Ik zag gister op tv een filmpje van die vrouw en haar hond. Haar hond, een ouder teefje, die wat stram heen en weer hobbelde en die vrouw was ook de jongste niet meer.. Wel ontzettend dapper, want die vrouw heeft zich dus als een soort schild over haar hond geworpen.
Tussen die fb reacties zag ik al enkele reacties van mensen, die denken te weten wie de eigenaar van de aanvallende honden is. Maar niemand weet een naam/gegevens. Dus ik plaats het hier, wellicht herkent iemand van jullie de beschrijving wel.HILVERSUM De schrik zit er goed in bij Marjan Riemer (65) uit Hilversum. Afgelopen dinsdag werden haar hond Strela en zij aangevallen door twee loslopende honden vlakbij de dagcamping op de Larenseweg in Hilversum.
"Het gebeurde rond 18.30 uur", vertelt Marjan aan NH. "Ik liep met mijn dochter over de hei tussen Hilversum en Laren. We waren al op de terugweg toen ik in de schemering het silhouet van een man zag die met drie honden ons tegemoet kwam. Een grote was aangelijnd en de twee kleinere liepen los."
De hond van Marjan ging nieuwsgierig op de twee loslopende honden af. "Toen we dichterbij kwamen, dacht ik oh shit, het zijn twee pitbulls", vertelt Marjan.
Al snel werd de al wat oudere hond van Marjan omver gegooid en gebeten door het tweetal. "Ik heb me eroverheen gegooid", vertelt de Hilversumse. "Ik dacht, Jezus daar gaat ze!"
Bescherming
Wat Marjan niet in de gaten had was dat ze haar hondje weliswaar beschermde tegen de agressieve honden, maar dat zij daardoor gebeten werd. "De eigenaar van de honden schreeuwde nog "haal je hand weg", maar ik wilde alleen maar mijn hond beschermen."
Uiteindelijk trok de eigenaar de twee honden van Marjan en haar viervoeter af. "Hij vroeg nog hoe het met me ging, maar wij waren zo geschrokken en alleen maar bezig met Strela. Vervolgens liep hij weg."
Marjan eindigde uiteindelijk in het ziekenhuis met diepe bijtwonden in haar hand en been. "Toen het gebeurde, voelde ik helemaal niets. Maar thuis aangekomen, bleken de verwondingen toch erger dan we dachten. De bijtwonden op mijn been, ontdekte ik pas in het ziekenhuis toen ik mijn legging omhoog deed."
Oproep politie ook via fb:
Op dinsdagavond 16 februari 2016 tussen 18.15-18.30 uur vond een bijtincident plaats op/nabij de dagcamping aan de Larenseweg in Hilversum.
Een vrouw liep daar met haar hond en bij het teruglopen naar haar auto kwam ze een man tegen die drie honden aan het uitlaten was.
De man had een grotere hond aan de lijn en twee kleinere honden die losliepen. De twee loslopende honden kregen een conflict met de hond van de mevrouw. Zij sprong er vervolgens tussen om de vechtende honden uit elkaar te halen. Daarbij raakte ze gewond aan haar been en hand.
Door de hectiek van het incident heeft er tussen de twee hondeneigenaren geen uitwisseling van persoonsgegevens plaatsgevonden. De vrouw deed melding van het incident bij de politie.
Het verzoek is of de eigenaar van de drie honden zich wil melden bij politie Hilversum. (Vragen naar L. van der Zeeuw van Dierenwelzijn).