Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn teckels zo moeilijk op te voeden?
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Zijn teckels zo moeilijk op te voeden?
Ze hebben een eigen willetje. Je kan er nooit kwaad op worden want ze zijn gewoon een beetje anders. 
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Acteurs, drammers, koppig, viespeuken... Dat zijn mijn kernwoorden voor de teckel.
Het loslopen hangt volgens mij mede sterk van aanwezige jachtlijnen in de hond af. Mijn hond loopt al 12 jaar los, bos, strand en duin. Maar daar hebben we wel even aan moeten werken. Onwijs goed met kinderen maar laat zich het kaas niet van het brood eten, sportief, gezellig.
Maar zindelijk voor de volle honderd procent hebben we hem niet kunnen krijgen en ik hoor vaker dat dat wel een teckel dingetje is. Verder wat hij in de kop heeft, heeft hij niet in de kont en daar kan hij goed en lang over drammen. Om zijn zin te krijgen of om niet te hoeven doen wat ik van hem wil kan hij Oscarwaardig acteren. Je gelooft het pas als je het zelf meemaakt.
Het loslopen hangt volgens mij mede sterk van aanwezige jachtlijnen in de hond af. Mijn hond loopt al 12 jaar los, bos, strand en duin. Maar daar hebben we wel even aan moeten werken. Onwijs goed met kinderen maar laat zich het kaas niet van het brood eten, sportief, gezellig.
Maar zindelijk voor de volle honderd procent hebben we hem niet kunnen krijgen en ik hoor vaker dat dat wel een teckel dingetje is. Verder wat hij in de kop heeft, heeft hij niet in de kont en daar kan hij goed en lang over drammen. Om zijn zin te krijgen of om niet te hoeven doen wat ik van hem wil kan hij Oscarwaardig acteren. Je gelooft het pas als je het zelf meemaakt.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
We hebben de Chef de Super teckel op Forum.
Justjoyce zijn teckels moeilijk op te voeden?
Justjoyce zijn teckels moeilijk op te voeden?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Misschien wel. Mijn hondentrainster heeft steeds teckels in de opvang, die herplaatst moeten worden.
Ze heeft de laatste Teckel zelf gehouden, in het begin blafte ze naar elke hond en durfde ook te bijten, maar dat is zo goed als over. Ze loopt ook gewoon los.
De Teckels die ze hiervoor in de opvang had liepen nadat ze gewend waren gewoon los.
Ze heeft de laatste Teckel zelf gehouden, in het begin blafte ze naar elke hond en durfde ook te bijten, maar dat is zo goed als over. Ze loopt ook gewoon los.
De Teckels die ze hiervoor in de opvang had liepen nadat ze gewend waren gewoon los.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb geen raszuivere maar nee Jules is niet moeilijk. Loopt altijd los, let goed op mij. Ze wil alleen graag haar zin hebben en weet precies hoe ze dat voor elkaar krijgt. Mensen die op haar passen trappen er ook altijd in;) kan inderdaad prachtig acteren lol. Is ook wel een pittige dame maar ze weet zich te gedragen. Je moet ze gewoon snappen 

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
[. Om zijn zin te krijgen of om niet te hoeven doen wat ik van hem wil kan hij Oscarwaardig acteren. Je gelooft het pas als je het zelf meemaakt.[/quote]
Haha een van mijn teckels heet ook Oscar en deze zin is op zijn lijf geschreven .
Hier ook teckel ervaring . Zindelijk is inderdaad lastig, als het overdekt kan , dan ga je toch niet met je gat in het natte gras zitten !! Oscar kwam hier logeren, vrat de volgende dag mijn 3 kippen op , snelde het ijs op om een gans uit de lucht te pakken en ging hem een uur op het dunne ijs op staan vreten .Zijn bazin heeft hem nooit opgehaald, dus dat wil misschien ook alles zeggen over zijn streken .
Verder 2 andere teckels menig uur kwijt geweest in de bossen . Ik weet na jaren teckelliefhebber te zijn geweest niet of mijn volgende hond weer een teckel wordt. Maar ook een herplaats gladharige teckel gehad en die was geweldig. Liep overal los en was een feestje om te hebben . En een van mijn teckels wordt bijna 13 en ik geniet elke dag van haar, maar zij heeft mij menig grijze haren bezorgd met haar jacht uitjes in de bossen.
Haha een van mijn teckels heet ook Oscar en deze zin is op zijn lijf geschreven .
Hier ook teckel ervaring . Zindelijk is inderdaad lastig, als het overdekt kan , dan ga je toch niet met je gat in het natte gras zitten !! Oscar kwam hier logeren, vrat de volgende dag mijn 3 kippen op , snelde het ijs op om een gans uit de lucht te pakken en ging hem een uur op het dunne ijs op staan vreten .Zijn bazin heeft hem nooit opgehaald, dus dat wil misschien ook alles zeggen over zijn streken .
Verder 2 andere teckels menig uur kwijt geweest in de bossen . Ik weet na jaren teckelliefhebber te zijn geweest niet of mijn volgende hond weer een teckel wordt. Maar ook een herplaats gladharige teckel gehad en die was geweldig. Liep overal los en was een feestje om te hebben . En een van mijn teckels wordt bijna 13 en ik geniet elke dag van haar, maar zij heeft mij menig grijze haren bezorgd met haar jacht uitjes in de bossen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kells schreef:Ik heb er zelf nog nooit een gehad, maar kom ze wel tegen op de wandelingen die ik doe voor de Ierse setterclub. Mij lijken ze alles behalve moeilijk. Flinke karakters in een klein lijfje, maar dat is het voor mij wel zo'n beetje. Mijn dochter en haar vriend hebben zo'n 9 maanden geleden een gladhaar aangeschaft en af en toe komen ze even bij ons langs. De kleine mannetjesputter denkt dat hij wel even kan rijden op mijn dames. Aislinn pikt het nog, maar van Kells en Gina krijgt hij een correctie. Het Spaanse adoptiehondje van mijn ouders (Sofietje) moet hij ook steeds hebben. Max, zo heet het mormel, zit ook gezellig bij mijn ouders in huis op het tapijt te schijten en markeert daar ook rustig. Dat is iets wat hij bij ons in huis nog nooit heeft durven flikken. Thuis is het een sloper als hij een paar uurtjes alleen moet zijn. Nu zei ik vanavond nog tegen mijn dochter, breng hem maar even naar ons als dat zo uitkomt. Mijn dochter riep gelijk: Nee, want jij laat hem los lopen! Euh, logerende setters laat ik loslopen, maar een niet luisterende teckel toch echt niet direct. Dochter had gelezen op een Teckelforum dat ze de eerste 3 jaar niet los konden lopen. Dat lijkt mij wat vreemd... Teckel eigenaren, graag uw visie!
Ik denk daar wat anders over
Nooit problemen met zindelijkheid en zich fatsoenlijk gedragen in huis of bij iemand op bezoek gehad.
Moesten ze niet wagen ook
Voor wat betreft loslopen...................
Dat is een ander verhaal en zeer sterk afhankelijk van de hond (en ook wel van de inzet van de baas).
Ik heb ooit eens op het forum verteld over mijn 3 teckels KLIK
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik ben nu aan teckel nummer 3 bezig
Ik denk dat een teckel je vooral erg moet liggen. Ze kunnen prima luisteren maar als je kadaverdiscipline verwacht gooien ze geheid de kont tegen de krib en dan ben je nog verder van huis.
Ze zijn zelfstandig, slim, meestal erg zelfverzekerd, met zichzelf ingenomen, clowns én doppen hun eigen boontjes wel als nodig. Je moet ze dus streng doch rechtvaardig én 100% consequent begeleiden maar tóch om ze kunnen lachen.
Mijn eerste 2 heb ik vanaf pup gehad en altijd laten loslopen. Ging prima, ze zijn nooit zoek geweest. Met toestemming mochten ze best een spoortje uitwerken maar ze wisten dat nee, nee was. Mijn moeder liet ze ook wel eens uit en trapte finaal in alle comedy
Bij haar liepen ze dan bijvoorbeeld nooit over het schelpenpad, moest ze ze dragen want 'het deed pijn aan de pootjes'. Jaja vast
Bij mij was er niks aan het handje en liepen ze probleemloos die route
Mies heb ik als volwassen herplaatser ex-straathond. Het loslopen heeft best even geduurd. Na een half jaar was de band wel zo dat ze niet zomaar meer zelf op avontuur ging. Maar jagen bleef wel problematisch. Uiteindelijk toch maar een teletac gekocht want loslopen heeft ze wel nodig. Ik heb haar 2x op de laagste stand schokje gegeven en verder een paar keer met de tril of piep helpen herinneren dat 'doorlopen nu' of 'op het pad blijven' geen meerkeuze vraag is
Bandje gaat nog wel om maar ik hoef het niet meer te gebruiken: ze komt altijd vrolijk aanhuppelen als ik haar dat verzoek.
Ik denk ook dat mensen zich vaak verkijken over de hoeveelheid beweging/uitdaging ze nodig hebben. Het zijn energieke jagers die best wat beweging/werk nodig hebben.
Ik denk dat een teckel je vooral erg moet liggen. Ze kunnen prima luisteren maar als je kadaverdiscipline verwacht gooien ze geheid de kont tegen de krib en dan ben je nog verder van huis.
Ze zijn zelfstandig, slim, meestal erg zelfverzekerd, met zichzelf ingenomen, clowns én doppen hun eigen boontjes wel als nodig. Je moet ze dus streng doch rechtvaardig én 100% consequent begeleiden maar tóch om ze kunnen lachen.
Mijn eerste 2 heb ik vanaf pup gehad en altijd laten loslopen. Ging prima, ze zijn nooit zoek geweest. Met toestemming mochten ze best een spoortje uitwerken maar ze wisten dat nee, nee was. Mijn moeder liet ze ook wel eens uit en trapte finaal in alle comedy
Mies heb ik als volwassen herplaatser ex-straathond. Het loslopen heeft best even geduurd. Na een half jaar was de band wel zo dat ze niet zomaar meer zelf op avontuur ging. Maar jagen bleef wel problematisch. Uiteindelijk toch maar een teletac gekocht want loslopen heeft ze wel nodig. Ik heb haar 2x op de laagste stand schokje gegeven en verder een paar keer met de tril of piep helpen herinneren dat 'doorlopen nu' of 'op het pad blijven' geen meerkeuze vraag is
Ik denk ook dat mensen zich vaak verkijken over de hoeveelheid beweging/uitdaging ze nodig hebben. Het zijn energieke jagers die best wat beweging/werk nodig hebben.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jules plast heel soms bij iemand anders in huis, even markeren.... Tsja.. Krijg dat er niet uit. Duurde wel wat langer voordat ze zindelijk was maar heb dr met 5,5 maand uit het asiel gehaald.
Verhaal van pioenroos herken ik ook veel in. Jules doet ook weleens alsof dr pootje zeer doet en andere mensen trappen daar in. Als je dan even pootje bekijkt is het opeens over.
Of net doen alsof ze je zo lief vind en ondertussen als je even niet kijkt je eten jatten..
Als ze bij een oppas blijft logeren is ze daar ook zo de baas in huis en krijgt ze het elke keer voor elkaar dat ze bij ze op de slaapkamer mag slapen, gaat ze zielig piepen;p
Of zo koppig zijn, speeltje uit water halen en vast komen te zitten in het riet en je speeltje echt niet loslaten, waardoor je baasje de sloot in kan om je te redden.
Zou nooit een teckel hebben uitgekozen tot ik haar tegen kwam in het asiel, heerlijk dat fanatieke grappige meisje
Verhaal van pioenroos herken ik ook veel in. Jules doet ook weleens alsof dr pootje zeer doet en andere mensen trappen daar in. Als je dan even pootje bekijkt is het opeens over.
Of net doen alsof ze je zo lief vind en ondertussen als je even niet kijkt je eten jatten..
Als ze bij een oppas blijft logeren is ze daar ook zo de baas in huis en krijgt ze het elke keer voor elkaar dat ze bij ze op de slaapkamer mag slapen, gaat ze zielig piepen;p
Of zo koppig zijn, speeltje uit water halen en vast komen te zitten in het riet en je speeltje echt niet loslaten, waardoor je baasje de sloot in kan om je te redden.
Zou nooit een teckel hebben uitgekozen tot ik haar tegen kwam in het asiel, heerlijk dat fanatieke grappige meisje

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ach, wat is moeilijk? Mijn eerste hond is een beagle en dat is echt niet altijd het meest simpele hondje, maar ik ben er wel dol op en samen kunnen we lezen en schrijven. Waar de één een teckel makkelijk vindt, zal de ander dat verschrikkelijk vinden. Tja.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik heb niets met kleine(re) honden, nooit gehad ook.Nanna schreef:Een teckel moet je liggen. Sommigen zullen er vliegend gek van worden en de volgende lacht zich dood.
Het zijn de ergste komedianten uit de kynologie en manipuleren zich suf. Als je daar niet echt in meegaat zijn ze énig. Geef je ze overal hun zin in dan worden het nare en verwende krengen die niet te beroerd zijn om te bijten en naar alles blaffen dat ze zien.
Maar als je een klein hondje zoekt dat niet de tuttigheid heeft van een gezelschapshondje (no offense) en een geheel eigen karakter heeft dan zijn ze onovertroffen.
Maar wat zijn teckels inderdaad ontzettend leuk! Ik maak er nu van dichtbij eentje dagelijks mee en ik vind haar geweldig.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo zou je alle teckels in mijn buurt kunnen omschrijvenNanna schreef:Geef je ze overal hun zin in dan worden het nare en verwende krengen die niet te beroerd zijn om te bijten en naar alles blaffen dat ze zien.
Ik vind ze heel leuk maar ik ken alleen maar exemplaren die al in je hand hangen bij een scheet die verkeerd zit.
- ranetje
- Zeer actief
Perfecte beschrijvingNanna schreef:Een teckel moet je liggen. Sommigen zullen er vliegend gek van worden en de volgende lacht zich dood.
Het zijn de ergste komedianten uit de kynologie en manipuleren zich suf. Als je daar niet echt in meegaat zijn ze énig. Geef je ze overal hun zin in dan worden het nare en verwende krengen die niet te beroerd zijn om te bijten en naar alles blaffen dat ze zien.
Maar als je een klein hondje zoekt dat niet de tuttigheid heeft van een gezelschapshondje (no offense) en een geheel eigen karakter heeft dan zijn ze onovertroffen.
Dat was ook wel te verwachten
Ik vind het nog steeds geweldige honden.
Alleen met het loslopen had ik af en toe toch wat moeite met de grote verdwijntruc.
Vooral omdat het nog wel eens erg lang kon duren.
Dat is afhankelijk van de hond.
De eerste 3 jaar aangelijnd houden wil niet zeggen dat ze daarna wel los kunnen.
Sommige kunnen meteen los, bij anderen ligt dat wat genuanceerder
Ze kunnen zich zeker fatsoenlijk gedragen als je daar vanaf het begin goed strak de hand aan houdt.
Er zijn helaas te veel mensen die denken dat elke vorm van opvoeding vergeefse moeite is "want het is een teckel".
Als je er niet aan begint lukt het nooit.
Ik vind wel verschil zitten tussen de verschillende haarslagen.
De korthaar en de ruwhaar zijn voor mijn gevoel gemiddeld iets feller dan de langhaar.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
20 jaar geleden wilde ik met mijn eerste teckel naar de plaatselijke KC. Ik was niet welkom, had toch geen zin met een teckelranetje schreef:Er zijn helaas te veel mensen die denken dat elke vorm van opvoeding vergeefse moeite is "want het is een teckel".
Als je er niet aan begint lukt het nooit.
Zouden die ruwhaartjes maar ook langhaartjes gemiddeld genomen wat pittiger zijn omdat daar nog meer gewerkt wordt? Ik ken iig (helaas) niet echt langharen waar nog actief meer gewerkt wordt?
Mijn ruwhaar was trouwens vele malen rustiger/luier dan mijn beiden langharen. Maar de fokker van mijn eerste langhaar waarschuwde mij wel bij aanschaf dat het nadeel van de langhaar is 'dat ze vanaf 7 jaar lui worden'. Ik heb haar vanaf 8 jaar dus vaak toegeroepen: Rustig doen! Je hoort lui te zijn! Het werkte niet
- ranetje
- Zeer actief
Omdat hij kleiner is?Kells schreef:Nettie bedankt voor je reactie en linkje. Grappig! Nanna wilde na Simone geen teckel meer!Ik vind ze leuk, maar snap niet dat mijn dochter is begonnen met een teckel als eerste hond. Opgegroeid met setters en daarna dacht ze dat een teckeltje wel goed te doen zou zijn. Nou, dat valt dus vies tegen! Ondertussen snapt dochter niet dat ik zo kalm kan blijven als mijn honden uit het zicht zijn verdwenen en ik zo ontspannen kan lopen.
Dan heeft ze toch niet goed nagedacht over waar een teckel voor bedoeld is.
Een teckel is oorspronkelijk o.a. bedoeld voor werk onder de grond op vos en das.
Geen baas die hem daar kan vertellen wat hij moet doen.
Dus .............
Zelfstandiger dan dit type hond kan je moeilijk vinden ( er zijn nog wel andere zelfstandigen hoor!)
Daar moet je rekening mee houden.
Je kunt dat niet veranderen als het er in zit.
Je moet er mee leven.
- ranetje
- Zeer actief
Inderdaad door de bank genomenNanna schreef:Ik heb dat meer met de grootteslagen. Dat dus de standaard wat rustiger en makkelijker is dan de kleine hittepetitjes. Geheel door de bank genomen dan hè.ranetje schreef: De korthaar en de ruwhaar zijn voor mijn gevoel gemiddeld iets feller dan de langhaar.
Gregor was behoorlijk hittepetit
En hier een paar huizen verder zit tegenwoordig een ruwhaar kaninchen, in mijn ogen een heel gemakkelijk hondje.
- Gimmick
- Zeer actief
Gentle hebben wij gekregen toen ze 1,5 was. Ze kon niet loslopen vanwege haar enorme jachtinstinct maar nu 3 jaar verder loopt ze los en luistert best heel goed. Een enorm wildrijke gebied moet ik niet los inlopen met haar maar verder kan het prima.
Gentle is een meester manipulator, enorme theater trut, en stront eigenwijs.
Maar ook enorm gevoelig en terughoudend naar vreemden.
Ze is echt een hondje voor 1 baas en sjouwt mij dan ook de hele dag achterna.
Teckels liggen je of niet. Gentle is echt mijn hondje en mijn man vind het helemaal niks.
Gentle is een meester manipulator, enorme theater trut, en stront eigenwijs.
Maar ook enorm gevoelig en terughoudend naar vreemden.
Ze is echt een hondje voor 1 baas en sjouwt mij dan ook de hele dag achterna.
Teckels liggen je of niet. Gentle is echt mijn hondje en mijn man vind het helemaal niks.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
alm@ schreef:We gaan het meemaken. Ik heb er sinds gisteren een
en dat zeg je zonder foto
hup even een topic maken
Fenneke en Baloe

-
blondie
- Zeer actief
Dat was mijn gedachte ook!fenneke schreef:alm@ schreef:We gaan het meemaken. Ik heb er sinds gisteren een
en dat zeg je zonder foto![]()
![]()
hup even een topic maken
- ranetje
- Zeer actief
Wat voor cursus heeft ze op het oog?Kells schreef:Ik weet het en zij weet dat ook. Ze wil ook wel met hem op jachtcursus.ranetje schreef:Omdat hij kleiner is?Kells schreef:Nettie bedankt voor je reactie en linkje. Grappig! Nanna wilde na Simone geen teckel meer!Ik vind ze leuk, maar snap niet dat mijn dochter is begonnen met een teckel als eerste hond. Opgegroeid met setters en daarna dacht ze dat een teckeltje wel goed te doen zou zijn. Nou, dat valt dus vies tegen! Ondertussen snapt dochter niet dat ik zo kalm kan blijven als mijn honden uit het zicht zijn verdwenen en ik zo ontspannen kan lopen.
Dan heeft ze toch niet goed nagedacht over waar een teckel voor bedoeld is.
Een teckel is oorspronkelijk o.a. bedoeld voor werk onder de grond op vos en das.
Geen baas die hem daar kan vertellen wat hij moet doen.
Dus .............![]()
Zelfstandiger dan dit type hond kan je moeilijk vinden ( er zijn nog wel andere zelfstandigen hoor!)
Daar moet je rekening mee houden.
Je kunt dat niet veranderen als het er in zit.
Je moet er mee leven.
-
blondie
- Zeer actief
Ben wel gecharmeerd van teckels eerlijk gezegd. Al ligt het eraan wie er mee loopt. Op strand laatst kwamen er een stuk of 4 me tegemoet en eerlijk gezegd hou ik me hart altijd even vast want helaas ietsjes te vaak met typjes te maken gehad die in de gilstand op de herders af kwamen denderen, en nog harder gilden als de herder niet wegrende maar aanstalten maakten om richting de teckels te gaan
Maar goed, eigenaresse van de gillende teckels was de ietwat typerende oetsjiekoetsie dame die alleen maar vertroetelde en maar niet begreep waarom haar teckel zo bleef blaffen, kinderen in de kuiten hapte, dat ouders boos werden. Lag niet aan de teckel, de kinderen daagden altijd uit, en de herders daar had hij het gewoon ook niet op
Wat een verademing om dan het stel op strand stoïcijns te zien en gewoon hun ding deden, polshoogte wilden nemen maar besloten om gewoon maar door te lopen omdat ze geen zin hadden in een herder
Heb toen overigens wel hardop gezegd wat een fijne teckels ik het vond
En de leuke teckels zijn toch gewoon van dames/heren die voor mijn gevoel wat nuchter zijn.
Mensen die continue die dieren aan de lijn houden, gaan bevestigen dat grote honden ook inderdaad eng zijn, of op gaan tillen, ook meegemaakt terwijl er écht totaal niets aan de hand was
produceren volgens mij vaak relteckels.
Dat is een beetje wat ik zie bij bijvoorbeeld de teckels. De honden die van de grond werden gegrist van jongs af aan en beschermend tegen de borst werden gehouden vs de mensen die pardoes de gilteckel midden in de woonkamer voor mijn herder zijn neus neer zetten. Dat laatste stond ik zelf
even van te kijken, maar het werkte wel. Deze vrouw bleek voor de teckels herders te hebben gehad en was een beetje klaar met het gedrag van de teckel, en schatte in dat mijn herder haar hond niet zou krenken.
Ze had goed gegokt.
Ik heb er zelf nog steeds een zwak voor, maar vrees dat de eigenwijsheid niet geheel mijn ding gaat zijn.
Maar goed, eigenaresse van de gillende teckels was de ietwat typerende oetsjiekoetsie dame die alleen maar vertroetelde en maar niet begreep waarom haar teckel zo bleef blaffen, kinderen in de kuiten hapte, dat ouders boos werden. Lag niet aan de teckel, de kinderen daagden altijd uit, en de herders daar had hij het gewoon ook niet op
Wat een verademing om dan het stel op strand stoïcijns te zien en gewoon hun ding deden, polshoogte wilden nemen maar besloten om gewoon maar door te lopen omdat ze geen zin hadden in een herder
Heb toen overigens wel hardop gezegd wat een fijne teckels ik het vond
En de leuke teckels zijn toch gewoon van dames/heren die voor mijn gevoel wat nuchter zijn.
Mensen die continue die dieren aan de lijn houden, gaan bevestigen dat grote honden ook inderdaad eng zijn, of op gaan tillen, ook meegemaakt terwijl er écht totaal niets aan de hand was
Dat is een beetje wat ik zie bij bijvoorbeeld de teckels. De honden die van de grond werden gegrist van jongs af aan en beschermend tegen de borst werden gehouden vs de mensen die pardoes de gilteckel midden in de woonkamer voor mijn herder zijn neus neer zetten. Dat laatste stond ik zelf
Ze had goed gegokt.
Ik heb er zelf nog steeds een zwak voor, maar vrees dat de eigenwijsheid niet geheel mijn ding gaat zijn.
- alm@
- moderator
Damesblondie schreef:Dat was mijn gedachte ook!fenneke schreef:alm@ schreef:We gaan het meemaken. Ik heb er sinds gisteren een
en dat zeg je zonder foto![]()
![]()
hup even een topic maken
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6#p7500096

- ranetje
- Zeer actief
Nou, een flink aantal wordt aan de lijn gehouden omdat ze anders gaan jagen (en ze dus uren spoorloos kunnen zijn).blondie schreef:Ben wel gecharmeerd van teckels eerlijk gezegd. Al ligt het eraan wie er mee loopt. Op strand laatst kwamen er een stuk of 4 me tegemoet en eerlijk gezegd hou ik me hart altijd even vast want helaas ietsjes te vaak met typjes te maken gehad die in de gilstand op de herders af kwamen denderen, en nog harder gilden als de herder niet wegrende maar aanstalten maakten om richting de teckels te gaan![]()
Maar goed, eigenaresse van de gillende teckels was de ietwat typerende oetsjiekoetsie dame die alleen maar vertroetelde en maar niet begreep waarom haar teckel zo bleef blaffen, kinderen in de kuiten hapte, dat ouders boos werden. Lag niet aan de teckel, de kinderen daagden altijd uit, en de herders daar had hij het gewoon ook niet op![]()
Wat een verademing om dan het stel op strand stoïcijns te zien en gewoon hun ding deden, polshoogte wilden nemen maar besloten om gewoon maar door te lopen omdat ze geen zin hadden in een herder![]()
Heb toen overigens wel hardop gezegd wat een fijne teckels ik het vond![]()
Mensen die continue die dieren aan de lijn houden, gaan bevestigen dat grote honden ook inderdaad eng zijn, of op gaan tillen, ook meegemaakt terwijl er écht totaal niets aan de hand wasproduceren volgens mij vaak relteckels.
Dat is een beetje wat ik zie bij bijvoorbeeld de teckels. De honden die van de grond werden gegrist van jongs af aan en beschermend tegen de borst werden gehouden vs de mensen die pardoes de gilteckel midden in de woonkamer voor mijn herder zijn neus neer zetten. Dat laatste stond ik zelfeven van te kijken, maar het werkte wel. Deze vrouw bleek voor de teckels herders te hebben gehad en was een beetje klaar met het gedrag van de teckel, en schatte in dat mijn herder haar hond niet zou krenken.
Ze had goed gegokt.![]()
Dus dat aan de lijn houden snap ik wel.
Alleen hoef je daarmee geen blaffers te kweken, dat is weer een kwestie van opvoeden.
Net zoals optillen geen reden hoeft te zijn dat het felle blaffers en bijters worden.
Enne ....... ze zijn niet eigenwijs .......... ze zijn zelfstandig
- Hilde
- Zeer actief
De fokker van Pirke heeft práchtige lijnen beagles, helemaal mijn smaak!Nanna schreef: Vind ze schattige bekkies hebben en ze zijn eigenlijk altijd vriendelijk. De fokker van Pirke fokt ze ook. Maar voor mij zou het niets zijn. Daar word ik dan weer totaal mattaklap van

- alm@
- moderator
Ik zag er gisteren een met puppy's. SchattigHilde schreef:De fokker van Pirke heeft práchtige lijnen beagles, helemaal mijn smaak!Nanna schreef: Vind ze schattige bekkies hebben en ze zijn eigenlijk altijd vriendelijk. De fokker van Pirke fokt ze ook. Maar voor mij zou het niets zijn. Daar word ik dan weer totaal mattaklap van

- Hilde
- Zeer actief
Oooh, ja, dat is zoet
Maar ik bedenk me dan altijd maar hoe de gemiddelde beagle wordt als hij groot is, dan kan ik me inhouden 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik weet niet of ik mee mag praten. Vlo is hier nu drie jaar en met zeven jaar hier gekomen. Hij heeft natuurlijk een verleden.Ik vind het een doordouwer bij sommige dingen..probeert Dol naar zijn hand te zetten..probeert te bepalen maar is daar wel in te leiden.
Buiten bij andere honden geen problemen en hij kan gewoon los lopen.

- ranetje
- Zeer actief
Waarom zou je niet meepraten?Pepie schreef:Ik weet niet of ik mee mag praten. Vlo is hier nu drie jaar en met zeven jaar hier gekomen. Hij heeft natuurlijk een verleden.Ik vind het een doordouwer bij sommige dingen..probeert Dol naar zijn hand te zetten..probeert te bepalen maar is daar wel in te leiden.
Jij hebt ook je eigen ervaring met een teckel
-
blondie
- Zeer actief