Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom geen scherpe(re) kruiden?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Daarstraks vroeg ik me ineens af waarom honden geen scherpe(re) kruiden mogen hebben? Kiki krijgt vaak een ieniemini tafelrestje en daar kan best weleens hete chilisaus of iets anders hitsigs in zitten. Ze eet het met smaak en heeft er voor zover ik weet nooit last van. Waarom zou ze het eigenlijk niet mogen hebben?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Waarom geen scherpe(re) kruiden?
marian* schreef:Daarstraks vroeg ik me ineens af waarom honden geen scherpe(re) kruiden mogen hebben? Kiki krijgt vaak een ieniemini tafelrestje en daar kan best weleens hete chilisaus of iets anders hitsigs in zitten. Ze eet het met smaak en heeft er voor zover ik weet nooit last van. Waarom zou ze het eigenlijk niet mogen hebben?
Prikkelt de darmen. Net als bij mensen ligt het aan de hond en ook aan wat die gewend is.
Tibbe verdraagt absoluut geen gekruid eten en vindt het sowieso amper eetbaar.
Charlie is dol op pittig/gekruid eten en heeft er geen enkel probleem mee.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht maar klinkt wel logisch.dagmar88 schreef:marian* schreef:Daarstraks vroeg ik me ineens af waarom honden geen scherpe(re) kruiden mogen hebben? Kiki krijgt vaak een ieniemini tafelrestje en daar kan best weleens hete chilisaus of iets anders hitsigs in zitten. Ze eet het met smaak en heeft er voor zover ik weet nooit last van. Waarom zou ze het eigenlijk niet mogen hebben?
Prikkelt de darmen. Net als bij mensen ligt het aan de hond en ook aan wat die gewend is.
Tibbe verdraagt absoluut geen gekruid eten en vindt het sowieso amper eetbaar.
Charlie is dol op pittig/gekruid eten en heeft er geen enkel probleem mee.
Enfin, Kiki is doorgewinterd zeg maar

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Vandaag had ik pasta met zalm en courgette in roomsaus gemaakt. Maar na de eerste happen smaakte het me eigenlijk niet zo en weggooien is ook weer zo zonde.
De honden en de kat waren er overigens erg dankbaar voor.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Iets vergelijkbaars had ik vandaag, maar dan met iets waar o.a. chilisaus in zat.lieke schreef:Ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Vandaag had ik pasta met zalm en courgette in roomsaus gemaakt. Maar na de eerste happen smaakte het me eigenlijk niet zo en weggooien is ook weer zo zonde.
Kiek was er erg blij mee en ik dacht eigenlijk dat het dit keer ook te hitsig zou zijn en ze de waterbak leeg zou lebberen, maar niks daarvan

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik vrees dat Diem met zijn gevoelige darmen idd niet tegen scherp kan, dat kan ik zelf ook niet
Mies krijgt elke dag wat kliekjes. Van mijn eten en wat ze op straat zoal tegenkomt
Nooit gemerkt dat mijn eten haar niet goed valt. Wat ze op straat vindt levert soms wel een keertje dunne op maar dat lijkt haar ook niet echt te deren 

Mies krijgt elke dag wat kliekjes. Van mijn eten en wat ze op straat zoal tegenkomt

- Feather__
- Zeer actief
Snoopy kreeg gewoon kapsalon van ons. Wat over was van mijn vader. Sambal erop. Ik dacht echt ohneeee arme hond. Hij at het met smaak op en wilde nog meer 
Hier krijgen ze ook alles eigenlijk al ben ik nu wat huiveriger om Snoop ook pittig te laten eten. Vroeger was zijn avondeten ons eten en nu krijgen ze allebei blikvoer. Hij is het nu niet meer gewend dus probeer ik zoveel mogelijk zonder kruiden te geven. Maarja soms lukt dat niet :p

Hier krijgen ze ook alles eigenlijk al ben ik nu wat huiveriger om Snoop ook pittig te laten eten. Vroeger was zijn avondeten ons eten en nu krijgen ze allebei blikvoer. Hij is het nu niet meer gewend dus probeer ik zoveel mogelijk zonder kruiden te geven. Maarja soms lukt dat niet :p

-
- Zeer actief
Mijn honden eten ook alles wat ik eet.
Babi ketjap, van zichzelf al vrij pittig is hun lievelingsgerecht.
Babi ketjap, van zichzelf al vrij pittig is hun lievelingsgerecht.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier krijgen ze ook van alles van zuurkool , brood , rauwe speklappen , patat met zout , koek , tot aan de pittige en scherpe gerechten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Morris is ook gek op pittig. Hij krijgt alle restjes en heeft toch wel een grote voorkeur voor pittig. Vorige week had ik een curry die iets te pittig was uitgevallen, dus had verwacht dat hij daar misschien zijn neus voor op zou halen... maar de bak werd er nog net niet bij opgegeten. Smaakte prima volgens hem.
Prei, ui, champignons en zout zouden ook al niet mogen, maar zitten ook allemaal door mijn eten en hij krijgt het dus ook. Zolang hij het er goed op doet maak ik me niet zo druk. Het zijn natuurlijk ook geen megahoeveelheden die hij binnenkrijgt.
Prei, ui, champignons en zout zouden ook al niet mogen, maar zitten ook allemaal door mijn eten en hij krijgt het dus ook. Zolang hij het er goed op doet maak ik me niet zo druk. Het zijn natuurlijk ook geen megahoeveelheden die hij binnenkrijgt.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Jonge Bente had de gewoonte om toen ze erbij kon het vogelhuisje leeg te hengelen. Ik kreeg daar zo genoeg van dat ik er dik sambal aan gesmeerd heb. Hielp niet. Toen sambal met zwarte peper. Hielp niet. Potje margarine dat half leeg was gepakt en daar bijna alle scherpe keukenkruiden in ruime mate doorheen gedaan en er een dikke laag van aan de randen van het huisje gesmeerd. Kwam natuurlijk ook wat van op het brood... De 1e keer merkte ze niks, bij de 2e keer wel en na de 3e keer heeft ze het 9 jaar niet meer gedaan....Het klinkt hard, maar ik had zó genoeg van dat gejat!

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier wordt er geen rekening mee gehouden.
Als er iets over is gaat het naar de honden, pittig of niet.
Ze lusten werkelijk alles en hebben nooit ergens last van.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Rani en Mika hebben een maag van schokbeton maar bij Gol moet ik uitkijken wat ik geef. Het restje Tjap tjoy van gisteravond eindigde op het kleed en in de tuin 

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik liet een keer een spaanse peper uit mijn handen vallen in de keuken. Ik dacht ook dat de hond die ik toen had hierna nooit meer wat van de grond zou eten. Nou, ik heb er niets van gemerkt, ze had geen extra dorst, liep niet te smakken, helemaal niks aan de hand, ze heeft het gewoon lekker opgegeten.Tara schreef:Ik dacht ooit eens puppytandjes van iets af te houden door sambal te smeren. (Dát zou 'm leren!)
Nou.
Hij vond het vooral erg lekker.
De honden die ik nu heb eten ook zo'n beetje alles wat wij eten en zijn vooral gek op indisch eten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Net als Rio dus ,die kreeg altijd een restje eten en dat is bij ons in de regel pittig.Tara schreef:De honden krijgen vrijwel alles dat we zelf ook eten. Ongeacht of dat nou pittig is of niet.
Ze zijn gek op pittig trouwens.
Je kon hem geen groter plezier doen dan daarmee.
En wij maar denken dat het zijn Braziliaanse genen waren wat maakte dat hij het zo lekker vond

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Izzy krijgt ook wel eens pittig voeier, geen centje pijn van
Maar ik geef het niet vaak.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hier precies zo. Ik zou ook niet weten waarom ze het niet 'mogen' en van wie dat dan niet mag?samantha! schreef:Hier wordt er geen rekening mee gehouden.
Van mij mag t best, namelijk

Ik denk juist dat honden veel minder op smaak zijn (en meer op de geur) dan mensen tijdens eten. Want t voedsel houdt zich nauwelijks op in hun bek en wordt in 1 teug naar binnen gekiept. Ik denk dat ze niet eens vernemen dat iets gekruid is of niet.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ze kunnen er wel darmklachten van krijgen.Paisley schreef:Hier precies zo. Ik zou ook niet weten waarom ze het niet 'mogen' en van wie dat dan niet mag?samantha! schreef:Hier wordt er geen rekening mee gehouden.
Van mij mag t best, namelijk![]()
Ik denk juist dat honden veel minder op smaak zijn (en meer op de geur) dan mensen tijdens eten. Want t voedsel houdt zich nauwelijks op in hun bek en wordt in 1 teug naar binnen gekiept. Ik denk dat ze niet eens vernemen dat iets gekruid is of niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mensen ook, en dan weet je dat je het beter niet meer kan etenGollum schreef:
Ze kunnen er wel darmklachten van krijgen.

Het heeft ook met gewenning te maken. Ik geef mijn honden altijd alles wat over is, en ze kakken altijd dezelfde drol. Maar honden in mijn omgeving die al jaren dezelfde brokjes krijgen, gaan al aan de race van een halve kipschnitzel

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Vertel dat aan Diem. Hij spuugt dingen regelmatig uit als het tegenvaltPaisley schreef: Ik denk juist dat honden veel minder op smaak zijn (en meer op de geur) dan mensen tijdens eten. Want t voedsel houdt zich nauwelijks op in hun bek en wordt in 1 teug naar binnen gekiept. Ik denk dat ze niet eens vernemen dat iets gekruid is of niet.