Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mojo's agilitytopic *upd 16-4 KC Zoys 2 U'tjes en promotie!
Moderator: moderatorteam
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Re: Mojo's agilitytopic *upd 10-01-16 TWC 3
Leuk!! 6 februari loop ik ook met Rally in Sint oedenrode 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Mojo's agilitytopic *upd 10-01-16 TWC 3
Gezellig!jenn90 schreef:Leuk!! 6 februari loop ik ook met Rally in Sint oedenrode
Kan ik mooi zien hoe jij je laatste U'tje gaat halen op het VP.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Mojo's agilitytopic *upd 16-01-16 ingeschr 1e A-wedstrij
Leuk!
Ik denk dat als je redelijk tot goed rond kan komen in de TWC dat de A niet heel veel problemen op gaat leveren
En van wat ik van filmpjes gezien heb gaan jullie hartstikke goed dus dat gaat goed komen! Denk dat Mojo z'n broertje Rally vrij vlot gaat volgen de B in 
Ik denk dat als je redelijk tot goed rond kan komen in de TWC dat de A niet heel veel problemen op gaat leveren

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik hoop het eerlijk gezegd van niet, laat ons maar lekker een poosje in de A lopen.Eilfy schreef:Leuk!
Denk dat Mojo z'n broertje Rally vrij vlot gaat volgen de B in
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Snap ik, zeker met zo'n jonge hond. Dan is de A toch fijner ervaring opdoen dan de B. Maar denk echt dat als jullie zo blijven groeien de B niet heel ver weg is, al zou een jaartje A wel lekker zijn denk ik?LongFields schreef:Ik hoop het eerlijk gezegd van niet, laat ons maar lekker een poosje in de A lopen.Eilfy schreef:Leuk!
Denk dat Mojo z'n broertje Rally vrij vlot gaat volgen de B in
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, ik zou gerust een jaar in de A willen lopen om lekker ervaring op te doen en de motivatie bij Mojo hoog te houden. Maar ja, je moet helaas door bij 3 U'tjes.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Iedere keer als ik Mojo zie bij de wedstrijd denk ik wat een prachtige hond!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat leuk, dank je!KarinW schreef:Iedere keer als ik Mojo zie bij de wedstrijd denk ik wat een prachtige hond!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Gisteren de laatste wedstrijd in de serie van de Team Winter Competitie gelopen, en tussendoor nog geholpen met opbouwen, ombouwen, opruimen en riemen lopen/latjes leggen, een lekker drukke dag dus!
Met ons team Total Trouble stonden we na 3 wedstrijden op een 10e plek, een flink aantal punten meer dan de nummer 9 (bij de TWC moet je zo min mogelijk punten vergaren om bovenaan te komen) en een niet al te riante voorsprong op nummer 11.
De eerste 8 teams na wedstrijd 4 mogen meedoen aan de finale.
Dat we ons niet meer zouden kunnen plaatsen wisten we op voorhand eigenlijk al wel, maar we hebben ons uiterste best gedaan om de achterstand op nummer 9 te verkleinen en onze 10e plek te consolideren.
Wat deed Mojo zijn best, en wat heeft hij veel geleerd de afgelopen 4 wedstrijden! De paaltjes die we noodgedwongen op een ouderwetse manier met een snoepje hebben moeten aanleren om ze toch te kunnen nemen in de wedstrijden van de wintercompetitie en die in het begin in slakkentempo gingen, gingen de laatste wedstrijd al een heel stuk vlotter, en ook de vaart is een stuk toegenomen in 4 wedstrijden. Verder is Mojo eigenlijk ontzettend braaf en kan ik hem als ik ergens te laat ben met mijn aanwijzingen zo goed als altijd nog terugroepen als hij een verkeerd toestel dreigt te nemen.
Ik ben enorm trots op zijn vooruitgang en denk dat we nog veel meer kunnen groeien samen door meer ervaring, meer vertrouwen en van mij soepeler handling.
Ons Team Total Trouble heeft het gisteren supergoed gedaan, waardoor we de achterstand op nummer 9 tot een miniem verschil van slechts 2 punten wisten terug te brengen.
En als kers op de taart wisten we met ons team de afsluitende estafette te winnen, door met ons vieren allemaal foutloos rond te komen, als enige team! Hoe trots kun je zijn...
De filmpjes:
Vast Parcours:
https://youtu.be/QYsCtGivWlY
Helaas oploop schutting gemist en een flyer gekregen op de wip. Goed voor een 50ste plaats.
Jumping:
https://youtu.be/8Vs4s8cV7WA
Op de paaltjes kwam Mojo er bijna aan het einde uit, ik vermoed omdat hij het naderen van de zwarte wand van de bak wat spannend vond. Er waren meer onervaren honden die dit ook deden. Het is ook wel wat raar natuurlijk om in de palen recht op een muur af te komen, die ook nog eens heel dichtbij de laatste paal stond. Verder geen fouten onderweg, uiteindelijk goed voor de 39ste plaats.
De estafette:
https://youtu.be/VqGTHYSWvBI
Bijna kregen Mojo en ik een weigering, maar aangezien Mojo niet voorbij het toestel kwam had hij die niet gekregen. Alle 4 de teamleden foutloos dus, en daarmee de overwinning bij de estafette!
Met ons team Total Trouble stonden we na 3 wedstrijden op een 10e plek, een flink aantal punten meer dan de nummer 9 (bij de TWC moet je zo min mogelijk punten vergaren om bovenaan te komen) en een niet al te riante voorsprong op nummer 11.
De eerste 8 teams na wedstrijd 4 mogen meedoen aan de finale.
Dat we ons niet meer zouden kunnen plaatsen wisten we op voorhand eigenlijk al wel, maar we hebben ons uiterste best gedaan om de achterstand op nummer 9 te verkleinen en onze 10e plek te consolideren.
Wat deed Mojo zijn best, en wat heeft hij veel geleerd de afgelopen 4 wedstrijden! De paaltjes die we noodgedwongen op een ouderwetse manier met een snoepje hebben moeten aanleren om ze toch te kunnen nemen in de wedstrijden van de wintercompetitie en die in het begin in slakkentempo gingen, gingen de laatste wedstrijd al een heel stuk vlotter, en ook de vaart is een stuk toegenomen in 4 wedstrijden. Verder is Mojo eigenlijk ontzettend braaf en kan ik hem als ik ergens te laat ben met mijn aanwijzingen zo goed als altijd nog terugroepen als hij een verkeerd toestel dreigt te nemen.
Ik ben enorm trots op zijn vooruitgang en denk dat we nog veel meer kunnen groeien samen door meer ervaring, meer vertrouwen en van mij soepeler handling.
Ons Team Total Trouble heeft het gisteren supergoed gedaan, waardoor we de achterstand op nummer 9 tot een miniem verschil van slechts 2 punten wisten terug te brengen.
En als kers op de taart wisten we met ons team de afsluitende estafette te winnen, door met ons vieren allemaal foutloos rond te komen, als enige team! Hoe trots kun je zijn...

De filmpjes:
Vast Parcours:
https://youtu.be/QYsCtGivWlY
Helaas oploop schutting gemist en een flyer gekregen op de wip. Goed voor een 50ste plaats.
Jumping:
https://youtu.be/8Vs4s8cV7WA
Op de paaltjes kwam Mojo er bijna aan het einde uit, ik vermoed omdat hij het naderen van de zwarte wand van de bak wat spannend vond. Er waren meer onervaren honden die dit ook deden. Het is ook wel wat raar natuurlijk om in de palen recht op een muur af te komen, die ook nog eens heel dichtbij de laatste paal stond. Verder geen fouten onderweg, uiteindelijk goed voor de 39ste plaats.
De estafette:
https://youtu.be/VqGTHYSWvBI
Bijna kregen Mojo en ik een weigering, maar aangezien Mojo niet voorbij het toestel kwam had hij die niet gekregen. Alle 4 de teamleden foutloos dus, en daarmee de overwinning bij de estafette!
- KarinW
- Zeer actief
Re: Mojo's agilitytopic *upd 24-01-16 TWC4
Zo super gelopen zeg!
Mooie resultaten!
Heb helaas deze wedstrijd weinig van jullie gezien, we zaten nu wat verder van de ring.
Mooie resultaten!
Heb helaas deze wedstrijd weinig van jullie gezien, we zaten nu wat verder van de ring.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Geeft niks, je kunt het nu alsnog zien via de filmpjes. En dit keer kon ik jou wel goed zien lopen, in ieder geval op de jumping, omdat ik in de ring aan het helpen was.KarinW schreef:Zo super gelopen zeg!
Mooie resultaten!
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind dat jullie het super hebben gedaan!
Zag ook duidelijk wat meer "zekerheid" bij Mojo in de laatste wedstrijd(en), waardoor hij meer op jou ging focussen
Zag ook duidelijk wat meer "zekerheid" bij Mojo in de laatste wedstrijd(en), waardoor hij meer op jou ging focussen

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Gefeliciteerd voor het hele team

Gefeliciteerd voor het hele team

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
dre schreef:Ik vind dat jullie het super hebben gedaan!
Dank je.
Hij is in 4 wedstrijden enorm vooruit gegaan in zijn concentratie en focus, waar hij de eerste wedstrijd nog de ring uit liep om langs de kant te gasn kijken of hij bekenden zag, en bij de ringhulpen en keurmeester ging buurten, weet hij nu dat het spelletje in de ring gespeeld wordt, en met mij.

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Klopt toen was je meer bezig zijn aandacht erbij te houden en dat is echt over nuLongFields schreef:dre schreef:Ik vind dat jullie het super hebben gedaan!
Dank je.
Hij is in 4 wedstrijden enorm vooruit gegaan in zijn concentratie en focus, waar hij de eerste wedstrijd nog de ring uit liep om langs de kant te gasn kijken of hij bekenden zag, en bij de ringhulpen en keurmeester ging buurten, weet hij nu dat het spelletje in de ring gespeeld wordt, en met mij.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Re: Mojo's agilitytopic *upd 21-02-16 Laag Soeren
Gisteren deden Mojo en ik samen met een aantal andere forummers mee aan de debutanten/openwedstrijd in Laag Soeren. Omdat ik inmiddels 1 keer officieel,A gelopen heb moest ik meedoen in de open klasse, dus ik had niet veel verwachtingen en ging voor plezier maken en ervaring opdoen.
We moesten als eerste het Vast Parcours lopen. Mojo springt nogal eens over het raakvlak van de oploop van de schutting heen met zijn lange stelten en daar zijn we in de training flink mee bezig, maar in wedstrijdsituaties kun je geen hulpmiddelen gebruiken dus het was een beetje op goed geluk bij de schutting. En met veel mazzel had Mojo 1 poot nog precies in het raakvlak. Verder liep hij foutloos, en bleek dat rondje goed voor de eerste plaats! Hoe trots je dan kunt zijn op je hond, die een half jaar geleden de lol van het spelletje niet leek te hebben en alles op zijn gemakkie deed zonder de drive die je graag ziet. Hij is in die tijd enorm gegroeid en lijkt nog meer te kunnen groeien.
Filmpje van het VP (dankzij Welshwitch):
http://youtu.be/tW_M1oKSd2g
De jumping was daarna aan de beurt. Helaas viel gelijk de startlat, en liep ik te klooien bij de palen, maar verder liepen we een lekker rondje. Dat was alsnog goed voor de derde plaats:
http://youtu.be/N2KcwIiqavM
Het spel was een echt racerondje met vooral veel tunnels, en dat vond Mojo prachtig! Foutloos gelopen samen en een derde tijd:
http://youtu.be/TdQAEBD55g8
Ben hartstikke tevreden over hoe het gegaan is, en kijk al weer uit naar onze volgende wedstrijd op 6 maart, een officiële A-wedstrijd.
We moesten als eerste het Vast Parcours lopen. Mojo springt nogal eens over het raakvlak van de oploop van de schutting heen met zijn lange stelten en daar zijn we in de training flink mee bezig, maar in wedstrijdsituaties kun je geen hulpmiddelen gebruiken dus het was een beetje op goed geluk bij de schutting. En met veel mazzel had Mojo 1 poot nog precies in het raakvlak. Verder liep hij foutloos, en bleek dat rondje goed voor de eerste plaats! Hoe trots je dan kunt zijn op je hond, die een half jaar geleden de lol van het spelletje niet leek te hebben en alles op zijn gemakkie deed zonder de drive die je graag ziet. Hij is in die tijd enorm gegroeid en lijkt nog meer te kunnen groeien.
Filmpje van het VP (dankzij Welshwitch):
http://youtu.be/tW_M1oKSd2g
De jumping was daarna aan de beurt. Helaas viel gelijk de startlat, en liep ik te klooien bij de palen, maar verder liepen we een lekker rondje. Dat was alsnog goed voor de derde plaats:
http://youtu.be/N2KcwIiqavM
Het spel was een echt racerondje met vooral veel tunnels, en dat vond Mojo prachtig! Foutloos gelopen samen en een derde tijd:
http://youtu.be/TdQAEBD55g8
Ben hartstikke tevreden over hoe het gegaan is, en kijk al weer uit naar onze volgende wedstrijd op 6 maart, een officiële A-wedstrijd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hele mooie rondjes waren het! 

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Super gelopen! Jammer dat bij de jumping de startlat viel want het rondje was verder echt heel mooi 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:

Jullie gaan als een speer vooruit

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat was echt zonde, en ook niet echt iets voor Mo, om die omver te gooien, hij tikt sowieso weinig latten. Daardoor was mijn concentratie ook vanaf het begin minder en dat zag je bij de palen, waar ik gewoon niet duidelijk was en we de fout in gingen.Eilfy schreef:Super gelopen! Jammer dat bij de jumping de startlat viel want het rondje was verder echt heel mooi
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je voor het compliment! Dat had je voor de winter niet gedacht denk ik, dat we nu zo zouden gaan.sirene schreef:Woehoe! Echt super hoe jullie gaan!
Jullie gaan als een speer vooruit

- KarinW
- Zeer actief
Super gedaan! Gefeliciteerd
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat gaat hij lekker! Je ziet hem nu ook echt vooruit denken, leuk om te zien.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jij hebt hem op zijn allereerstevwedstrijd gezien, destijds op de debutantenwedstrijd in Ermelo. Dat is pas een maand of 4 a5 geleden. Wat een verschil hè?duitse herder schreef:Wat gaat hij lekker! Je ziet hem nu ook echt vooruit denken, leuk om te zien.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Gefeliciteerd
Jammer van die ene lat, maar Mojo doet het SUPER

Jammer van die ene lat, maar Mojo doet het SUPER