Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herdershond doodgestoken in uitlaatgebied De Put, Wagenberg

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Herdershond doodgestoken in uitlaatgebied De Put, Wagenb

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

blondie schreef:Nou ja, fout zit je volgens mij wel als je andermans bezit vernield en stukmaakt. Wat de reden ook is.
Als je een hond bij de nek beet kan houden en een stukje kunt meenemen hoef je daar niet mee af te rekenen. Dan had je ook gewoon de hond aan de baas kunnen geven die op afstand iets naar je roept.
Ja en.?
De politie kan maar zo iemand niet veroordelen en vastzetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kells schreef:
blondie schreef:
Kells schreef:
Cairo_ schreef:hij is weer op vrije voeten

http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout ... adliner.nl
Ik kijk er niet van op. Het gaat maar om een hond hè.
Mensen die mensen mishandelen al dan niet uit zelfverdediging staan ook redelijk snel weer op straat in afwachting van.
Dat bedoel ik maar.
Iemand in hechtenis houden in afwachting van een proces mag niet zomaar.
Tenzij hij echt een gevaar vormt voor de maatschappij of vluchtgevaarlijk is bijvoorbeeld.
Dat hij nu dus weer naar huis mag, staat los van hetgeen de rechter later nog gaat bepalen.
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

gonnie schreef:
Sulluna schreef:
gonnie schreef:
Als mijn honden aangevallen worden ga ik niet staan schreeuwen of schop de hond niet.
Niet? Ik wel. Ik ga niet toe kijken hoe mijn hond aangevallen wordt, aangezien allebei mijn honden niks terug doen en zichzelf niet verweren, vind ik dat het mijn verantwoordelijkheid is om de vechtpartij te stoppen. Als dat moet om de aanvallende hond op zijn kop te schoppen, ben ik daar in nood echt wel toe in staat. Ik ga elk geval niet staan toe kijken hoe mijn honden gebeten worden, nooit. Ik heb nooit een mes bij mij, en dat gaat mij ook echt veel te ver.. Maar schoppen o.i.d. kan de aanvallende hond zeker van mij verwachten als het uit de hand gaat lopen.

Ik ga geen hond schoppen, probeer de hond bij zijn halsband te pakken als hij niet los wil laten, of probeer met een commando of die hond los laat.
Trouwens meestal gaat het zo snel dat je amper kans hebt om de aanvallende hond te pakken, zeker toen Nikkie een keer door twee Boxers aangevallen werd. Nikkie probeert dan in paniek weg te komen, nou dan krijg je geen hond te pakken.

Gelukkig is het meestal wat snauwen en nooit echt een gevecht. Hooguit wat krassen van het gebit.

Alleen die ene keer toen Nikkie was gegrepen heeft die hond aan haar lopen schudden, maar ik was toch nog een paar meters van haar af, ze liep mijn hondentrainster tegemoet en toen werd ze gegrepen door die hond, heb die een commando gegeven en die liet toen gelijk los.

Dus je staat er meestal toch niet pal naast en bent dan vaak te laat.

Maar ik heb toch echt geen zin om zelf gepakt te worden als ik zo hond er af pak.

Gelukkig valt het hier verder wel mee, hooguit wat gesnauw en af en toe een knauw.

Toen ik zelf werd gebeten door de hond van de buurvrouw heb ik die hond ook niet geschopt of aangeraakt. Ik wil niet dat zo hond nog bozer wordt. Een wond vind ik wel genoeg.

Al kon ik toen ook niks doen, dat bakbeest beet in mijn bovenbeen en ik lag gelijk plat op de grond.

Mijn hond is een tijd terug aangevallen door een hond die vastgreep en niet meer losliet. Dan ga je daar echt niet staan een een lullig commando geven terwijl je hond door een andere hond kapot wordt gebeten. Ik was er niet bij, maar mijn stiefvader heeft toen met zijn volle vuist op de hond ingeslagen. Tevergeefs, want de hond was helemaal doorgedraaid. Op zo'n moment ga je echt niet rustig zitten toekijken, en een beetje aan zijn halsband meesleuren.
Uiteindelijk heeft iemand water op de hond gegooid, toen liet-ie pas los. Mijn hond kon met een gat in haar hoofd richting dierenarts.

Ik vind het overigens een ook een raar verhaal. Dat iemand met een mes over straat loopt sowieso al en ook dat de man roept dat ze de herder maar weg moeten sturen (zoiets was het toch?), dan is er toch al iets mis.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:
blondie schreef:Nou ja, fout zit je volgens mij wel als je andermans bezit vernield en stukmaakt. Wat de reden ook is.
Als je een hond bij de nek beet kan houden en een stukje kunt meenemen hoef je daar niet mee af te rekenen. Dan had je ook gewoon de hond aan de baas kunnen geven die op afstand iets naar je roept.
Ja en.?
De politie kan maar zo iemand niet veroordelen en vastzetten.
"Je weet geen eens hoe het nu precies zit. En dan nog ,als hij fout is geweest moet hij eerst veroordeeld worden voordat hij straf krijgt."
Daar doelde ik meer op "als hij fout is geweest", in mijn vorige reactie zei ik ook al dat mensen die andere mensen wat aandoen ook redelijk snel vrij rondlopen in afwachting van een proces wat maanden later eens plaats gaat vinden.
Ik heb bijvoorbeeld een Badr in mijn gedachten :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”