Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie honden ook een favoriet ras?
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hebben jullie honden ook een favoriet ras?
Puchu vindt kleine hondjes (en pups) heel erg leuk, bij voorkeur Chihuahua's, maar een Teckel of andere echt kleine rassen/honden vindt hij geweldig. Hij loopt dan altijd te piepen 'kijken, kijken' en is er ook echt voorzichtig mee.
Alles wat reu en middelgroot of groot is, dat 'mot' hij niet.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik heb eigenlijk nooit een voorkeur aan mijn honden gemerkt.
Wel een afkeer.
Mijn Akita teef had een gruwelijke hekel aan Goldens, dan moest ik haar echt aanlijnen. Zelfs als het een reu was, wat normaal gesproken (met andere rassen) altijd goed ging.
Er is nooit iets voorgevallen, dus waar het vandaan kwam
Wel een afkeer.
Mijn Akita teef had een gruwelijke hekel aan Goldens, dan moest ik haar echt aanlijnen. Zelfs als het een reu was, wat normaal gesproken (met andere rassen) altijd goed ging.
Er is nooit iets voorgevallen, dus waar het vandaan kwam

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Yla was precies zo, (alleen dan problemen met de teven) maar uiterst rustig en voorzichtig met kleine honden.Caro. schreef:Puchu vindt kleine hondjes (en pups) heel erg leuk, bij voorkeur Chihuahua's, maar een Teckel of andere echt kleine rassen/honden vindt hij geweldig. Hij loopt dan altijd te piepen 'kijken, kijken' en is er ook echt voorzichtig mee.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Vinou's beste vriendin is Star, een bruine Labrador, daar speelt ze al mee sinds hun beider puppytijd.
Met als gevolg dat ze nu blij wordt van alle bruine Labradors.
Met als gevolg dat ze nu blij wordt van alle bruine Labradors.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Oll is erg leuk met kleine hondjes. Klein of pup. Maakt eigenlijk niet uit welk ras eigenlijk. Hij gaat helemaal plat op de grond en tolereert enorm veel van ze
een favoriet ras heeft ie geloof ik niet, niet dat ik heb kunnen ontdekken eigenlijk. Wél een ras wat ie ECHT NIET trekt: Bordeauxdoggen 

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Shibby schreef: en Vinou van fréderique vindt hij echt helemaal fantastisch.

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
mini ( bijna 15 jarig minikruisinkje) als het maar klein mannelijk en harig is... dan vind ze het super het ouwe mormel. Maar een grote rottweiler reu vond ze ook wel erg super ( ik iets minder) Verder wordt alles weggejaagd met ferme blaf , maakt niet uit wat.. of het 100 kg weegt;-))
Minthe ( leonberger) vind alles lief en aardig... doet zelf altijd heel vriendelijk en rustig voor alles wat rond loopt, of het nou "agressief" is of niet, maakt haar niks uit.. de ultieme beschaafde hond zal ik maar zeggen.
Minthe ( leonberger) vind alles lief en aardig... doet zelf altijd heel vriendelijk en rustig voor alles wat rond loopt, of het nou "agressief" is of niet, maakt haar niks uit.. de ultieme beschaafde hond zal ik maar zeggen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Geen voorkeur, wel afkeur voor sommige rassen. Ze is bang voor Berners (2x opgejaagd door groepje berners), akita's en haar eigen ras Duitse Herders
Owja en Rottweilers, daar loopt ze met een boog omheen.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Pia vindt alle kleine hondjes helemaal het einde. Daar is ze dan ook niet bij weg te slaan, gaat helemaal uit haar dak en schudt met d'r hele lijf. Super aandoenlijk om te zien. Alfy is niet zo'n honden-hond, die gaat het liefst z'n eigen gang. Kenji gaat het beste samen met border collies omdat hij (te) veel eye heeft en behoorlijk drijft. Veel andere rassen snappen dat niet zo goed dus ik houd hem er ook meestal iets bij vandaan (al gaat het van de riem af vaak wel goed). Zelf vindt hij alle honden waar hij mee kan rennen en die niet zo lomp beuken wel prima (Labradors dus meestal niet...). Sonic gaat prima met borders en met meisjes. Charmeur eerste klas.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Prana vind eigenlijk alleen andere honden met krullen leuk.

------Groetjes Prana-----
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Pukie vind met stip haar mede rasgenoten het leukst , teef of reu maakt voor haar niets uit, verder kan ze met alle honden door de bocht maar hoe groter hoe leuker voor haar.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lou is gek op Stabijtjes en Tollers. Voorheen ook op Jack Russels, daar ging hij vol enthousiasme op af, maar dat heeft hij wel afgeleerd.
Hij vindt ook alle pups te gek, dan maakt het ras niet uit.
Hij vindt ook alle pups te gek, dan maakt het ras niet uit.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Boyke is gek op alle puppies, Echt zo grappig, daar wil hij mee spelen en ze aflikken
Freddy vind honden die op haar lijken het allerleukst. Keeshonden kom ik nooit voor haar tegen, maar Malamutes, Samojeden e.d. vindt ze leuk! Die willen alleen zelden spelen, dus ze moet het doen met Boyke en Sid.
Sidney vindt geen enkele hond echt leuk. Ze vermijdt ze en loopt stoïcijns door en zo nodig snauwt ze een keer gedecideerd

Freddy vind honden die op haar lijken het allerleukst. Keeshonden kom ik nooit voor haar tegen, maar Malamutes, Samojeden e.d. vindt ze leuk! Die willen alleen zelden spelen, dus ze moet het doen met Boyke en Sid.
Sidney vindt geen enkele hond echt leuk. Ze vermijdt ze en loopt stoïcijns door en zo nodig snauwt ze een keer gedecideerd

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas is dol op Yorkshire terriërs. Denk dus dat ze daarmee is opgegroeid en ook uit geboren is.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Op 1 of andere manier zijn mijn hondjes vaak gek op stabijtjes. Voorheen Bas, die eigenlijk niks van andere hondjes moest en nu Kay ook. Verder is Kay dol op Schotse Collies.
Norah heeft geen enkel ander ras wat haar kan bekoren.....
Norah heeft geen enkel ander ras wat haar kan bekoren.....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Mijn hond is dol op maltezers. Haar beste vriend is een maltezer en als ze dus een wit, klein hondje ziet, dan wordt ze helemaal blij. Shelties vindt ze vaak ook heel leuk. Verder vindt ze honden leuk die een beetje haar maat hebben (qua hoogte) en niet al te speels/druk zijn. Grote, drukke honden zoals labradors, goldens, bulldoggen, staffords etc. vindt ze niet leuk. Die snauwt ze meteen weg...

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
kenji is gek op labradors, misschien omdat er in hem ook labrador in zit
nisha heeft niet echt een voorkeur, ze heeft een dalmatier vriendinneke en een witte herder vriendje waar
ze elke week keertje mee speelt
nisha heeft niet echt een voorkeur, ze heeft een dalmatier vriendinneke en een witte herder vriendje waar
ze elke week keertje mee speelt
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mijn labradors vinden labradors echt top en mijn jongste lab is dikke maatjes met een tekkel. Kennen elkaar vanaf pup en lizzy (mijn hond ) is erg gek met haar
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Muis houdt niet van zomaar-contact met andere honden en ontloopt ze als ze kan
tu drukkk tu veel gedoe tu vermoeiend
Maar ze heeft af en toe ineens hele rare uitschieters van honden waar ze dol op is en waar ze graag naartoe holt
Ik kan er niet echt de vinger op leggen wat het is dat ze leuk vindt, want het is niet rasgebonden en ook is het de ene keer een reu en de andere keer een teef.
Ze is bijvoorbeeld stapelgek op Boris de ruwhaar Teckel van een paar straten verderop
een jonge reu die andersom nog veel verliefder is op Muis dan zij op hem hahahaha
Maar ze vindt Kyra de Stabij teef van 8 die sinds kort naast ons woont ook erg leuk.
Vroeger, toen ze nog een rennende schreeuwtok was bij vlagen, trok Muis het liefst op met Herders... GROTE herders.
Als ze maar als een dolle stier achter stokken en ballen aanrennen was het Muis goed.
Zo heeft ze tijdens een wandeling eens de hele tijd zwaan kleefaan in het kielzog van de Bouvier roedel van Gerda B gelopen terwijl ze de nakerd en wat andere honden uit die groep echt compleet negeerde.
tu drukkk tu veel gedoe tu vermoeiend

Maar ze heeft af en toe ineens hele rare uitschieters van honden waar ze dol op is en waar ze graag naartoe holt

Ik kan er niet echt de vinger op leggen wat het is dat ze leuk vindt, want het is niet rasgebonden en ook is het de ene keer een reu en de andere keer een teef.
Ze is bijvoorbeeld stapelgek op Boris de ruwhaar Teckel van een paar straten verderop

Maar ze vindt Kyra de Stabij teef van 8 die sinds kort naast ons woont ook erg leuk.
Vroeger, toen ze nog een rennende schreeuwtok was bij vlagen, trok Muis het liefst op met Herders... GROTE herders.
Als ze maar als een dolle stier achter stokken en ballen aanrennen was het Muis goed.
Zo heeft ze tijdens een wandeling eens de hele tijd zwaan kleefaan in het kielzog van de Bouvier roedel van Gerda B gelopen terwijl ze de nakerd en wat andere honden uit die groep echt compleet negeerde.
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Ze vinden alle kleine hondjes leuk van ieder ras.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Doorgelinkt vanuit een dubbel, recenter topic.
Finna vindt teckels het einde. Ze is vaak een beetje terughoudend naar andere honden, ze wil eerst even weten wat voor vlees ze in de kuip heeft. Na een minuutje snuffelen is het prima, maar toch, ze is gereserveerd en als een hond op haar af komt gerend schrikt ze zich rot. Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Teckels rent ze echter meteen reuze enthousiast op af. De fokker van Finna had ook teckels, ik denk dat het hierdoor komt.
Finna vindt teckels het einde. Ze is vaak een beetje terughoudend naar andere honden, ze wil eerst even weten wat voor vlees ze in de kuip heeft. Na een minuutje snuffelen is het prima, maar toch, ze is gereserveerd en als een hond op haar af komt gerend schrikt ze zich rot. Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Teckels rent ze echter meteen reuze enthousiast op af. De fokker van Finna had ook teckels, ik denk dat het hierdoor komt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna speelt niet zo snel met vreemde honden, maar ze trekt wel sneller naar kleine hondjes toe dan grote. Chihuahua's, teckels, JR's, als ze klein zijn vind ze ze meestal wel leuk. Grote honden vind ze spannend en met kleintjes is ze altijd heel voorzichtig.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Zorro is/was dol op Labradors. Lekker beuken!
Dalí heeft een hekel aan de meeste witte herders en verder gaat het op individuele basis.
Dalí heeft een hekel aan de meeste witte herders en verder gaat het op individuele basis.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Macho is gek op labradors, Timber haat juist labradors
Timber houdt voornamelijk van het eigen ras en ook kleine terriër achtige kruisingen vind hij leuk.

Timber houdt voornamelijk van het eigen ras en ook kleine terriër achtige kruisingen vind hij leuk.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Terre is altijd blij om zijn eigen ras te zien (berner sennen) en daarnaast zijn puppy's helemaal het einde volgens hem
Maar daarentegen zijn kleine hondjes helemaal niet leuk, hij is als pup eens in zijn neus gehapt door een klein hondje en sindsdien ontwijkt hij ze als de pest (op een enkeling na). Vooral als ze al beginnen te gillen van meters afstand
Robi is meer van de grote teven, Bullmastiff, Duitse staander, grote kruisingen. Maar verder heeft hij geen grootheidswaanzin hoor

Maar daarentegen zijn kleine hondjes helemaal niet leuk, hij is als pup eens in zijn neus gehapt door een klein hondje en sindsdien ontwijkt hij ze als de pest (op een enkeling na). Vooral als ze al beginnen te gillen van meters afstand

Robi is meer van de grote teven, Bullmastiff, Duitse staander, grote kruisingen. Maar verder heeft hij geen grootheidswaanzin hoor

- simone20
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russel terrier
Hier zijn honden met een baardje helemaal het einde. Border collies, stabijtjes en beagles zijn ook favoriet
groetjes van simone
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Haha ik had zelfs nog een reactie gegevenPepie schreef:Dol vind Berners leuk

-
- Zeer actief
Uma is dol op Podenco's en middenmaat poedels.
Manu is nooit zo dol op onbekende honden, maar als er dan een ras genoemd moet worden zijn het vaak de Mechelaars en Labradors die hij wel kan waarderen. Border Collies zijn stom
Manu is nooit zo dol op onbekende honden, maar als er dan een ras genoemd moet worden zijn het vaak de Mechelaars en Labradors die hij wel kan waarderen. Border Collies zijn stom

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Maeve schreef:Coda heeft sinds ze Cayuga van Miranda en JJW heeft ontmoet een zwak voor Tervuerense Herders. Ook op het obsessieve af, ze maakt normaal gesproken geen contact met andere honden maar zodra ze een Tervueren spot holt ze er op af en laat zich vlak voor z'n voeten op haar rug vallenDe teleurstelling is bij haar wel enorm als het dan een teef blijkt te zijn

Cayuga houdt van alle vrouwen. En alle vrouwen houden van hem. Hij komt met hondsbrutaal gedrag weg, bij de pittigste teven. Die blik op het gezicht van Maeve toen Cayuga unverfroren onder de staart van Coda dook en Coda dat niet alleen goed vond, maar uiterst verliefd reageerde was onbetaalbaar

Skadi houdt van zelfverzekerde reuen, bij voorkeur van een ras dat houdt van lomp spelen (beuken, rennen, kraaghangen). Boxers vindt ze daarom vaak erg leuk. Net als lomp beukende labjes.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far