Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitvallen naar kinderen
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Uitvallen naar kinderen
oh en vergelijken met je vorige hond heeft ook geen enkele zin, ik neem aan dat de buurman en jij ook nogal wat van elkaar verschillen ook al wonen jullie in een gelijksoortig huis.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
DAJ1983
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising Heidewachtel/Dalmatier
Maeve schreef:Je hebt dus een hond die contact met kinderen niet op prijs stelt. Dat is haar goed recht, ze zoekt het niet zelf op maar bijt van zich af als kinderen haar benaderen. Aan jou als baas de taak om haar als een havik in de gaten te houden. Om haar te respecteren én om ongelukken te voorkomen. Hoezo kan een kind bij haar komen als ze in de bench zit omdat je weet dat ze kinderen niet leuk vindt? Niet lullig bedoeld, maar daar laat je dan echt een steek vallen. En als je haar na meerdere van dit soort incidenten de kans geeft om los op een kind af te stormen gaat er toch iets mis. Ook al zou ze onderdanig doen, ze heeft meerdere keren laten merken dat ze het contact met kinderen niet leuk vindt.
Ik zou ook zeggen dat je je eigen handelswijze heel sterk moet aanpassen: namelijk contact met kinderen voorkomen en kinderen ook leren om haar met rust te laten, of inderdaad een plek voor haar zoeken waar geen kinderen over de vloer komen.
Het lijkt er inderdaad op dat Nala niet alle kinderen accepteert. Op het moment dat we haar in de bench hadden zitten, is een jongetje van de visite naar de wc gelopen, wij hebben duidelijk aangegeven niet naar de hond toe. Helaas deed hij dit wel en resulteerde dat in een snauw.
We doen Nala nu in de schuur bij visite met kinderen en ze loopt nu niet meer alleen los. Het geeft een beetje het gevoel alsof we haar veel vrijheid ontnemen.
(Ik ben me heel goed bewust dat we dit beter kunnen doen dan dat er weer een incident plaatsvind!)
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Je kunt wat dat betreft niet op kinderen vertrouwen dat ze alles doen wat je zegt.DAJ1983 schreef:Maeve schreef:Je hebt dus een hond die contact met kinderen niet op prijs stelt. Dat is haar goed recht, ze zoekt het niet zelf op maar bijt van zich af als kinderen haar benaderen. Aan jou als baas de taak om haar als een havik in de gaten te houden. Om haar te respecteren én om ongelukken te voorkomen. Hoezo kan een kind bij haar komen als ze in de bench zit omdat je weet dat ze kinderen niet leuk vindt? Niet lullig bedoeld, maar daar laat je dan echt een steek vallen. En als je haar na meerdere van dit soort incidenten de kans geeft om los op een kind af te stormen gaat er toch iets mis. Ook al zou ze onderdanig doen, ze heeft meerdere keren laten merken dat ze het contact met kinderen niet leuk vindt.
Ik zou ook zeggen dat je je eigen handelswijze heel sterk moet aanpassen: namelijk contact met kinderen voorkomen en kinderen ook leren om haar met rust te laten, of inderdaad een plek voor haar zoeken waar geen kinderen over de vloer komen.
Het lijkt er inderdaad op dat Nala niet alle kinderen accepteert. Op het moment dat we haar in de bench hadden zitten, is een jongetje van de visite naar de wc gelopen, wij hebben duidelijk aangegeven niet naar de hond toe. Helaas deed hij dit wel en resulteerde dat in een snauw.
We doen Nala nu in de schuur bij visite met kinderen en ze loopt nu niet meer alleen los. Het geeft een beetje het gevoel alsof we haar veel vrijheid ontnemen.
(Ik ben me heel goed bewust dat we dit beter kunnen doen dan dat er weer een incident plaatsvind!)
Ik denk dat Nala een veel fijner leven kan hebben bij mensen zonder kinderen en bijbehorende kindervriendjes eigenlijk.
-
DAJ1983
- geregistreerd lid
Ondertussen de reacties even doorgenomen. Als ik zo de reacties bekijk kunnen we het beste uitkijken naar een ander gezin.
Op dit moment hebben we vrij veel ruimte, dus de hond een plek geven waar er niemand bij kan is mogelijk, dat moest in ons vorige huis in de bench.
Naar mijn mening hebben we dus de volgende opties:
1: Hond definitief bij kinderen weghouden
2: Proberen (ons) gedrag af te leren met behulp van GT
3: Hond uit huis plaatsen
We zullen er onze gedachten even over laten gaan.
Op dit moment hebben we vrij veel ruimte, dus de hond een plek geven waar er niemand bij kan is mogelijk, dat moest in ons vorige huis in de bench.
-
DAJ1983
- geregistreerd lid
Nee, het huis van mijn buurman is veeeeeel groterrenee-uk schreef:oh en vergelijken met je vorige hond heeft ook geen enkele zin, ik neem aan dat de buurman en jij ook nogal wat van elkaar verschillen ook al wonen jullie in een gelijksoortig huis.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zou ook alle voors en tegens bij alle opties bedenken. En heel eerlijk zijn.DAJ1983 schreef:Ondertussen de reacties even doorgenomen. Als ik zo de reacties bekijk kunnen we het beste uitkijken naar een ander gezin.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn hond bijt ook kinderen als ze te dicht bij haar komen. Behalve als ze met haar met ene bal spelen. Dan is de bal belangrijker 
Mijn hond zit bij bezoek in een bench met een kleed erover. Zijn het mensen die ik niet vertrouw dat ze haar daar met rust laten, dan gaat ze naar boven. Ik neem gewoon het risico niet. Mijn hond is niet sociaal met mensen en dat is heel vervelend, vooral voor haar.
Mijn hond zit bij bezoek in een bench met een kleed erover. Zijn het mensen die ik niet vertrouw dat ze haar daar met rust laten, dan gaat ze naar boven. Ik neem gewoon het risico niet. Mijn hond is niet sociaal met mensen en dat is heel vervelend, vooral voor haar.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik zou de hond ten alle tijde bij kinderen vandaan houden. Als er kinderen op bezoek komen, hond ergens leggen waar er geen kinderen bij in de buurt kunnen komen. En dit dus altijd doen, niet 1x een uitzondering gewoon altijd. En geen plaatsen opzoeken waar kinderen zijn met de hond. Dat hij dan minder vrijheid heeft dat is dan heel jammer maar lijkt mij een minder overkomelijk probleem dan wanneer een kind gebeten wordt. Een gedragsdeskundige is ook een optie maar eerlijk gezegd zou ik mijn hond er niet meer aan durven wagen na zoveel incidenten. Kans dat het weer mis gaat zou mij veel te groot zijn.
Als dit allemaal niet haalbaar is dan zou ik een andere plek voor de hond zoeken waar geen kinderen zijn. Het is niet de hond zijn schuld maar jullie zijn er zelf veel te makkelijk mee geweest. De hond heeft het meerdere malen zeer duidelijk aangegeven niet van kleine kinderen gediend te zijn. Ik had na 1x ervoor gezorgd dat het nooit meer zou gebeuren.
Als dit allemaal niet haalbaar is dan zou ik een andere plek voor de hond zoeken waar geen kinderen zijn. Het is niet de hond zijn schuld maar jullie zijn er zelf veel te makkelijk mee geweest. De hond heeft het meerdere malen zeer duidelijk aangegeven niet van kleine kinderen gediend te zijn. Ik had na 1x ervoor gezorgd dat het nooit meer zou gebeuren.

- renee-uk
- Zeer actief
erg gevatDAJ1983 schreef:Nee, het huis van mijn buurman is veeeeeel groterrenee-uk schreef:oh en vergelijken met je vorige hond heeft ook geen enkele zin, ik neem aan dat de buurman en jij ook nogal wat van elkaar verschillen ook al wonen jullie in een gelijksoortig huis.
maar ik neem aan dat je de bedoeling achter de vergelijking begrijpt.
en wat je plannen aangaat:
1. hoe leuk is het leven voor een hond die een groot deel van de tijd in de schuur moet zitten, afgezonderd van haar mensen en alles wat een hondenleven de moeite waard maakt?
2. die gt zou jullie misschien nog wel op weg kunnen helpen, maar ik vrees toch echt dat je hond er nooit meer op zal vertrouwen dat jij het voor haar oplost, niet na 6 jaar groeien in het besef dat dat niet zo is.
het lijkt mij eerlijk gezegd weggegooid geld, die gt.
3. dat zou het eerlijkst naar de hond toe zijn, dan heeft ze tenminste nog kans op een beetje normaal hondenleven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Als je er echt aan wil werken gaat het lukken ookDAJ1983 schreef:Ondertussen de reacties even doorgenomen. Als ik zo de reacties bekijk kunnen we het beste uitkijken naar een ander gezin.
- dagmar88
- Zeer actief
Cindy52 schreef: Als je er echt aan wil werken gaat het lukken ook
Hij is niet alleen.
- renee-uk
- Zeer actief
en de hond is er ook nog.dagmar88 schreef:Cindy52 schreef: Als je er echt aan wil werken gaat het lukken ook
Hij is niet alleen.
leuk als die het niet oppakt en een kind een keer echt grijpt: kind verminkt voor het leven en de hond een spuit

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ben het met Renée-uk eens, je heb zelf een kind dus ik neem aan dat er vaker kinderen over de vloer zullen komen. Altijd maar je hond wegsluiten in de schuur of een kamer is niet leuk en niet eerlijk naar de hond, die wil gewoon bij jullie zijn.
Herplaatsen naar een gezin zonder kinderen lijkt me het meest eerlijk naar de hond!
Herplaatsen naar een gezin zonder kinderen lijkt me het meest eerlijk naar de hond!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat doe je in vredesnaam met zo'n hond op een kinderboerderij??

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik zou zeggen herplaatsen, geen enkele twijfel. En dat vind ik vooral omdat ik de indruk heb dat jullie geen idee hebben wat je aan het doen bent.
Al die incidenten en er van uit gaan dat kinderen jullie instructies opvolgen?
Al die incidenten en de hond mee naar een kinderboerderij?
Al die incidenten en dan aangeven dat je hond nog steeds gewoon bij kinderen laat.
Al die incidenten en de hond vrij op een gedeeld erf laten lopen??
Serieus?
Je hond heeft al aangegeven dat hij niet alleen bijt als kinderen hem komen opzoeken, je laatste bijna bijtincident was op het nieuwe erf waarbij de hond een kind van de visite opzocht.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dit in al die jaren hebt laten gebeuren.
En ik ga met je vrouw mee, herplaatsen is voor alle partijen beter en in ieder geval een stuk veiliger.
Al die incidenten en er van uit gaan dat kinderen jullie instructies opvolgen?
Al die incidenten en de hond mee naar een kinderboerderij?
Al die incidenten en dan aangeven dat je hond nog steeds gewoon bij kinderen laat.
Al die incidenten en de hond vrij op een gedeeld erf laten lopen??
Serieus?
Je hond heeft al aangegeven dat hij niet alleen bijt als kinderen hem komen opzoeken, je laatste bijna bijtincident was op het nieuwe erf waarbij de hond een kind van de visite opzocht.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dit in al die jaren hebt laten gebeuren.
En ik ga met je vrouw mee, herplaatsen is voor alle partijen beter en in ieder geval een stuk veiliger.
Gr. Aniek

- Hanneke2
- Zeer actief
Dat kan als je zelf geen kleine kinderen hebt, niet als er dagelijks grut over de vloer komt. En naarmate die kinderen ouder worden, komen er alsmaar meer kinderen over de vloer, dus op het laatst zit die hond de godganse dag achter slot en grendel.gonnie schreef:Jullie kunnen haar toch gewoon achter slot en grendel zetten als jullie kinderen op bezoek krijgen.
Als ik bezoek heb gaan de honden de slaapkamer in en de deur op slot, als er kleine kinderen zijn haal ik de sleutel ook uit het slot en steek die in mijn zak.
Ik zou herplaatsen. Er is weinig mis met die hond, alleen niet geschikt voor een gezin met kleine kinderen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat heb je dat goed aangepakt en wat een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.duitse herder schreef:Eerlijk gezegd schrik ik wel van de hoeveelheid incidenten die er plaats hebben gevonden![]()
Mijn hond vindt (vond) kinderen ook eng. Zolang ze haar met rust laten, dus niet naar haar plek komen als ze ligt, vindt ze het goed. Het gaat mis zodra er een kindje op haar plaats wil komen als ze ligt of slaapt. Dat heeft ze 1x gedaan bij mijn neefje die na waarschuwing toch bij haar op de plaats ging zitten, immers kan het bij zijn hond wel. Noah deed een hap en rende weg. Geen schade, wel een waarschuwing voor ons en neefje dat het toch echt niet kan. Sindsdien heb ik haar behandeld als een hond die niet met kinderen kan.
Ondertussen wat jaren ouder en wijzer, gaat Noah prima met kinderen. Ze heeft geen nare ervaringen opgedaan en neefjes zijn nu oud genoeg dat ze balletje kunnen gooien. Ze vindt kinderen nu eigenlijk steeds leuker, ze zoekt ze ook op. Wel blijf ik voorzichtig met haar. Als ze aan de riem zit en kinderen willen haar aaien, zeg ik dat ze bijt. Kinderen halen schouders op en gaan weer verder. Eigenlijk vindt ze kinderen nu heel leuk en wil opspringen, vandaar dat ik zeg dat ze bijt![]()
Kortom, als je niets kan voorkomen zou ik haar zeker herplaatsen. Ze heeft nu meerdere nare ervaringen gehad, dat zal niet beter worden zolang ze steeds in zulke situaties wordt gebracht.
Met Lilo blijf ik ook voorzichtig, ze vind kinderen heel erg leuk en laat zich graag aanhalen, maar als ze haar per ongeluk pijn zouden doen of kinderen willen aaien terwijl Lilo staat te tetteren naar een enge hond, dan bestaat toch het risico dat ze hapt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik zou ook herplaatsen, dit gaat een keer heel erg fout
Ik pas regelmatig op een kleintje van 2 en mijn Jop heeft een grondige hekel aan kinderen. Vanaf het begin ben ik bezig geweest met haar aan haar kleine verstandje te brengen dat Jop stout is.. Jop is au!!
Intussen heeft ze het heel goed in de gaten, ze loopt echt met een grote boog om hem heen, en zal nooit naar hem toe gaan.
Aan het einde van zo'n dag ben ik doodmoe.. heel de dag als een havik alles in de gaten houden en zorgen dat zowel Jop als zij het naar hun zin hebben. 1 dag in de 2 weken is nog te doen, maar elke dag..pff
Als ik zelf nog kleine kinderen zou hebben zou de beslissing snel gemaakt zijn.. dan zou ik hem herplaatsen.. hoe gek ik ook ben op dat mannetje.
Ik pas regelmatig op een kleintje van 2 en mijn Jop heeft een grondige hekel aan kinderen. Vanaf het begin ben ik bezig geweest met haar aan haar kleine verstandje te brengen dat Jop stout is.. Jop is au!!
Intussen heeft ze het heel goed in de gaten, ze loopt echt met een grote boog om hem heen, en zal nooit naar hem toe gaan.
Aan het einde van zo'n dag ben ik doodmoe.. heel de dag als een havik alles in de gaten houden en zorgen dat zowel Jop als zij het naar hun zin hebben. 1 dag in de 2 weken is nog te doen, maar elke dag..pff
Als ik zelf nog kleine kinderen zou hebben zou de beslissing snel gemaakt zijn.. dan zou ik hem herplaatsen.. hoe gek ik ook ben op dat mannetje.
-
DAJ1983
- geregistreerd lid
en wat je plannen aangaat:
1. hoe leuk is het leven voor een hond die een groot deel van de tijd in de schuur moet zitten, afgezonderd van haar mensen en alles wat een hondenleven de moeite waard maakt?
2. die gt zou jullie misschien nog wel op weg kunnen helpen, maar ik vrees toch echt dat je hond er nooit meer op zal vertrouwen dat jij het voor haar oplost, niet na 6 jaar groeien in het besef dat dat niet zo is.
3. dat zou het eerlijkst naar de hond toe zijn, dan heeft ze tenminste nog kans op een beetje normaal hondenleven.[/quote]
Wat het huis van de buurman aangaat, inderdaad erg gevat, maar ik bedoel er mee te zeggen dat we ons best doen om de hond goed te socialiseren, wellicht heb je dit hier niet uitgehaald.
1. Dat is inderdaad de vraag. Ik probeer in alles eerlijk te zijn en dat geeft hier natuurlijk wel heftige reacties. Maar goed, het is zoals het is. we hebben wel een schuur van 40m2 waar Nala in kan bij bezoek. We kunnen het hele erf afzetten of een gedeelte van ca. 400m2 waar Nala vrij rond kan lopen. Er is doorgaans smorgens of smiddags altijd iemand bij huis, dus uitlaten hoeft er niet bij in te schieten. Nala zal het (mijns inziens) dan nog beter hebben dan menige andere hond, maar de vraag is voor ons of dit voldoende is.
2. Die gedachte hadden we zelf inderdaad ook al. met goodwill van een ieder kom je een heel eind uiteraard, maar je hebt natuurlijk met verschillende factoren van doen.
(zie hieronder waarom we het toch als optie houden)
3. Misschien heb je hierin wel gelijk, maar het is wel verrot lastig... Dat zul je zelf ook wel begrijpen. Anderen zeggen geef haar een spuitje, dan heeft ze nergens last meer van...
Dat is dan ook weer een waarheid, maar goed, een mens met een beetje gevoel ziet dat mijns inziens dat als laatste uitweg.
@Budkes,
Dat idee zou ik ook hebben.....
We wonen nu een klein jaartje op onze nieuwe stek, onze visie, de hond heeft meer ruimte, kan alles beter uit de weg... Het ging dan ook 11 maanden goed.
En zo ineens schiet ze dreigend op een kind af. Misschien denk je dat ik op mn voorhoofd gevallen ben
maar ik probeer hier (op het forum) een beetje raad
vergaderen om zo een goede beslissing te nemen. De vraag is dan ook altijd waar komt Nala terecht als ik haar laat herplaatsen?
@:
Onze hond is (nu) niet bang voor kinderen. Wellicht vind ze niet alle kinderen leuk.. ze heeft ook een heel hoge aaibaarheidsfactor,
een muilkorf gaat er dan iig komen.
3. dat zou het eerlijkst naar de hond toe zijn, dan heeft ze tenminste nog kans op een beetje normaal hondenleven.[/quote]
Wat het huis van de buurman aangaat, inderdaad erg gevat, maar ik bedoel er mee te zeggen dat we ons best doen om de hond goed te socialiseren, wellicht heb je dit hier niet uitgehaald.
1. Dat is inderdaad de vraag. Ik probeer in alles eerlijk te zijn en dat geeft hier natuurlijk wel heftige reacties. Maar goed, het is zoals het is. we hebben wel een schuur van 40m2 waar Nala in kan bij bezoek. We kunnen het hele erf afzetten of een gedeelte van ca. 400m2 waar Nala vrij rond kan lopen. Er is doorgaans smorgens of smiddags altijd iemand bij huis, dus uitlaten hoeft er niet bij in te schieten. Nala zal het (mijns inziens) dan nog beter hebben dan menige andere hond, maar de vraag is voor ons of dit voldoende is.
2. Die gedachte hadden we zelf inderdaad ook al. met goodwill van een ieder kom je een heel eind uiteraard, maar je hebt natuurlijk met verschillende factoren van doen.
3. Misschien heb je hierin wel gelijk, maar het is wel verrot lastig... Dat zul je zelf ook wel begrijpen. Anderen zeggen geef haar een spuitje, dan heeft ze nergens last meer van...
Dat is dan ook weer een waarheid, maar goed, een mens met een beetje gevoel ziet dat mijns inziens dat als laatste uitweg.
@Budkes,
We wonen nu een klein jaartje op onze nieuwe stek, onze visie, de hond heeft meer ruimte, kan alles beter uit de weg... Het ging dan ook 11 maanden goed.
En zo ineens schiet ze dreigend op een kind af. Misschien denk je dat ik op mn voorhoofd gevallen ben
vergaderen om zo een goede beslissing te nemen. De vraag is dan ook altijd waar komt Nala terecht als ik haar laat herplaatsen?
@:
Onze hond is (nu) niet bang voor kinderen. Wellicht vind ze niet alle kinderen leuk.. ze heeft ook een heel hoge aaibaarheidsfactor,
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Wellicht vind ze niet alle kinderen leuk? Muilkorf? Nee. Gewoon weghouden bij alle kinderen...
Nu moet zij het ontgelden, omdat jullie je verantwoordelijkheid niet genoeg nemen. Inderdaad. Waarom gaat zon hond mee naar een kinderboerderij? Gewoon niet meer bij kinderen. Basta.
Gaat dat niet op een manier die leuk voor haar is, dan herplaatsen.
Ik snap dat je raad probeert in te winnen en dergelijken. Maar ik trek echt sterke twijfels bij hoe serieus jullie de situatie nu daadwerkelijk nemen.
Nu moet zij het ontgelden, omdat jullie je verantwoordelijkheid niet genoeg nemen. Inderdaad. Waarom gaat zon hond mee naar een kinderboerderij? Gewoon niet meer bij kinderen. Basta.
Gaat dat niet op een manier die leuk voor haar is, dan herplaatsen.
Ik snap dat je raad probeert in te winnen en dergelijken. Maar ik trek echt sterke twijfels bij hoe serieus jullie de situatie nu daadwerkelijk nemen.

-
carina58
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
Onze hond is 2 jaar. Is bang van kinderen. Staart tussen zijn benen. Bij ons komen er eigenlijk nooit kleine kinderen. Hebben ook in de familie geen kleine kinderen, om te kunnen socialiseren. Wel als pup expres langs de lagere school hier in de straat gelopen, lang het hek als ze buiten spelen waren.
Maar heeft niets geholpen. Als er kinderen naar hem toekomen tot heden toe hebben die het netjes gevraagd, zeg ik ja dat is goed maar aai maar op zijn rug. Hou zelf zijn kop vast. En praat tegen hem en aai achter zijn oren. (Natuurlijk in de hoop dat hij het minder eng gaat vinden)
Maar zodra ik nog maar iets merk aan hem dat hij er zenuwachtig van wordt. Zeg ik tegen die kinderen doe maar niet hij vind dat aaien niet leuk.
Kan inderdaad beter zeggen doe maar niet hij kan bijten.
Hoop wel dat ik dit nog goed ga krijgen.
Zal eens bellen met de hondenschool waar ik 3 cursussen met hem heb gedaan, of zij weten hoe ik dit beter op kan lossen voor hem.
Maar heeft niets geholpen. Als er kinderen naar hem toekomen tot heden toe hebben die het netjes gevraagd, zeg ik ja dat is goed maar aai maar op zijn rug. Hou zelf zijn kop vast. En praat tegen hem en aai achter zijn oren. (Natuurlijk in de hoop dat hij het minder eng gaat vinden)
Maar zodra ik nog maar iets merk aan hem dat hij er zenuwachtig van wordt. Zeg ik tegen die kinderen doe maar niet hij vind dat aaien niet leuk.
Kan inderdaad beter zeggen doe maar niet hij kan bijten.
Hoop wel dat ik dit nog goed ga krijgen.
Zal eens bellen met de hondenschool waar ik 3 cursussen met hem heb gedaan, of zij weten hoe ik dit beter op kan lossen voor hem.
- renee-uk
- Zeer actief
socialiseren heeft hier niks mee te maken en wat betreft het wennen aan kinderen ben je 6 jaar te laat.DAJ1983 schreef:renee-uk schreef:en wat je plannen aangaat:
3. dat zou het eerlijkst naar de hond toe zijn, dan heeft ze tenminste nog kans op een beetje normaal hondenleven.
@Budkes,
En zo ineens schiet ze dreigend op een kind af. Misschien denk je dat ik op mn voorhoofd gevallen benmaar ik probeer hier (op het forum) een beetje raad
@:
vind je echt dat je je hond een geweldig leven gaat geven als ze de komende 6 jaar of zo opgesloten in een schuur moet zitten als er kinderen over de vloer zijn (en die zijn er vaak zeg je zelf) en de rest van de tijd grotendeels met een muilkorf om moet lopen?
ik heb toch het idee dat je hond daar wat anders over denkt
waar ze terecht komt als je herplaatst heb je zelf in de hand natuurlijk, je hoeft haar niet aan de eerste de beste mee te geven.
als je herplaatsen serieus overweegt kun je altijd alma of tineke hier op het forum benaderen, dan weet je in elk geval zeker dat de herplaatsing kundig en integer gebeurt.
maar dit he, dit zegt dat je echt niks van je hond begrijpt en ook meteen waarom het tot zoveel bijtincidenten heeft kunnen komen.
je hond vindt niet wellicht niet alle kinderen leuk, je hond vindt zeker niet alle kinderen leuk.
als dat wel zo zou zijn beet ze niet.
Wellicht vind ze niet alle kinderen leuk..

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Huh? Zijn die gek geworden ofzo? Er zijn zoveel honden niet gek op kinderen, daarom hoeven ze niet dood gemaakt te worden hoorDAJ1983 schreef:en wat je plannen aangaat:
@Budkes,
En zo ineens schiet ze dreigend op een kind af. Misschien denk je dat ik op mn voorhoofd gevallen benmaar ik probeer hier (op het forum) een beetje raad
@:
Mijn Jop is een langhaar chihuahua, er is geen hond die een hogere aaibaarheidsfactor heeft dan zo'n klein hondje voor kinderen. Toch word hij nooit geaaid.. en weet je waarom niet?.. omdat ik dat niet goed vind
Hou die hond gewoon zonder uitzonderingen weg bij kinderen!
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Ik begrijp dat je het beste voor je hond wil.
Ik begrijp dat je intenties goed zijn
Ik begrijp dat je er alles aan wil doen, maar...
Als een hond mijn kind bijt, dan begrijp ik echt gewoon helemaal niks meer en zeker niet als ik hoor dat de hond dat wel vaker deed.
Natuurlijk ligt het ook aan de kinderen, ze mogen niet aan staarten trekken, ze mogen niet bij de bench komen, maar het zijn kinderen en kinderen doen nu eenmaal dingen die niet mogen simpelweg omdat ze de gevolgen en redenen niet begrijpen of omdat de slecht opgevoed zijn.
JIJ bent verantwoordelijk voor je hond!
Stel je voor:"Je loopt met hond ergens (doe maar ff geen kinderboerderij want eerlijk gezegd vind ik dat gewoon uitlokking) En een kind komt in de buurt van je hond (dan ben je dus al te laat) en de hond "hapt". Gevolg klein gaatje. Maar de ouders van dit kind hebben niet zoveel begrip, zij zien dat hun kind werd aangevallen door een hond, en gaan naar de politie. Natuurlijk vertellen ze het ook tegen iedereen die het horen wil en zo krijgen ze ook verhalen terug. Je buurman doet ook een duit in het zakje de conclusie is dat de hond dus vaker heeft gebeten. Politie maakt hiermee korte metten, haalt je hond op. Nu hebben we dus een hond die kinderen bijt en dat vaker gedaan heeft. Het feit dat hij dat vaker heeft gedaan is voor de politie heel simpel een "bewijs" dat jij je hond dus niet onder controle hebt, en onvoldoende maatregelen hebt getroffen om herhaling te voorkomen.
Justitie denkt zwart wit. Hoe lullig ook, en hoe goed jouw bedoelingen ook, je hond krijgt een spuit daar doen ze niet moeilijk over."
Lijkt een doemscenario he? Maar dat is wel de realiteit.
Ik zou zonder meer herplaatsen bij mensen die hier wel verantwoording in kunnen nemen, want hoe goed je bedoelingen ook zijn, die verantwoording heb jij tot nu toe niet genomen. Ik zou het risico niet nemen op bovenstaand scenario.
Ik krijg heel sterk de indruk dat jij het dan wel vervelend vind, maar je niet de ernst van de situatie in ziet.
Je openings post bijvoorbeeld Mijn vrouw is het zat (jij dus niet?) en zij vind dat de hond weg moet (jij dus niet?)
Jij noemt het "hapjes" ik noem het "bijten" en justitie noemt het "gevaarlijk beest"
Ik begrijp dat je intenties goed zijn
Ik begrijp dat je er alles aan wil doen, maar...
Als een hond mijn kind bijt, dan begrijp ik echt gewoon helemaal niks meer en zeker niet als ik hoor dat de hond dat wel vaker deed.
Natuurlijk ligt het ook aan de kinderen, ze mogen niet aan staarten trekken, ze mogen niet bij de bench komen, maar het zijn kinderen en kinderen doen nu eenmaal dingen die niet mogen simpelweg omdat ze de gevolgen en redenen niet begrijpen of omdat de slecht opgevoed zijn.
JIJ bent verantwoordelijk voor je hond!
Stel je voor:"Je loopt met hond ergens (doe maar ff geen kinderboerderij want eerlijk gezegd vind ik dat gewoon uitlokking) En een kind komt in de buurt van je hond (dan ben je dus al te laat) en de hond "hapt". Gevolg klein gaatje. Maar de ouders van dit kind hebben niet zoveel begrip, zij zien dat hun kind werd aangevallen door een hond, en gaan naar de politie. Natuurlijk vertellen ze het ook tegen iedereen die het horen wil en zo krijgen ze ook verhalen terug. Je buurman doet ook een duit in het zakje de conclusie is dat de hond dus vaker heeft gebeten. Politie maakt hiermee korte metten, haalt je hond op. Nu hebben we dus een hond die kinderen bijt en dat vaker gedaan heeft. Het feit dat hij dat vaker heeft gedaan is voor de politie heel simpel een "bewijs" dat jij je hond dus niet onder controle hebt, en onvoldoende maatregelen hebt getroffen om herhaling te voorkomen.
Justitie denkt zwart wit. Hoe lullig ook, en hoe goed jouw bedoelingen ook, je hond krijgt een spuit daar doen ze niet moeilijk over."
Lijkt een doemscenario he? Maar dat is wel de realiteit.
Ik zou zonder meer herplaatsen bij mensen die hier wel verantwoording in kunnen nemen, want hoe goed je bedoelingen ook zijn, die verantwoording heb jij tot nu toe niet genomen. Ik zou het risico niet nemen op bovenstaand scenario.
Ik krijg heel sterk de indruk dat jij het dan wel vervelend vind, maar je niet de ernst van de situatie in ziet.
Je openings post bijvoorbeeld Mijn vrouw is het zat (jij dus niet?) en zij vind dat de hond weg moet (jij dus niet?)
Jij noemt het "hapjes" ik noem het "bijten" en justitie noemt het "gevaarlijk beest"

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hoeft natuurlijk helemaal geen ramp te zijn om de hond te houden . De hond is het probleem nog niet daarvan weet je wat ze doet , maar jullie laten haar steeds toch de fout in gaan en dat is een stukje winst op winst geweest voor haar.
Ze is gek met jullie dochter en nog wat bekende kinderen dus een echte kinderhater is het niet .
Als jullie haar graag willen houden ligt het niet aan de hond maar aan jullie hoe het verloop is en hoe die hond zich gedraagt .
Als ze af en toe eens even opgesloten zit in de schuur is geen ramp, maar als dat iedere dag standaard voor een aantal uur is zou ik een tehuis zoeken evenzo als jullie het niet aan kunnen om te voorkomen.
Maar je vrouw vind haar nu een probleem of onvoorspelbaar terwijl die hond niets anders doet wat jullie goedkeuren en toegestaan hebben.
Net hetzelfde je kind de schuld geven als onbetrouwbaar omdat ze iedere keer het gas opendraait of met vuur speelt , eigenlijk moet je daar ook de schuld bij je zelf leggen.
Die hond is heel voorspelbaar alleen dien hond vind jullie onvoorspelbaar en daarom kan en doet hij het.
Dus kun je dat jezelf aan leren ipv de hond te gaan trainen.?
Ze is gek met jullie dochter en nog wat bekende kinderen dus een echte kinderhater is het niet .
Als jullie haar graag willen houden ligt het niet aan de hond maar aan jullie hoe het verloop is en hoe die hond zich gedraagt .
Als ze af en toe eens even opgesloten zit in de schuur is geen ramp, maar als dat iedere dag standaard voor een aantal uur is zou ik een tehuis zoeken evenzo als jullie het niet aan kunnen om te voorkomen.
Maar je vrouw vind haar nu een probleem of onvoorspelbaar terwijl die hond niets anders doet wat jullie goedkeuren en toegestaan hebben.
Net hetzelfde je kind de schuld geven als onbetrouwbaar omdat ze iedere keer het gas opendraait of met vuur speelt , eigenlijk moet je daar ook de schuld bij je zelf leggen.
Die hond is heel voorspelbaar alleen dien hond vind jullie onvoorspelbaar en daarom kan en doet hij het.
Dus kun je dat jezelf aan leren ipv de hond te gaan trainen.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb een reu van bijna 11 die kinderen veel te druk vindt.
Lang geleden heeft hij een keer gewaarschuwd naar een klein kind. Hij deed dat nog heel netjes, was echt waarschuwen en gelukkig heb ik het gezien.
Sinds die tijd komt er echt geen enkel kind bij hem in de buurt.
Misschien gaat het wel goed, maar ik neem geen risico.
Mijn 2 teven kunnen met iedereen en gaan echt knuffelen met alle mensen, maar nog blijf ik alert.
Het blijven honden en ik zou niet willen dat een kind, of andere persoon, door mijn honden worden beschadigd, omdat ik niet heb opgelet.
Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden.
Als er al eens kleine kinderen hier over de vloer komen, dan gaat Jace in de bench en als het echt heel druk is gaan ze alle 3 in de bijkeuken, met de deur op slot.
Dan hoef ik nergens druk om te maken.
Lang geleden heeft hij een keer gewaarschuwd naar een klein kind. Hij deed dat nog heel netjes, was echt waarschuwen en gelukkig heb ik het gezien.
Sinds die tijd komt er echt geen enkel kind bij hem in de buurt.
Misschien gaat het wel goed, maar ik neem geen risico.
Mijn 2 teven kunnen met iedereen en gaan echt knuffelen met alle mensen, maar nog blijf ik alert.
Het blijven honden en ik zou niet willen dat een kind, of andere persoon, door mijn honden worden beschadigd, omdat ik niet heb opgelet.
Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden.
Als er al eens kleine kinderen hier over de vloer komen, dan gaat Jace in de bench en als het echt heel druk is gaan ze alle 3 in de bijkeuken, met de deur op slot.
Dan hoef ik nergens druk om te maken.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hanneke2 schreef:Dat kan als je zelf geen kleine kinderen hebt, niet als er dagelijks grut over de vloer komt. En naarmate die kinderen ouder worden, komen er alsmaar meer kinderen over de vloer, dus op het laatst zit die hond de godganse dag achter slot en grendel.gonnie schreef:Jullie kunnen haar toch gewoon achter slot en grendel zetten als jullie kinderen op bezoek krijgen.
Als ik bezoek heb gaan de honden de slaapkamer in en de deur op slot, als er kleine kinderen zijn haal ik de sleutel ook uit het slot en steek die in mijn zak.
Ik zou herplaatsen. Er is weinig mis met die hond, alleen niet geschikt voor een gezin met kleine kinderen.
De godganse dag is een beetje overdreven, kinderen zitten het grootste gedeelte van de dag op school.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hylos
- Zeer actief
Waarom denk je dat zij het beter heeft dan menig ander hond?DAJ1983 schreef:
Ik weet niet of ze waken heel leuk vind maar een erf van 400m2 en een ruime schuur wil niet zeggen dat zij daar gelukkig van wordt.
Als je een hond hebt die gewend is bij de mensen te zijn, worden ze daar juist heel erg ongelukkig van. Wij hebben ook 400m2 hier maar als je mijn hond daar alleen in zet wil hij direct weer naar binnen.
Je hebt het nu over een muilkorf. Prima maar dan moet je daarnaast wel gaan trainen.
Alleen een muilkorf los je namelijk niks mee op, sowieso voor de hond niet. Eigenlijk zeg je hiermee dat je weer zo'n bijtsituatie gaat verwachten. Ze moet gewoon niet in de buurt van kinderen, punt.
Maar goed, mocht je haar echt willen houden is er maar één oplossing; pas je eigen denkwijze aan.
Het is bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat Nala meegenomen wordt naar een kinderboerderij, zulke dingen zul je zelf ook in moeten zien.
Kun en wil je dat niet dan moet je de hond gaan herplaatsen want anders blijft het mis gaan en wordt er straks een hond ingeslapen terwijl die er niks aan kan doen.
Hoe dan ook, makkelijk is het natuurlijk nooit. Maar dat is het voor de hond op deze manier ook niet.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
gonnie schreef:Hanneke2 schreef:Dat kan als je zelf geen kleine kinderen hebt, niet als er dagelijks grut over de vloer komt. En naarmate die kinderen ouder worden, komen er alsmaar meer kinderen over de vloer, dus op het laatst zit die hond de godganse dag achter slot en grendel.gonnie schreef:Jullie kunnen haar toch gewoon achter slot en grendel zetten als jullie kinderen op bezoek krijgen.
De godganse dag is een beetje overdreven, kinderen zitten het grootste gedeelte van de dag op school.
èn de kinderen worden natuurlijk ook steeds ouder en hun vriendjes dus ook. Ik begrijp dat het probleem in jonge kinderen zit, dan is het dus een tijdelijk iets.

-
Dreesje
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zou het risico nooit willen nemen. Ook hier rennen de hele dag vriendjes in en uit. Ook onverwacht en ook als ik er even niet ben. Hoe groter ze worden, hoe meer dat gebeurt. Soms een hele bubs tegelijk. Dat zou betekenen dat de hond een groot deel van de dag alleen opgesloten moet zitten. Na school, maar ook op woensdagmiddag, zaterdag, soms zondag, in de vakanties.
Andersom zou ik mijn kinderen niet laten spelen in een huis waar een hond woont die kinderen bijt. Dus grote kans dat er straks geen kinderen meer mogen komen. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk
Andersom zou ik mijn kinderen niet laten spelen in een huis waar een hond woont die kinderen bijt. Dus grote kans dat er straks geen kinderen meer mogen komen. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk
Havanezertje Zoey