Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe om te gaan met onzeker gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Hoe om te gaan met onzeker gedrag

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

RedPassion schreef:
Izzie_Anneke schreef:
Het is even arbeidsintensief maar het geeft aan dat zij niets hoeft te vinden.

Inmiddels gaat het vanzelf en kijkt Izzie naar mij als er iets gebeurt waar ze bijna iets van wil vinden.
Waarom mag ze er niks van vinden?

In den beginne, als Izzie wat vond acteerde ze ook meteen. Door het bezoek aan te vliegen.
Mijn woordkeuze is misschien niet de juiste maar het begeleiden van een onzeker bang hondje die bezoek eng vindt heb ik best lastig gevonden. Ik ben dan ook onwijs blij dat ze het zo goed doet nu.
Maar het blijft opletten.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

mirriejj schreef: En ze was stil :eek: muisstil :cheer:

Dus we maken stappen vooruit :mrgreen:

Wat super!! :cheer:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Vanmiddag kunnen we weer oefenen, want er komt voor de 3 keer deze week een monteur :cheer: niet leuk dat die moet komen, maar wel fijn om het te kunnen oefenen :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Heavy schreef:
Volgens mij hebben alle honden heel veel baat bij een baas die duidelijk is :wink:
Dat stukje was ook algemeen bedoeld.
Bij veedrijvers kan iemand die het ras kent behoorlijk wat inzicht verschaffen, is mijn ervaring. Ik vind ze 'anders' dan heel veel andere honden. In ieder geval anders dan ik gewend ben met mijn vorige honden, die uit verschillende rasgroepen kwamen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Heavy schreef:
Paisley schreef:
Heavy schreef:
Volgens mij hebben alle honden heel veel baat bij een baas die duidelijk is :wink:
Dat stukje was ook algemeen bedoeld.
Bij veedrijvers kan iemand die het ras kent behoorlijk wat inzicht verschaffen, is mijn ervaring. Ik vind ze 'anders' dan heel veel andere honden. In ieder geval anders dan ik gewend ben met mijn vorige honden, die uit verschillende rasgroepen kwamen.
Bedoel je dat ze gestuurd moeten / willen worden omdat ze dat bij het veedrijven ook gewend zijn?
Nee dat niet. De kelpie wordt ook weinig intensief gestuurd bij het veedrijven. Zijn erg zelfstandige werkers.
Ik vind het moeilijk om uit te leggen, maar mijn intuïtie faalt wel eens bij Kiwi en dan ben ik blij les te krijgen van iemand die het ras tot in de puntjes kent.
Dat zie ik bij de border ook wel eens gebeuren, gezien ze naast de verschillen toch behoorlijk wat overeen komen.

Maar het ging niet om de border, offtopic dus :)
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik merk trouwens geen verschil bij mijn border tov andere rassen. Om even offtopic te blijven.

En weer ontopic! De monteur is net weg.
Ik was net boven bezig toen de bel ging, shit, want Juna sloeg meteen aan, dus snel naar onder. Deur voor de man opengedaan en meteen Juna aan de lijn en aan tafel gaan zitten.
Ze legt zich neer, houdt de monteur wel goed in de gaten, maar blijft stil. Alleen toen de monteur wou zitten aan tafel en de stoel te hard naar achteren trok, mopperde ze even. Maar ze bleef wel liggen en snuffelde op een gegeven moment zelfs aan de monteur :mrgreen: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”