Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Finn *Bemmel 9-6-2018*

Moderator: moderatorteam

KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Motivatie gevonden! *update KC Brummen 21feb*

Ongelezen bericht door KarinW »

Goed gedaan hoor met Finn!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bedankt :) Heb net ook even het filmpje van het Spel toegevoegd. Vooral dat gejuich toen hij de laatste sprong deed :mrgreen:

@Paisley: Paaltjes hadden we niet inderdaad. Ook geen wip, geen band en geen slurf. Met debutantenwedstrijden is dat vaker zo. Meestal geen paaltjes en geen wip, omdat die wat langer de tijd kosten om (veilig) aan te leren.

Ik heb me net voor 15 mei in Almere aangemeld en misschien nog de benefiet wedstrijd voor het WK-team van de NVBH :D
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Hij doet het goed!
veertje
Zeer actief

Heel blij met de gemaakte foto's op zijn eerste wedstrijd!

Afbeelding

Ik heb net besloten toch mee te doen met de benefietwedstrijd 19 maart. Gewoon voor wat ervaring, het goede doel en een gezellige dag. Met 3x disk dan, want ik ga waarschijnlijk lopen met speeltje :wink:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Prachtige foto's!
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
veertje
Zeer actief

Zaterdag hebben we dus meegedaan aan de Benefietwedstrijd oftewel de eerste Eugenie van Aalten-memorial. Dit keer waren speeltjes niet toegestaan, dus besloten het eerste rondje (Spel) te doen zonder. Het ging aardig, met wat haperingen hier en daar, maar we gingen al de mist in bij sprong 2 dus maar 1 punt.
Tweede rondje was de jumping en hier had ik totaal geen verwachtingen bij, omdat dat niet zijn favoriete onderdeel is. Het bleek dan ook ons slechtste rondje te zijn waar ik halverwege maar richting uitgang gelopen ben met hem. Verder gaan leek me meer slecht doen dan goed.
Als laatste rondje hadden we het VP. Veel verwachte ik niet omdat hij al best moe was, maar besloten gewoon te zien waar het schip zou stranden. Het ging echt boven verwachting :D Liep lekker, met een enkel haperingetje. Maar toen was ik tijdens het lopen zo blij hoe het ging dat ik het stukje richting finish iets te overmoedig werd :oohja: Even vergeten hoe leuk hij schuttingen vindt :mrgreen: Een disk dus, maar met een heel tevreden gevoel de dag kunnen afsluiten.
Voor het vp was er een second chance mogelijkheid, dus kon je het rondje nog eens doen. Het leek me wel een mooie gelegenheid om eens te zien hoe hij het zou doen met iemand anders. Een vrijwilligster was snel gevonden en ze heeft een mooi stuk van het parcours gelopen. Hij was wel (nog) langzamer dan bij mij, maar liep toch goed mee. Tot halverwege, toen was hij het zat en kwam naar mij toe gesprint :tongue:
Al met al een gezellige dag gehad met het vp als persoonlijk succesje. Het is niks vergeleken met de vele anderen, maar ben er toch erg blij mee :D

Hier nog het filmpje van het VP. De overige filmpjes moet ik nog even zien te uploaden.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Finn *update Eugenie v Aalten-memorial 19 maart*

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het superknap hoe ver je al gekomen bent met hem :ok:
veertje
Zeer actief

Machie schreef:Ik vind het superknap hoe ver je al gekomen bent met hem :ok:

Dankje! Ook dankzij jouw motivatie hoor als ik het weer eens niet zag zitten :D
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hij staat gewoon te poseren daar bovenop die schutting :LOL:

Maar je bent echt al een eind gekomen :ok: Lekker genieten van Finn en het speeltje! Enne... ik zou eens een keer vragen om een parcours met alleen maar raakvlakken :engel: want volgens mij is dat zo ongeveer Finn's agility hemel
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief

Eilfy schreef:Hij staat gewoon te poseren daar bovenop die schutting :LOL:

Maar je bent echt al een eind gekomen :ok: Lekker genieten van Finn en het speeltje! Enne... ik zou eens een keer vragen om een parcours met alleen maar raakvlakken :engel: want volgens mij is dat zo ongeveer Finn's agility hemel
:LOL: Ja raakvlakken zijn leuk!! Is ook een beetje mijn fout geweest, want in het begin rende hij nogal eens over de schutting ook al was dat niet de bedoeling. Omdat lol maken toen het allerbelangrijkste was (nu ook nog hoor, maar een stapje serieuzer) heb ik dat nooit gecorrigeerd maar heb hem gewoon vrolijk de schutting laten afmaken. Tussendoor met wachten ook vaak raakvlakken gedaan omdat hij daar zoveel lol in had.
Onderdeeltje van mijn plan is nu kijken of ik dezelfde magische aantrekkingskracht op de tunnel kan krijgen :wink:

En dankje, ik ben ook erg blij met de stapjes die we tot nu toe gezet hebben :D
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Het gaat steeds een stukje beter en dat is echt leuk om te zien :ok:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Afgelopen maand heb ik een aantal lessen bij een andere club meegetraind en meteen de eerste les ging het al zo veel beter! :D Ik kreeg goede tips en we konden leuke oefeningen lopen. Finn had flink de vaart erin en zijn blokkeren was stukken minder. Soms gebeurde het wel, maar dan was het dus duidelijk mijn schuld. Conclusie: ik moet blijven lopen. Stilstaan of bochten afsnijden wordt meteen afgestraft :mrgreen:
Ik had dan ook een stuk meer vertrouwen in de Second Chance wedstrijd gisteren bij Speed Almere. Dat vertrouwen ging wel langzaam weer weg vanwege de weersvoorspellingen, maar gelukkig werd dinsdag besloten de wedstrijd naar een binnenlocatie in Zeewolde te verplaatsen :cheer:

Als eerste rondje stond de jumping op de planning. Het was een pittig rondje voor debutanten, maar samen met Mirriejj hebben we een goede oplossing bedacht, zodat ik zoveel mogelijk kon blijven lopen. Voor de start was Finn vrolijk en actief. Iets te actief, want bij het starten vloog hij er zo vandoor, even buurten bij de lattenlegger :LOL: Nou prima, hij had duidelijk goede zin, dus ik was er zelfs blij mee. Parcours vervolgd en toen miste hij een hindernis. Uit automatisme wilde ik die herstellen, wat ook wel lukte, maar eigenlijk moet ik dat met Finn niet doen. Het haalt toch de vaart eruit en neemt zijn lol weg. Tweede helft van het parcours ging erg goed, hij ging vlot, de wissels gingen zoals gepland en we hebben het rondje met 2 weigeringen kunnen afsluiten. Het leverde ons uiteindelijk een 6e plaats op.

Jumping 1

Daarna mocht iedereen de jumping nog eens herhalen, zodat je het op een andere manier kon proberen, sneller of juist veiliger. Nu was dat mijn doel niet, dus ik probeerde gewoon weer rond te komen. Helaas schoot hij nu wel de tunnel in, dus een dk, maar verder wel lekker gelopen.

jumping 2

Het VP was goed te doen. Helaas was Finn echt heel moe (het was dan inmiddels ook al bijna 17:00u) en kreeg ik hem voor de start al niet bij de les. Veel snuffelen onderweg, ik raakte ook mijn concentratie kwijt dus het handelen was niet zoals het zou moeten. Toch foutloos rond (dankzij het ontbreken van een MPT :engel: ) en een 4e plaats :80: Tweede keer vp had ik eigenlijk geen verwachtingen meer van. Zo goed als kon Finn gemotiveerd en hij had toch weer energie gevonden, want de tweede keer ging het beter en vlotter. Weer foutloos, maar waar we geëindigd zijn weet ik niet. We waren voorlaatste van de dag, dus die uitslag hebben ze niet meer opgehangen.

VP1

VP2

Het was een hele lange dag, maar heel gezellig samen met Mirriejj! En ik ben super blij met onze vorderingen :cheer:

Edit: Filmpjes
Laatst gewijzigd door veertje op 29 apr 2016 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Re: Finn *update Second Chance Almere 27-4*

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dat gaat zeker de goede kant op, leuk om te zien.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Leuk filmpje, hoorde al dat parcours een pittige was.
Helaas was mijn Noah niet helemaal fit, zat steeds bek te likken. Daarom besloten niet te gaan.
Perry en Noah

Afbeelding
veertje
Zeer actief

welshwitch schreef:Dat gaat zeker de goede kant op, leuk om te zien.
Ja stukje bij beetje gaan we vooruit :D
Voor een ander is dit misschien nog een rondje van niks, maar mijn dag kon na dit eerste rondje al niet meer stuk :tongue:

@Duitse herder: Jammer, hopelijk is ze vandaag weer wat beter?
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Leuk zeg, en elke keer weer een beetje beter!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Perry en Noah

Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat fijn dat jullie nu zo gegroeid zijn.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
veertje
Zeer actief

duitse herder schreef:https://photos.google.com/share/AF1QipO ... N3NXZ5MzNB

Zie ook Finn voorbij komen :mrgreen:
8 foto's van 'm op de kattenloop! Hij liep gewoon te poseren daar geloof ik :LOL:

Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat doet hij het leuk zeg! Ik zie er toch wel heel enthousiaste stukken tussen :D
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Lothian schreef:Wat doet hij het leuk zeg! Ik zie er toch wel heel enthousiaste stukken tussen :D
Ja hè, ben ook erg blij met die stukken :D Ik hoop dat we dit kunnen vasthouden.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat jammer, ik heb je gemist bij de second chance wedstrijd. Ben nog even komen kijken, maar wist niet dat jij ook liep.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
veertje
Zeer actief

Nu is het wel gelukt met de filmpjes :)
Sita schreef:Wat jammer, ik heb je gemist bij de second chance wedstrijd. Ben nog even komen kijken, maar wist niet dat jij ook liep.
Ik heb je wel even gezien van ver toen ik Finn ging uitlaten, daarna niet meer.
veertje
Zeer actief

Gisteren in Almere een leuke en gelukkig zonnige dag gehad. De gambling ging niet echt lekker, Finn was niet bij de les en dan ga ik gekke dingen doen om hem aan te moedigen. Een beetje een rommeltje dus met uiteindelijk een 27e plaats van 32 debutanten. Wel de mogelijkheid gehad om eens paaltjes met hem te doen in een wedstrijd en daar was ik wel tevreden over.
Daarna het VP, waarbij hij lekker van start ging. Ik dacht 'yes, dit begint lekker'. Helaas stopte hij plots na een sprong om als een stofzuiger allerlei brokjes te zoeken. Wat hij vrolijk voortzette in de paaltjes... Uiteindelijk hem weer bij de les gekregen en toch leuke stukken gelopen waar hij lekker enthousiast was. Wel foutloos gebleven en zo zijn we uiteindelijk nog 16e geworden.
Ook bij de jumping veel gesnuffel na de eerste sprongen en ik zag hem het ene brokje na het ander vinden :boos: Eenmaal voorbij de sprongen toch wel lekker gelopen en ik ben denk ik het meest blij met dit rondje (22e plaats). Waar ik voorheen vooral tegen de jumping opzag vanwege het ontbreken van raakvlakken, merk ik nu dat als ik goed blijf lopen, hij ook de jumping leuk vindt en soms al best wat snelheid wil maken.

In een andere ring hadden ze nog een eurorace en dat wilde ik wel eens proberen. Eerst met Juna van Mirriejj geprobeerd en dat ging nog best aardig. Waar Mirriejj en ik allebei dachten dat Juna in een rechte lijn naar haar baas zou gaan, bleef ze netjes bij mij, begon ze tegen me te blaffen vanwege mijn onduidelijk aangeven van de tunnel en na de bocht ging ze dan alsnog in een lijn naar de baas :LOL:
Om met Finn speels af te sluiten, hem ook het racerondje laten doen. Ik had zijn voerbal erbij en het liep echt lekker. Heel even een hapering omdat hij naar de mensen aan de kant moest kijken, maar snel weer door en voor hem een leuke beloning achteraf. Een goede afsluiter dus :D

Komende zondag gaan we in Arnhem eens zien wat we ervan kunnen maken. Ik heb nu ook mijn tunneltje binnen, dus hopelijk kan ik hem thuis wat tunnelgek maken.
Tamara1985
Actief
Aantal honden: 1

Re: Finn *Almere 15-5*

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

wat ben je leuk bezig met hem. ik wil als mijn herder oud genoeg is ook behendigheid gaan doen
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Tamara1985 schreef:wat ben je leuk bezig met hem. ik wil als mijn herder oud genoeg is ook behendigheid gaan doen
Een mechelaar toch? Die zal dat wel leuk gaan vinden :)
veertje
Zeer actief

Na een paar avonden ruziën met zip bestanden en mijn iPad is het dan toch gelukt met de filmpjes :D
Geen spectaculaire rondjes, maar ik vind zelf de vooruitgang wel zichtbaar. Dat gesnuffel naar koekjes kijk ik dan maar even niet naar :tongue:

Filmpje Spel

Filmpje VP

Filmpje JP
veertje
Zeer actief

Re: Finn *Almere 15-5 (filmpjes)*

Vandaag ben ik met Finn naar KC Arnhem gegaan voor de debutantenwedstrijd. Het is een heel geslaagde dag geworden! Onder het mom van we zien wel hoe het gaat, als we maar lol hebben, begonnen we aan onze dag.
Om erin te komen een makkelijke lijn bedacht bij de gambling. Dat ging heel goed en we kwamen mooi uit voor de bonus. Met 17 punten + 15 punten bonus werden we hier 7e van de 11.

spel

Daarna het VP. Bovenop de schutting nam Finn even zijn momentje :mrgreen: De rest van het parcours ging goed, ondanks dat ik de bocht bij de kattenloop iets te krap nam. Het was een foutloos rondje met een 4e plaats als resultaat en onze eerste prijs op een wedstrijd :D

vast parcours

Voor de jumping besloten deze met zijn bal te lopen (speeltjes waren toegestaan bij de debutanten). Net even wat extra motivatie voor Finn en een leuke afsluiter van de dag. Die extra motivatie was ook wel nodig, want het regende en regen is niet leuk aldus Finn. Toch een mooi rondje kunnen lopen met helaas 1 weigering. Plaatsing weet ik niet.

jumping

Al met al super blij met deze dag, gewoon 3 rondjes gelopen zonder te stoppen :cheer:
Voor nu staat er nog een privéles bij Caldimoni op de planning en de wedstrijd in Brummen. Voor de rest moeten we nog even bekijken wat er is, misschien Bemmel in juli.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Jullie gingen super! Dat momentje op de schutting was echt dolkomisch, hij ging er gewoon echt voor staan, mafkees :mrgreen: maar wel netjes gelopen en vooral hij bleef ook in de regen op rondje nr 3 nog lopen. En t.o.v. Brummen waar je hem het 3e rondje echt niet meer vooruit kreeg is dat echt een hele grote stap vooruit :ok:

Op naar nog veel meer lol!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief

Re: Finn *Arnhem 22 mei*

Een mafkees is het wel ja, hij heeft weer voor de nodige hilariteit gezorgd. Dat hij ook gewoon in de bench blijft liggen 'Nee, ik ga niet! Het regent!' :tong: :LOL:

Het is inderdaad al een goede stap vooruit sinds Brummen. Hopelijk kunnen we dit vasthouden :D
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”