Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitgekafferd door andere honden. Waarom?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Uitgekafferd door andere honden. Waarom?

Ongelezen bericht door River8 »

Je vraagt om advies en als je dat dan krijgt van iemand die ervaring heeft met terriërs en moeilijke honden iha, dan zeg je dat diegene jou en je hond niet kent...
Maakt mij niet uit hoor, maar vraag het dan niet..? Wat je met het antwoord doet (alles of niks) is jouw ding, maar vind het jammer als iemand dan de moeite neemt (al is het niet op de gewenste manier), het zo afgewezen wordt.
Heb zelf verder een eigenwijze maar prettige herder teef, dus helaas geen inhoudelijk advies voor jou. Succes!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wees je overigens bewust van wat het effect van castratie kan zijn op de bespiering van je hond, bij kniebandproblemen is een goede bespiering van groot belang en door castratie neemt over het algemeen de bespiering juist af, hetgeen voor een verergering van de klachten zou kunnen zorgen. Ik las een poosje terug iets over kniebandproblemen in relatie tot castratie en hierin stond dat hier een relatie tussen vermoed wordt.
U heeft jouw hond al een kniebandblessure opgelopen voor zijn eventuele castratie natuurlijk, maar ik een aan dat je herhaling of erger zal willen voorkomen. Dan zou ik dit zeker in je overweging meenemen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tussen 1 en 2 jaar oud zijn reuen testosteronbommen. Die tijd zegt weinig over hoe ze als volwassene reageren. Alleen kunnen er in die periode wel gewoonten in slijten als je niet oplet.
Ik zou inzetten op het voorkomen van ongewenst gedrag, heel strakke regels aanhouden. Alleen los waar hij niet de fout in kan gaan, anders een lange lijn, zodat je op afstand nog controle hebt. Zet door, want dit is een periode die echt voorbij gaat. Qua hormonen zit hij gewoon in de laatste periode.
En wat al eerder gezegd is: voorkom opwinding en zorg voor een andere uitlaatklep dan rijden op andere honden
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Volgens mij wordt er nu vanalles bij gehaald. Ik heb nergens gelezen dat ze schokken uitdeelt? Hij staat op trilfunctie, en het werkt wel op dat moment maar hij kan bij een volgende hond gewoon net zo vrolijk weer proberen. Dat is wat ik eruit haal.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

wolvster schreef:
Al met al vervelende situaties die mijn hond als 'niet sociaal' bestempelen.

Wat kan ik doen?
Ik overweeg nu chemische castratie dmv een chip. Maar dan wil ik wel weten of het die houding/dat gedrag tegengaat.

Advies?
Ik vroeg het eerder al.
Wat bedoel je met "niet sociaal". Het rijden, zijn houding, zelf honden aanblaffen of de reactie die hij uitlokt omdat er veel honden hem aanblaffen?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Paisley schreef:Volgens mij wordt er nu vanalles bij gehaald. Ik heb nergens gelezen dat ze schokken uitdeelt? Hij staat op trilfunctie, en het werkt wel op dat moment maar hij kan bij een volgende hond gewoon net zo vrolijk weer proberen. Dat is wat ik eruit haal.
Bij gebruik van TT vind ik persoonlijk dat je niet zelf moet aanklooien maar als je het wilt gebruiken ook gewoon daarin begeleid wordt door mensen die wel bekend zijn met TT. Ook al gebruik je de trilfunctie.
Het staat nogal raar dat TS per abuis eens de verkeerde functie gebruikte in haar woorden blijkbaar ook per ongeluk op het juiste moment. Maar goed.
Vind het overigens ook raar dat iemand van HF haar dit advies gaf. Niet omdat ik absoluut tegen het gebruik ben hoor. Maar ik vind wel dat als je dit middel inzet dat je weet hoe of wat en wanneer in te zetten. Ik had er ook een en een lastige hond met jaaggedrag, toch heb ik niet naar dat middel gegrepen omdat ik voor mijn gevoel het anders op kon lossen. Had dat niet gelukt dan had ik er iemand bij gehaald die verstand van die tt had gehad. Ik vind het namelijk geen middel om zomaar even op een knopje te drukken en te denken dat de hond dan gaat snappen waarom hij de correctie krijgt. Dat blijkt ook uit wat TS zegt dat bij de volgend hond het ongewenste weer gebeurde.

En eerlijk gezegd ben ik meer van het oplossen samen dan om op afstand op een knop te drukken als de hond al de "fout" in gaat. In de hoop dat de hond dan "snapt" waarom hij de trilling voelt of de prikkel krijgt.
Ben zelf toch meer geneigd om wat beter naar mijn hond te kijken en te signaleren dat hij of zij iets van plan is en dat voorkomen. Is soms best vermoeiend, maar hé we hebben niet allemaal makkelijke hondjes die alles negeren.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Paisley schreef:Volgens mij wordt er nu vanalles bij gehaald. Ik heb nergens gelezen dat ze schokken uitdeelt? Hij staat op trilfunctie, en het werkt wel op dat moment maar hij kan bij een volgende hond gewoon net zo vrolijk weer proberen. Dat is wat ik eruit haal.
Ik ben niet zo van er alles bijhalen wat er niet staat net als dat ik niet zo goed ben in quoten :wink: maar in het 2e bericht van TS staat het toch echt hoor, of per ongeluk moet niet meetellen. :19: en dat is dus aanrommelen met een TT en wat ts zelf al zegt symptoombestrijding, wat ga je dan doen als er serieuze dingetjes komen :19:

Daarnaast heb ik een TT waarvan ik alleen de trilfunctie gebruik. Zodra hij aanstalten maakt om te beginnen 'zap' ik hem. Hij stopt dan, maar gaat bij een volgende hond zo weer verder. Bij één hond doet hij het helemaal niet meer (RR teef), omdat ik hem 1x per ongeluk schokte. Dus ja, het werkt, maar ik hou er niet van en ik wil niet altijd met zo'n ding lopen.
Daarnaast voelt het een beetje als symptoombestrijding, want de oorzaak, zijn (seksuele) opwinding is er dan nog steeds.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ja ik zie het :engel: Nouja, monteer de plastic dopjes ipv de metalen, en je hebt het probleem getackeld dat je je hond per ongeluk een bak stroom voor zn flikker bezorgt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Heavy schreef:
Paisley schreef:Ja ik zie het :engel: Nouja, monteer de plastic dopjes ipv de metalen, en je hebt het probleem getackeld dat je je hond per ongeluk een bak stroom voor zn flikker bezorgt.
Ik heb geen idee hoe zo'n band werkt heb er nog nooit eentje in het echt gezien . :19: maar het lijkt me niet handig dat je een schok geeft als je een trilling bedoelt ? Verkeerde knopje lijkt me ook zo vreemd ?
Het verschilt per merk hoe makkelijk je je daarin vergist. Maar het is niet ongebruikelijk dat er plastic dopjes bij worden geleverd, zodat je hem niet per ongeluk op stroomstand kan gebruiken, maar ook omdat metalen dopjes bij sommige honden irritatie geeft. En als je de trilstand gebruikt, is metaal natuurlijk niet nodig.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waarom ga je andere honden niet een tijdje een beetje vermijden?
Dat overdreven rijden is een fase. Dat gaat wel weer over. Geef het even tijd en zoek de drukte gewoon niet op.
Lekker boeiend wat andere mensen daar dan van vinden.
Die TT heb je dan ook niet nodig.
Ik zou echt nog even wachten met castreren. Wij hebben met onze labrador ook aardig wat meegemaakt, maar onze GT gaf daarbij juist aan dat castratie geen wonder middel is en dat het ook negatieve gevolgen kent (intacte reuen rijden bv graag op gecastreerde reuen)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”