Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond zonder neus krijgt een nieuw thuis

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Hond zonder neus krijgt een nieuw thuis

Ongelezen bericht door Cairo_ »

11 februari 2016 - Hond Anubis zwierf door de straten van Cairo (Egypte) toen vrijwilligers van Special Needs Animal Rescue and Rehabilitation hem vonden.

Afbeelding

Zijn neus was afgehakt en hij was er slecht aan toe.
Na zijn herstel heeft het dier weer een thuis gevonden.

Baasje Kathy Declet werd spontaan verliefd toen ze de hond op Facebook voorbij zag komen.
Ze wilde hem gelijk adopteren en in haar armen sluiten. „Zijn lieve gezichtje raakte mij in mijn hart", vertelt ze tegen Mashable.

Mysterie

Tot op de dag van vandaag weet niemand precies hoe het beestje de barbaarse verwonding heeft opgelopen.
Het is mogelijk dat Anubis een waakhond was en dat zijn snuit is afgesneden door indringers toen hij zijn baasjes wilde waarschuwen.

Volgens Kathy is er ook een mogelijkheid dat zijn eigenaren het dier hebben verminkt.
Ondanks wat hij heeft meegemaakt, geniet de hond van zijn nieuwe leven.
„Anubis is een gezonde en vrolijk huisdier, ook al heeft hij een zwaar verleden gehad. Hij houdt van mensen en geeft vaak kusjes."

Inspiratie

Het dier is een inspiratiebron voor Kathy. „Hij belichaamt volharding en doorzettingsvermogen.
Anubis wilde gewoon leven. Hij inspireert me."
Omdat zo veel mensen zijn herstel hebben gevolgd, heeft de nieuwe eigenaar een Facebook pagina opgericht zodat mensen het leven van hond Anubis op de voet kunnen volgen.

Kathy plaatst regelmatig foto's en video's van het dier en belooft om goed voor de hond te zorgen.
„Hij wordt overladen met liefde door mijn man en mijn kinderen."
http://www.metronieuws.nl/nieuws/koffie ... ieuw-thuis
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hond zonder neus krijgt een nieuw thuis

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zijn lieve gezichtje. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

het is een wijsneus :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:het is een wijsneus :engel:
Hij wilde graag een boxer zijn maar de operatie ging niet goed. :engel:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

bouvierpoedel schreef:Zijn lieve gezichtje. :mann:

hahaha :LOL: :LOL: jij schrijft het, ik dacht het.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mosquito1980 schreef:het is een wijsneus :engel:
Hij wilde graag een boxer zijn maar de operatie ging niet goed. :engel:
:LOL:
toch geweldig dat hij nog een kans krijgt :flower:
bouvierpoedel
Zeer actief

:mann: :LOL:
mosquito1980
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
:mann: :LOL:
Zucht, Toon Hermans goeie oude tijd :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Echt weer zoiets waarvan ik denk "Moest hij nou echt 'gered' worden...?".

Wat moet die hond - in dat hete klimaat - toch constant een droge bek hebben :(:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Lemuria schreef:Echt weer zoiets waarvan ik denk "Moest hij nou echt 'gered' worden...?".

Wat moet die hond - in dat hete klimaat - toch constant een droge bek hebben :(:
Dat dacht ik ook hoor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Aaaaaach wat een geweldige mensen zijn dat toch die deze arme drommel gered hebben, ik verwacht natuurlijk wel dat ze veel met de hond gaan wandelen en dat ze iedere 10 meter schouderklopjes mogen krijgen en 100 veren in hun weldoenelijke achterste omdat ze zo mens eh dierlievend zijn geweest ( ik had bijna geschreven diervriendelijk maar da's wat anders).
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Zijn lieve gezichtje. :mann:
Mijn liefste Snuitje, waar zat je nou zo lang!
mosquito1980
Zeer actief

Ik zou ermee gaan speuren :idea:
Lemuria

mosquito1980 schreef:Ik zou ermee gaan speuren :idea:
Frisbeeën :lol1:
mosquito1980
Zeer actief

Lemuria schreef:
mosquito1980 schreef:Ik zou ermee gaan speuren :idea:
Frisbeeën :lol1:
:LOL:
dagmar88
Zeer actief

Pakwerk.

:ugh: Zelfs op de renbaan ligt hij nooit een neuslengte voor.

:piew: Wat bezielt mensen toch.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Gelukkig zijn niet alle mensen zoals het merendeel dat hier reageert, jeetje. :(
Dieren met een handicap kunnen -soms met aanpassingen- vaak nog zo'n prima leven hebben. En niet iedereen die ze helpt of adopteert doet dat om schouderklopjes te krijgen, er zijn ook mensen die echt graag enkel uit liefde dieren met een rugzakje een kans willen geven.

Ik las dit gisteren, het is hier wel van toepassing:
dagmar88
Zeer actief

RedPassion schreef:Gelukkig zijn niet alle mensen zoals het merendeel dat hier reageert, jeetje. :(
Dieren met een handicap kunnen -soms met aanpassingen- vaak nog zo'n prima leven hebben. En niet iedereen die ze helpt of adopteert doet dat om schouderklopjes te krijgen, er zijn ook mensen die echt graag enkel uit liefde dieren met een rugzakje een kans willen geven.

Nee, inderdaad zeg, stel je voor :cry:

:19: Een mens is geen dier en smerige plaatjes van een hond zonder achterbenen die al lang afgespoten had moeten worden hoef ik niet te zien.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Het gaat er niet om of een hond met een handicap niet gered moet worden maar in mijn persoonlijke mening dat soms mensen te ver kunnen gaan met hun reddingspogingen.
Het moet nog wel dierwaardig blijven vind ik al is dat dan ook wel weer een rekbaar begrip geef ik eerlijk toe want wat de een dierwaardig vindt dat is voor de ander volstrekt onaanvaardbaar.
Natuurlijk kan een dier met een handicap een prima dierwaardig en happy leventje leiden maar waar voor gewaakt moet worden is dat het niet zover moet gaan dat het dier niet koste wat kost "gered"moet worden als de hond in dit geval geen fijn leven meer kan hebben.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dierenthuis vind ik júist het voorbeeld van 'redden om het redden', zij gaan in mijn ogen echt heel vaak veel te ver..
Dieren met handicap kunnen zeker wel nog een mooi leven krijgen, maar lang niet allemaal, alleen willen veel mensen het laatste vaak niet zien.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Achja als die hond al genezen en al van straat was geplukt, en zich er blijkbaar goed mee kan redden, dan vind ik dat er geen enkele reden is om die hond gelijk af te maken.

Ik denk overigens niet dat de nieuwe eigenaar op al te veel schouderklopjes hoeft te rekenen. Ze heeft een hond waar iedereen een mening over heeft (zie hierboven) en een eerste reactie van afgrijzen en gegriezel zal ze op straat ook vaak treffen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

RedPassion schreef:Gelukkig zijn niet alle mensen zoals het merendeel dat hier reageert, jeetje. :(

Gatver, wat een zielig ding. :jank: Die zou van mij ook direct mogen hemelen. En de hond in het topic ook hoor, want hoe je het ook wendt of keert, die halve bek is een chronisch en heel vervelend ongemak. Met zo'n open bek wordt een hond echt niet blij wakker 's ochtends, het brengt allerlei beperkingen met zich mee qua eten en drinken en hijgen als het warm is en het wordt nooit beter.

Niks tegen honden met een rugzak, maar 'enkel uit liefde', daar geloof ik niet in. Ik heb 12 jaar een gehandicapte hond gehad en nooit een seconde spijt gehad, maar niet 'enkel uit liefde'. Met dat soort liefde had Jack hier nou met een rolstoel rondgehobbeld, en had Toto nog in een asiel in Spanje gezeten. Want zo werkt het ook, als je in alle redelijkheid besluit dat een hondenleven niet (meer) hondwaardig is, dan krijgt een andere hond een kans.

Misplaatste dierenliefde vind ik het, als mensen kneusjes zonder zicht op een 'normaal' hondwaardig leven in huis halen. Niks mis met iets zielig vinden, maar als je niet de intentie en de mogelijkheid hebt om dat zielige zo snel mogelijk op te lossen, dan is er iets mis met je motivatie en dan moet je niet aan zo'n hond beginnen. Een levenlang zielig zijn is geen leven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Paisley schreef:Achja als die hond al genezen en al van straat was geplukt, en zich er blijkbaar goed mee kan redden, dan vind ik dat er geen enkele reden is om die hond gelijk af te maken.
Dat.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kells schreef:
Hanneke2 schreef:

Gatver, wat een zielig ding. :jank: Die zou van mij ook direct mogen hemelen. En de hond in het topic ook hoor, want hoe je het ook wendt of keert, die halve bek is een chronisch en heel vervelend ongemak. Met zo'n open bek wordt een hond echt niet blij wakker 's ochtends, het brengt allerlei beperkingen met zich mee qua eten en drinken en hijgen als het warm is en het wordt nooit beter.

Niks tegen honden met een rugzak, maar 'enkel uit liefde', daar geloof ik niet in. Ik heb 12 jaar een gehandicapte hond gehad en nooit een seconde spijt gehad, maar niet 'enkel uit liefde'. Met dat soort liefde had Jack hier nou met een rolstoel rondgehobbeld, en had Toto nog in een asiel in Spanje gezeten. Want zo werkt het ook, als je in alle redelijkheid besluit dat een hondenleven niet (meer) hondwaardig is, dan krijgt een andere hond een kans.

Misplaatste dierenliefde vind ik het, als mensen kneusjes zonder zicht op een 'normaal' hondwaardig leven in huis halen. Niks mis met iets zielig vinden, maar als je niet de intentie en de mogelijkheid hebt om dat zielige zo snel mogelijk op te lossen, dan is er iets mis met je motivatie en dan moet je niet aan zo'n hond beginnen. Een levenlang zielig zijn is geen leven.
Helemaal mee eens, m.u.v. de rolstoel. Ik ken een paar honden die het er prima mee kunnen doen. Die zijn inmiddels de boegbeelden voor deze stichting: http://www.snoezelhond.nl/
Ik vond dat voor Jack echt geen optie. Bij hem speelde uiteraard wel mee dat het een podenco was en rennen dus hobby nummer 1 was, maar hij heeft 13 jaar kunnen rennen, en ik heb altijd gezegd dat het klaar was als hij niet meer kon rennen. Misschien dat je andere rassen wel blij kan houden met een rolstoel, dat wil ik dan wel geloven, maar mijn honden zouden stuk voor stuk echt geen aanvaardbare kwaliteit van leven meer hebben als er wieltjes onder zaten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Kells schreef:Helemaal mee eens, m.u.v. de rolstoel. Ik ken een paar honden die het er prima mee kunnen doen. Die zijn inmiddels de boegbeelden voor deze stichting: http://www.snoezelhond.nl/
Wat ik me afvraag, hoe gaat dat dan als men gaat slapen? Wordt die hond dan in zijn mand gezet en mag hij daar maar zitten liggen tot iemand hem uren later opnieuw in zijn rolstoel zet?
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef:
Paisley schreef:Achja als die hond al genezen en al van straat was geplukt, en zich er blijkbaar goed mee kan redden, dan vind ik dat er geen enkele reden is om die hond gelijk af te maken.
Dat.

Hij leefde al jaren op straat en was er slecht aan toe.
Dat was wat mij betreft het moment om hem te verlossen, vóór een stichting speciaal gericht op gehandicapte kneuzen hem met behulp van gulle gevers had opgelapt en de halve wereld over gestuurd.
Hoe veel niet beperkte honden hadden van dat geld geholpen kunnen worden.

Op de foto's ziet hij er triest uit, in een filmpje speelt hij toch leuk met een andere hond. Niko komt ook nog even in beeld :mrgreen:

https://www.facebook.com/17550974113692 ... 394322267/

Hopelijk heeft hij meer van zulke momenten dan de andere.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik vind het ook misplaatst hoe sommige reageren. Ik denk dat de hond uit het topic best verder kan leven. De hond zonder achterpoten vind ik wel gruwelijk. Al zijn er idd honden die het prima doen met zo'n rolstoel.
Eigenlijk vind ik de *geintjes* ook een beetje rotgeintjes.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Wat mij nog het meest irriteert is de speculaties over hoe dit gebeurd is, het moet wel door slechte mensen gedaan zijn
Lemuria

Cinnepin schreef:Ik vind het ook misplaatst hoe sommige reageren. Ik denk dat de hond uit het topic best verder kan leven. De hond zonder achterpoten vind ik wel gruwelijk. Al zijn er idd honden die het prima doen met zo'n rolstoel.
Eigenlijk vind ik de *geintjes* ook een beetje rotgeintjes.
Tuurlijk. Als Izzy's beide voorpoten geamputeerd zouden zijn, kan ze ook verder 'leven'. Het gaat mij om de kwaliteit van dat leven. Een hond in Egypte (dat niet bekend staat om z'n frisse, vochtige klimaat) met een continue openstaande bek...die moet de hele godganse dag een vreselijk droge bek hebben. Eten kan niet fatsoenlijk. Drinken klotst er makkelijk naast. Voor wié redden ze het hondje - voor zichzelf of voor dat beest?
Er zijn in die regio 1000-en honden die een veel betere kans maken op een fijn, hondwaardig leven. Focus daarop in plaats van de honden die maar een zo-zo leven gaan hebben. Honden zijn vaak hard voor zichzelf, ze laten niet snel merken dat er wat is. Maar om dan te zeggen dat hij 'best verder kan leven'...tja, da's een discussiepunt.

Ik weet dat ik Izzy liet inslapen als ze dit zou hebben. Ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe een hond hier geen hinder van ondervindt.
Lemuria

En trouwens. Als jij vindt dat die hond prima kan functioneren, moeten die 'rotgeintjes' toch geen probleem zijn? Maar het duidt er dus wél op hoe ernstig gemutileerd die hond is. Geur - het belangrijkste zintuig van honden - is wég. Iets in de bek pakken? Kan hij ook vergeten.

Dat is qua impact -lijkt mij- ongeveer te vergelijken met een mens die op volwassen leeftijd in 1 klap zicht én gehoor kwijt raakt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”