Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken in huurwoning.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Fokken in huurwoning.

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Fokken in huurwoning.

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vraag me af wat dan precies de definitie is van "professionele hondenfokkerij"...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik vraag me af wat dan precies de definitie is van "professionele hondenfokkerij"...

Denk net zo vaag als nu met het "verplichtt" UBN nummer en de opleiding/papieren.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Ik snap best dat huurders geen excessen willen, als ik soms zie hoe mensen hun woningen laten uitwonen en afraggen door hun huisdieren. Als je mensen met zo'n mentaliteit in je huurhuis krijgt... :schrik:
.

Dat dus inderdaad. Het huis dat wij volgens de leegstandwet huurden kwam enkel Prince binnen. De rest verbleef netjes in de schuren die ingericht waren voor dierverblijven. Geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om in een huis dat iemand wil verkopen type rauwdouwer herder volwassen of pup binnen te leggen.

Weet dat de huidige huurders de herders in en uit laten lopen. De slaapkamer beneden omgebouwd hebben tot werphok en aan de lopende band nesten hebben. Wil niet weten hoe het er uit ziet (de oprit zegt genoeg :( )
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tara schreef:Ik snap best dat huurders geen excessen willen, als ik soms zie hoe mensen hun woningen laten uitwonen en afraggen door hun huisdieren.
Je bedoelt verhuurders denk ik. :wink:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Er zijn genoeg mensen die een kennelnaam hebben en die in een huurhuis wonen denk ik. Althans, ik ken er een paar.
Als er sprake is van overlast zal men meer op de regels gaan lopen denk ik. En met particuliere huur kan ik me voorstellen dat de woningeigenaar ook graag zijn huis gewoon netjes en intact blijft zien.

Uit het artikel haalde ik dit "In de zaak van de hondenfokkerij was sprake van een bedrijfsmatige activiteit in de huurwoning, maar geldt dat ook voor een kapster of een administratiekantoortje aan huis? Of deze activiteiten ook zouden leiden tot ontbinding van de huurovereenkomst is voer voor discussie. Wat vindt u?"

In de hondenfokkerij vind ik dat lastig, want zoals ik aangaf, als er eens in het jaar een nest wordt gefokt, de hondjes worden verkocht en de honden en eigenaren die in het huurhuis verblijven zorgen verder niet voor overlast in welke vorm dan ook, dan zie ik niet in wat het probleem is.
Maar idem voor een bedrijfje aan huis. In mijn vorige huurhuis kwamen nieuwe buren. De man had een klusbedrijf. Prima. Maar langzaam aan werd de achterplaats zijn werkplaats, de huur van de garage werd opgezegd en de bus en aanhanger stonden te pas en te onpas in de straat of op de stoep, of lang een parkeerplek vast te zetten in geval van aanhanger, terwijl er parkeerplekken tekort waren in de buurt.
En langzaam aan begon de irritatie van ook dat eeuwige gezaag en getimmer naast je, tot in de late uurtjes.
Kijk voor hem wel zo goedkoop om bedrijf aan huis te houden, maar daar zijn bedrijven terreinen voor, en een huurhuis met een klein achtertuintje midden in een dichtbevolkte wijk is dan gewoon niet eh.. wenselijk.
Hij begon tegen mij al dat hij klachten kreeg vanuit de buurt over de bus, de aanhangwagen en de personenauto, maar ja :19: ik snapte de irritatie wel.
Daarbij kwam mijn irritatie dat het klussen in de tuin van kwaad tot erger werd. Dus uiteindelijk had ik denk ook wel aan de bel getrokken. Maar ik ben verhuisd :engel:
Maar om de link door te leggen naar een kennel, zeg een grote kennel in een woonwijk waarbij honden buiten in kennels blaffen, en er flink wordt verdiend aan de fok. Tsja, dan zou ik ook zeggen huur of koop een groot vrijstaand huis en hou je bedrijf.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”