Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen in de mand

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Plassen in de mand

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo plast steeds in zn mand. hij is zindelijk op een heel klein foutje na af en toe. Maar af en toe naa het uitlaten, loopt hij zn mand in en gaat daar ff een potje staan .... :? Ik snap er niks van en weet ook niet wat ik er aan kan doen. Hij geeft niks aan dat hij moet plassen, normaal komt hij me halen en het is vaak net een paar minuten na het uitlaten!!
Vannacht werd ik om 4 uur wakker van gekletter en ja hoor stond die daar wijdbeens in zn mand te piesen!!! (gelukkig over 2 dekens heen die NIET in mn wasmachine passen :twisted: )
Ik vind het erg raar dat hij dit doet, want daarna gaat ie rustig in zn eigen pies inde mand liggen slapen en ik heb toch wel altijd begrepen dat een hond zn eigen slaapplaats niet vervuild.
Wie herkent dit of weet hier iets over?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ga ook maar wasbare dingen aanschaffen :mrgreen: Zit nu met 2 dekbedden die erg stinken en niet in mn wasmachinen kunnen :twisted:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben met Senna precies hetzelfde. Ze is nu ruim 6 maanden en verder volledig zindelijk. Nooit vind ik meer wat van haar in huis, wel ALTIJD in de bench.
Ze kan nog zo goed uitgelaten zijn, ze doet het hoe dan ook in de bench. Ze plast en poept daar, dus ik denk dat wij ergens een fout hebben gemaakt en dat ze denkt dat het zo hoort. Maar ook zij gaat er rustig in liggen als het moet, kan haar niks schelen.
Ik weet ook niet wat je er aan moet doen. Ik volg het topic dus met grote interesse, misschien komt er wel een oplossing.
Succes!
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

haal de dekens en maar uit en laat hem maar eens een tijdje zonder dekens in zijn mand liggen.

mol 8)
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het echt vreemd, een hond vervuilt toch nooit zn eigen plek en gaat er daarna ook nog inliggen???? Het rare is dat hij het verder bijna nooit meer doet in huis, maar wel in zn mand. Trouwens Cujo gaat ook rustig inde mand liggen nadat Kenzo er in geplast heeft 8O
tbeast
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:haal de dekens en maar uit en laat hem maar eens een tijdje zonder dekens in zijn mand liggen.

mol 8)
Meen jij dat nou?
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

tbeast schreef:
v.d Lupinehof schreef:haal de dekens en maar uit en laat hem maar eens een tijdje zonder dekens in zijn mand liggen.

mol 8)
Meen jij dat nou?
ja

ik heb er ook wel eens 1 zo gehad ,en ik kan er 1 die dat ook nog we ens deed, kleet uit de mand en of bench gehaald en gewoon zo kaal
laten liggen gaat het echt wel over ,want dan word het wel smerig

mol 8)
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Maar is het plassen dan misschien bedoeld om aan te geven dat het de hond z'n domein is? Dus uit dominantie?
tbeast
Zeer actief

Ik betwijfel eigenlijk of dat Senna wat kan schelen, want als ze op haar deken plast, gaat ze er ook gewoon op liggen.
Ik heb wel eens 's avonds (toen we naar bed gingen) haar deken uit de bench gehaald, omdat hij vies was. Maar toen jankte mevrouw net zo lang tot er weer een kleed in lag. Kennelijk is dat niet zacht genoeg voor haar.
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

tbeast schreef:Ik betwijfel eigenlijk of dat Senna wat kan schelen, want als ze op haar deken plast, gaat ze er ook gewoon op liggen.
Ik heb wel eens 's avonds (toen we naar bed gingen) haar deken uit de bench gehaald, omdat hij vies was. Maar toen jankte mevrouw net zo lang tot er weer een kleed in lag. Kennelijk is dat niet zacht genoeg voor haar.
dat is het hem nou net, omdat het kleed toch wel opneemt en er geen vijver van urine onstaat gaan ze er gewoon in liggen een hond gaat echt niet in zijn eigen plas urine liggen omdat het hem/haar niks zou schelen.

mol 8)
tbeast
Zeer actief

Oke, dus gewoon op de kale vloer laten liggen?
Dat gaat ze niet leuk vinden.......en wij ook niet, vrees ik.
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

tbeast schreef:Oke, dus gewoon op de kale vloer laten liggen?
Dat gaat ze niet leuk vinden.......en wij ook niet, vrees ik.
dat is haar probleem toch, als ze er op pist gaat het weg komt het niet terug en heeft ze dat aan zich zelf te danken klaar ,in dat soort dingen moet je geen medelijde hebben met je hond.

mol 8)
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ondertussen de kleden uit de manden gehaald, vind het wel zielig voor Cujo, die snapt er niks van waar haar kleedje nou gebleven is. Maar wie weet helpt het zoals Mol zegt, ik wacht af...
tbeast
Zeer actief

Ja, ik ga het ook doen. Ik vind het ook niet echt heel zielig voor Senna, omdat ik het wel een beetje zat ben iedere keer die rotzooi op te moeten ruimen.
Alleen doet Senna het bij ons alleen in de bench en daar zit ze overdag (praktisch) niet in, alleen 's nachts. Ik hoop niet dat ze dus alles bij elkaar blaft omdat ze geen kleed in haar bench heeft......of als ze wel plast, ze niet in haar eigen plas wil liggen!
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

tbeast schreef:Ja, ik ga het ook doen. Ik vind het ook niet echt heel zielig voor Senna, omdat ik het wel een beetje zat ben iedere keer die rotzooi op te moeten ruimen.
Alleen doet Senna het bij ons alleen in de bench en daar zit ze overdag (praktisch) niet in, alleen 's nachts. Ik hoop niet dat ze dus alles bij elkaar blaft omdat ze geen kleed in haar bench heeft......of als ze wel plast, ze niet in haar eigen plas wil liggen!
als ze plast in haar bench zonder kleed zal je zien dat ze gaat lopen jammeren omdat ze het zelf smerig vind de truukis dan ook om niet gelijk te reageren zodat ze echt beseft wat ze gedaan heeft.

mol 8)
tbeast
Zeer actief

basil schreef::mrgreen: ik moet eerlijk zeggen dat het mij dus niks kan schelen. ze is nou eenmaal deels incontinent en aks ik het een keer niet red dat uitlaten of ik hoor haar 's nachts niet naar boven gaan dan plast ze maar in haar mand hoor. ruim ik wel weer op. meestal hoor ik haar wel en dan kan ze even de tuin in 8)
Tuurlijk, als het dier er niets aan kan den, is het een heel andere zaak.
Maar Senna kan het goed ophouden hoor. Ik denk gewoon dat ze zichzelf op de een of andere manier aangeleerd heeft dat dit goed is, het is geen medisch probleem.
AfbeeldingAfbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:ze kan er niets aan doen dat ze enigszins incontinent is maar ze zou het best gewoon op de grond mogen doen :roll: :p: blijkbaar plast het het lekkerst in haar bed boven :roll: ze komt daarna ook weer heerlijk beneden bij me slapen hoor ;)
Ze is wel slim hoor, in haar eigen bed plassen en dan snel bij jou in een schoon bedje gaan slapen :mrgreen:
tbeast
Zeer actief

Nou Demi, hoe is het jou zonder kleed vergaan?
Senna heeft vannacht zonder kleed geslapen en heerlijk in de bench geplast. Ze heeft niet gepiept of gejankt, dus Mol, kennelijk vindt ze het toch niet zo erg......
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

basil schreef::mrgreen: ik moet eerlijk zeggen dat het mij dus niks kan schelen. ze is nou eenmaal deels incontinent en aks ik het een keer niet red dat uitlaten of ik hoor haar 's nachts niet naar boven gaan dan plast ze maar in haar mand hoor. ruim ik wel weer op. meestal hoor ik haar wel en dan kan ze even de tuin in 8)
Misschien kan je van een matrasbeschermer met boven warm en van onder plastiek iets maken om over het kussen te doen.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hij heeft niet in zn mand geplast, hij kwam me om 7 uur netjes wakker maken, omdat hij naar buiten moest, dus hier heeft het geholpen denk ik.... Ben benieuwd of hij het droog houdt voorlopig!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”