Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe ik het toch goed.......o, nee toch niet...zucht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Stapper
Zeer actief

Wat doe ik het toch goed.......o, nee toch niet...zucht

Ongelezen bericht door Stapper »

Vandaag was ik met kinderen en hond aan het wandelen. We bleven hangen bij een speeltuintje hond kon rond lopen en de kinderen spelen. Was uiteraard erg leuk.
Er kwam iemand langslopen die zag ik tijdig en ik riep Bente bij me en gaf commando "naast". Los liep ze en we passeerde de wandelaar zonder problemen (soms wil ze snuffelen en er enthousiast op af lopen) :cheer:
Ik meldde aan de wandelaar, "ik maak er een trainingsmomentje van" en de wandelaar zei nog "wat doet ze het goed". ik helemaal trots.
Vervolgens gaat mijn zoon van 7 schreeuwend met een kabelbaantje heen en weer. Bente zoefde weg naar mijn zoon en keek rond, "wie is de schuldige". Ik riep Bente weer terug, dat deed ze goed en ik wilde haar aanlijnen en voordat gebeurden schreeuwde mijn zoon weer en hup Bente naar mijn zoon maar nu blaffend en wat meer verdedigend naar de wandelaar.
Ik riep en floot Bente weer kwam ze maar zoonlief :lekkerpuh: schreeuwde weer en riep Bente :boos: Bente ging weer terug en liep blaffend naar de wandelaar die daar in de buurt liep.
Gelukkig kwam Bente weer bij me terug maar de wandelaar versnelde wel iets zijn pas. Dit snap ik volledig. Trots dat Bente wel steeds bij me kwam baal ik.
Zoonlief volledig de les gelezen :lees: uitgelegd waarom hij dit niet kon maken ( ik klonk erg veel bozer dan ik op schrift duidelijk kan maken)
Ik ben er nog lang niet met hond en kind opvoeden :wachten:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Wat doe ik het toch goed.......o, nee toch niet...zucht

Ongelezen bericht door ranetje »

Stapper schreef:Vandaag was ik met kinderen en hond aan het wandelen. We bleven hangen bij een speeltuintje hond kon rond lopen en de kinderen spelen. Was uiteraard erg leuk.
Er kwam iemand langslopen die zag ik tijdig en ik riep Bente bij me en gaf commando "naast". Los liep ze en we passeerde de wandelaar zonder problemen (soms wil ze snuffelen en er enthousiast op af lopen) :cheer:
Ik meldde aan de wandelaar, "ik maak er een trainingsmomentje van" en de wandelaar zei nog "wat doet ze het goed". ik helemaal trots.
Vervolgens gaat mijn zoon van 7 schreeuwend met een kabelbaantje heen en weer. Bente zoefde weg naar mijn zoon en keek rond, "wie is de schuldige". Ik riep Bente weer terug, dat deed ze goed en ik wilde haar aanlijnen en voordat gebeurden schreeuwde mijn zoon weer en hup Bente naar mijn zoon maar nu blaffend en wat meer verdedigend naar de wandelaar.
Ik riep en floot Bente weer kwam ze maar zoonlief :lekkerpuh: schreeuwde weer en riep Bente :boos: Bente ging weer terug en liep blaffend naar de wandelaar die daar in de buurt liep.
Gelukkig kwam Bente weer bij me terug maar de wandelaar versnelde wel iets zijn pas. Dit snap ik volledig. Trots dat Bente wel steeds bij me kwam baal ik.
Zoonlief volledig de les gelezen :lees: uitgelegd waarom hij dit niet kon maken ( ik klonk erg veel bozer dan ik op schrift duidelijk kan maken)
Toch nog behoorlijk goed opgelost.
En voor de rest ................ sterkte met hond en kind samen :mrgreen:
Wat heb je voor lekkers als ze komt als je haar roept?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wat netjes dat ze aan naast doet. Die van mij kenden alleen "de andere kant op".
AfbeeldingAfbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Voorlopig maar meteen aanlijnen dus, tenminste, totdat zoonlief betrouwbaar luistert. :wink:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

kipo schreef:Voorlopig maar meteen aanlijnen dus, tenminste, totdat zoonlief betrouwbaar luistert. :wink:
Je moet kinderen sowieso altijd aanlijnen.
AfbeeldingAfbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

bram en thijs schreef:
kipo schreef:Voorlopig maar meteen aanlijnen dus, tenminste, totdat zoonlief betrouwbaar luistert. :wink:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

gonnie schreef:
bram en thijs schreef:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

:LOL:

Succes, zal niet makkelijk zijn een 7 jarig enthousiast kind niet laten schreeuwen in de speeltuin (tenzij hij dat doet om jou te plagen :boos: :mep: ) :J:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

kipo schreef: totdat zoonlief betrouwbaar luistert. :wink:
Ja, dat mag nog wel wat beter onder appèl :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Miranda schreef:
kipo schreef: totdat zoonlief betrouwbaar luistert. :wink:
Ja, dat mag nog wel wat beter onder appèl :mrgreen:
Puppy kursus volgen? :F:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er is echt geen betere manier om hondenopvoeding te verpesten dan kinderen.
*weet dat
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Stapper
Zeer actief

ranetje schreef:
Stapper schreef:Vandaag was ik met kinderen en hond aan het wandelen. We bleven hangen bij een speeltuintje hond kon rond lopen en de kinderen spelen. Was uiteraard erg leuk.

Toch nog behoorlijk goed opgelost.
En voor de rest ................ sterkte met hond en kind samen :mrgreen:
Wat heb je voor lekkers als ze komt als je haar roept?
Toen een droog brokje waar zo min mogelijk dikmakers in zit (met het schapenhoeden wat we een paar maanden doen krijgt ze zoveel beloning toegestopt dat ik in overleg ging met de medewerkers van de dierenwinkel). Ik geef toe, ik geloof de dierenwinkelpersoneel op hun woord want op het verpakkingsmateriaal een plastic doosje staat niks het brokje heeft de vorm van kleine kluif of bolletjes. Het lijkt op wat mijn schapenhoedstertrainer geeft want voor puppentrainers deed ze minder haar best dan knabbeldingen.
Heel vaak heb ik ook niks bij me maar ze komt altijd.
Stapper
Zeer actief

Heavy schreef:Nou ik vind het nogal wat hoor een jonge hond in een speeltuin los laten :schrik:
Als ik je reactie zo lees denk ik "Oeps" je denkt waarschijnlijk groter dan het is. Het is in een klein rustig dorpje in een overzichtelijk parkje met een trapveldje, 3 speeltoestellen, vrij zicht naar alle kanten.
Stapper
Zeer actief

Boutje schreef:Succes, kalmte en sterkte.
Hier 4 kinderen tussen de honden...
Jongste is nu 13 dus nu gaat het... maar ik vergeet nooit die ene keer dat ik hem als baby (kruipertje) kwijt was net als de pup.... samen IN de kast aan het slapen dus... en ik weet nog steeds niet wie van de zussen die kastdeur dicht heeft gedaan!

Bij jonge kinderen en honden in een niet 100% veilige/rustige/veel plaats situatie: beurt om beurt laten uitrazen helpt :engel: .
:LOL: Andermans verhalen daar kan ik altijd net iets eerder om lachen. Oei, wat een schrik, je kind kwijt. pfff
Stapper
Zeer actief

Heavy schreef:
Stapper schreef:
Heavy schreef:Nou ik vind het nogal wat hoor een jonge hond in een speeltuin los laten :schrik:
Als ik je reactie zo lees denk ik "Oeps" je denkt waarschijnlijk groter dan het is. Het is in een klein rustig dorpje in een overzichtelijk parkje met een trapveldje, 3 speeltoestellen, vrij zicht naar alle kanten.
Ik woon naast zo'n speeltuintje in een rustig dorp :wink:
Maar ik bedoelde dat jonge honden erg reageren op kinderen die rennen en gillen dus je maakt het jezelf erg moeilijk .
Daar heb je gelijk in.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”