Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schrokken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

malinois schreef:
Senna1 schreef:
joe schreef:
Rataplan schreef:Ik heb weleens gehoord dat het de kans op maagtorsies vergroot.
Dat heeft toch alleen met de hoeveelheid voer, in combinatie met directe activiteit te maken?
Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid lucht die ze binnen krijgen tijdens het eten!
Senna eet brokken en 2 keer in de week vlees.
Op de 5 brokkendagen staan z'n bak de hele dag vol met brokken. Dit hebben we gedaan vanaf pup en dat gaat prima. Hij eet dus gewoon de hele dag en heeft niet de neiging te gaan schrokken. Hij eet kleine beetjes de hele dag door!
Z'n vleesdagen zijn lastiger want als ik z'n vlees in z'n bak doe schrokt hij het ook op. Dus z'n vlees voer ik uit de hand. Plakje voor plakje en zo eet hij het ook redelijk rustig!
haha... dat wil misschien wel met 1 hond maar niet met meerdere :mrgreen: dan is het bakkie zo leeg...
Tja, als je meerdere honden hebt zal je zowiezo al meerdere bakken moeten vullen :?
En als je honden van pup af aan gewend zijn dat er een hele dag brokken zijn zullen ze niet gaan schrokken...waarom? er staan immers altijd brokken!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Senna1 schreef:
malinois schreef:
Senna1 schreef:
joe schreef: Dat heeft toch alleen met de hoeveelheid voer, in combinatie met directe activiteit te maken?
Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid lucht die ze binnen krijgen tijdens het eten!
Senna eet brokken en 2 keer in de week vlees.
Op de 5 brokkendagen staan z'n bak de hele dag vol met brokken. Dit hebben we gedaan vanaf pup en dat gaat prima. Hij eet dus gewoon de hele dag en heeft niet de neiging te gaan schrokken. Hij eet kleine beetjes de hele dag door!
Z'n vleesdagen zijn lastiger want als ik z'n vlees in z'n bak doe schrokt hij het ook op. Dus z'n vlees voer ik uit de hand. Plakje voor plakje en zo eet hij het ook redelijk rustig!
haha... dat wil misschien wel met 1 hond maar niet met meerdere :mrgreen: dan is het bakkie zo leeg...
Tja, als je meerdere honden hebt zal je zowiezo al meerdere bakken moeten vullen :?
En als je honden van pup af aan gewend zijn dat er een hele dag brokken zijn zullen ze niet gaan schrokken...waarom? er staan immers altijd brokken!
ja maar hoe doe je dat dan als je honden verschillende brokken hebben? pups puppievoer, en div. merken voor de volwassen honden. Mijn honden hebben ook verschillende brokken voor de honden. Ik wil niet dat ze het constant tot hun beschikking hebben omdat ik dat ooit met mijn 1e hond gehad heb en dat een hele moeilijke eter is geworden. Daarnaast is het niet makkelijk als we moeten trainen omdat er natuurlijk een tijd tussen moet zitten voor het trainen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
ja maar hoe doe je dat dan als je honden verschillende brokken hebben? pups puppievoer, en div. merken voor de volwassen honden. Mijn honden hebben ook verschillende brokken voor de honden. Ik wil niet dat ze het constant tot hun beschikking hebben omdat ik dat ooit met mijn 1e hond gehad heb en dat een hele moeilijke eter is geworden. Daarnaast is het niet makkelijk als we moeten trainen omdat er natuurlijk een tijd tussen moet zitten voor het trainen
Ik zeg ook niet dat JIJ het moet doen, maar het is een oplossing om het schrokken te voorkomen. Niet iedereen heeft 7 honden op 7 verschillende merken brokken en 4 puppies op puppievoer! ( wat mijn overigens nooit gehad heeft maar dat is een bewuste keuze!).
En wat dat trainen betreft: Als je hond de hele dag eet is dat heel wat anders dan al z'n voer net voordat hij moet gaan trainen!
Dat jouw eertse hond toevallig een moeilijke eter is geworden hoeft helemaal niet aan de manier van voeren gelegen te hebben denk ik!
Het is een optie die je hebt om het schrokken te voorkomen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Senna1 schreef:
malinois schreef:
Ik zeg ook niet dat JIJ het moet doen, maar het is een oplossing om het schrokken te voorkomen. Niet iedereen heeft 7 honden op 7 verschillende merken brokken en 4 puppies op puppievoer! ( wat mijn overigens nooit gehad heeft maar dat is een bewuste keuze!).
En wat dat trainen betreft: Als je hond de hele dag eet is dat heel wat anders dan al z'n voer net voordat hij moet gaan trainen!
Dat jouw eertse hond toevallig een moeilijke eter is geworden hoeft helemaal niet aan de manier van voeren gelegen te hebben denk ik!
Het is een optie die je hebt om het schrokken te voorkomen.
ik zeg ook niet dat ik het moet doen, maar er zijn zeker meer mensen met meer dan 1 hond. En al zouden ze hetzelfde voer hebben dan nog weet je niet of ze wel voldoende of niet te veel eten.
Maar wat ik al zei, dit was mijn keuze ...
Maar het zou kunnen dat het schrokken voorkomt alleen denk ik niet dat het altijd werkt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
ik zeg ook niet dat ik het moet doen, maar er zijn zeker meer mensen met meer dan 1 hond. En al zouden ze hetzelfde voer hebben dan nog weet je niet of ze wel voldoende of niet te veel eten.
Maar wat ik al zei, dit was mijn keuze ...
Maar het zou kunnen dat het schrokken voorkomt alleen denk ik niet dat het altijd werkt.
Als je pup niet anders gewend is kan het met iedere hond, ook als je er meerdere hebt. Het wordt moeilijker met volwassen honden die het niet gewend zijn maar ook die wennen na verloop van tijd aan het altijd aanwezig zijn van brokken.
Een hond die dit gewend is zal niet te veel of te weinig eten. Hoe bepaal jij hoeveel voer je hond nodig hebt? Precies, je ziet toch aan je hond of die te dik of te mager wordt!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Senna1 schreef: Een hond die dit gewend is zal niet te veel of te weinig eten. Hoe bepaal jij hoeveel voer je hond nodig hebt? Precies, je ziet toch aan je hond of die te dik of te mager wordt!
ja snap ik maar ik bedoel als je 3 bakken neerzet (3 honden bijv.) hoe weet je dan dat hond 1 niet ook de halve bak van hond 2 leeg eet etc.?
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Senna1 schreef: Een hond die dit gewend is zal niet te veel of te weinig eten. Hoe bepaal jij hoeveel voer je hond nodig hebt? Precies, je ziet toch aan je hond of die te dik of te mager wordt!
ja snap ik maar ik bedoel als je 3 bakken neerzet (3 honden bijv.) hoe weet je dan dat hond 1 niet ook de halve bak van hond 2 leeg eet etc.?
Omdat de ene dan veel te dik wordt en de andere steeds magerder!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Senna1 schreef:
malinois schreef:
Hmm eer je dat zo duidelijk gaat zien is er al een tijd wat fout gegaan vind ik, nee het zou voor mij absoluut geen optie zijn om de hele dag voer te hebben staan..
Hier schrokken ze ook redelijk, ik gooi er nog wel eens een banaan doorheen en dan is het ineens minder aantrekkelijk en wordt er rustig gegeten, die steen werkte in de "brokken periode" en die heeft dus bij ons geen zin meer.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

wat ook nog wel eens wil wereken is de hond afgezondert laten eten in een schemerige omtrek, dit wil er ook nog wel eens voor zorgen dat de hond rustiger word omdat de omgeving niet zoveel andagt vergt.

mol 8)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Senna1 schreef:
malinois schreef:
nou ... ja dat kan wel maar dat vind ik toch wel heel ver gaan... maar het maakt verder niet uit want ik zal toch nooit meer het voer een hele dag laten staan maar daar heb ik dus mijn eigen redenen voor...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:wat ook nog wel eens wil wereken is de hond afgezondert laten eten in een schemerige omtrek, dit wil er ook nog wel eens voor zorgen dat de hond rustiger word omdat de omgeving niet zoveel andagt vergt.

mol 8)
zou kunnen ... kan ik weleens gaan proberen...
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
Senna1 schreef:
malinois schreef:
Hmm eer je dat zo duidelijk gaat zien is er al een tijd wat fout gegaan vind ik, nee het zou voor mij absoluut geen optie zijn om de hele dag voer te hebben staan..
Hier schrokken ze ook redelijk, ik gooi er nog wel eens een banaan doorheen en dan is het ineens minder aantrekkelijk en wordt er rustig gegeten, die steen werkte in de "brokken periode" en die heeft dus bij ons geen zin meer.
Veel te dik en veel te mager moet je in dit geval met een hele grote korrel zout nemen ;)
Het is maar om aan te geven dat je toch wel vlot door hebt wanneer je hond teveel of te weinig eet lijkt me! En nogmaals: met volwassen honden die het niet gewend zijn is het misschien geen optie maar met honden die dit gewend zijn van pup af aan gaat dit erg goed, ik zie aan Senna tenminste geen enkel probleem qua groei en gewicht!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Senna1 schreef:
cloris schreef:
Senna1 schreef:
malinois schreef: ja snap ik maar ik bedoel als je 3 bakken neerzet (3 honden bijv.) hoe weet je dan dat hond 1 niet ook de halve bak van hond 2 leeg eet etc.?
Veel te dik en veel te mager moet je in dit geval met een hele grote korrel zout nemen ;)
Het is maar om aan te geven dat je toch wel vlot door hebt wanneer je hond teveel of te weinig eet lijkt me! En nogmaals: met volwassen honden die het niet gewend zijn is het misschien geen optie maar met honden die dit gewend zijn van pup af aan gaat dit erg goed, ik zie aan Senna tenminste geen enkel probleem qua groei en gewicht!
its allemaal leuk en ardig wat je zegt en het kan ook wel zolang je 1 hond heb, komt er een 2e op de proppen zal je toch veranderingen gaan zien in het eet gedrag.

mol 8)
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef: its allemaal leuk en ardig wat je zegt en het kan ook wel zolang je 1 hond heb, komt er een 2e op de proppen zal je toch veranderingen gaan zien in het eet gedrag.

mol 8)
Nou ik ken dus voorbeelden waar meerdere doggen bij elkaar lopen en die dus gewoon de hele dag brokken hebben staan en dat gaat prima! Het is maar hoe je ze opkweekt!
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Senna1 schreef:
v.d Lupinehof schreef: its allemaal leuk en ardig wat je zegt en het kan ook wel zolang je 1 hond heb, komt er een 2e op de proppen zal je toch veranderingen gaan zien in het eet gedrag.

mol 8)
Nou ik ken dus voorbeelden waar meerdere doggen bij elkaar lopen en die dus gewoon de hele dag brokken hebben staan en dat gaat prima! Het is maar hoe je ze opkweekt!
Het gaat niet altijd goed. Ook Q. en Ludu waren gewend de hele dag voer tot hun beschikking te hebben. Q. was toen nog een pup/jonge hond. Ik zag niet dat ze te dik of te mager werden cq te snel groeiden. Wel merkte ik dat er een gigantische hoeveelheid voer er doorheen ging. In overleg met de fokker heb ik ze op 3x daags gezet.
Ik voer nu op het oog ;)
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

Wij voeren breezer en lassie apart. Het zijn allebei geen schrokkers, behalve wanneer het breezer om rodi gaat :p: Onze katten hebben de hele dag voer tot hun beschikking, (dit is natuurlijk wel het zelfde) geen van de katten is te dik ofzo. Maar deze katten zijn ook echte buiten katten die ook jagen duss.

groetjes nicole
doggies for ever
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”