Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opgewonden bij het zien van andere honden
Moderator: moderatorteam
-
Mockingjay
opgewonden bij het zien van andere honden
Bij sommige honden is die van mij kei opgewonden en blaft dan
Omdat hij er niet naartoe mag van mij, het gaat niet altijd om teefjes,
Mijne is een reu maar speelt graag... ik laat hem op straat niet naar elke hond gaan,
Soms zeggen baasjes dat het mag, maar ik weet als die van mij zo opgewonden is dat geen goed idee is,
Dan springt hij op de andere hond of wil die domineren door bvb te rijden.
Ik probeer hem vaak af te leiden als ik een andere hond zie,
Dat lukt alleen als hij de hond nog niet gezien heeft, anders heeft ie geen oog voor het speeltje of lekkers.
Sommige honden bekijkt hij wel van op een afstand maar wil dan gewoon doorlopen, sommige negeert hij ook totaal. Het is niet echt probleemgedrag.
Hebben nog honden dit, en wat doen jullie dan?
Als ik zie dat hij kalm is en een ander baasje maakt contact mag hij wel kennismaken
Omdat hij er niet naartoe mag van mij, het gaat niet altijd om teefjes,
Mijne is een reu maar speelt graag... ik laat hem op straat niet naar elke hond gaan,
Soms zeggen baasjes dat het mag, maar ik weet als die van mij zo opgewonden is dat geen goed idee is,
Dan springt hij op de andere hond of wil die domineren door bvb te rijden.
Ik probeer hem vaak af te leiden als ik een andere hond zie,
Dat lukt alleen als hij de hond nog niet gezien heeft, anders heeft ie geen oog voor het speeltje of lekkers.
Sommige honden bekijkt hij wel van op een afstand maar wil dan gewoon doorlopen, sommige negeert hij ook totaal. Het is niet echt probleemgedrag.
Hebben nog honden dit, en wat doen jullie dan?
Als ik zie dat hij kalm is en een ander baasje maakt contact mag hij wel kennismaken
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: opgewonden bij het zien van andere honden
Hoe oud is je hond?
Volgens mij zijn de shiba inu's hondjes die er bekend om staan dat zij best dominant kunnen reageren naar andere honden. Kleine pittige hondjes.
Het afleiden is goed en ook het afstand houden als hij zo opgewonden raakt.
Ik vraag om zijn leeftijd, omdat ik zo maar gok dat het een hond is die aan het uitproberen/puberen is.
Ik denk eigenlijk, dat je het heel goed doet als ik het zo lees
Volgens mij zijn de shiba inu's hondjes die er bekend om staan dat zij best dominant kunnen reageren naar andere honden. Kleine pittige hondjes.
Het afleiden is goed en ook het afstand houden als hij zo opgewonden raakt.
Ik vraag om zijn leeftijd, omdat ik zo maar gok dat het een hond is die aan het uitproberen/puberen is.
Ik denk eigenlijk, dat je het heel goed doet als ik het zo lees
-
Mockingjay
Dank u 
Hij is nu net 9maand geworden.
Toen hij pup was, had hij dit ook al, maar het ging er speelser aan toe toen.
Ik liet hem ook niet bij elke hond gaan,
Maar het domineren is sinds ongeveer 2 maanden begonnen,
Zal mss idd ook met pubergedrag te maken hebben
Hij is nu net 9maand geworden.
Toen hij pup was, had hij dit ook al, maar het ging er speelser aan toe toen.
Ik liet hem ook niet bij elke hond gaan,
Maar het domineren is sinds ongeveer 2 maanden begonnen,
Zal mss idd ook met pubergedrag te maken hebben
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Ik lees even mee. Joy van 15 weken is dol op andere honden en begint klagend te piepen en erg te trekken als ik niet wil dat ze naar andere honden toegaat. Wat ik ook probeer krijg haar aandacht niet van de andere hond af totdat ze bijna uit het zich zijn. Heel lastig dus lees graag even mee.
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Beau ook superenthousiast als hij een andere hond ziet. Begint te trekken en alles wat ik doe om hem dan af te leiden werkt niet. Hij doet pas weer normaal als de hond uit het zicht is. Sommige honden kan hij wel enigszins normaal langslopen (vooral kleine hondjes die meteen beginnen de bléren als ze Beau zien, dat vind hij dan toch maar niets en wil er zo snel mogelijk langs). Beau is nu bijna 2 jaar, dus ik kijk hier mee voor nog eventuele tips!
-
Manuma
- Zeer actief
Rijden is vaak of bijna altijd het afreageren van spanning
Dus als je hond zo opgewonden raakt en toch mag begroeten is het niet zulk raar gedrag, veel honden gaan in die staat over tot rijden en springen. Ik zou inderdaad afstand nemen tot je weer door kunt dringen en je hond afleiden.
Mijn hond heeft ook een tijd gereageerd op passerende honden, die liep keurig naast en sprong op het laatste moment omhoog en vol in de riem waardoor hij bovenop de andere hond belandde en ik ongeveer een armblessure had. Ik ben ook wel wat keren gaan zandhappen
Ik heb de afstand vergroot en ben iedere keer stug doorgelopen zonder wat te zeggen of doen, gewoon straal negeren. Die liet zich helaas niet afleiden met snoep of een speeltje.
Ik zou kennismakingen of spelen aan de riem niet zo gauw doen met een Shiba die volwassen aan het worden is. Beter nu leren te negeren dan dat je dadelijk alles uit de kast moet gaan halen. Negeren kan heel handig zijn, kun je hem straks op het veldje wel met honden laten spelen
Los, dat gaat zeker weten beter en gemakkelijker!
Mijn hond heeft ook een tijd gereageerd op passerende honden, die liep keurig naast en sprong op het laatste moment omhoog en vol in de riem waardoor hij bovenop de andere hond belandde en ik ongeveer een armblessure had. Ik ben ook wel wat keren gaan zandhappen
Ik zou kennismakingen of spelen aan de riem niet zo gauw doen met een Shiba die volwassen aan het worden is. Beter nu leren te negeren dan dat je dadelijk alles uit de kast moet gaan halen. Negeren kan heel handig zijn, kun je hem straks op het veldje wel met honden laten spelen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Elco was ook altijd enorm opgewonden als hij andere honden zag. Ben eigenlijk hetzelfde gaan doen als wat jij nu doet. Alleen kennismaken als je rustig bent. Gisterochtend zag hij een hond eerder dan ik en toch kon ik hem bij me roepen. Supertrots op hem uiteraard! Elco is nu bijna 2 jaar.
In het begin was eten voor hem echt geen betere beloning dan kennismaken met zo'n andere hond. Maar hij ontdekte vrij snel dat eten negeren in zo'n geval betekende dat hij helemaal niets kreeg
Snoepjes van de grond at hij overigens sneller dan uit de hand, dus daar zijn we ook gebruik van gaan maken. En stukje bij beetje zag je z'n focus steeds meer richting ons en onze snoepjes gaan. Tot dus het glorieuze moment van gisterochtend dat hij loslopend eerder een hond zag dan ik en toch koos om naar mij toe te gaan ipv naar die hond!
Dus doorzetten, voorkomen dat hij succes heeft met z'n opwinding en nog meer doorzetten. Succes ermee!
In het begin was eten voor hem echt geen betere beloning dan kennismaken met zo'n andere hond. Maar hij ontdekte vrij snel dat eten negeren in zo'n geval betekende dat hij helemaal niets kreeg
Dus doorzetten, voorkomen dat hij succes heeft met z'n opwinding en nog meer doorzetten. Succes ermee!