Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofa delen, toch verjagen ... Kreng

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Van de sofa verjagen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat zoeken ze hier ook maar uit . 1 poedel die altijd gromt naar 1 bouvier die dwingend staat te kijken zo van oprotten, ze staat al grommend op om haar plaats af te staan.
Gaat ze niet aan de kant dan gaat mevr bouvier gewoon op haar liggen of op een ander.
En soms dan kruipt 1 bij op de bank maar gaat al zittend mauwen en zeiken dat ze niet genoeg ruimte heeft om te liggen.
Andere bouvier mevrouw die gaat ook gerust op een ander liggen of zitten en 1 van de poedels die heeft het goed bekeken , die gaat op de rugleunig liggen boven het gepeupel.
Die loopt dus gewoon heel elegant over iedereen heen naar haar eigen plekkie.
Ze zoeken het maar uit behalve als ze loops zijn want dan vliegen ze elkaar soms in de haren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad, dat is hun probleem, nu ja, het is ineens geen probleem, gewoon kwestie van rangorde.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik bemoei me er ook nooit mee, maar hier doen ze ook geen van allen moeilijk over ligplekjes. Als er al een andere hond op het beoogde plekje ligt, proppen ze zichzelf erbij of gaan ergens anders liggen (genoeg keuze hier).
Als Jip en Heavy allebei de sofa het fijnste plekje vinden maar er niet graag samen op liggen, zou ik nog een sofa aanschaffen ;-)
Mockingjay

Ongelezen bericht door Mockingjay »

Als hij zich rustig gedraagt en plaats maakt om zijn plekje af te staan
En hij vervolgens ergens anders gaat liggen ofzo,
Zou ik me er niet druk om maken.
Zolang er geen conflict ontstaat en geen van beide aggressief is.
Door je ermee te moeien zullen ze sneller in conflict gaan denk ik.
Gewoon laten is het beste geloof ik :-) succes
Mockingjay

Als hij zich rustig gedraagt en plaats maakt om zijn plekje af te staan
En hij vervolgens ergens anders gaat liggen ofzo,
Zou ik me er niet druk om maken.
Zolang er geen conflict ontstaat en geen van beide aggressief is.
Door je ermee te moeien zullen ze sneller in conflict gaan denk ik.
Gewoon laten is het beste geloof ik :-) succes
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tja, wij bemoeien ons er wel mee. Yin heeft er een houtje van om eens flink d'r kont tegen Snoop aan te gooien en dan hem weg te jagen. Het gaat al steeds beter en Snoop blijft al vaker liggen maar in het begin was het zodra ze hem aanraakte vloog die weg.
Nu sturen we haar alleen maar weg als ze hem echt wegduwt. Zij bepaalt niet wie er op de bank ligt en waar :neenee:
Afbeelding
Mockingjay

Das ook waar, het is tenslotte jouw sofa ;-)
Mockingjay

Das ook waar, het is tenslotte jouw sofa ;-)
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Dat is ook de reden dat wij Snoop in bescherming nemen hoor. Die is 12 en weegt bijna 8 kilo minder dan Yindi. Dat is best een hoop voor zo'n oude kleine hond.
Als die jonger zou zijn zou ik het ze lekker zelf laten uitzoeken :mrgreen:
Afbeelding
Mockingjay

Der scheelt iets.. ik plaats elke reactie 2x? :-O
Als je je beter voelt dat ze dat niet doet, best nu al duidelijk maken dan :-)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik zou me er niet mee bemoeien, tenzij het wel escaleert maar zo te lezen is dat het geval niet.
Hier proppen ze zich zelf soms ook in de meest rare positie's maar liggen wel graag bij elkaar, dus daar is geen enkel probleem.

In het begin had Izzy het wel met speeltjes, Maylo wilde dan samen spelen of afpakken en dan kon Izzy nog wel eens nijdig worden(viel dan echt uit en Maylo pikt veel maar dat ging te ver) terwijl andersom er geen probleem was. Dit heb ik bijgestuurd, Maylo mag niks zomaar van Izzy pakken en andersom ook niet meer.

Soms probeert Maylo het wel maar Izzy accepteert nu al meer dus reageert minder heftig en Maylo doet het nu ook een stuk handiger in de vorm van ruilen of afleiden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Neeltje schreef:Inderdaad, dat is hun probleem, nu ja, het is ineens geen probleem, gewoon kwestie van rangorde.
Rangorde valt wel mee hoor.Hier zijn er maar 2 die er een beetje probleem van maken maar da is ook meer omdat ze elkaar niet motten en de boef weet dat die trutpoedel met haar gegrom toch wel optieft. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Aangezien mijn mechels een stuk 'wilder' zijn dan Hippo, heb ik voor Hippo een eigen mand als zijn 'veilige/rustige haven'. Er staan altijd 2 manden(allebei even comfortabel), Hippo ligt ook altijd in zijn eigen mand en nieuwkomers snappen al snel dat zij daar niet mogen liggen. Dit omdat de mechels dan persé in zijn mand willen, gerust bovenop hem gaan staan en lopen te etteren totdat hij weg gaat. Samen in 1 mand liggen als hij echt wil slapen, doet Hippo liever niet.

Als Heavy er alleen bij wil liggen en de sofa niet wil opeisen zou ik het zo laten. In jouw geval zou ik wel een andere mand kopen die ze helemaal het einde vinden, dan kan Jip daar eventueel lekker verder slapen. Ik heb zo'n mand van Dreambay(die met dik kussen erin), die vinden ze echt zalig. Gewoon zo'n goedkoop kindermatrasje (€25) met een hoes erom is hier ook favoriet. Enige nadeel daarvan is dat ze geen rand hebben om tegenaan te liggen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heavy schreef:Ik weet zeker dat Heavy de sofa niet voor haar alleen wil . Jip hoeft er ook helemaal niet af van haar maar ze wil dat hij een stukje opschuift zodat ze erbij kan . Als hij opgekruld ligt dan gaat ze er naast liggen en krult ze zich op en duwt ze hem er niet af ofzo.
Als Jol eindelijk eens op de bank komt, dan wil meneer er ook bij. Jol is dus ook een type dat niet graag samen ligt en dus zelf opstapt omdat ze geen zin heeft om met hem op een bank te liggen of als ze bij mij of de baas komt liggen dan wil Aak er ook ineens weer bij.
Hier zeggen we er dus wel wat van, de keren dat ze ergens rustig op een bank of op de stoel ligt moet ze wel rustig kunnen blijven liggen vinden we. Daarbij komt dat als het hem te doen is om een lekkere ligplaats er genoeg plekjes zijn waar hij kan gaan liggen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: Sofa delen

Ongelezen bericht door Hippo »

En wie ligt erin? haha
blondie
Zeer actief

Re: Sofa delen

Ongelezen bericht door blondie »

Die rotduitsers eisen gewoon altijd alles op :boos:
Neeltje

Re: Sofa delen, toch verjagen ... Kreng

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je lang genoeg wringt wel hoor, komt er vanzelf plaats.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”