http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... ieve-hond/Ruud zoekt eigenaar van agressieve hond
De schrik zit er nog steeds goed in bij de 70-jarige Ruud Huiskens uit het Noord-Hollandse Vijfhuizen. Een agressieve hond maakte afgelopen zaterdag plotseling een einde aan zijn dagelijkse fietsrondje over het Floriadeterrein.
Ruud was na een korte stop en wandeling over de Big Spotters Hill naar beneden aan het lopen toen hij beneden al honden zag. “Ik liep naar beneden en zag twee mensen met meerdere honden lopen, waaronder twee grijze. Ik weet zeker dat het Staffords waren. Ik stapte op mijn fiets om weg te rijden en al snel hing er een hond in mijn been, met de verwondingen als gevolg.’’
Omdat hij nogal in war was na de aanval en ook behoorlijk geschrokken, is het uiteindelijk niet gelukt om contactgegevens van de mensen te noteren. “Ik wilde dat wel maar ik had helemaal niets bij me verder. Toen bood die man aan mijn nummer in zijn telefoon op te slaan maar ik heb nu nog steeds niets gehoord. Dat vind ik niet kunnen.’’
Brilletje
Ruud hoopt dat de eigenaren zich alsnog gaan melden bij hem of bij de politie, of dat andere mensen een vermoeden hebben van wie de honden zijn. “De vrouw had volgens mij een brilletje op en de man was een beetje gezet, verder had ik ze nog nooit gezien.’’
De Vijfhuizenaar is al twee keer in het ziekenhuis geweest om zich te laten behandelen en moet later deze week nog een keer heen. Hij hoopt ondanks de schrik snel weer zijn dagelijkse fietsrondje te kunnen maken. Ruud heeft inmiddels ook contact gehad met de politie.
Ik zag het dinsdag op tv, maar ben daarna een paar dagen weg geweest. Zat even te googlen of de eigenaren nu al contact hadden opgenomen, maar nog niet.
Ik vind dat zó asociaal! Dat je hond iemand bijt, is nog tot daar aan toe.. Maar gewoon niks laten horen, geen telefoontje of wat dan ook.. Echt belachelijk!
Wie weet gaat er bij iemand hier wel een lichtje branden, wie deze mensen zijn...