Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zelf easypill bakken?
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
zelf easypill bakken?
http://www.medpets.nl/easypill+hond/
Er bestaat dus zoiets als de easypill, dat je makkelijk pillen kan verstoppen in een koekje. Ideaal voor Shib zijn hartmedicatie, want iedere dag 2 keer zijn bek openwrikken de rest van zijn leven is ook niet alles. Die krengen zijn alleen veul te duur om te kopen dus vraag ik me af of ik ze zelf misschien kan maken.
Iemand tips?
Recepten?
Er bestaat dus zoiets als de easypill, dat je makkelijk pillen kan verstoppen in een koekje. Ideaal voor Shib zijn hartmedicatie, want iedere dag 2 keer zijn bek openwrikken de rest van zijn leven is ook niet alles. Die krengen zijn alleen veul te duur om te kopen dus vraag ik me af of ik ze zelf misschien kan maken.
Iemand tips?
Recepten?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Shibby
- Zeer actief
Re: zelf easypill bakken?
Gisteravond geprobeerd, wordt linea recta uitgetuft, rothondTara schreef:Kun je niet veel makkelijker gewoon een blokje kaas nemen en daar je pillen inproppen?

- Shibby
- Zeer actief
Nanna schreef:Of een stukje leverworst. Lekker kleverig, kun je zo die pil in verpakken.
Ik heb destijds mijn Deerhoundteef levenslang hartmedicatie moeten geven, dat was met behulp van Kips nul problemo hoor
Da's nog het proberen waard.
Ik hoop op een Tine 1 - Shibby 0

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Longfields heeft mij vorig jaar de tip gegeven de pil te verstoppen in een beetje monchou
misschien ook nog een idee!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik neem meestal twee stukjes in mijn handen en laat ze duidelijk zien, het stukje met pil geef ik als eerste en de tweede houd ik gelijk voor hun neus, dan is het hap slik weg.
Bij Jarah hoef ik pillen niet te verstoppen, die vreet alles.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Shibby
- Zeer actief
Ohhh dat is ook een goede. Dat vindt hij sowieso erg lekker.nomo schreef:Longfields heeft mij vorig jaar de tip gegeven de pil te verstoppen in een beetje monchoumisschien ook nog een idee!
Die Shib, wordt volgepropt met kaas, leverworst en monchou. Het is maar goed dat hij nog wat moet aankomen

- Shibby
- Zeer actief
Helaas, al geprobeerd. Shib trapt er niet in.gonnie schreef:Ik neem meestal twee stukjes in mijn handen en laat ze duidelijk zien, het stukje met pil geef ik als eerste en de tweede houd ik gelijk voor hun neus, dan is het hap slik weg.
Ik heb echt de hoop dat als ik iets heel lekkers pak, dus een balletje leverworst of monchou ofzo, hij het gewoon doorslikt. Zodra hij gaat kauwen, tuft hij het uit.

- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Euhhh, het staat volgens mij al: Tine 0 - Shibby 1...Shibby schreef: Ik hoop op een Tine 1 - Shibby 0
Shib won de eerste ronde.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
het kan heel goed werken als je het juist niet laat zien. shib ziet dus alleen 2 stukken worst. je geeft de eerste met pil en heel snel daarna het goede grote stuk worst of wat dan ook. leverworst werkt heel vaak omdat het zo'n sterke geur is.Shibby schreef:Helaas, al geprobeerd. Shib trapt er niet in.gonnie schreef:Ik neem meestal twee stukjes in mijn handen en laat ze duidelijk zien, het stukje met pil geef ik als eerste en de tweede houd ik gelijk voor hun neus, dan is het hap slik weg.
Ik heb echt de hoop dat als ik iets heel lekkers pak, dus een balletje leverworst of monchou ofzo, hij het gewoon doorslikt. Zodra hij gaat kauwen, tuft hij het uit.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op pinterest staat een recept

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Shibby
- Zeer actief
Marc147 schreef:Euhhh, het staat volgens mij al: Tine 0 - Shibby 1...Shibby schreef: Ik hoop op een Tine 1 - Shibby 0
Shib won de eerste ronde.
Ssst

Ach, uiteindelijk win ik hoedanook omdat ik net zo lang die pil in zijn bek prop totdat hij doorgeslikt is. Maar ik doe het liever op zo'n manier dat Shib niet bibberend met haren overeind voor me zit.

- Shibby
- Zeer actief
Oh, nee ik laat hem ook echt niet zien dat ik die pil er in stop. Meestal krijgt hij zelfs 3 plakken kaas oid om geen argwaan te wekken.Hutsje schreef: het kan heel goed werken als je het juist niet laat zien. shib ziet dus alleen 2 stukken worst. je geeft de eerste met pil en heel snel daarna het goede grote stuk worst of wat dan ook. leverworst werkt heel vaak omdat het zo'n sterke geur is.

Nu moet het toch gaan lukken

Ik had bedacht dat ik de pil doormidden breek (zit een breuklijn op), dan beginnen met de leverworst er omheen te frotten en dat weer in een plakje kaas te rollen. Dan zijn er 4 leverworstkaasrolletjes waarvan 2 met pil en 2 zonder.
Als hij daar geen moord voor doet, weet ik het ook niet meer.

- Ivanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
- Aantal honden: 3
Volgens mij werkt het het best als je het pakketje zo klein maakt dat ze het in 1x door kan slikken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Onze vorige hond Sara weigerde pillen te vreten, waar je het ook in verstopte, ze had het echt altijd door.
Toen ze kanker kreeg heb ik zo veel mogelijk van de medicatie in geperste pillen of druppels gevraagd.
Vervolgens verpulverde ik de pillen en mengde het met pindakaas of bakte ik er hondjeskoekjes mee, recepten vind je op Google. Ik had nog aan de artsen gevraagd of het geen kwaad kon om ze te verhitten maar blijkbaar niet.
Succes!
Toen ze kanker kreeg heb ik zo veel mogelijk van de medicatie in geperste pillen of druppels gevraagd.
Vervolgens verpulverde ik de pillen en mengde het met pindakaas of bakte ik er hondjeskoekjes mee, recepten vind je op Google. Ik had nog aan de artsen gevraagd of het geen kwaad kon om ze te verhitten maar blijkbaar niet.
Succes!

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Pindakaas is hier het wondermiddel.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Met Mickey had ik ook dat probleem, naarmate ze ouder werd en ook lastiger werd met de verstop probeersels(leverworst, pindakaas noem maar op).
Heel lang ging het met de apericube kaasjes goed, die zijn per stuk verpakt en smeuig genoeg.
Wat bijna hetzelfde is als easypill zijn de Vivi treats maar echt stukken goedkoper, via internet (medicalanimal, petdrugs etc wel prijsverschillen maar meestal rond 10 euro voor zak waar je lang mee doet, 30 stuks kneedbaar) Mickey deed er een moord voor

Of kleine cupcakes voor pillen, vond Mickey ook erg lekker maar de pillen moeten niet heel groot zijn.
Daar heb ik nog een aangebroken pakje van over en in de vriezer gedaan, kan het wel opsturen als je wilt maar eenmaal ontdooid moeten ze wel binnen afzienbare tijd op.

Heel lang ging het met de apericube kaasjes goed, die zijn per stuk verpakt en smeuig genoeg.
Wat bijna hetzelfde is als easypill zijn de Vivi treats maar echt stukken goedkoper, via internet (medicalanimal, petdrugs etc wel prijsverschillen maar meestal rond 10 euro voor zak waar je lang mee doet, 30 stuks kneedbaar) Mickey deed er een moord voor

Of kleine cupcakes voor pillen, vond Mickey ook erg lekker maar de pillen moeten niet heel groot zijn.
Daar heb ik nog een aangebroken pakje van over en in de vriezer gedaan, kan het wel opsturen als je wilt maar eenmaal ontdooid moeten ze wel binnen afzienbare tijd op.

Bak gewoon een levercake! Gewoon kippelevertjes blenderen met joghurt, en wat brandnetels of weet ik wat je in de tuin vind. Eitje erdoor, beetje bloem. De meeste honden doen er een moord voor. En als je hem niet al te hard maakt kun je er gewoon pilletjes in steken.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik dacht hetzelfde, gewoon leverkoek, als je er dan ook een beetje knoflook in doet ruikt ze de pil niet (als die reuk heeft tenminste)Marion. schreef:Bak gewoon een levercake! Gewoon kippelevertjes blenderen met joghurt, en wat brandnetels of weet ik wat je in de tuin vind. Eitje erdoor, beetje bloem. De meeste honden doen er een moord voor. En als je hem niet al te hard maakt kun je er gewoon pilletjes in steken.
Ik gebruik trouwens runderlever, dat ruikt ook wat sterker
- Shibby
- Zeer actief
2 plakjes leverworst met 2 keer een halve pil erin gepropt zitten nu in Shibjes maag en hij smeekte om nog een stukje

Top!
Mag je de pil anders niet fijnmalen? Zodat er niets uit te tuffen valt voor meneer de directeur?
Mag je de pil anders niet fijnmalen? Zodat er niets uit te tuffen valt voor meneer de directeur?
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Toen Pip vorig jaar 3 operaties achter de rug had durfde hij ook niet meer te eten. Maar zijn AB en overige medicatie moest er natuurlijk wel in. Wij hebben het toen gedaan met pate 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sam krijgt boterhamworst. ik stop het in zijn bekkie en ga zijn kin kriebelen zodat zijn snuit de lucht in steekt en er niks uit te tuffen valt. dat gaat gemiddeld 8 van de 10x goed

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wij gebruiken deze

En ja, natuurlijk wel het A-merk
Even een kledder om de pil smeren en laten aflikken van je vinger. Slikken gaat dan haast automatisch.

En ja, natuurlijk wel het A-merk

Even een kledder om de pil smeren en laten aflikken van je vinger. Slikken gaat dan haast automatisch.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ook handig om pillen in te verpakken, mijn honden zijn er dol op in ieder geval, ik gebruik het ook wel eens als beloning:

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Wij gebruiken Pill Pockets van Greenies voor de kat, maar die heb je ook voor de hond. Een kennis neemt ze mee als ze naar de VS gaat voor werk. Ze zijn ook te bestellen via Amazon. Maar als leverworst werkt zou ik daar ook de voorkeur aan geven. Minder gedoe dan bestellen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat is ook lekker voor jezelf om in bugles chips te spuitenLongFields schreef:Ook handig om pillen in te verpakken, mijn honden zijn er dol op in ieder geval, ik gebruik het ook wel eens als beloning:

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Volgens mij heb jij gewoon een tweede hond nodig
Met een beetje concurrentie verandert kieskeurigheid vaak als sneeuw voor de zon.
Mayke was er zoéén die ALLES wat ze kreeg, eerst weer uitspuugde. Daarna er wat aan ging likken. En dan koos ze of ze het ging opeten of ergens 'verstoppen'. Dan liep ik dus het risico dat als ik een pantoffel aantrok, dat daar ineens een stuk verschimmelde brie in lag.
Met Kiwi erbij wordt alles wat het opvreten waard is in 1 teug naar binnen gezogen. Gisteren had ik rauwe sukade lappen over die ik niet meer ging gebruiken. In 1 slok naar binnen!

Mayke was er zoéén die ALLES wat ze kreeg, eerst weer uitspuugde. Daarna er wat aan ging likken. En dan koos ze of ze het ging opeten of ergens 'verstoppen'. Dan liep ik dus het risico dat als ik een pantoffel aantrok, dat daar ineens een stuk verschimmelde brie in lag.
Met Kiwi erbij wordt alles wat het opvreten waard is in 1 teug naar binnen gezogen. Gisteren had ik rauwe sukade lappen over die ik niet meer ging gebruiken. In 1 slok naar binnen!

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
OHja, misschien nog een andere tip, die minder aanpassing vergt dan een tweede hond in huis nemen:
Doet Shib aan vangspelletjes? Vangt hij een stukje kaas als je het gooit? Dan zou ik een aantal stukjes kaas gooien waar niets in zit. En omdat hij het vangt, krijgt hij geen tijd om het eerst te besnuffelen. En het is gewoon kaas, dus geen enkele reden om het te argwanen. Als ie lekker in de flow zit, pak je het stukje kaas waar de pil in zit.
Ik ben zelf van de aanpak "Hier met die hond, bek op en en klaar" maar als je structureel medicatie geeft, kan ik me voorstellen dat dat geen feest is.
Doet Shib aan vangspelletjes? Vangt hij een stukje kaas als je het gooit? Dan zou ik een aantal stukjes kaas gooien waar niets in zit. En omdat hij het vangt, krijgt hij geen tijd om het eerst te besnuffelen. En het is gewoon kaas, dus geen enkele reden om het te argwanen. Als ie lekker in de flow zit, pak je het stukje kaas waar de pil in zit.
Ik ben zelf van de aanpak "Hier met die hond, bek op en en klaar" maar als je structureel medicatie geeft, kan ik me voorstellen dat dat geen feest is.

- Shibby
- Zeer actief
Paisley, het is wel de bedoeling dat er tzt een hond bij komt, maar dat maakt voor Shib niks uit.
Die laat nog net zo makkelijk zijn bak door een ander leegeten of dingen opeten die hij niet mot.
Vangspelletjes werken ook niet, sowieso vangt hij het meeste niet meer daar zijn zijn ogen te slecht voor.
Shib had gistermorgen besloten dat leverworst niet meer te vertrouwen was dus we moesten weer even iets nieuws bedenken. Pil in de smeerkaas dippen en daarna in de leverworst proppen bleek de oplossing
Die rothond houdt me scherp en creatief

Vangspelletjes werken ook niet, sowieso vangt hij het meeste niet meer daar zijn zijn ogen te slecht voor.
Shib had gistermorgen besloten dat leverworst niet meer te vertrouwen was dus we moesten weer even iets nieuws bedenken. Pil in de smeerkaas dippen en daarna in de leverworst proppen bleek de oplossing

Die rothond houdt me scherp en creatief