carina58 schreef:renee-uk schreef:carina58 schreef:Nou weet niet of dat zo'n goed idee is.
Kunnen ze beter rodi worst rondstrooien van een afstandje dan uit een handje laten nemen.
Door het zien van zijn angst vertrouwde ik het al bij voorbaat niet. Je weet maar nooit!!
doe maar niet hoor, hou die kinderen maar lekker weg bij je hond

Ja dacht ik ook Renee. Na advies van Tara.
Zo zie je maar weer denk je goed te doen om de kinderen die je tegenkomt en hem willen aaien dit toe te laten, omdat je denkt als hij er maar aan went komt dit goed.
Blijkt volgens jullie betere hondenkenners dan ik ben helemaal niet juist te zijn.
ook al ben je (nog) niet gepokt en gemazeld in het hondenhouden dan nog wil dat niet zeggen dat je niet op je gevoel af kunt gaan.
je vertrouwde het al niet, zei je, en dat is al reden genoeg om iets niet door te zetten.
een angstige hond in het nauw - en dat is ie als ie niet weg kan- maakt, net als de spreekwoordelijke kat, rare sprongen.
wat moet ie ook anders als de normale hondse reactie flight or fight is en de flight niet mogelijk.
grote kans dat ie een knauw uitdeelt in dat handje inclusief lekkertje en dan ben je verder van huis.
zo te lezen is er voor jou ook geen enkele reden waarom je hond wel met kleine kinders om zou moeten gaan, dus eigenlijk ook geen enkele reden om daarop te trainen.
je kunt hem wel leren kinderen die je tegenkomt te negeren, maar daarvoor hoef je hem juist niet te laten bepotelen