Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen maken je arm

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Dierenartsen maken je arm

Ongelezen bericht door gonnie »

Caro. schreef:Ik ben me ook een paar keer rotgeschrokken moet ik eerlijk zeggen hoor: een kies eruit bij Kaya was iets van euro 450,00 :jank:
ze had speciale narcose nodig ivm haar nieren, maar jemig :schrik:
Kat was niet zo lekker en ik vertrouwde het niet, dus naar de dierenarts. Die hield 'm even voor 'wat onderzoekjes' (trap ik ook nooit
meer in), 2 uur later ophalen euro 350,00 kwijt en niks gevonden. Volgende dag weer een vrolijke kat :oeps:

Maar ook gewoon normale dingetjes: laatst met Puchu naar de dierenarts voor wat bultjes. Die zijn aangeprikt en even bekeken onder
de microscoop, dan bloedafname en hoppa euro 250,00.

Ik snap dat dierenartsen ook kosten hebben en soms vind ik het ook hele reële prijzen, maar af en toe zitten er echt bizarre
uitschieters tussen.
O, dan zijn die van mij nog goedkoop, een paar weken terug is Jarah haar gebit schoongemaakt en een kies getrokken was 307 euro.

Maar Jarah weegt misschien minder dan jou hond.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gelukkig heb ik met Lotje nog niet veel gehad. Ik moest er even de rekening bij halen van haar enting en die kostte in 2014 €33,70. Daar wordt geen consult bij berekend. Consult anders is € 44,00, maar ze zijn ook op zaterdag open en 's avonds.

Maar ik begrijp nooit waarom een dierenarts niet gewoon mag verdienen aan zijn werk. Behalve dat ze ook gigantische investering hebben moeten doen in de praktijk en dan zijn we maar wat blij als hij al de benodigde apparatuur heeft staan. Laatst een programma gezien waar een praktijk ingericht moest worden. Zat zo wat tegen de miljoen aan.
jesito
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jesito »

Moest effe bijlezen, maar ik zie al degelijk wel wat verschillen met de dierenartsen die hier genoemd worden en mijn dierenarts.
En dan snap ik de prijsverschillen wel, maar is een beetje rot als je dan bij zo'n dure pief zit.
In duitsland hier over de grens zijn ze idd goedkoper, misschien daar eens gaan kijken.
Maar ik vind het zo'n gedoe om nu nog met ziggy een overstap te moeten maken omdat de huidige dierenarts natuurlijk wel alles weet van zijn gezondheid.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jesito schreef: Maar ik vind het zo'n gedoe om nu nog met ziggy een overstap te moeten maken omdat de huidige dierenarts natuurlijk wel alles weet van zijn gezondheid.
Dossier kan je gewoon meekrijgen ;)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bellabeest schreef:er zit veel verschil tussen dierenartsen, nu werkt ik zelf bij een dierenarts en nee ik vind nu niet dat wij verschrikkelijk duur zijn, mijn werkgever moet ook zijn personeel betalen en de hypotheek en dergelijke als hij alles na een eerste consult gratis zou doen zou hij zelf niks overhouden.

Het zal misschien niet duur zijn maar het is vaak wel een smak geld die je mag afrekenen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ik persoonlijk vind 40 euro voor nog geen 5minuten behoorlijk duur. En ja daar zullen allerlei dingen in berekend zijn maar die consultprijs is de beginprijs, het word alleen maar meer.Dus voor niks doen verdienen ze al 40 euro.Daarna ga je pas voor de kennis en de materialen en apparatuur betalen. Ik vind het best heel veel geld hoor en probeer het dus inderdaad te beperken om erheen te gaan.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

De dierenarts hier valt gelukkig reuze mee. 100 euro voor een gebitje schoonmaken, 110 voor een castratie.
Rond de 40 euro voor een 1e enting (inclusief boekje) en 30 voor de volgende. Nu doen ze ook acties dat men zich kan opgeven, dan komen ze bij een dierenwinkel/intratuin je hond enten voor 30 euro zonder consult etc.

Ik kom gelukkig zeer weinig bij de dierenarts maar ik kijk zeker wel naar de prijs. Als ik voor een enting 60 euro moet betalen dan ga ik wel een deurtje verder zoeken naar een dierenarts die in mijn ogen net zo goed of beter is en een betere prijs hanteert.
Ja ze mogen hun eigen prijs bepalen, en ik bepaal of ik dat wil betalen of niet.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Mockingjay

Ongelezen bericht door Mockingjay »

Je kan een verzekering voor je hond nemen,
Zoals je de cm hebt, maar dan voor honden,
Je betaalt jaarlijks maar krijgt dan een deel terug.
Mss handig als je vaak bij de veearts moet?
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik heb eens even gekeken bij Dr.Woof vanwege de rabiesenting die Kiki weer moet hebben en die kost daar tijdens de vaccinatieactie €25,-
Vanwege het prijsverschil van zo'n €45,- rij ik dan graag even naar een naburig dorp op de dag dat ze daar zijn.

http://www.drwoof.nl/vaccinaties/tariev ... eren-hond/
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

gonnie schreef:
Caro. schreef:Ik ben me ook een paar keer rotgeschrokken moet ik eerlijk zeggen hoor: een kies eruit bij Kaya was iets van euro 450,00 :jank:
Kat was niet zo lekker en ik vertrouwde het niet, dus naar de dierenarts. Die hield 'm even voor 'wat onderzoekjes' (trap ik ook nooit
meer in), 2 uur later ophalen euro 350,00 kwijt en niks gevonden. Volgende dag weer een vrolijke kat :oeps:

Maar ook gewoon normale dingetjes: laatst met Puchu naar de dierenarts voor wat bultjes. Die zijn aangeprikt en even bekeken onder

Ik snap dat dierenartsen ook kosten hebben en soms vind ik het ook hele reële prijzen, maar af en toe zitten er echt bizarre
uitschieters tussen.
O, dan zijn die van mij nog goedkoop, een paar weken terug is Jarah haar gebit schoongemaakt en een kies getrokken was 307 euro.

Kaya moest wel een speciale narcose hebben met allerlei toeters en bellen ivm haar nieren.
Maar ik schrok me wel kapot moet ik eerlijk zeggen :schrik:

en met die kat toen ook, zoveel was er helemaal niet gedaan: bloedonderzoek, röntgenfoto's en bloeddrukmeting. Volgens mij was het
dat en toen was het euro 350,00.

Dat zijn de 2 keer dat ik echt even van kleur verschoot bij het afrekenen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

marian* schreef:Ik heb eens even gekeken bij Dr.Woof vanwege de rabiesenting die Kiki weer moet hebben en die kost daar tijdens de vaccinatieactie €25,-
Vanwege het prijsverschil van zo'n €45,- rij ik dan graag even naar een naburig dorp op de dag dat ze daar zijn.

daar ben ik vorig week naar toe geweest voor een gebitsreiniging scheelde ff 150 euro met de kliniek in sleeuwijk waar ik normaal naar toe gaat.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb laatst Snoop z'n tanden laten doen + foto's van z'n rug + een bultje verwijderen van zijn wang.
1 dag ervoor bloedtest gedaan, dus bloedtest + consult 85 euro. Consult is 31 euro hier.
De hele operatie + foto's koste 420 euro. Nu lag hij wel aan de hartbewaking (standaard) en hebben we van te voren een urinetest gedaan + hij lag tot we hem ophaalde aan een infuus.

Flinke smak geld. Van de week moeten we terug om te kijken hoe het zit nu met z'n tanden en zijn hechtingen eruit halen en dat is gratis.

Maar toen mijn kat nierfalen had en hij moest langs komen kregen we altijd een aangepast consult van 12 euro (dacht ik) omdat het een bekend probleem was en we bezig waren met een behandeling. Dus bloedprikken was goedkoper consult. En hij heeft 3x een infuus gehad en dan was dat ook goedkoper. Dus wat betreft was het wel weer fijn.

Gelukkig zijn de tanden van Snoop er nu uitgehaald die constant tandsteen trokken en met bijhouden kunnen we het nu wel onder controle houden.

Maar dit is wel een reden waarom Yindi verzekerd is. Als zij dit ook ooit nodig heeft hoeven we maar 20% zelf te betalen. Dat is een stuk beter te doen dan in 2 dagen even 500 euro aftikken :Q:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

jesito schreef:Ik was net een toppic aan het schrijven en wilde toch eens even wat anders in de groep gooien.
Dierenartsen denken hier zelf vaak anders over ondertussen betaald de klant zich suf.

Bij mijn dierenarts heb ik van de week weer zo'n moment gehad dat ik dacht; mijn hemel!!!
Onze hond met alvleesklierproblemen laat ik af en toe die waarde weer even controleren.
Het bloedprikken met 5 pilletjes koste mij 152,90 :eek:
Ik de rekening een gevraagd, wilde graag weten waar dit m nu in zat.
Alleen al die test voor de alvleesklier was al 85 euro en dan betaal je nog 21 euro voor het prikken en interpreteren.
Die 5 pilletje waren de kosten niet, de resterende 40 euro zijn dus puur consult.

Met de uitslag bleek b12 tekort en dat moet met injecties bijgevuld maar met medicatie ophalen zaten er 10 pilletjes emeprid bij voor misselijkheid en tramadoldruppels (iets waarvan ik vind dat dat nog niet aan de orde is)
3 ampullen b12, 10 pillen en 10 ml tramadol 80 euro :denken:

Ik zit momenteel in de WW dus moet toch wat beter opletten met de uitgaven en dan ga je dus ook hier wat beter opletten en dan vraag ik me soms toch af of dat niet goedkoper kan.
En ik weet van 1 dierenarts hier in de buurt dat die mensen opzettelijk uitmelken, dat weet ik van een meid die daar stage gelopen heeft.
Ik ben niet te beroerd om mijn hond te laten behandelen maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen nog maar eens even afwachten of het wel echt nodig is.

Wie vind er nog meer dierenartsen aardig aan de prijs worden?
Dierenartsen maken je niet arm dat doen de honden.
We willen allemaal al jarenlang dat Fief de beste zorg moet krijgen die er is als beste maatje en kindje van de familie dus dan word er meer apparatuur aangeschaft , extra DA assistente en mooie inrichting om aan de vraag te voldoen en gaan ook de prijzen omhoog. Allemaal voor Fief en dan is het ook weer niet goed en te duur en oplichters.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
marian*
Erelid
Contacteer:

Lizzie. schreef:
marian* schreef:Ik heb eens even gekeken bij Dr.Woof vanwege de rabiesenting die Kiki weer moet hebben en die kost daar tijdens de vaccinatieactie €25,-

daar ben ik vorig week naar toe geweest voor een gebitsreiniging scheelde ff 150 euro met de kliniek in sleeuwijk waar ik normaal naar toe gaat.
Dat scheelt aardig wat.
Bij de vaccinaties zit het hem erin dat er geen consult wordt berekend denk ik.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

marian* schreef:
Lizzie. schreef:

Dat scheelt aardig wat.
Bij de vaccinaties zit het hem erin dat er geen consult wordt berekend denk ik.
Doen ze daar ook deel vaccinaties? Dus bv alleen Weil en parvo?

Edit: laat maar, ik heb al gelezen dat ze dat gewoon doen. Ik ga ook eens kijken of ze in het voorjaar een beetje in de buurt zijn, scheelt
een smak geld :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik woon in Spanje en de prijzen zijn hier een lachertje vergeleken met Nederland, enorm goedkoop. Consultkosten worden zelden berekend, sterilisatie van mijn mastin kost 90 euro , enorm prijsverschil !
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Moet zeggen, als ik alleen een enting nodig heb dat ik ook gewoon naar dr woof ga, echt ideaal.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Neeltje

gonnie schreef:

uitschieters tussen.

Ja, dat zal het verschil zijn, aangezien narcose per gewicht gaat, dus hoe zwaarder de hond des te meer het kost.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Neeltje schreef:Gelukkig heb ik met Lotje nog niet veel gehad. Ik moest er even de rekening bij halen van haar enting en die kostte in 2014 €33,70. Daar wordt geen consult bij berekend. Consult anders is € 44,00, maar ze zijn ook op zaterdag open en 's avonds.

Maar ik begrijp nooit waarom een dierenarts niet gewoon mag verdienen aan zijn werk. Behalve dat ze ook gigantische investering hebben moeten doen in de praktijk en dan zijn we maar wat blij als hij al de benodigde apparatuur heeft staan. Laatst een programma gezien waar een praktijk ingericht moest worden. Zat zo wat tegen de miljoen aan.
:ok: Precies, het is geen vrijwilligerswerk!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

crutz schreef:Overigens deel ik je mening "dierenartsen maken je arm" totaal niet.

Geef eerder m'n dierenarts gelijk in z'n reactie toen ik eens zei dat ik m'n "abonnement" op wilde zeggen.

Dat kon prima, als ik de honden weg deed was het opgelost.

Heeft hij ook gelijk in. Geen dieren dan ook geen dierenartskosten
Dat vind ik wat kort door de bocht.
Kosten heb je altijd, maar als ik lees dat voor een B12 tekort tramadol en antimisselijkheidsmiddelen worden voorgeschreven ben je gewoon vet aan het cashen. Je wordt niet misselijk van zo'n tekort en de eventuele pijnklachten zijn helemaal niet te behandelen met zoiets als tramadol. En zo handelen DA's wel vaker hoor. Zo las ik een tijd geleden dat een DA een echo had gemaakt om een schijndracht te diagnosticeren :piew: Dat heeft niets te maken met de normale kosten die horen bij het houden van dieren.

Hier gelukkig ook een schappelijke DA. Als je vaker komt voor een zelfde probleem betaal je slechts één keer consult en toen ik met het nest hoge kosten had (naast de entingen etc voor de pups ook een zieke Coda met meerdere AB kuren, een echo, spoedarts etc) heeft hij een aantal dingen gratis gedaan, waaronder het onderzoeken van een overleden pup :ok:
jveen
Actief

Ongelezen bericht door jveen »

ik laat binnenkort van een van de honden de staart amputeren(ridgeback x boerboel,grote hond 55 kilo), dit kost bij de dierenkliniek hier in de buurt ong. 500,
ik heb ook een prijs opgevraagt bij de veearts een dorp verderop die 2 dagen in de week ook huisdieren behandeld, en deze man vraagt 80 euro.
dat verschil is ook uit te leggen, de kliniek heeft een mooi pand, 45 man personeel, veel apparatuurnen een ok waar tijdens de operatie 3 man met je hond bezig zijn.
de veearts heeft een gebouwtje tegen de voetbalkantine aan werkt in principe alleen en als hij hulp nodig heeft roept hij zijn vrouw die achter de balie zit
Neeltje

jveen schreef:ik laat binnenkort van een van de honden de staart amputeren(ridgeback x boerboel,grote hond 55 kilo), dit kost bij de dierenkliniek hier in de buurt ong. 500,
ik heb ook een prijs opgevraagt bij de veearts een dorp verderop die 2 dagen in de week ook huisdieren behandeld, en deze man vraagt 80 euro.
dat verschil is ook uit te leggen, de kliniek heeft een mooi pand, 45 man personeel, veel apparatuurnen een ok waar tijdens de operatie 3 man met je hond bezig zijn.
de veearts heeft een gebouwtje tegen de voetbalkantine aan werkt in principe alleen en als hij hulp nodig heeft roept hij zijn vrouw die achter de balie zit
Ik neem aan medische indicatie om de staart te laten amputeren?

Wat voor narcose geeft de veearts? Is dat gasnarcose of gewoon een spuitje?
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

sjm schreef:
gonnie schreef:Ik keek vorige week even op de site van onze dierenartsen.
Ik zag dat een spoedconsult van 8-23 uur 94 euro kost.
En van 23-8 uur 142 euro.
Het gewone consult is 38,75 euro.

Voor een castratie van een hond (teef) van 15 kilo waren we iets meer dan 400 euro kwijt.
Bij ons is spoed € 40,- en nacht 55,-
Bij ons gewoon consult 15 minuten 39,00
Avond 75,00 en spoed(nacht)117,50
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Keanu 1903 schreef:
sjm schreef:

Voor een castratie van een hond (teef) van 15 kilo waren we iets meer dan 400 euro kwijt.
Moet je kijken: een consult bij een huisarts is ongeveer een tientje.
En die mist de provisie over de medicijnen ook nog.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:
Keanu 1903 schreef:
sjm schreef:

Moet je kijken: een consult bij een huisarts is ongeveer een tientje.
En die mist de provisie over de medicijnen ook nog.

Ehhhh de huisarts mag ook nog over iedere ingeschreven patiënt of die nu geregeld op consult komt of nooit ieder kwartaal een vast bedrag declareren.
jveen
Actief

Neeltje schreef:
jveen schreef:ik laat binnenkort van een van de honden de staart amputeren(ridgeback x boerboel,grote hond 55 kilo), dit kost bij de dierenkliniek hier in de buurt ong. 500,

inderdaad medische indicatie, hij slaat zn staartpunt kapot, loop er al 2 jaar mee te kutten en nu was ik er zat van.
over welke narcose de beste man gebruikt kan ik kort zijn, ik heb geen flauw idee, maar ik ga er van uit dat de beste man weet wat hij doet.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Zo las ik een tijd geleden dat een DA een echo had gemaakt om een schijndracht te diagnosticeren :piew: Dat heeft niets te maken met de normale kosten die horen bij het houden van dieren.
:
Waarom niet normaal. Een per ongeluk dekking of BMO was dan al uitgesloten zonder echo?

Zelf eens een echo geëist ondanks dat de DA het niet nodig vond omdat BMO volgens haar uitgesloten was (geen verhoging, buik normaal, niet extra drinken) maar uit de echo blee toch een BMO ;) blij dat ik voor die paar tientjes dat toch gedaan heb.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

jveen schreef: inderdaad medische indicatie, hij slaat zn staartpunt kapot, loop er al 2 jaar mee te kutten en nu was ik er zat van.
over welke narcose de beste man gebruikt kan ik kort zijn, ik heb geen flauw idee, maar ik ga er van uit dat de beste man weet wat hij doet.
Het zal allemaal wel loslopen, maar al eens bedacht wat die beste man in zijn eentje moet beginnen als jouw hond onverwacht wakker wordt? Want die veearts gebruikt vast geen narcosebewakingsapparatuur die hem laat zien dat de narcose wellicht niet diep genoeg is, of te diep.
Al járen is het zo dat dierenartsen afstuderen met bevoegdheid voor alle dieren, maar zeker niet met de kennis van alle dieren. Geen enkele huisdieren-dierenarts behandeld koeien, en dat is niet voor niks.
Neeltje

jveen schreef:
Neeltje schreef:

inderdaad medische indicatie, hij slaat zn staartpunt kapot, loop er al 2 jaar mee te kutten en nu was ik er zat van.
Heb je een referentie gekregen dan van deze veearts? Ik zou mijn hond dus echt niet zo maar achterlaten voor een operatie bij een DA die ik niet ken en al helemaal niet zonder gasnarcose. Fijn dat het maar € 80 kost, maar dan betaal ik toch liever meer, zodat ik weet dat mijn hond de juiste zorg krijgt. Een staartamputatie is niet niks.
jveen
Actief

zijn vrouw is wel gewoon aanwezig, en is ook dierenarts, maar zij is daarnaast gewoon moeder en wenst niet meer te zijn als assistente en balie juf heb ik begrepen, zij zit aan de balie, letterlijk 1 deur naast operatie kamer. en verder ben ik ook van mening dat het wel los zal lopen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”