Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Finch
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x Shih Tzu
Aantal honden: 1

.

Ongelezen bericht door Finch »

.
Laatst gewijzigd door Finch op 18 feb 2016 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: opvoeding cairn

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Misschien een idee als ze met hem naar de hondenschool gaat?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat lijkt me ook het beste dat zij handvaten krijgt hoe met jullie hond om te gaan, zeker omdat zij zo te horen de meeste tijd bij de hond is.
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Ik ben opgegroeid met een cairn. Het is een pittig hondenras en het blaffen zit hem in de genen. Zeker geen stille hond. Wat de schakel tot succes bij haar was is heel veel uitlaten het liefst ergens waar ze veilig los kan als je zeker weet dat ze ook weer terug komt. Een blokje om aan de riem is niet voldoende. Eerder een uur of twee uur uitlaten. Rennen springen graven hij moet alles kunnen doen. Als hij dat krijgt is hij in huis beter handelbaar al blijft het een cairn. Wij trainde de hond zonder straf maar met belonen wat ze goed deed. Een hondenschool is absoluut aan te raden zodat je kundige mensen hebt die met jullie en de hond aan de slag gaan. De cairn waar ik mee opgegroeid ben is nooit rustig geworden daar is het ras niet voor denk toen ze 14 werd ze begon in te dammen en een oude dame werd. Met tijd en energie kan je er een fijne voldane hond van maken.

Geef hem een eigen plek in huis waar niemand anders behalve de verzorger bij mag komen. Mogelijk een bench of een andere fijne plek. Succes!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Niet bang zijn? Het is maar een klein hondje hoor.
EN het is een terrier DUS er zit een kop op. Als je je nu al laat regeren door zo'n kleine dwingeland zou het wel eens een heel vervelend hondje kunnen worden.
Ga naar een goed hondenschool en vraag hoe je dit het beste aan kunt pakken.
:ok:
Denk dat inderdaad vooral moeder naar een hondenschool moet.
En TS kan dan meegaan zodat er duidelijkheid blijft over hoe en wat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

En wat en waarom moet ze hem corrigeren? Is het niet anders op te lossen en of te voorkomen? Dit kan in samenwerking met hondenschool idd bekeken worden.

En hoog energie niveau, dat is normaal voor een terrier. Meer mee gaan wandelen en ondernemen. Meer leuke en handige commando's mee doen, meer hersenwerk aanbieden.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Heerlijk zo'n klein Terriërtje in huis. Het zou me niets verbazen dat je moeder een hoge schelle stem heeft. Wellicht in combinatie met een uitgesproken lichaamstaal van zwaaiende armen en handen en het is vragen om problemen. Een rustig Terriërtje kan je wel vergeten in een vijfpersoons gezin. Ze zijn duidelijk aanwezig en iemand die niet reageert op hun wensen kunnen langdurig aangeblaft worden. Net zolang tot die persoon goed begrijpt wat wel de bedoeling is. Ik heb in dezelfde situatie gezeten maar dan met een Fox. Gewoon rustig praten en alles komt goed. En wellicht ten overvloede, niet teveel met armen en benen zwaaien. Daar worden ze schijnbaar nerveus van. Ze hebben een uitgesproken eigen willetje, dat moet je even door hebben en je hebt er geen hond aan. Ga ze echter nooit per ongeluk op een pootje staan. Dat komt nogal eens voor omdat ze altijd voor het aanrecht staan als je daar bezig bent. Dat nemen ze je zeer kwalijk. Dan komen ze achter je aan. Wegrennen heeft geen zin. Ze komen je na tot in de tuin. Maar ze moeten en zullen eerst even in je voet bijten. Puur uit wraak, althans die van ons. Daarna is weer alles goed. Voor de rest zijn Terriërtjes heerlijke honden. :mrgreen:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Loopt de hond minimaal een uur per dag waarvan een deel los? Want dat kan nogal eens helpen. Daarnaast is een hondenschool die ook theorielessen geeft (bijvoorbeeld bij martin gaus de basiscursus) ook geen verkeerd idee.
Neeltje

Domor schreef:Loopt de hond minimaal een uur per dag waarvan een deel los? Want dat kan nogal eens helpen. Daarnaast is een hondenschool die ook theorielessen geeft (bijvoorbeeld bij martin gaus de basiscursus) ook geen verkeerd idee.
Het is haar hond en mams zit er mee opgescheept. Een geval van zint eer ge begint en denk na over wat voor ras je neemt. Het is meer dan een leuk plaatje.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Moeder en hond op cursus en een beetje regels proberen maar vooral niet allemaal druk doen met het hondje , rust is het sleutelwoord :wink:
Afbeelding
Neeltje

billy schreef:Moeder en hond op cursus en een beetje regels proberen maar vooral niet allemaal druk doen met het hondje , rust is het sleutelwoord :wink:
Dat is leuk gezegd, maar zo te lezen een gezin met drie kinderen gaat dat niet zo snel lukken. Verkeerde keuze gemaakt voor het soort hond.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”