q: Paar keer per week rauwe botten (barf). Het gaat allemaal altijd heel snel op, maar als ze alleen thuis zijn laten ze de kluiven ook wel vaak liggen tot ik er weer biji ait.

Er ligt wel altijd een voorraad aan kauwspeelgoed: kongs, nylabones, flossen en van die harde witte pootbotten die van het forum niet mogen en waar ze graag met hun tanden langs rammelen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dentastix of pensstaafjes behoren hier niet tot de kauwsnacks :lol1: Die worden in 1 teug geinhaleerd.

Ik geef nu eigenlijk alleen nog runderhuid botten. Ze zijn niet aan te slepen. Ze krijgen ze min of meer onbeperkt. Dat komt er soms op neer dat er dagelijks 1 per hond wordt weggewerkt (de dikste maat staven koop ik) en soms kijken ze er dagen niet naar om.
En soms krijgen ze wat rauwe botten, zoals rundergewrichten uit de vriezer, lamsribben of mergpijpen.

Dingen als oren of bullepezen vinden ze heerlijk, maar ze zijn binnen no-time weg en zijn best prijzig en krijgen ze dus eigenlijk nooit.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

zo te lezen zijn mijn meiden behoorlijk verwend :80:

Ze krijgen dagelijks tussen de middag een gedroogde runderstrip en rond 4 uur een bullenpees of kophuid of een bot waar ze even mee bezig zijn. Net wat Hilde zegt; het is zo leuk om te geven, ze staan echt te springen en te juichen als ik de zak met botjes open maak :cheer: :cheer:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ted krijgt na de grote wandeling gedroogde pens, zalmhuid, luchtpijp, net wat we hebben liggen. Ik droog zo af en toe zelf iets en we krijgen veel van mijn "barfvrouwtje", die had laatst zelfs zwaan gedroogd :Q:

Verder hebben we altijd wel een stuk gewei liggen, vindt ze echt heerlijk en daar doet ze eindeloos mee. Als het avondeten barf is zit daar dus altijd wel iets te knagen bij en zo af en toe krijg ik wat grote botten van de slager, daar doet ze soms ook meerdere dagen mee.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hier mogen ze iedere dag wat uit uitzoeken
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

1 x per 2 weken ofzo.
Als Cody makkelijker zou zijn, dan zouden ze het wel elke dag kunnen krijgen. Nu is het zo'n gedirigeer dat de lol er wel af is.
Henk kluift niet dus die moet dan apart. Henk snapt het concept 'grommende, kluif verdedigende hond' niet en hij vindt het wel interessant ruiken :roll:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai heeft een mandje met allerlei botjes en dingetjes er in. Hoefjes, geperste buffelhuid botten, van die stokjes.. hij kluift wel, maar niet elke dag en het hoeft allemaal niet op.
Elke dag krijgt hij na het wandelen een stukje gedroogde kip, of iets anders gedroogd spul, wel in kleine stukjes anders stikt hij.
Als we gaan slapen krijgt hij op bed ( op zn eigen kussentje ) nog een stukje.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier wel bijna dagelijks iets.
Bv een runderoor of druivensuikerstick.
Ik pas haar eten er tegenwoordig wel op aan, ik zou het ook niet doen als ze dik zou zijn ofzo.
Maar vooralsnog kan het prima.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Wij hebben kleine gedroogde pens- en zalmsnoepjes. Die krijgen ze tijdens training of om te paaien :lees:
Als ik met maar één woef ga wandelen, krijgt de ander een dentastick (niet dagelijks).
Noa krijgt 's avonds op bed (even) een varkensoor (knabbel voor het slapen). Damy blieft dat niet :pffff: , dus hij krijgt een extra penssnoepje.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier dagelijks, soms wat vaker...
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Dagelijks, soms komt ze er zelf om vragen en dan krijgt ze een kluif, heb allerlei soorten en ze zoekt het zelf uit wat ze wil
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik neem heel regelmatig kauw dingen en denta sticks mee van mijn werk dus het komt regelmatig russen door voor dat ze wat krijgen,
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”