Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie van deze brok?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Wat vinden jullie van deze brok?
Wat is jullie eerst mening over deze brok?
Samenstelling:
Kip (30%), tarwe, rijst (12%), dierlijk vet, maïs, bietenpulp, lijnzaad, gedehydreerde vis, gehydrolyseerd dierlijk eiwit, zalmolie, biergist, natriumchloride, gedroogd heel ei, fructooligos-achariden, lecithine, algen, goudsbloem en druivenpit.
Analytische bestanddelen:
eiwit 26,0%, vetgehalte 16,0%, ruwe as 7,5%, ruwe celstof 2,5%, calcium 1,1%, fosfor 0,9%, natrium 0,45%
Toevoegingsmiddelen:
Nutritionele toevoegingsmiddelen: vitamine A 17.874 I.E., vitamine D3 1.625 I.E., vitamine E 500mg, ijzer (E1) 201mg, jodium (E2) 3,1mg, koper (E4) 7,5mg, mangaan (E5) 62,5mg, zink (E6) 120mg, selenium (E8) 0,2mg, antioxidanten: tocoferolen
Energetische waarde:
3.800 kcal / kg
15.922 kjoule / kg
Samenstelling:
Kip (30%), tarwe, rijst (12%), dierlijk vet, maïs, bietenpulp, lijnzaad, gedehydreerde vis, gehydrolyseerd dierlijk eiwit, zalmolie, biergist, natriumchloride, gedroogd heel ei, fructooligos-achariden, lecithine, algen, goudsbloem en druivenpit.
Analytische bestanddelen:
eiwit 26,0%, vetgehalte 16,0%, ruwe as 7,5%, ruwe celstof 2,5%, calcium 1,1%, fosfor 0,9%, natrium 0,45%
Toevoegingsmiddelen:
Nutritionele toevoegingsmiddelen: vitamine A 17.874 I.E., vitamine D3 1.625 I.E., vitamine E 500mg, ijzer (E1) 201mg, jodium (E2) 3,1mg, koper (E4) 7,5mg, mangaan (E5) 62,5mg, zink (E6) 120mg, selenium (E8) 0,2mg, antioxidanten: tocoferolen
Energetische waarde:
3.800 kcal / kg
15.922 kjoule / kg
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wat vinden jullie van deze brok?
Als tarwe meteen na die 30% kip komt, kan er dus maximaal 29% ook tarwe zijn. Sowieso meer dan de 12% rijst. Mij teveel tarwe.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie Shetland Sheepdog (helaas overleden 14 jaar geworden)
American Staffordshire Terriër (nu 4 jaar) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja ik vind het altijd nog steeds lastig.
Lijkt me geen super slechte brok toch 30% kip?
Ik zelf voer alleen graan/tarwe vrije voeding.
Verder let ik op hoe mijn hond reageert (het doet) op zijn brok en voer
En sommige vinden het slecht als je merken afwisseld maar ik doe dat af en toe wel. Dan meng ik het door zijn huidige voer en dan geef ik later alleen het "nieuwe" voer. Maar ja daar zijn ook meningen over verdeeld... Succes
1 blijft zijn ontlasting mooi / normaal
2 of hij winderig wordt
3 blijft zijn huid rustig
4 blijft zijn vacht mooi
Dat is waar ik op let.
Lijkt me geen super slechte brok toch 30% kip?
Ik zelf voer alleen graan/tarwe vrije voeding.
Verder let ik op hoe mijn hond reageert (het doet) op zijn brok en voer
En sommige vinden het slecht als je merken afwisseld maar ik doe dat af en toe wel. Dan meng ik het door zijn huidige voer en dan geef ik later alleen het "nieuwe" voer. Maar ja daar zijn ook meningen over verdeeld... Succes

1 blijft zijn ontlasting mooi / normaal
2 of hij winderig wordt
3 blijft zijn huid rustig
4 blijft zijn vacht mooi
Dat is waar ik op let.
All you need is love and a dog 

- dagmar88
- Zeer actief
Kells schreef:Mij ook en voer waar bietenpulp in zit geef ik niet. Daar zit ook geen hond op te wachten.Hylos schreef:Als tarwe meteen na die 30% kip komt, kan er dus maximaal 29% ook tarwe zijn. Sowieso meer dan de 12% rijst. Mij teveel tarwe.
waar baseer je dat op?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou het een prima brok vinden om te geven. Ikzelf heb totaal geen moeite met een koolhydraat rijk dieet. Ofwel, mn honden dan, vind ik
Bietenpulp zou inderdaad in pure vorm geen hond vreten. Maar dat werkt voor mensen voedsel toch net zo - wie vreet er nou tarwezemelen droog? Maar dat vind ik geen argument om geen volkorenbrood meer te eten.
Mijn honden zijn van nature wel op zoek naar vezels. Ze vreten gras, soms erg veel zelfs. t maakt niet uit waar je het vandaan haalt, als er maar wat vezels in dat voer zit is t al gauw goed.

Bietenpulp zou inderdaad in pure vorm geen hond vreten. Maar dat werkt voor mensen voedsel toch net zo - wie vreet er nou tarwezemelen droog? Maar dat vind ik geen argument om geen volkorenbrood meer te eten.
Mijn honden zijn van nature wel op zoek naar vezels. Ze vreten gras, soms erg veel zelfs. t maakt niet uit waar je het vandaan haalt, als er maar wat vezels in dat voer zit is t al gauw goed.

- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef:Ik zou het een prima brok vinden om te geven. Ikzelf heb totaal geen moeite met een koolhydraat rijk dieet. Ofwel, mn honden dan, vind ik![]()

All bran plus

http://www.voerwijzer.com/forum/bietenpulp
-
- Zeer actief
Waar het om gaat is wat vind je hond ervan de rest van de wereld is niet zo belangrijk dan 

- dagmar88
- Zeer actief