Naar aanleiding van mijn andere topic over de jeuk van Nowah door waarschijnlijk opnieuw zijn anaalklieren wil ik er voor zorgen dat zijn ontlasting wat steviger gaat worden.
Ik voer nu bijna een jaar kvv van smuldier en voer op actieve dagen voor het slapen gaan of tussendoor soms een hand brokken bij, merk verschilt van Ah eigen merk tot Cavom en TotW.
Als ik zijn ontlasting vergelijk met dat van Katootje kan het wat steviger om dus een volgende volle of ontstoken anaalklier te voorkomen, maar hoe?
Met KVV meer bot geloof ik? Kan ik hem dan ipv brokken 1x in de 2 dagen een kippennek bijvoeren? Of kan ik beter voor een andere soort brok gaan kiezen. Iemand enig idee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steverige ontlasting
Moderator: moderatorteam
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
- Aantal honden: 2
Steverige ontlasting
~Anniek
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Steverige ontlasting
Geen idee of er enige bewezen logica achter zit, maar voor Habibi werkt het dan vaak goed om haar eenbperiode regelmatig gedroogde pensstaafjes te geven.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, dat is een prima idee. gewoon even (voorzichtig) uitproberen hoeveel hij nodig heeft. als je het in de plaats van een brokkenmaaltijd geeft mag hij ongeveer 2 keer zoveel hebben in gewicht. dus als hij 100 gr brok krijgt dan mag hij 200 gr nekken. heeft hij eerder nekken gehad?anniek16 schreef:Naar aanleiding van mijn andere topic over de jeuk van Nowah door waarschijnlijk opnieuw zijn anaalklieren wil ik er voor zorgen dat zijn ontlasting wat steviger gaat worden.
Ik voer nu bijna een jaar kvv van smuldier en voer op actieve dagen voor het slapen gaan of tussendoor soms een hand brokken bij, merk verschilt van Ah eigen merk tot Cavom en TotW.
Als ik zijn ontlasting vergelijk met dat van Katootje kan het wat steviger om dus een volgende volle of ontstoken anaalklier te voorkomen, maar hoe?
Met KVV meer bot geloof ik? Kan ik hem dan ipv brokken 1x in de 2 dagen een kippennek bijvoeren? Of kan ik beter voor een andere soort brok gaan kiezen. Iemand enig idee?

- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Hij heeft 1x eerder een nek gehad, om te proberen. Hij kraakt hem prima.Hutsje schreef:ja, dat is een prima idee. gewoon even (voorzichtig) uitproberen hoeveel hij nodig heeft. als je het in de plaats van een brokkenmaaltijd geeft mag hij ongeveer 2 keer zoveel hebben in gewicht. dus als hij 100 gr brok krijgt dan mag hij 200 gr nekken. heeft hij eerder nekken gehad?anniek16 schreef:Naar aanleiding van mijn andere topic over de jeuk van Nowah door waarschijnlijk opnieuw zijn anaalklieren wil ik er voor zorgen dat zijn ontlasting wat steviger gaat worden.
Ik weeg verder de brokken niet en denk dat ik begin met om de dag een kippennek. Dan lopen we gewoon regelmatig ff naar de welkoop hier in het dorp om te kijken of hij aankomt of afvalt.
Pensstaafjes dus, krijgen ze af en toe als snack, zal hem dit vaker geven. In combinatie met de kippennekken heeft dit hopelijk wat effect en mag ik binnenkort een stevige keutel aanschouwen

~Anniek