Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond kiezen op uiterlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Hond kiezen op uiterlijk

Ongelezen bericht door Paisley »

Dan doen wij op HF natuurlijk niet :D

Maar stel - karakter doet er even niet toe. Wat vind jij kwa uiterlijk dan zo'n beetje t hoogst haalbare? :D

Ik ben zelf helemaal weg van wolfshond-achtige types. Hier bijvoorbeeld een prachtige Tamaskan.

Afbeelding

En ik heb een zwak voor Aussies in Red Tri
Afbeelding

Als jullie puur op uiterlijk zouden kiezen, waarmee ga je dan over straat? :D
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Hond kiezen op uiterlijk

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De leo komt er hopelijk ooit wel :I:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Heel eerlijk; ik kies wel degelijk (ook) op uiterlijk, sue me ;) Het oog wil ook wat.

Wolfhondachtigen vind ik ook prachtig...en de meeste windhonden (ok, nou die laatste komt hier sowieso). Maar ook het tegenovergestelde van windhonden, dus stevige Staffies, vind ik heerlijk om te zien.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb Kay op uiterlijk gekozen :O: . Ik stond op wachtlijst voor een Schotse Collie korthaar :schrik: Alsof het nog niet erger kon: hij komt zoals je op de foto ziet van marktplaats. Op deze foto werd ik verliefd en heb ik weken mijn man gestalkt :lol1:

Afbeelding

En dat hij zijn zusje en broertje terroriseerde hield mij niet tegen. :roll: :80:

En wat is het een fantastische hond.

Verder heb ik ook een zwak voor wolfachtige honden, als de Saarloos Wolfshonden.
En windhonden: Greyhound, Whippet(Silken Windsprite) maar ook de Barzoi en de Saluki
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik viel bij mijn eerste hond op een plaatje. Als Pol hangoren had gehad, was ik hem voorbij gelopen en ook bij Aura kozen we vanaf een foto.
Nu hadden we tot er kinderen kwamen ook maar heel weinig eisen en nu nog steeds niet heel veel.
Lemuria

gyanty schreef:Ik heb Kay op uiterlijk gekozen :O: . Ik stond op wachtlijst voor een Schotse Collie korthaar :schrik: Alsof het nog niet erger kon: hij komt zoals je op de foto ziet van marktplaats. Op deze foto werd ik verliefd en heb ik weken mijn man gestalkt :lol1:

Afbeelding
Ik snap het, wat een dotje om te zien :D

Dit is de foto waar ik verliefd op werd ;) Ook marktplaats hoor.

Afbeelding

De meest mens-gerichte pup uit het nest en was met 13 weken nog niet verkocht. Nouououou, kom maar hier hoor :I:
Paisley
Zeer actief

Lemuria schreef:Heel eerlijk; ik kies wel degelijk (ook) op uiterlijk, sue me ;) Het oog wil ook wat.
Haha ik ook hoor, maar t moet allemaal wel passen. En een wolfshond zou bij mij totaal niet passen, hoe mooi ik ze ook vind.
Ik kan ook gecharmeerd raken van honden die ik lelijk vind. En dan ga je ze vanzelf mooi vinden. Kiwi vond ik echt een lelijk eendje toen ik dr kocht. T trekt allemaal wat recht gelukkig :LOL:
Dr vleermuis oren brengen mensen regelmatig aan t lachen. Maar ze kan er tenminste goed mee luisteren :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Paisley schreef:Ik ben zelf helemaal weg van wolfshond-achtige types. Hier bijvoorbeeld een prachtige Tamaskan.

En ik heb een zwak voor Aussies in Red Tri
Precies die twee :mrgreen:
Nou ja, bijna alle Aussies vind ik prachtig.
En ik zou een Border Collie hebben.
En een werklijn Golden.
En een Stabij, haha.

Maar goed, ik vind het Markiesje en de Toller ook erg mooi en daar spreekt het karakter me meer van aan.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Saluki en wolfshonden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik denk dat hier dan een Saarloos wolfhond rond zou lopen. En een lilac brindle border collie. Maar ik hou het wel gewoon bij mijn simpele tricolor Border ;)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kamerhoogte (ong. 40 cm) gezelschapshonden en niet met dunne hoge pootjes zoals 'n boerenfox, maar gewoon een stevig hondje met een beetje een scruffie uiterlijk.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou misschien wel op een rode Shiba Inu uitkomen
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik moet zeggen dat Habibi qua uiterlijk toch ook wel erg is wat ik mooi vind.

Verder kan ik allerlei honden heel mooi vinden, maar vaak niet specifiek een ras. Gaat dan blijkbaar toch om de uitstraling van de individuele hond, die mij pakt.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het uiterlijk inclusief het karakter van honden die ik graag om mij heen heb.
Meer dan twee gaat hier helaas niet.

Heerlijk karakter.
Afbeelding

Nog een Teckeltje. Ook een leuk karakter.
Afbeelding

Als ze niet zo allemachtig bleven blaffen ook wel een Pumi.
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief

Habibi schreef:Ik moet zeggen dat Habibi qua uiterlijk toch ook wel erg is wat ik mooi vind.
Ik ook! Vind het een prachtig hondje!
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb geen rassen verder die ik zou willen. Mn favo qua uiterlijk zijn de pointer en weimaraner, maar ook door het karakter vind ik ze leuk. Kies dan alleen het type op uiterlijk;)
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik koos wel terdege een hond op uiterlijk hoor. In eerste instantie dus. Want ik had geen flauw benul verder qua raseigenschappen enzo. Dus toen ik me op een hond orienteerde, zag ik op Terschelling een briard en wist; "Zo'n soort hond, dat vind ik super gaaf". Ik kende het ras totaal niet, wist niet dat het een briard was etc., dus blijkbaar viel ik echt wel op uiterlijk.

Een briard was voor mij te groot, omdat ik alleen een fiets had en de hond moest mee kunnen in de fietsmand. Ik kwam erachter, dat ik echt langharige honden leuk vind en wil. Toen kwam ik op de schapendoes. En ja, natuurlijk keek ik toen verder, hoe het zat qua karakter etc. etc., maar de schapendoes kwam wel in de vorm van Sam.

Maar de oorsprong zat wel terdege in uiterlijk, waar ik voor viel.... Daar is ook niks mis mee.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik wilde eigenlijk een Basenji, maar ik werd door de rasvereniging niet op de wachtlijst gezet omdat mijn man niet mee kwam om te kijken bij een fokker.
Mijn man wilde eigenlijk geen hond, dus vonden ze dat wij niet geschikt waren voor dat ras.

Want volgens die vrouw kan dat ras er niet tegen als we zouden gaan scheiden of als ze herplaats moeten worden.

Hahaha, het leuke is dat die fokster zelf gescheiden is en ze ook een van haar honden heeft herplaatst.

Maar was wel pissig toen, want ze hadden me niks laten weten. Na het bezoek zou ik nog wat horen, pas toen ik een half jaar later eens ging bellen waarom ik niks hoorde werd me de reden verteld waarom ik niks hoorde. Vond ik wel aso.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Duitse herder x husky miksen. Dat vind ik een van de meest geslaagde honden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik wilde altijd al een border collie. Het liefst blue merle. En nu heb ik er ook 1 rondlopen, naast mijn boeren fox.
Blue merle aussies vind ik ook prachtig!
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Mijn rationele voorkeur gaat uit naar middelmaat olijke kruisingen, zoals ik nu heb. Gezellig, open koppie en een beetje scruffy, van die echte honden.

Verder vind ik bassets geweldig, zo lekker clownesque.
Afbeelding

En heb ik een zwak voor ruwharige teckels.
Afbeelding

De bassets die ik gekend heb hadden allerlei gezondheidsproblemen en teckels zijn koppige weglopers, allebei gewoon niet handig.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Afbeelding
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik vind ook olijke honden qua uiterlijk leuk, met warrig kapsel zeg maar, maar er moet wel flink wat haar zijn.

De honden van Suuz op het forum vind ik ook zo onwijs leuk, maar dan kijk ik wel vervolgens naar de rasomschrijving en als er dan zoveel jachtinstinct in zit, waardoor je bijna naar een omheind losloopgebied moet, wil je ze veilig los kunnen laten, dat vind ik dan weer niks. Maar qua uiterlijk zou ik er direct voor voelen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef: volgens die vrouw kan dat ras er niet tegen als we zouden gaan scheiden of als ze herplaats moeten worden.

Hahaha, het leuke is dat die fokster zelf gescheiden is en ze ook een van haar honden heeft herplaatst.
:80: :LOL: :LOL: :goeie:

Ja, toen ik het zag op haar website moest ik wel lachen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lemuria

Lothian schreef:Afbeelding
Snap ik. Snap ik :I: :I: :I:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Een tosa.
Maar ik heb nu m'n derde grote rode domme frommelbek en hierna wil ik een maatje kleiner.

Catahoula's met wat meer ingetogen kleuren en sportieve bloedhonden vind ik ook prachtig.
Verder de wolfhonden en azawakh.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Paisley schreef:
Lemuria schreef:Heel eerlijk; ik kies wel degelijk (ook) op uiterlijk, sue me ;) Het oog wil ook wat.
Haha ik ook hoor, maar t moet allemaal wel passen. En een wolfshond zou bij mij totaal niet passen, hoe mooi ik ze ook vind.
Ik ook hoor. Natuurlijk speelt uiterlijk mee, en ik vind een Golden zowel qua uiterlijk als qua karakter prima bij ons passen. Ik hou nu eenmaal van flaporen en mooie donkere ogen en een zwarte dop.
En ik kan niets met wakende honden.
Paisley
Zeer actief

gonnie schreef: Hahaha, het leuke is dat die fokster zelf gescheiden is en ze ook een van haar honden heeft herplaatst.
:LOL: Zo vond een kelpie fokker mij niet zo geschikt, omdat mijn vriend 1000 euro voor een pup een beetje veel geld vond :hmmm: wat overigens geheel uit mijn zak had moeten komen dus recht van spreken had ie op dat gebied totaal niet.
Dat zei ze overigens pas nádat ik had aangegeven geen pup te willen na de bezichtiging, omdat ik me niet kon vinden in een paar bizarre passages uit het koopcontract.
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 feb 2016 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben oppervlakkig genoeg om toe te geven dat ik in de eerste instantie op het uiterlijk van een hond moet vallen. Ik hou van elegante, sierlijke en langharige honden. Dus vandaar mijn liefde voor de langhaar collie. Mazzel dat het karakter goed bij mij past. :mrgreen:
En ik hou ook van clowneske ruwharige koppies. Daarom viel ik op Bonnie.

Er zullen vast wel kortharige honden zijn die bij mij passen, maar daar val ik niet voor. Het uiterlijk is toch het eerste waar ik op selecteer. Daarna kijk ik of de hond in kwestie mij qua karakter ligt.
Dat gezegd hebbende, ik heb een enorm zwak voor barzoi's maar die zal ik maar niet nemen. :mrgreen:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Op uiterlijk? Staffords :I: maar ik wil absoluut geen hond meer die andere honden wil vermoorden. Snoop is er eindelijk vanaf met veel oefenen en Yin vind andere honden gewoon niet leuk maar wil geen honden vermoorden :P

Shiloh shepherd, pyrenese berghond :I:
De berghond vind vriendlief te groot dus die komt er nooit. Maar de shiloh hoop ik toch wel.

En Yin is gekozen van een plaatje, ik vond d'r mooi en wat een fijne hond hebben we er aan. Wel wat werk maar het gaat toch steeds beter en ik ben nog steeds blij dat we haar hebben gekozen ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”