Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd Joy drinkt niet zoveel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Tips gevraagd Joy drinkt niet zoveel

Ongelezen bericht door Ytje »

Het lijkt alsof ze wat bang is voor het waterbakje. We hebben het in een ander bakje gedaan maar dat werkt ook niet echt. Als ze eenmaal drinkt staat ze er ver vanaf en drinkt meteen veel.

Las een tip er wat melk doorheen te doen maar dat ze dan ook weer diarree kan krijgen. Ook een drupje limonadesiroop moest ze meer laten drinken.

Had zelf ooit gehoord een stuk kip koken en dat vocht laten afkoelen. Wat is jullie idee? Ze plast wel maar de poep is soms wat aan de harde kant en andere keer weer goed.

doe door haar brokjes steeds een beetje warm water omdat ze er anders in kan stikken zei de fokker. Eten is geen soep maar alle brokjes zijn wel nat zegmaar.

Het is een dwergschnauzer pup van 9 weken en sinds maandag hier.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Tips gevraagd Joy drinkt niet zoveel

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat voor waterbakken gebruik je?

Ik zou niet te veel gaan aanmodderen met dingen door het water hoor.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ytje schreef:Het lijkt alsof ze wat bang is voor het waterbakje. We hebben het in een ander bakje gedaan maar dat werkt ook niet echt. Als ze eenmaal drinkt staat ze er ver vanaf en drinkt meteen veel.

Las een tip er wat melk doorheen te doen maar dat ze dan ook weer diarree kan krijgen. Ook een drupje limonadesiroop moest ze meer laten drinken.

Had zelf ooit gehoord een stuk kip koken en dat vocht laten afkoelen. Wat is jullie idee? Ze plast wel maar de poep is soms wat aan de harde kant en andere keer weer goed.

doe door haar brokjes steeds een beetje warm water omdat ze er anders in kan stikken zei de fokker. Eten is geen soep maar alle brokjes zijn wel nat zegmaar.

Het is een dwergschnauzer pup van 9 weken en sinds maandag hier.

:hmmm: Ik zou er niets doorheen gaan doen hoor. En er ook geen ding van maken, dan wordt het alleen maar ongemakkelijker.
Waar dronk ze bij de fokker uit?

Stikken zal wel loslopen. De brokjes geven zo meer geur af en ze schrokken minder.
Maar dan krijgt ze, net als wanneer je vers zou geven, toch al water binnen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou er helemaal niks aan doen en er zéker geen issue van maken. Als je bang bent dat ze te weinig vocht binnen krijgt zou je wat kvv kunnen geven. Daar zit sowieso al meer vocht in.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ytje
Zeer actief

Oke dan laat ik het zo. Gebruik een rond aardewerk wit bakje speciaal voor de hond en niet heel groot iets kleiner dan je hand zegmaar. Ook geen hele hoge rand. Haar eten zit in een zelfde bakje en daar eet ze gewoon uit.
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Ik zou dan wel een grotere bak neerzetten.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik zou ook kiezen voor een grotere aardewerken bak.
Hier wil Gentle ook niet uit een klein bakje drinken. Zij verkiest de bak van Gimmick dus ik heb 2 grote bakken staan.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Ytje
Zeer actief

Oke! Doe ik! Goede tip
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Voor het sporten geef ik mijn honden altijd een soep, zodat ze goed gehydrateerd zijn. Gewoon wat stukjes kip/vlees/ik gebruik hondenbrokjes, Als je echt denkt dat het ernstig word, omdat ze echt te weinig drinkt kan je dit doen.
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Ytje
Zeer actief

chinanooksyekona schreef:Voor het sporten geef ik mijn honden altijd een soep, zodat ze goed gehydrateerd zijn. Gewoon wat stukjes kip/vlees/ik gebruik hondenbrokjes, Als je echt denkt dat het ernstig word, omdat ze echt te weinig drinkt kan je dit doen.
Goede tip ze is nog steeds geen goede drinker. Heb een andere waterbak gekocht toen werd het wel beter. Zal eens wat stukken kipfilet koken ja.. goed idee haar het vocht af en toe te geven
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Ytje schreef:
chinanooksyekona schreef:Voor het sporten geef ik mijn honden altijd een soep, zodat ze goed gehydrateerd zijn. Gewoon wat stukjes kip/vlees/ik gebruik hondenbrokjes, Als je echt denkt dat het ernstig word, omdat ze echt te weinig drinkt kan je dit doen.
Goede tip ze is nog steeds geen goede drinker. Heb een andere waterbak gekocht toen werd het wel beter. Zal eens wat stukken kipfilet koken ja.. goed idee haar het vocht af en toe te geven
Fijn dat ze al iets beter drinkt! Hoe groot is je bak? Onze bak is 20 cm breed denk ik zo ongeveer en dan geef ik een +- vingertopjewater voor het sporten, ik zou dus nog iets minder doen
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ytje schreef:

Een hond droog echt niet zo maar uit.
Ik zou haar water aanbieden in een grotere bak en misschien eens plastic proberen. Maar zou er echt niets door heen gaan doen. Dat wil je echt niet een heel hondenleven gaan doen. :wink:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Wat voor hond is het?
Is ze uitgedroogd?
Ytje
Zeer actief

Heb nu een bak van 25 cm bij 20 cm ongeveer dus denk groot genoeg. Tot nu toe drinkt ze redelijk. Niet echt vaak maar ze drinkt wel. Durf haar niet op straat in plassen te laten drinken door de gigantische ladingen pekel die ze hier maar in brokken op de stoepen strooien. Benieuwd hoe het word als het zomer is of ze dan meer gaat drinken. Is ook een klein lijfje misschien verwacht ik teveel.
Ytje
Zeer actief

JBK schreef:Wat voor hond is het?
Is ze uitgedroogd?
Een dwergschnauzer en denk niet uitgedroogd omdat ze tot nu toe altijd weinig drinkt. Misschien hoort het gewoon bij haar.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik denk dat Habibi met haar 9 kilo ongeveer 200 ml op een dag drinkt, geschat. Misschien nog wel minder.

Misschien dènk je idd wel dat ze te weinig drink, maar het is een pup van een klein ras. Dus ik neem aan dat daar ook maar heel weinig in hoeft.

Habibi drinkt ook niet vaak. Keer of 2 a 3 op een dag. Dat doet ze al sinds ze klein was.
En ze is prima gezond.

Weet je hoe je moet zien of ze uitgedroogd is?

Zolang ze niet uitgedroogd is, zou ik me niet teveel zorgen maken.

En anders een keer telefonisch aan een dierenarts vragen wat die ervan denkt.
Afbeelding
Ytje
Zeer actief

Habibi schreef:Ik denk dat Habibi met haar 9 kilo ongeveer 200 ml op een dag drinkt, geschat. Misschien nog wel minder.

Misschien dènk je idd wel dat ze te weinig drink, maar het is een pup van een klein ras. Dus ik neem aan dat daar ook maar heel weinig in hoeft.

Habibi drinkt ook niet vaak. Keer of 2 a 3 op een dag. Dat doet ze al sinds ze klein was.
En ze is prima gezond.

Weet je hoe je moet zien of ze uitgedroogd is?

Zolang ze niet uitgedroogd is, zou ik me niet teveel zorgen maken.

En anders een keer telefonisch aan een dierenarts vragen wat die ervan denkt.
Joy is 3 kilo en wat je omschrijft zo gaat het hier ook. Ze drinkt een meer of 5 per dag dus dat is al meer dat habibi. Denk dat het natuurlijk gedrag is dus. Ja ik weet hoe je het kan controleren maar ze is prima gezond. Had verwacht dat ze wel een bakje per dag zou drinken haha nou daar kom ik op terug.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou dan eerder kijken naar waarom ze die bak eng vindt. Dat kan best hoor, Bizzy vond het als pup ook ongemakkelijk als de bak op de grond stond, want dan bewoog het wel eens tijdens het eten of drinken en dat maakt geluid op een laminaatvloer. Het prinsesje kreeg dus haar eigen voerstandaard :mrgreen: En sindsdien is ze helemaal blij, want het schuift niet meer en ze kan naar hartenlust haar vlees opschrokken!
Ytje
Zeer actief

Maeve schreef:Ik zou dan eerder kijken naar waarom ze die bak eng vindt. Dat kan best hoor, Bizzy vond het als pup ook ongemakkelijk als de bak op de grond stond, want dan bewoog het wel eens tijdens het eten of drinken en dat maakt geluid op een laminaatvloer. Het prinsesje kreeg dus haar eigen voerstandaard :mrgreen: En sindsdien is ze helemaal blij, want het schuift niet meer en ze kan naar hartenlust haar vlees opschrokken!
Klopt absoluut was bij Joy ook het geval nu we die grote bak hebben stapt ze er heel normaal op af terwijl die oude bak ze echt helemaal gestrekt ging drinken op het puntje van haar poten helemaal naar voren gebogen. Dus dat kan absoluut ja.
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ik zou me daar geen zorgen over maken hoor, een hond drinkt per dag echt wel wat die nodig is.
En dat kan erg verschillen per hond.
In verhouding drinkt Terre meer dan Robi op een dag, maar beide zijn perfect gezond.
Dus zou ook niet met speciale dingen beginnen zoals 'soep', tenzij je echt merkt dat het nodig is.
Maar mij lijkt, nu ze deze bak niet eng vind, dat dus ook niet nodig is.
Ytje
Zeer actief

Terre schreef:Ik zou me daar geen zorgen over maken hoor, een hond drinkt per dag echt wel wat die nodig is.
En dat kan erg verschillen per hond.
In verhouding drinkt Terre meer dan Robi op een dag, maar beide zijn perfect gezond.
Dus zou ook niet met speciale dingen beginnen zoals 'soep', tenzij je echt merkt dat het nodig is.
Maar mij lijkt, nu ze deze bak niet eng vind, dat dus ook niet nodig is.
Joy drinkt nu de nieuwe waterbak er is veel beter ze is niet bang voor de bak dat is erg fijn. Laatste tijd als ze drinkt staat ze poos bij de waterbak en dat misschien 4x per dag dus ze krijgt wel genoeg binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”