Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch weer poepen in huis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

toch weer poepen in huis

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Toen wij eind november Rakker van 11 jaar in huis namen heeft hij de eerste 3 weken met regelmaat in huis geplast en gepoept. We weten dat aan het feit dat hij moest wennen in zijn nieuwe omgeving en aan het feit dat hij niet wist wat het was om uit gelaten te worden. Rakker was namelijk van een oud vrouwtje van 93 jaar die hem altijd in de tuin liet poepen en plassen wanneer hij dat aan gaf. Na haar overlijden heeft hij 2 weken in een pension gezeten dus kon hij ook zijn gang gaan met plassen en poepen wanneer hij dat nodig vond. Hij kon niet eens aan een riem lopen toen wij hem in huis namen. Dus hebben we hem daarin rustig de tijd gegeven en na bijna 3 weken deed hij het keurig op houden. Maar sinds vorige week begint hij in huis toch weer te poepen terwijl er niets veranderd is. De uitlaattijden zijn hetzelfde, hij is niet aan de dunne en ook in iets anders weet ik geen verandering te vinden. Plassen houdt hij nu nog wel steeds keurig op. Gisteren poepte hij zelfs in de kamer terwijl we net terug kwamen van de ochtendwandeling waarin hij al buiten gepoept had. We kwamen terug, ik loop even naar boven en toen ik beneden kwam had hij al gepoept. Ik heb hem genegeerd en het zonder hem aan te kijken opgeruimd. Vanochtend deed hij het toen we beneden kwamen en ik bezig was om het ontbijt van mijn dochter klaar te maken. Maar ook in die volgorde is niets veranderd. Wat zouden jullie adviseren om te doen? Ik ga altijd om 23.00 uur als laatste met hem uit en dan weer om 7.30 als eerste omdat ik weet dat hij moeite heeft om het op te houden. Het valt wel op dat het steeds wel in de ochtenduren gebeurt en dat hij 's middags en 's avonds hij het niet doet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: toch weer poepen in huis

Ongelezen bericht door ranetje »

11 jaar is nou niet direct een jonge hond.

Misschien gaat hij geestelijk wat achteruit?
Heeft hij de mogelijkheid om naar buiten te gaan als hij opeens erg nodig zou moeten?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nobbygaard
Actief

ranetje schreef:11 jaar is nou niet direct een jonge hond.

Misschien gaat hij geestelijk wat achteruit?
Heeft hij de mogelijkheid om naar buiten te gaan als hij opeens erg nodig zou moeten?
Nee hij moet het bij ons aan geven omdat hij een keldertrap af moet en dat lukt hem niet zelf.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Aan poepen en plassen in huis tegenover de hond geen aandacht aan besteden.
Gewoon opruimen.
Als hij buiten iets doet de hemel in prijzen en lekkers geven.
Nobbygaard
Actief

teckeltoos schreef:Aan poepen en plassen in huis tegenover de hond geen aandacht aan besteden.
Gewoon opruimen.
Zo doe ik het ook steeds. Inmiddels heeft hij het ook alweer een tijdje niet meer gedaan. Dus ben ik weer extra trots op hem.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nobbygaard schreef:
teckeltoos schreef:Aan poepen en plassen in huis tegenover de hond geen aandacht aan besteden.
Gewoon opruimen.
Zo doe ik het ook steeds. Inmiddels heeft hij het ook alweer een tijdje niet meer gedaan. Dus ben ik weer extra trots op hem.
Goed zo :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”