Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als pup reu of teef plaatsen, geraak er niet uit
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Als pup reu of teef plaatsen, geraak er niet uit
Mijn volgende dilemma waar ik al paar maanden mee zit
Zal mijn pup die van de zomer komt een reu of teef worden?
Ik geraak er niet uit, het gaat over een berner die aangekocht zal worden bij dezelfde fokker als Nisha
Liefst zou ik een teef willen nemen omdat een reu toch wat moeilijker opvoedbaar is en een teef wat minder geneigd is weg te lopen ondervind ik toch, vind een teef gewoon algemeen gemakkelijker
Nisha kan met elke hond overweg, enkel in huis is ze wat jaloers en kan niet goed verdragen dat andere honden bij
mij komen zitten, dan dringt ze zich heel erg op maar bijt of vecht nooit, maar bij mijn oppasteef heeft ze het erger dan bij mijn oppasreu
2 teven, zijn die ook zo met elkaar bezig zoal reu teef?
bv kenji likt nisha haar oren en ogen proper , liggen samen op 1 kussen snoepjes te kauwen, kunnen samen uit 1 bak
eten als ze willen, maken nooit ruzie, kan dit ook met 2 teven samen ? of zal er altijd en beetje machtstrijd blijven
tussen 2 dezelfde sexen?
En mag natuurlijk kenji niet vergeten, die is bijna 11 en heeft kanker maar is momenteel nog heel goed
Zal mijn pup die van de zomer komt een reu of teef worden?
Ik geraak er niet uit, het gaat over een berner die aangekocht zal worden bij dezelfde fokker als Nisha
Liefst zou ik een teef willen nemen omdat een reu toch wat moeilijker opvoedbaar is en een teef wat minder geneigd is weg te lopen ondervind ik toch, vind een teef gewoon algemeen gemakkelijker
Nisha kan met elke hond overweg, enkel in huis is ze wat jaloers en kan niet goed verdragen dat andere honden bij
mij komen zitten, dan dringt ze zich heel erg op maar bijt of vecht nooit, maar bij mijn oppasteef heeft ze het erger dan bij mijn oppasreu
2 teven, zijn die ook zo met elkaar bezig zoal reu teef?
bv kenji likt nisha haar oren en ogen proper , liggen samen op 1 kussen snoepjes te kauwen, kunnen samen uit 1 bak
eten als ze willen, maken nooit ruzie, kan dit ook met 2 teven samen ? of zal er altijd en beetje machtstrijd blijven
tussen 2 dezelfde sexen?
En mag natuurlijk kenji niet vergeten, die is bijna 11 en heeft kanker maar is momenteel nog heel goed
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Als pup reu of teef plaatsen, geraak er niet uit
Ik heb twee teven en dat gaat prima. Ze slapen samen in een mand.
De kleinste is een beetje dominant en kan tijdens het eten wel eens venijnig uitvallen naar de grote als ze komt kijken of er nog wat over is.
Nu eet er een in de keuken en de ander in de kamer. Probleem opgelost.
De kleinste is een beetje dominant en kan tijdens het eten wel eens venijnig uitvallen naar de grote als ze komt kijken of er nog wat over is.
Nu eet er een in de keuken en de ander in de kamer. Probleem opgelost.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zal niet snel 2 teven bij elkaar zetten. Als dat gaat knokken is dat vaak heel veel graadjes erger dan reuen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Hm. Lastig he.
Mijn teef was moeilijk op te voeden.
Mijn reu loopt weg.
Mijn reu is veeeeeeel makkelijker.
Toch gaan we voor een teef erbij, deze zomer. Voor m'n gevoel.
Mijn teef was moeilijk op te voeden.
Mijn reu loopt weg.
Mijn reu is veeeeeeel makkelijker.
Toch gaan we voor een teef erbij, deze zomer. Voor m'n gevoel.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Het hangt ook helemaal van het karakter af.
Berners kunnen toch best pittig zijn in de omgang met soortgenoten.
2 teven kunnen elkaar het leven dan behoorlijk zuur maken. En daar komt vaak ook geen eind aan.
Ik zou het risico niet nemen en voor een reu gaan.
Ben het trouwens ook niet met je eens dat teven makkelijker op te voeden zijn trouwens. Reuen zijn juist vaak gemoedelijker en makkelijker in de opvoeding.
2 teven kunnen elkaar het leven dan behoorlijk zuur maken. En daar komt vaak ook geen eind aan.
Ben het trouwens ook niet met je eens dat teven makkelijker op te voeden zijn trouwens. Reuen zijn juist vaak gemoedelijker en makkelijker in de opvoeding.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Als ze nu al af en toe haar punt wil maken zou ik voor de veiligheid een reu nemen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind reuen overigens ook wat makkelijker... anders ook trouwens

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Reu, voor de balans.
Ik heb hier nu een oppas reu in huis en ik merk toch dat beide meiden (ondanks dat ze niet heel veel met andere honden hebben), het fijner vinden om een heer in huis te hebben.
Sowieso ga ik nooit meer voor 2 teven in huis, ondanks dat hier nog nooit 1 onvertogen woord is gevallen, ik zit er met mijn neus bovenop.
Ik heb hier nu een oppas reu in huis en ik merk toch dat beide meiden (ondanks dat ze niet heel veel met andere honden hebben), het fijner vinden om een heer in huis te hebben.
Sowieso ga ik nooit meer voor 2 teven in huis, ondanks dat hier nog nooit 1 onvertogen woord is gevallen, ik zit er met mijn neus bovenop.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb twee teven. Hier is er totaal geen macht strijd tussen mijn teven. Botjes delen, samen uit een bak eten kan, samen pannen uit likken, nooit ruzie, nooit mot, bijna nooit een snauw. Heel gezelligschelsey schreef: bv kenji likt nisha haar oren en ogen proper , liggen samen op 1 kussen snoepjes te kauwen, kunnen samen uit 1 bak
tussen 2 dezelfde sexen?

Je hoort over teven vaak het stigma dat ze krengerig, bitchy en fel zouden zijn of last hebben van een wisselende stemming. T zegt me allemaal niets.
Het is afhankelijk van het karakter. Ik heb zachtaardige types die gezellig zijn met alles en iedereen.

- dagmar88
- Zeer actief
GrethavW schreef:Het hangt ook helemaal van het karakter af.
Ik vind berner teven in de regel opvallend veel vriendelijker dan reuen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou vooral goed kijken naar je huidige teef en hoe zij op beide geslachten reageert, en ook letten op een match qua karakter.
Mila is een pittige teef, maar heeft niet meer moeite met teven dan met reuen (integendeel, vaak kan ze het met teven beter vinden). Maar ik hoef hier geen andere pittige/bazige teef in huis te halen, en ook geen reu die haar correcties niet accepteert. Zolang een andere hond (reu of teef) haar grenzen respecteert, gaat het hier goed. Ik heb meerdere teefjes (opvangers en logés) in huis gehad en nu ook Amy, en dat gaat prima met Mila zolang het qua karakter een match is.
Mila is een pittige teef, maar heeft niet meer moeite met teven dan met reuen (integendeel, vaak kan ze het met teven beter vinden). Maar ik hoef hier geen andere pittige/bazige teef in huis te halen, en ook geen reu die haar correcties niet accepteert. Zolang een andere hond (reu of teef) haar grenzen respecteert, gaat het hier goed. Ik heb meerdere teefjes (opvangers en logés) in huis gehad en nu ook Amy, en dat gaat prima met Mila zolang het qua karakter een match is.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik neem nooit meer twee teven terwijl mijn twee teven toen maar 1 keer echt gevochten hebben. Met de reu waren ze enig. Samen waren ze nooit helemaal gezellig. Soms was het prima. Soms hing er veel spanning. Samen spelen ging nooit heel lang goed en op de bank en met liggen was er vaak veel gedreig. Ik vind het niks.
Mijn hond is nu een teef en die vind reuen veel leuker dan teven. Ze kan met teven maar reuen vindt ze echt leuk.
Verschilt vast per hond maar ik heb nooit teven gehad die teven ook echt leuk vonden. Reuen wel. Reuen onderling vind ik vaak ook veel leuker dan teven onderling.
Mijn hond is nu een teef en die vind reuen veel leuker dan teven. Ze kan met teven maar reuen vindt ze echt leuk.
Verschilt vast per hond maar ik heb nooit teven gehad die teven ook echt leuk vonden. Reuen wel. Reuen onderling vind ik vaak ook veel leuker dan teven onderling.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik ben een reuenmens en heb nu 2 terrier teven
omdat ik Truus zo leuk vond
maar hier gelden net zo de regeltjes als dat ik 2 reuen combinaties had en ook vaak niet de makkelijkste en het gaat goed 

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Het is een persoonlijke keus, ben ik bang. Als je teef het meest ontspannen is met reuen, dan zou ik een reu nemen. Hier heel bewust teven, mijn teven hebben een broertje dood aan hitsige reuen....
- schelsey
- Zeer actief
Als ik het zo lees dan denk dat veiliger is een reu dus
Dan ga ik beter voor een reu, heb nu 1 week een reu in huis, de hond van mijn broer, en ze kan daar
veel meer van verdragen dan van de teef die dikwijls komt, hij mag zelfs tegen me aan liggen zonder dat ze hem weg jaagt.
Kweet dat teven als ze elkaar niet kunnen uitstaan enorm kunnen gaan vechten tot zelfs de dood toe
Nisha is wel heel zacht van karakter, maar men weet nooit hoe de andere teef zal reageren.
Ik heb 2 reuen gehad en 3 teven in de loop der jaren, heb met de reuen toch altijd wat meer werk gehad dan met de teven
maar het waren dan ook wel andere rassen, allemaal terveurse herders, kenji is dan weer een lammetje maar had dan weer dat
jachtinstinkt (malamute mix)
Maar het is pas voor de zomer of na de zomer
Dan ga ik beter voor een reu, heb nu 1 week een reu in huis, de hond van mijn broer, en ze kan daar
veel meer van verdragen dan van de teef die dikwijls komt, hij mag zelfs tegen me aan liggen zonder dat ze hem weg jaagt.
Kweet dat teven als ze elkaar niet kunnen uitstaan enorm kunnen gaan vechten tot zelfs de dood toe
Nisha is wel heel zacht van karakter, maar men weet nooit hoe de andere teef zal reageren.
Ik heb 2 reuen gehad en 3 teven in de loop der jaren, heb met de reuen toch altijd wat meer werk gehad dan met de teven
maar het waren dan ook wel andere rassen, allemaal terveurse herders, kenji is dan weer een lammetje maar had dan weer dat
jachtinstinkt (malamute mix)
Maar het is pas voor de zomer of na de zomer
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik heb de laatste 14 jaar 2 honden gehad, reu en teef.
Na vorig jaar Lady overleed heb ik weer een teefje gekocht.
Er zijn genoeg mensen die 2 teven of 2 reuen hebben en dat gaat prima, maar er zijn er ook die er slechte ervaringen mee hebben.
Reu en teef gaat, volgens mij, (bijna) altijd goed
Na vorig jaar Lady overleed heb ik weer een teefje gekocht.
Er zijn genoeg mensen die 2 teven of 2 reuen hebben en dat gaat prima, maar er zijn er ook die er slechte ervaringen mee hebben.
Reu en teef gaat, volgens mij, (bijna) altijd goed
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik zou inderdaad kijken naar het karakter van je teef en hoe ze in de omgang is met andere teven.
Zelf heb ik destijds ook getwijfeld, maar heb toch gekozen voor een tweede teef erbij. Veel mensen zullen me voor gek verklaard hebben, zeker met een staff teef. Maar ik wist hoe ze is en zelf had ze meer met de teven als met de reuen in onze omgeving.
Dit was ook meteen een gouden duo en dat zijn ze 3,5 jaar later nog steeds.
Zelf heb ik destijds ook getwijfeld, maar heb toch gekozen voor een tweede teef erbij. Veel mensen zullen me voor gek verklaard hebben, zeker met een staff teef. Maar ik wist hoe ze is en zelf had ze meer met de teven als met de reuen in onze omgeving.
Dit was ook meteen een gouden duo en dat zijn ze 3,5 jaar later nog steeds.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb drie teven, maar neem ook nooit geen meerdere teven meer bij elkaar.
De eerste jaren gingen prima, maar de laatste jaren is het af en toe knokken. En gezellig met elkaar omgaan doen ze niet.
De eerste jaren gingen prima, maar de laatste jaren is het af en toe knokken. En gezellig met elkaar omgaan doen ze niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb ook een voorkeur voor een reu/teef combinatie. Vaak toch leuker en makkelijker. Uitzonderingen daargelaten.
Maar, je schrijft dat je huidige teef bijna 11 is en kanker heeft? Dat is toch al een forse leeftijd voor een Berner? Verdrietig om te bedenken maar hoe lang gaan ze realistisch samen zijn? De eerste maanden (jaar?) maakt geslacht sowieso niet zo veel uit denk ik. Je geeft zelf namelijk aan liever een teef te willen? Dan heb je strak de meeste levensjaren van je nieuwe hond een reu alleen terwijl je dus liever een teef wil.
Tenzij bij Berners/jouw teef teven elkaar echt niet fijn liggen, dat moet je je ouwetje niet aan doen natuurlijk.
Maar, je schrijft dat je huidige teef bijna 11 is en kanker heeft? Dat is toch al een forse leeftijd voor een Berner? Verdrietig om te bedenken maar hoe lang gaan ze realistisch samen zijn? De eerste maanden (jaar?) maakt geslacht sowieso niet zo veel uit denk ik. Je geeft zelf namelijk aan liever een teef te willen? Dan heb je strak de meeste levensjaren van je nieuwe hond een reu alleen terwijl je dus liever een teef wil.
Tenzij bij Berners/jouw teef teven elkaar echt niet fijn liggen, dat moet je je ouwetje niet aan doen natuurlijk.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb veel opvang honden gehad waar ik bij de reuen regelmatig zo'n vervelend obsessief en opdringerig gedrag naar mijn teef tegen kwam. Ik vond er niets an en mijn teef ook niet, al hoef ik van haar niet al te veel daadkracht te verwachten.mosquito1980 schreef: Reu en teef gaat, volgens mij, (bijna) altijd goed
Laatst heb ik ook een oppas hond gehad die de hele week met kiwi heeft lopen klef bekken. Heel gezellig voor hun maar ik stoor me er mateloos aan

Dan heb ik liever twee van dezelfde seksen. Ga elkaar maar leuk vinden zonder hormonale ruis

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
De reupioenroos schreef:Maar, je schrijft dat je huidige teef bijna 11 is en kanker heeft?

-
- Zeer actief
Zou je eigen voorkeur ook niet uit het oog verliezen. Zelf zeg je dat je het lastiger vond om met de reuen om te gaan dan met teven. Zelf had ik dat andersom bleek toen ik een volwassen teefje kreeg naast mijn reu.
De reu en de teef hier waren overigens 2 handen op 1 buik, heel erg leuk samen ook buiten. Maar wel erg beschermend naar elkaar toe zeker de reu vond het niets als er andere reuen op zijn teef afkwamen. Maar dat zal misschien ook wel een beetje aan het ras liggen, ik weet niet hoe Berners daarin zijn.
Toen mijn reu wegviel kwam er een volwassen teef bij. Dit hondje had niet zoveel trek om de baasjes te moeten delen, en zeker niet met een andere teef. Toch ging dat uiteindelijk goed samen, het werden niet de beste maatjes maar er werd ook niet geknokt. Dat laatste had meer te maken denk ik dat de andere teef toch wat gemoedelijk bleef en niet actief ook een punt wilde maken.
Nu heb ik overigens weer een combi reu met teef.
Maar ook ik moet goed nadenken wat erbij komt als het teefje weg gaat vallen. Mijn eigen voorkeur gaat toch naar een reu uit.
De reu en de teef hier waren overigens 2 handen op 1 buik, heel erg leuk samen ook buiten. Maar wel erg beschermend naar elkaar toe zeker de reu vond het niets als er andere reuen op zijn teef afkwamen. Maar dat zal misschien ook wel een beetje aan het ras liggen, ik weet niet hoe Berners daarin zijn.
Toen mijn reu wegviel kwam er een volwassen teef bij. Dit hondje had niet zoveel trek om de baasjes te moeten delen, en zeker niet met een andere teef. Toch ging dat uiteindelijk goed samen, het werden niet de beste maatjes maar er werd ook niet geknokt. Dat laatste had meer te maken denk ik dat de andere teef toch wat gemoedelijk bleef en niet actief ook een punt wilde maken.
Nu heb ik overigens weer een combi reu met teef.
Maar ook ik moet goed nadenken wat erbij komt als het teefje weg gaat vallen. Mijn eigen voorkeur gaat toch naar een reu uit.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Castraten kun je niet echt vergelijken met reuenmetballen.Paisley schreef:Ik heb veel opvang honden gehad waar ik bij de reuen regelmatig zo'n vervelend obsessief en opdringerig gedrag naar mijn teef tegen kwam. Ik vond er niets an en mijn teef ook niet, al hoef ik van haar niet al te veel daadkracht te verwachten.mosquito1980 schreef: Reu en teef gaat, volgens mij, (bijna) altijd goed
Laatst heb ik ook een oppas hond gehad die de hele week met kiwi heeft lopen klef bekken. Heel gezellig voor hun maar ik stoor me er mateloos aan![]()
Dan heb ik liever twee van dezelfde seksen. Ga elkaar maar leuk vinden zonder hormonale ruis
- Jeannettebo
- Zeer actief
Mijn reuen waren allebei niet klef met teven, zowel intact als gecastreerd... Onze reu vroeger trouwens ook niet. Wel spelen, maar over het algemeen niet opdringerig.Valerie schreef:Castraten kun je niet echt vergelijken met reuenmetballen.Paisley schreef:Ik heb veel opvang honden gehad waar ik bij de reuen regelmatig zo'n vervelend obsessief en opdringerig gedrag naar mijn teef tegen kwam. Ik vond er niets an en mijn teef ook niet, al hoef ik van haar niet al te veel daadkracht te verwachten.mosquito1980 schreef: Reu en teef gaat, volgens mij, (bijna) altijd goed
Laatst heb ik ook een oppas hond gehad die de hele week met kiwi heeft lopen klef bekken. Heel gezellig voor hun maar ik stoor me er mateloos aan![]()

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Kiyoshi is ook niet klef of opdringerig. Integendeel zelfs. Hij weet dat hij niets te zeggen heeft en gedraagt zich ook zo
Zo was het met alle reuen. Ik heb wel altijd pittige teven (gehad) dus de reuen hebben/hadden verder ook geen keus.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb drie gecastreerde teven en dat gaat prima met elkaar. Ze liggen bij elkaar, spelen met elkaar en verzorgen elkaar. Heel lief 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook alles behalve klef...Jeannettebo schreef:Mijn reuen waren allebei niet klef met teven, zowel intact als gecastreerd... Onze reu vroeger trouwens ook niet. Wel spelen, maar over het algemeen niet opdringerig.Valerie schreef:Castraten kun je niet echt vergelijken met reuenmetballen.Paisley schreef:Ik heb veel opvang honden gehad waar ik bij de reuen regelmatig zo'n vervelend obsessief en opdringerig gedrag naar mijn teef tegen kwam. Ik vond er niets an en mijn teef ook niet, al hoef ik van haar niet al te veel daadkracht te verwachten.mosquito1980 schreef: Reu en teef gaat, volgens mij, (bijna) altijd goed

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Wat stom, ik las het helemaal verkeerdLynnepien schreef:De reupioenroos schreef:Maar, je schrijft dat je huidige teef bijna 11 is en kanker heeft?

- schelsey
- Zeer actief
Mijn teef is een berner van 18 maanden, mijn reu een malamutekruising van bijna 11 (binnen 2 maanden)pioenroos schreef:Ik heb ook een voorkeur voor een reu/teef combinatie. Vaak toch leuker en makkelijker. Uitzonderingen daargelaten.
De reu heeft een schildkliertumor en zal helaas nog maar enkele maanden leven.
De pup zal er dan ook pas komen als hij er niet meer is, hoop natuurlijk dat hij de zomer wel haalt maar
dierenartsen hadden gezegd 3 maanden en hij zit nu al voorbij de 4.
En ja, liefst zou ik natuurlijk een teefje willen maar als de kans bestaat dat het mis gaat met 2 teven is het ook niet leuk
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou met een berner niet zo veel nadenken over geslacht. In de regel zijn ze toch vrij sociaal.
Ken genoeg teef - teef combi's die wel prima werken overigens.
Ken genoeg teef - teef combi's die wel prima werken overigens.