Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De "powerbreeds" in een goed daglicht,wie doet mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: De "powerbreeds" in een goed daglicht,wie doet mee?

Ongelezen bericht door Hippo »

Neeltje schreef:
En als je dan bij de Franse bulldog met je vinger over de ruggewervel gaat, voel je zo de knik zitten.

Afbeelding

De ruggewervel van Tirsa. En dan kun je de neus zo lang maken als je wilt, als dit probleem niet wordt opgelost, heeft dat 0,0 zin. Over de ribben zullen we het dan nog maar niet hebben, maar volgens mij horen daar geen gaatjes in te zitten.
Jeetje dat ziet er echt akelig uit :schrik:

Wij zijn gestart met een dobermann, toen ook via de rasvereniging laten informeren en goed ingelezen in boeken en de info van de rasvereniging. Wat fokkers gesproken en uiteindelijk op advies van iemand van de ipo club een pup aangeschaft. Wat een ellende gehad, pas na aanmelden op enkele fora ging de beerput langzaam open. Fokkers geven de kopers de schuld. HD? Nee dan heb je 'm als pup overbelast! Demodex? Nou hoe kan dat, dan geef je het verkeerde voer! Gedragsproblemen? Dan ben je er vast de baas niet over. Er wordt gefokt met reuen met auto-immuunziektes en als je het mij vraagt is zeker de helft van de populatie mentaal verknipt. Na vallen en opstaan over gegaan op de mechels, spreek nog veel en vaak mensen uit de doberwereld en er verandert niks. Talloze wanhopige baasjes met verknipte honden en met dezelfde combinaties wordt lekker doorgefokt, ja hoor gá zo door :piew:

Dus ik geloof best dat er verschillende rassen zijn waarbij mensen zich hebben ingelezen, fokkers hebben gesproken en hebben gedacht dat ze een juiste keuze maakte.
Het is anders als je de eerste, beste pup van MP trekt en er geen ouderdieren aanwezig zijn of dat ze nog 10 soorten rassen hebben.

On topic, ik wil mijn rassen niet promoten. Ik vind het wel fijn als mensen complimenten geven over dat ze goed luisteren e.d. waardoor hun beeldvorming positief wordt bijgesteld.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
Neeltje schreef: De ruggewervel van Tirsa. En dan kun je de neus zo lang maken als je wilt, als dit probleem niet wordt opgelost, heeft dat 0,0 zin.

Jezus. Nee, die roach, vulva en billen niet kunnen schoonhouden, geknepen neusgaten en ontstekingen door ingegroeide staarten zijn niet fraai, maar natuurlijk heeft kunnen ademen zin :19:
Dan vergeet je even de hernia's die ze krijgen door de vergroeide ruggewervels. Door ervoor te zorgen dat de rug langer wordt, zodat alle organen weer fatsoenlijk in de buikholte passen en ook de slokdarm en luchtpijp voldoende ruimte krijgen om zich goed te ontwikkelen. Alleen met grotere neusgaten krijgen ze niet meer lucht, als de luchtpijp zooi is.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Tara schreef:
Dees en Maylo schreef:
Ik zal wel :piew: zijn, maar wat is een zalmrug precies?
Karperrug heet het trouwens. :wink:
Ja, ik dacht al...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hippo schreef: Wij zijn gestart met een dobermann, toen ook via de rasvereniging laten informeren en goed ingelezen in boeken en de info van de rasvereniging. Wat fokkers gesproken en uiteindelijk op advies van iemand van de ipo club een pup aangeschaft. Wat een ellende gehad, pas na aanmelden op enkele fora ging de beerput langzaam open. Fokkers geven de kopers de schuld. HD? Nee dan heb je 'm als pup overbelast! Demodex? Nou hoe kan dat, dan geef je het verkeerde voer! Gedragsproblemen? Dan ben je er vast de baas niet over. Er wordt gefokt met reuen met auto-immuunziektes en als je het mij vraagt is zeker de helft van de populatie mentaal verknipt. Na vallen en opstaan over gegaan op de mechels, spreek nog veel en vaak mensen uit de doberwereld en er verandert niks. Talloze wanhopige baasjes met verknipte honden en met dezelfde combinaties wordt lekker doorgefokt, ja hoor gá zo door :piew:
Gelukkig weinig/geen verstand van dobers maar wel ook pupkopers due van dobers af komen dus hoor wel eens wat :( wat een ellende.

Maar ook foto's die ik zie. Denk jou wel bekende hond met flinke kale ogen, geen gezondheidstesten en wordt wel ivm werk enorm gepromoot als dekreu (wat gezondheid betreft zeg ik dan gelukkig voorzover ik weet nog niet gedekt ;) )
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zijn er nog wel genoeg gezonde franse bullen over met met een gesloten stamboek verantwoord door te fokken?

Ik vind het opmerkelijk hoe snel de 'extremen' verdwijnen na een kruising. Dit hier is Moby, hond van mijn zus. Dr vader, Franse bull, was een extreem geval. Een knorrend hondje met veel problemen waarvan ze niet dachten dat hij in staat was om hun boerenfoxje te dekken. Dat lukte ook een paar loopsheden helemaal niet, maar toen was t toch raak en zo werd t oepsnestje geboren.

Inmiddels is ze 8 en kerngezond met een prima conditie. Er is ook nog contact met de eigenaren van haar nestgenoten en die doen t ook meer dan prima.
Van alle ras-gerelateerde problemen die de vader had, is niets meer over na 1 kruising.

Afbeelding

OK toegegeven, ik vind dr lelijk als de nacht. (sorry moby) Maar het is een heel gezond hondje met een bullen karaktertje.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Goldylocks schreef:om maar even on topic te blijven:
wij liepen vanmiddag langs het strand helemaal alleen,toen er opeens 2 mensen en 1 hond in beeld kwamen: :80: een pittbull!!
Ik schrok me kapot,want ze knipten ongevraagd de riem los vanuit de verte en....daar kwam ze :80: :80: Het bleek een stafford genaamd Whiskey.
Ze hebben heel leuk gerend en gespeeld,zelfs mijn oudje rende nog even vrolijk mee met haar,en geen aggresief puntje gezien.
Godzijdank hebben we het overleefd! :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Goldylocks schreef:
wij liepen vanmiddag langs het strand helemaal alleen,toen er opeens 2 mensen en 1 hond in beeld kwamen: :80: een pittbull!!
Ik schrok me kapot,want ze knipten ongevraagd de riem los vanuit de verte en....daar kwam ze :80: :80: Het bleek een stafford genaamd Whiskey.
Ze hebben heel leuk gerend en gespeeld,zelfs mijn oudje rende nog even vrolijk mee met haar,en geen aggresief puntje gezien.
Wil je graag een reactie ofzo? :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paisley schreef:Zijn er nog wel genoeg gezonde franse bullen over met met een gesloten stamboek verantwoord door te fokken?

Ik vind het opmerkelijk hoe snel de 'extremen' verdwijnen na een kruising. Dit hier is Moby, hond van mijn zus. Dr vader, Franse bull, was een extreem geval. Een knorrend hondje met veel problemen waarvan ze niet dachten dat hij in staat was om hun boerenfoxje te dekken. Dat lukte ook een paar loopsheden helemaal niet, maar toen was t toch raak en zo werd t oepsnestje geboren.

Inmiddels is ze 8 en kerngezond met een prima conditie. Er is ook nog contact met de eigenaren van haar nestgenoten en die doen t ook meer dan prima.
Van alle ras-gerelateerde problemen die de vader had, is niets meer over na 1 kruising.

Afbeelding

OK toegegeven, ik vind dr lelijk als de nacht. (sorry moby) Maar het is een heel gezond hondje met een bullen karaktertje.
Het zijn niet zo zeer ziektes die in de Franse Bulldog zitten, maar een verkeerde bouw. Het lijkt mij, als dat ze in 'n 30 à 40 jaar van een slanker type naar dit type hebben kunnen fokken, dat ze dat ook weer kunnen terugdraaien. Dat zal wel tijd kosten, maar dat houd je denk ik een gezonde Franse bulldog over.

Dit was onze Franse bulldog in de jaren 60/70.

Afbeelding

Lijkt me als ze dat naar dit in 2003 kunnen fokken:

Afbeelding

Dat ze dat ook andersom zouden moeten kunnen.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef: Het zijn niet zo zeer ziektes die in de Franse Bulldog zitten, maar een verkeerde bouw. Het lijkt mij, als dat ze in 'n 30 à 40 jaar van een slanker type naar dit type hebben kunnen fokken, dat ze dat ook weer kunnen terugdraaien. Dat zal wel tijd kosten, maar dat houd je denk ik een gezonde Franse bulldog over.

Dit was onze Franse bulldog in de jaren 60/70.

Lijkt me als ze dat naar dit in 2003 kunnen fokken:

Dat ze dat ook andersom zouden moeten kunnen.
Nee, natuurlijk kan dat niet en dat weet je best als je hier af en toe leest.
Er wordt gefokt in een omgekeerde piramide; de basis wordt steeds kleiner.
Dat ga je niet recht breien door nog meer genen weg te gooien.
In en lijnteelt draai je niet terug.
Nieuw bloed of einde verhaal :19:
Wat is het probleem?
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Yara haar COI is 0,11% over 10+ generaties. Dus er is nog wel variatie. Maar ja je moet er wel flink moeite voor doen want dat vind je niet om de hoek. Maar dan moeten mensen buiten hun vertrouwde cirkeltje gaan kijken en dat is blijkbaar heel lastig. Neemt niet weg dat nieuw bloed voor mij heel welkom is, en dat alleen een langere neus het probleem niet oplost. Als je met zo'n jaren 60 bulletje op show komt word je weggestuurd met een Matig :denken: Als mensen geen sterke ruggengraat hebben worden ze zo weggepest. Ik heb het al zo vaak zien gebeuren, beginnen met de beste intenties maar blijkbaar vervaagt de grens van wat normaal is heel snel..
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Canis_Lupus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Canis_Lupus »

Ik heb mijn bijdrage verplaatst naar het "discussieforum".
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Lemuria schreef:
Goldylocks schreef:
nee hoor, maar dit topic is geopend door staffie 34 om leuke verhalen over haar ras te horen.Maar nu gaat het ineens over franse bullen met een karperrug :D :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Goldylocks schreef:
Lemuria schreef:
Goldylocks schreef:
nee hoor, maar dit topic is geopend door staffie 34 om leuke verhalen over haar ras te horen.Maar nu gaat het ineens over franse bullen met een karperrug :D :D
Volgens mij is Staffie34 allang afgehaakt, ze reageert niet meer. Volgens mij kreeg ze niet de reacties die ze verwachte.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:
Dees en Maylo schreef:
Neeltje schreef: Bij de Franse bulldog ook niet. Is gewoon gezond, en toen ik jaren geleden zei dat iedere Franse Bulldog een knik in de ruggewervel heeft die zorgt voor de 'roach' (zalmrug), werd gezegd dat dat niet waar was, tja, jammer genoeg is dat wel waar. En het alleen zorgen voor een langere neus, lost maar een heel klein deel op van de grotere problemen en dat is dus de roach. En daar vertellen ze niemand iets over en fokken de honden alleen maar korter en korter.
Ik zal wel :piew: zijn, maar wat is een zalmrug precies?
Afbeelding
Bij de Duitse Herders ken ik het als karper rug.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”