Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nou lekker dan paardenpoep
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Nou lekker dan paardenpoep
Sorry, maar ik lig in een deuk.
Alleen jammer dat ze er soms ziek van wordt.
Alleen jammer dat ze er soms ziek van wordt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Die van mij zijn net zo, Vusi eet koeie stront maar voor Alex is er niets lekkerder dan mensenstront, yummiiiiii
En dat STINKT
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Haha
Ik heb zelf paarden dus moet ze ook altijd goed in de gaten houden dat ze niet van de keutels snoepen.

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik heb nu ook weer strontvreters, het ging goed maar ineens lijkt het wel of ze er speciaal naar aan het zoeken zijn, bah! Als ik het eerder zie kan ik ze waarschuwen maar eenmaal in de neus kan ik het mooi vergeten hoor.
Om je verhaal moest ik wel lachen, sorry
Om je verhaal moest ik wel lachen, sorry
-
Lemuria
Ik moest ook lachen
Maar ik ben wel gezegend wat dat betreft. Izzy kent het commando 'afblijven' tot in perfectie, dus hoe lekker iets ook is, als ik zeg dat ze er van af moet blijven, doet ze dat ook. Af en toe mag ze best een hapje nemen want ze vindt het heerlijk.
Maar ik ben wel gezegend wat dat betreft. Izzy kent het commando 'afblijven' tot in perfectie, dus hoe lekker iets ook is, als ik zeg dat ze er van af moet blijven, doet ze dat ook. Af en toe mag ze best een hapje nemen want ze vindt het heerlijk.
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
haha gadver
ik ben gelukkig gezegend met een hond die poep vies vindt
ik ben gelukkig gezegend met een hond die poep vies vindt

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- chinanooksyekona
- Actief
- Mijn ras(sen): Malamute
Gelukkig zijn die van mij niet zo van de paardenpoep,
Wel eten ze altijd als ik niet oplet kattenpoep
Chinanooks Hailey & Yekona 

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Alleen als ze MDR1 lijder zijn.Pendrag schreef:Paardepoep van paarden die net ontwormd zijn is gevaarlijk voor honden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Miranda
- Erelid
Ja, op het moment dat ik het postte bedacht ik mezelf dat, maar omdat ze er veel minder ernstige problemen door krijgen vond ik dat de luiheid om het niet te wijzigen geoorloofd wasMizzsylver schreef:Ook dragers kunnen er last van krijgen, minder dan lijders, maar toch.Miranda schreef:Alleen als ze MDR1 lijder zijn.Pendrag schreef:Paardepoep van paarden die net ontwormd zijn is gevaarlijk voor honden.
And few will ever climb
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik zit hier goed wat de honden betreft, geen paarden hierMiranda schreef:Ja, op het moment dat ik het postte bedacht ik mezelf dat, maar omdat ze er veel minder ernstige problemen door krijgen vond ik dat de luiheid om het niet te wijzigen geoorloofd wasMizzsylver schreef:Ook dragers kunnen er last van krijgen, minder dan lijders, maar toch.Miranda schreef:Alleen als ze MDR1 lijder zijn.Pendrag schreef:Paardepoep van paarden die net ontwormd zijn is gevaarlijk voor honden.
- Miranda
- Erelid
Je zit ook goed wat rassen betreft (als het om MDR1 gaat)mosquito1980 schreef:Ik zit hier goed wat de honden betreft, geen paarden hier
And few will ever climb
-
Stapper
- Zeer actief
Herkenbaar, zo goor en daarna smakt ze nog lekker nachinanooksyekona schreef:Gelukkig zijn die van mij niet zo van de paardenpoep,
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Alle collie-achtigen en sommige herders.
- Australian Shepherd (mini en gewoon)
- Australian Cattle Dog
- Border Collie
- Schotse Collie
- English Sheppard
- Duitse Herder
- Zwitserse Witte herders
- Langharige whippet
- Silken Windhound
- McNab
- Old English Sheepdog (Bobtail)
- Bearded Collie
- Sheltie (Shetland Sheepdog)
- Kruisingen (vooral collie-kruisingen en herderkruisingen, maar alle ongeteste kruisingen lopen risico)
http://vcpl.vetmed.wsu.edu/affected-breeds
http://www.whiteswissshepherddog.net/zw ... defect.htm
- Australian Shepherd (mini en gewoon)
- Australian Cattle Dog
- Border Collie
- Schotse Collie
- English Sheppard
- Duitse Herder
- Zwitserse Witte herders
- Langharige whippet
- Silken Windhound
- McNab
- Old English Sheepdog (Bobtail)
- Bearded Collie
- Sheltie (Shetland Sheepdog)
- Kruisingen (vooral collie-kruisingen en herderkruisingen, maar alle ongeteste kruisingen lopen risico)
http://vcpl.vetmed.wsu.edu/affected-breeds
http://www.whiteswissshepherddog.net/zw ... defect.htm
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Geef je hond een eierkoek te eten voor je naar plekken gaat waar paardenpoep ligt, dan hebben ze er geen trek in.
De meeste paarden worden maar één maal per jaar ontwormd. De kans dat je mest van een net ontwormd paard tegenkomt is niet zo groot.
De meeste paarden worden maar één maal per jaar ontwormd. De kans dat je mest van een net ontwormd paard tegenkomt is niet zo groot.
- Domor
- Zeer actief
Hoeveel paarden ontwormt worden verschilt heel erg per eigenaar. Je hebt eigenaren die nog altijd iedere 8 weken ontwormen (het oude ontwormingsschema), eigenaren die alleen ontwormen als er iets uit het mestonderzoek gekomen is, eigenaren die sowieso in het najaar/winter ontwormen en eventueel de rest via mestonderzoek en eigenaren die uberhaupt niet ontwormen. Maar vrijwel altijd wordt er met ivermectine of moxidectine ontwormt.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar goed dat ontwormingsmiddelen niet meer vrij verkrijgbaar zijn in Nederland..Domor schreef: Je hebt eigenaren die nog altijd iedere 8 weken ontwormen (het oude ontwormingsschema).
- Domor
- Zeer actief
Dus bestel je in het buitenland, is nog goedkoper ook,, of heb je een dierenarts die mestonderzowk ook onzin vindt en ze best zo wilt leveren. Aan wormenkuren komen is niet zo lastig.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, mijn honden zijn blij met de eierkoek en vreten daarna alsnog hondenpoep.Johnny Jones schreef:Geef je hond een eierkoek te eten voor je naar plekken gaat waar paardenpoep ligt, dan hebben ze er geen trek in.
Jarah en Nikkie zijn sowieso gek op eten. Tama wat minder, al begint zij na haar castratie ook af en toe poep te eten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Nee, net als iemand anders ook al schreef, vaak is het zo dat paarden vaker ontwormd worden.Johnny Jones schreef:Geef je hond een eierkoek te eten voor je naar plekken gaat waar paardenpoep ligt, dan hebben ze er geen trek in.
En heel vaak is ivermectine idd de werkzame stof, juist dat waar een hond met een afwijkend mdr1 gen niet tegen kan.
In het najaar gebruik ik standaard een ontworming met ivermectine, omdat die horzel-eitjes mee aanpakt. En dat zullen vast meer mensen met paarden zo doen.
Maar het is niet alleen het ontwormingsmiddel voor paarden waar een Mdr1 -/- hond niet tegen kan, dat is een hele lijst met medicatie/middelen google daar maar eens op. Bepaalde anti-teken banden etc.
Mijn allereerste border was er een zonder papieren, niet getest op Mdr1 (had ik toen nog nooit van gehoord) die kreeg een keer een band om, bij de DA gehaald, en werd daar doodziek van.
Gelukkig hadden we zelf op tijd in de gaten dat het die band was waar hij niet tegen kon.
Waarbij ik er eerlijkheidshalve ook bij moet zeggen,ik ken nog geen een border collie die werkelijk positief getest is op het afwijkende gen (dus -/- is), waar het bij sheltie's bijv. wel veel voorkomt.
Het lijkt er dus op, ook al testen ze negatief dat een collie en aanverwanten toch gevoeliger reageren op bepaalde middelen.
Hier btw ook een paar exemplaren die het heerlijk vinden om paardenpoep te eten, maar liever nog schapenstront, bah...
- Verosjaak
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Hhihi moest wel lachen om je post TS. Ik heb dat ook wel eens, belonen voor goed gedrag terwijl ze dan eigenlijk iets aan het uitspoken zijn.
Die van mij eten helaas kattenstront. Vooral de dame schrokt het naar binnen zodra ik het zie en commando geef dat het niet mag. Moet haar dan echt bij de nekvel pakken zodat ze het uitspuugt.
De eerste keer dat het mij overkwam was trouwens dat ik niet wist wat ze at en ik bang was dat het giftig was. Dus ik vingers in der mond om het eruit te grissen, zaten die mooi onder de stront. En dat stinkt!! De keer erna ging mevrouw er doorheen rollen met tuig en al. Heeft dagen geduurd voor het tuig reukloos was, zo vies. En hond ook meteen in bad kunnen doen. Sindsdien bij iedere rol neem ik toch even poolshoogte dat het niet door de stront is
.
Mijn reu luistert gelukkig beter naar het commando los
die is er niet zo verzot op als zij.
Die van mij eten helaas kattenstront. Vooral de dame schrokt het naar binnen zodra ik het zie en commando geef dat het niet mag. Moet haar dan echt bij de nekvel pakken zodat ze het uitspuugt.
De eerste keer dat het mij overkwam was trouwens dat ik niet wist wat ze at en ik bang was dat het giftig was. Dus ik vingers in der mond om het eruit te grissen, zaten die mooi onder de stront. En dat stinkt!! De keer erna ging mevrouw er doorheen rollen met tuig en al. Heeft dagen geduurd voor het tuig reukloos was, zo vies. En hond ook meteen in bad kunnen doen. Sindsdien bij iedere rol neem ik toch even poolshoogte dat het niet door de stront is
Mijn reu luistert gelukkig beter naar het commando los
IBIZA | EG
FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers 
FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers 
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Geweldige post.
Ze zal wel gedacht hebben: 'ik vind het ook wel goed gaan baas!'
Ik dacht dat ook honden zonder dat gen last kregen. Ayleen is wel een keer een avond flink ziek geweest, het enige wat ze anders had gegeten dan normaal was paardenpoep.
Ik dacht dat ook honden zonder dat gen last kregen. Ayleen is wel een keer een avond flink ziek geweest, het enige wat ze anders had gegeten dan normaal was paardenpoep.