Zo'n Sjonnie voormaat heb je toch veel meer plezier aan die is tenminste handelbaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De BOZ kangal
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: De BOZ kangal
Als ik moest kiezen tussen zo'n "Boz" of "onze" Sjonnie dan wist ik het ook wel.
Zo'n Sjonnie voormaat heb je toch veel meer plezier aan die is tenminste handelbaar.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Zonde he, ik herken het nog uit mijn Mastifftijd. Ik zei het ook wel eens, ach maar je hebt in elk geval een mooie kop bij de kachel liggen. Jammer hoor.Brigitte schreef:Nee, ik heb één keer de vraag gehad van een fokker uit NL of hij een dekking zou mogen doen maar nooit meer wat van gehoord. Sjon is idd niet zo heel erg in trek omdat hij maar 78cm en 48 kilo isBudkes schreef:Wat een ongelooflijk slecht gebouwd dier, die achterhand is om te huilen. Zo zonde dat mensen een ras kapotfokken om onzinnige dingen als groter, zwaarder, breder. Dit dier is absoluut niet meer functioneel, het kan niet eens fatsoenlijk een poot optillen.mosquito1980 schreef:Hoe oud wordt zo'n hond nou?kangalfan schreef:10 maanden oud en 98 cm schofthoogte
En dit terwijl de Kangal tot voor kort nog een prachtig functioneel ras was. Om te huilen.
Gelukkig zijn er nog de Sjonnies op deze wereld. Helaas zal deze wel niet veel gevraagd worden voor dekkingen vrees ik, Brigitte? Want mensen zijn vaak niet op zoek naar functioneel, maar groter en zwaarder.ik hoor ook zeker 5x per dag van Turken die ik tegen kom dat hij zo klein is en als ik dan zeg nou ik vind hem prima zo vinden ze dat maar raar...terwijl dit soort honden als in dit topic niets meer van doen hebben met de Kangal zoals hij echt hoort te zijn. De BOZ en Malakli zijn puur hoe groter en zwaarder hoe indrukwekkender, dat ze bijna niet normaal fatsoenlijk op hun poten kunnen blijven staan maakt dan niet uit, maar ja ze staan toch hun hele leven alleen maar aan een ketting weg te teren
![]()
Gr. Aniek

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Dat is ook het eerst wat ik dacht bij het bekijken van de filmpjes.Budkes schreef:Wat een ongelooflijk slecht gebouwd dier, die achterhand is om te huilen. Zo zonde dat mensen een ras kapotfokken om onzinnige dingen als groter, zwaarder, breder. Dit dier is absoluut niet meer functioneel, het kan niet eens fatsoenlijk een poot optillen.mosquito1980 schreef:Hoe oud wordt zo'n hond nou?kangalfan schreef:10 maanden oud en 98 cm schofthoogte
En dit terwijl de Kangal tot voor kort nog een prachtig functioneel ras was. Om te huilen.
Triest zeg
Ze waren toch perfect zoals ze waren, altijd moet het extremer, zoals bij zoveel rassen helaas.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Lemuria
Da's geen hond, da's een ijsbeer 
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is toch gewoon een alabai met een toy turkje naast?
-
Lemuria
Een toy Turkje 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Noudagmar88 schreef:Dat is toch gewoon een alabai met een toy turkje naast?
Lopen er honden van dat ras in NL.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik kan ze ook niet mooi vinden. Ze zijn uit verhouding: kop te klein in verhouding tot lichaam en te hoog op de poten. Slechte voor-en achterhand. Volgens mij zijn dit formaat honden niet functioneel. Jammer dat het allemaal zo groot en log moet..... De tijd zal het leren. Maar dan is het helaas voor veel van deze honden te laat. Jammer dat zo'n prachtig ras de vernieling in wordt geholpen.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
laeken
- Zeer actief
Ik vind wel dat de topic een klein beetje discriminerend is. Zowel naar het ras als naar Turkse mensen.
Waarom mag een Turk geen grote kangal hebben maar een dik Amerikaans vrouwmens wel pronken met megadoggen? Waarom mag een Ierse wolfshond wel en wordt dat zelfs als sjiek ervaren en is een kangal meteen een pikverlenger van een minderwaardig mannetje?
Want laten we eerlijk zijn, er wordt geen woord gerept over de bouw van een basset maar ondertussen hebben we de mond vol over een kangal. Dat is wel echt alleen omdat hij Turks is
Ik zie echt geen betere mensen of betere hond als ik deze plaatjes zie. Draait allemaal om hetzelfde. Vreselijk gebouwde honden die zo groot mogelijk moeten zijn. Allemaal 1 pot nat. Of er nu een Turk met een Turks ras staat of een Duitser met een Duits ras. Bij de laatste zeggen we niks. Best fout als je het mij vraagt maar goed.

Waarom mag een Turk geen grote kangal hebben maar een dik Amerikaans vrouwmens wel pronken met megadoggen? Waarom mag een Ierse wolfshond wel en wordt dat zelfs als sjiek ervaren en is een kangal meteen een pikverlenger van een minderwaardig mannetje?
Want laten we eerlijk zijn, er wordt geen woord gerept over de bouw van een basset maar ondertussen hebben we de mond vol over een kangal. Dat is wel echt alleen omdat hij Turks is
Ik zie echt geen betere mensen of betere hond als ik deze plaatjes zie. Draait allemaal om hetzelfde. Vreselijk gebouwde honden die zo groot mogelijk moeten zijn. Allemaal 1 pot nat. Of er nu een Turk met een Turks ras staat of een Duitser met een Duits ras. Bij de laatste zeggen we niks. Best fout als je het mij vraagt maar goed.

-
laeken
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik dus de kangal een veel mooier en puurder ras dan de Duitse dog of de Ierse wolfshond. Die laatste twee worden nog niet de helft zo oud als een kangal. Zijn hartstikke kapot gefokt en daar hebben we niks over te zeggen. Leuk, WAUW! ga je een Ier kopen. Mooi hoor! Ga je een kangal kopen? Stomme Turk in Amsterdam, ben je wel goed bij je hoofd. En die honden zitten bagger in elkaar. Spoor jij wel met je pikverlenger. Ik vind een Harlekijndog van 1 meter hoog net zo hard een pikverlenger en een Ierse wolfshond is toch ook gewoon de borstvergroter van een sjieke dame in een lange jas? Daar zit 0,0 verschil. Dus jullie discrimineren als de ziekte. 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Helemaal mee eens, en ik moet eigenlijk ook wel lachen om de benaming 'toy turk' want Turkse mensen zijn nou eenmaal niet zo groot. Wij Nederlanders zijn hier de uitgegroeide fikkies die hier en daar de 2 m halenlaeken schreef:Ik vind wel dat de topic een klein beetje discriminerend is. Zowel naar het ras als naar Turkse mensen.
Waarom mag een Turk geen grote kangal hebben maar een dik Amerikaans vrouwmens wel pronken met megadoggen?
Niet functioneel, zou een Turk kunnen zeggen

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Ik vind wel dat de topic een klein beetje discriminerend is. Zowel naar het ras als naar Turkse mensen.
Waarom mag een Turk geen grote kangal hebben maar een dik Amerikaans vrouwmens wel pronken met megadoggen? Waarom mag een Ierse wolfshond wel en wordt dat zelfs als sjiek ervaren en is een kangal meteen een pikverlenger van een minderwaardig mannetje? [/img]
Ze doen maar. Die dog die je laat zien is hier ook al door de mangel gehaald hoor.
Sneue spierloze vroegcastraat.
Ging mij er alleen om dat ik weinig raars zie aan de hond waarvan je een foto plaatste.
Hij lijkt door de hoek waarin de foto genomen is en de man van 1.50 die ze er waarschijnlijk bewust naast hebben gezet uit verhouding.
Dat truukje kennen er meer, maar daar poste je toevallig geen foto van.

En laten we wel wezen, duitse doggen en ieren zijn qua karakter in de regel een pak minder indrukwekkend.
Als ik er geen last van heb doe je maar wat je niet laten kunt. En daar zit het pijnpunt denk ik.
De groot groter grootst kangals die ik ken zijn niet geschikt als familielid/huishond zoals we dat hier normaal vinden.
Hond agressief, soms scherp naar mensen en met bazen die denken dat ze zo'n hond met kracht de baas kunnen.
Langzittende asielklantjes zodra ze pup af zijn.
Wat heb je er aan je agressieve hond van een meter schofthoogte op te hangen aan een korthouder ketting en door de binnenstad te paraderen terwijl dat beest zich diep triest voelt?
En ja, dat is een echt voorbeeld. Zonder turk.
- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef:Helemaal mee eens, en ik moet eigenlijk ook wel lachen om de benaming 'toy turk' want Turkse mensen zijn nou eenmaal niet zo groot. Wij Nederlanders zijn hier de uitgegroeide fikkies die hier en daar de 2 m halenlaeken schreef:Ik vind wel dat de topic een klein beetje discriminerend is. Zowel naar het ras als naar Turkse mensen.
Waarom mag een Turk geen grote kangal hebben maar een dik Amerikaans vrouwmens wel pronken met megadoggen?![]()
Niet functioneel, zou een Turk kunnen zeggenJe stoot overal je kop en zouden die lange nederlanders geen last van hun rug krijgen?!
Ik ben 1.63, hij lijkt me voor een turk abnormaal klein.
-
laeken
- Zeer actief
Agressie is niet de enige manier om jezelf met een hond op te pimpen natuurlijk. Of je nu met een extreem uitgedoste poedel loopt of een Harlekijn dog van 90 kilo maakt weinig verschil. Een hond nemen als status symbool heeft dus lang niet altijd wat met agressie te maken. Meer met aandacht. En reken maar dat je aandacht krijgt als je met twee harlekijnen door de stad gaat paraderen. Dat levert een stuk meer aandacht op dan een Turk met een vale gele kangal kan ik je zeggen. Of een Ier van een meter. Geef de riem aan je Indonesische vrouw en je weet zeker dat iedereen die bang is voor honden een boog om je heen maakt en dat de rest van de mensen met ogen die uit de kassen ploppen naar je gaan staren, je aanspreken en je hond gaan prijzen. Aandacht gaat dus niet om agressie of nationaliteit. Als je aandacht wil kan je dus willekeurig welk verneukt Westers reuzenras kopen en dan ben je in niks anders dan een Turk met een kangal.Nanna schreef:Het gaat allemaal om intentie. Geen Ier wordt gekocht als brute pikverlenger. Dat kan ook helemaal niet met een karakter van koekjesdeeg.
Ik heb nog niemand een topic zien openen om te pochen over 'de onhandelbare Ier die zelfs auto's aanvalt'![]()
Volk dat uit is op een piemelverlengende hond komt nooit uit op een Ier of Duitse dog. Die zoeken iets uit het agressieve segment.
Verder is een kangal helemaal geen buitengewoon agressief ras. Ik ken zat verknipte doggen waar je met je hond niet langs durft hoor. Denk dat je gemiddeld met een harlekijndog reu net zoveel gezeik krijgt als met een kangal. Beide honden zijn niet te houden en net zo hard reuagressief als je pech hebt. Ik persoonlijk zie dus echt 0,0 verschil tussen een Duitse dog en een Kangal.
-
Lemuria
Túrken worden niet gediscrimineerd (jezus, ik kan dat woord al haast niet meer aanhoren), Turkse mensen die een jóekel van een hond hebben en deze niet onder controle kunnen/willen houden, worden hier vreemd aangekeken/belachelijk gemaakt.
Je krijgt wat je geeft he.
-
laeken
- Zeer actief
Niemand weet hoe die mensen op de foto's hun honden onder controle hebben toch? En niemand weet zelfs of kangalfan een kangal heeft. Kun je nagaan waar de oordelen op gebaseerd zijn. In mijn ogen op niks anders dan het ras en de nationaliteit van hun baasjes dus. En dat zijn vooroordelen. Is er iemand in de topic wiens hond ooit is aangevallen door een kangal? Jij hebt zelf een stafford. Wens jij gestigmatiseerd te worden als iemand die aso is met een hondagressief monster? Waarom zou je het dan wel doen bij mensen die van aan andere nationaliteit zijn en een ander ras kiezen? Die ken jij zelf toch helemaal niet. De foto's zijn allemaal van honden uit Turkije.Lemuria schreef:Túrken worden niet gediscrimineerd (jezus, ik kan dat woord al haast niet meer aanhoren), Turkse mensen die een jóekel van een hond hebben en deze niet onder controle kunnen/willen houden, worden hier vreemd aangekeken/belachelijk gemaakt.
Mij valt persoonlijk op dat deze mensen normaal gesproken hun honden heel goed onder controle hebben. Ze zetten bewust twee reuen tegenover elkaar maar laten ze dus zeker niet vechten in veel gevallen. Dat gaat ze behoorlijk goed af. Ze kunnen ze prima in bedwang houden in veel van die filmpjes.
-
Lemuria
Ik heb het toch niet over alle Kangals of de Kangals op bovengenoemde foto's. Ja ik vind ze te groot, gebrekkig gebouwd en types als Kangal(fan) bevestigen vooroordelen, maar ik heb het niet over Kangals of hun eigenaren in z'n algemeenheid. Ik had het over de talrijke filmpjes op Youtube over mensen die hun Kangals tegen elkaar op lopen te jutten. Type "Kangal fight" in op Youtube en je ziet waarschijnlijk al legio voorbeelden. Zo onnodig. En ja, net als Staffords/Pitbulls zijn het dan imo gewoon pikverlengers, terwijl er zoveel meer potentie in zit dan alleen 'knokkende dommekracht'.laeken schreef:
Niemand weet hoe die mensen op de foto's hun honden onder controle hebben toch? En niemand weet zelfs of kangalfan een kangal heeft. Kun je nagaan waar de oordelen op gebaseerd zijn. In mijn ogen op niks anders dan het ras en de nationaliteit van hun baasjes dus. En dat zijn vooroordelen. Is er iemand in de topic wiens hond ooit is aangevallen door een kangal? Jij hebt zelf een stafford. Wens jij gestigmatiseerd te worden als iemand die aso is met een hondagressief monster? Waarom zou je het dan wel doen bij mensen die van aan andere nationaliteit zijn en een ander ras kiezen? Die ken jij zelf toch helemaal niet. De foto's zijn allemaal van honden uit Turkije.
Mij valt persoonlijk op dat deze mensen normaal gesproken hun honden heel goed onder controle hebben. Ze zetten bewust twee reuen tegenover elkaar maar laten ze dus zeker niet vechten in veel gevallen. Dat gaat ze behoorlijk goed af. Ze kunnen ze prima in bedwang houden in veel van die filmpjes.
Noem trouwens eens 1 goede reden om bewust 2 reuen, die je daarvoor in bedwang moet houden, tegen over elkaar te moeten zetten als het niet is om te patsen?
Ik ken 3,5 leuke Kangals (1 kruising, Izzie), dus je zult mij niet horen dat ze allemaal zo zijn.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja hier in het bos lopen er twee reu en teef. Reu altijd aangelijnd teef is nog erg jong.bouvierpoedel schreef:Noudagmar88 schreef:Dat is toch gewoon een alabai met een toy turkje naast?die kop van die hond is groter dan dat rompje van dat menneke.
Lopen er honden van dat ras in NL.?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
De enige Kangal die ik van dichtbij ken, is overigens een erg lief beest. En Izzy kwam me ook niet als een hondenverslinder over afgelopen weekend
Misschien praten we elkaar allemaal na dat het zulke agressieve pikverlengers zijn, maar ik baseer mijn mening liever op de honden die ik ken en vooralsnog heb ik er weinig over te klagen.
Ik vind het overigens ook geen wonder dat er mensen te vinden zijn die zo'n imposante hond willen hebben of ze fokken. De een geniet van het indrukwekkende gezicht van een windhond in volle acceleratie, de ander is onder de indruk van een gespierde stafford, van een hond die met gemak 300 schapen van A naar B brengt of dus van een hond met een enorme schofthoogte, platgedrukte gezicht of enorm korte minipootjes.
Zijn we niet allemaal graag onder de indruk van onze honden? Iedereen op zn eigen manier, maar er zijn genoeg honden waar ik niet warm of koud van wordt en dat zal iemand anders weer hebben met mijn honden.
Ik vind het overigens ook geen wonder dat er mensen te vinden zijn die zo'n imposante hond willen hebben of ze fokken. De een geniet van het indrukwekkende gezicht van een windhond in volle acceleratie, de ander is onder de indruk van een gespierde stafford, van een hond die met gemak 300 schapen van A naar B brengt of dus van een hond met een enorme schofthoogte, platgedrukte gezicht of enorm korte minipootjes.
Zijn we niet allemaal graag onder de indruk van onze honden? Iedereen op zn eigen manier, maar er zijn genoeg honden waar ik niet warm of koud van wordt en dat zal iemand anders weer hebben met mijn honden.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Mijn hond heeft tussen de kaken van een kangal gezeten, waarschijnlijk heeft hij losgelaten door het vele haar in zijn bek.laeken schreef:Niemand weet hoe die mensen op de foto's hun honden onder controle hebben toch? En niemand weet zelfs of kangalfan een kangal heeft. Kun je nagaan waar de oordelen op gebaseerd zijn. In mijn ogen op niks anders dan het ras en de nationaliteit van hun baasjes dus. En dat zijn vooroordelen. Is er iemand in de topic wiens hond ooit is aangevallen door een kangal? Jij hebt zelf een stafford. Wens jij gestigmatiseerd te worden als iemand die aso is met een hondagressief monster? Waarom zou je het dan wel doen bij mensen die van aan andere nationaliteit zijn en een ander ras kiezen? Die ken jij zelf toch helemaal niet. De foto's zijn allemaal van honden uit Turkije.Lemuria schreef:Túrken worden niet gediscrimineerd (jezus, ik kan dat woord al haast niet meer aanhoren), Turkse mensen die een jóekel van een hond hebben en deze niet onder controle kunnen/willen houden, worden hier vreemd aangekeken/belachelijk gemaakt.
Hij had wel een stel gaten en de opperhuid losliggen.
Het volgende hondje is dood gebeten door de kangal.
Het volgende slachtoffer was een labrador die zijn buik had openliggen.
Toen is eindelijk de ene kangal in beslag genomen en de andere kangal van dezelfde eigenaar is naar iemand in duitsland gegaan.

- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef:Hier in het bos ook een pup doodgebeten door een Kangal. Ik weet niet of die hond nog meer op zijn kerfstok had wat dat aangaat, maar hij mocht in elk geval niet meer in het bos komen en we hebben hem ook nooit meer gezien.
Hier hebben er twee eerst een bullmastiff gedemonteerd, de lobbes heeft het gelukkig overleefd.
Twee weken later een bejaarde vrouw te grazen genomen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
laeken schreef:Persoonlijk vind ik dus de kangal een veel mooier en puurder ras dan de Duitse dog of de Ierse wolfshond. Die laatste twee worden nog niet de helft zo oud als een kangal. Zijn hartstikke kapot gefokt en daar hebben we niks over te zeggen. Leuk, WAUW! ga je een Ier kopen. Mooi hoor! Ga je een kangal kopen? Stomme Turk in Amsterdam, ben je wel goed bij je hoofd. En die honden zitten bagger in elkaar. Spoor jij wel met je pikverlenger. Ik vind een Harlekijndog van 1 meter hoog net zo hard een pikverlenger en een Ierse wolfshond is toch ook gewoon de borstvergroter van een sjieke dame in een lange jas? Daar zit 0,0 verschil. Dus jullie discrimineren als de ziekte.
Dit dus! Maar hé, dan krijg je wel reacties dat die honden niet als pikverlenger worden gekocht. Alsof dat andersom wél het geval is
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- dagmar88
- Zeer actief
Als eens op ikzoekbaas gekeken? 
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
dagmar88 schreef:Als eens op ikzoekbaas gekeken?
Nee "marktplaats". Dáár moet kijken
Denk dat het overgrote deel op "ikzoekbaas" bij die "marktplaatslui" vandaan komen!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mijn persoonlijk oordeel in dit topic was slechts gebaseerd op de foto's en het filmpje, waarin ik een zeer slecht gebouwde hond voorbij zag komen. Daarbij was mijn oordeel dat ik het doodzonde vond dat een ras dat puur functioneel is wordt verkloot door mensen die groter, breder, zwaarder willen. Doodzonde. Volgens mij heeft dat weinig met nationaliteit van hun baasjes te maken.laeken schreef:Niemand weet hoe die mensen op de foto's hun honden onder controle hebben toch? En niemand weet zelfs of kangalfan een kangal heeft. Kun je nagaan waar de oordelen op gebaseerd zijn. In mijn ogen op niks anders dan het ras en de nationaliteit van hun baasjes dus. En dat zijn vooroordelen. Is er iemand in de topic wiens hond ooit is aangevallen door een kangal? Jij hebt zelf een stafford. Wens jij gestigmatiseerd te worden als iemand die aso is met een hondagressief monster? Waarom zou je het dan wel doen bij mensen die van aan andere nationaliteit zijn en een ander ras kiezen? Die ken jij zelf toch helemaal niet. De foto's zijn allemaal van honden uit Turkije.Lemuria schreef:Túrken worden niet gediscrimineerd (jezus, ik kan dat woord al haast niet meer aanhoren), Turkse mensen die een jóekel van een hond hebben en deze niet onder controle kunnen/willen houden, worden hier vreemd aangekeken/belachelijk gemaakt.
Ik heb het altijd prachtige honden gevonden. De eerste die mijn hart gestolen heeft kwam ik 29 jaar geleden tegen op wintersport in Zwitserland, vergeet hem nooit meer. Een Sjonnie qua formaat en karakter, prachtige hond en een verbaasd (en liefdevol baasje) omdat ik het ras herkende.
De huidige Kangals in mijn omgeving zijn er 3, 2 daarvan zijn uiteindelijk inbeslaggenomen omdat het baasje zich niets aantrok van een muilkorf en aanlijngebod en waardoor deze in eerste instantie gewoon door konden gaan met ellende zaaien en 1 Kangal met aanlijn en muilkorfgebod waarvan de baas uiteindelijk wel zijn verantwoordelijkheid nam.
Heeft wat mij betreft dus niets met nationaliteit van de eigenaar te maken, maar wel met een prachtig maar niet altijd makkelijk ras dat ook heel makkelijk kan ontsporen in verkeerde handen.
Gr. Aniek

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb wel even gelachen om die halsband van die hond, zie 3min40. Een tig cm dikke band en dan zo'n piepklein gespje, en dat kan blijkbaar die 'enorm woeste kangal' prima houden. Net als die kennels later in het filmpje. Zulke grote honden zouden als ze atletisch waren zonder enkele moeite over die hekken springen.kangalfan schreef:Hier een video van een boz kangal fokker. Voor zijn favoriete hond had iemand uit Korea $100.000 geboden. Hij heeft zijn hond niet verkocht. Hij wil zijn honden het liefst alleen aan boeren verkopen in gebieden waar wolven, coyottes en beren leven. Zijn honden worden nu overal ter wereld verkocht. Hij had een voorbeeld aangehaald van een Amerikaanse boer, die 11 Pyrineers had verloren aan 6 timberwolven (grootste wolven ter wereld). Deze boer heeft nu ook boz kangals aangeschaft. Deze fokker doet echt zijn best om de kwaliteiten van de kangal te behouden en te beschermen. Daarom wil hij dat zijn honden geexporteerd worden naar gebieden waar ze kuddes kunnen beschermen.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind Kangals mooie honden, maar al deze XXL kangals zijn volledig uit proportie.
Laeken mag vinden wat hij wil, maar dergelijke honden zijn als pitbulls voor van die knakkers met veel te veel blingbling en laaghangende broeken. Het gaat zeker niet alleen om de aandacht die ze trekken, vooral het idee dat ze met zo'n krachtbom over straat gaan.
-
Brigitte
- Zeer actief
Vandaag las ik de dek aankondiging van die fokker, geen Sjonnie maar een hond 2x zo groot en zwaar hebben ze gekozenBudkes schreef:
Zonde he, ik herken het nog uit mijn Mastifftijd. Ik zei het ook wel eens, ach maar je hebt in elk geval een mooie kop bij de kachel liggen. Jammer hoor.
- dagmar88
- Zeer actief
Brigitte schreef:Vandaag las ik de dek aankondiging van die fokker, geen Sjonnie maar een hond 2x zo groot en zwaar hebben ze gekozenBudkes schreef:
Zonde he, ik herken het nog uit mijn Mastifftijd. Ik zei het ook wel eens, ach maar je hebt in elk geval een mooie kop bij de kachel liggen. Jammer hoor.
Wat zág die fokker dan in sjon?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Lekker uitgebreide advertentie, interessant.
-
Lemuria
Haha, ook dat perspectief waaruit die foto is genomendagmar88 schreef:Wat zág die fokker dan in sjon?
Er zit een prachtige meisjes sjonnie in het asiel, Baby
![]()
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Lekker uitgebreide advertentie, interessant.
Advertising