Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor voer voor een duitse herder pup?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

CorineAndor
nieuw lid

wat voor voer voor een duitse herder pup?

Ongelezen bericht door CorineAndor »

er zijn vast veel topics over welk voer het beste is, maar die kon ik niet vinden.

hierbij de vraag wat goed voor is zodat de pup een goede start maakt.
daarna als die volwassen is wil ik over gaan op wat goedkoper voer.
ik dacht zelf aan royal canin, om de pup te geven.
maar ik vraag me nu af of het echt goed voer is of dat ik alleen voor de naam betaal..

en ik weet ook niet goed waar ik precies op moet letten, wat moet wel in het voer zitten en wat absoluut niet?
dagmar88
Zeer actief

Re: wat voor voer voor een duitse herder pup?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

CorineAndor schreef:er zijn vast veel topics over welk voer het beste is, maar die kon ik niet vinden.

hierbij de vraag wat goed voor is zodat de pup een goede start maakt.
daarna als die volwassen is wil ik over gaan op wat goedkoper voer.
ik dacht zelf aan royal canin, om de pup te geven.
maar ik vraag me nu af of het echt goed voer is of dat ik alleen voor de naam betaal..

en ik weet ook niet goed waar ik precies op moet letten, wat moet wel in het voer zitten en wat absoluut niet?

Ligt er aan wat je koopt, RC heeft zo veel verschillende brokken en de prijs kwaliteit verhouding loopt enorm uiteen.
Als je je goed inleest weet je waar je op moet letten en kun je je eigen keuze maken.
http://www.voerwijzer.com/
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Goed voer is voer waar je hond het goed op doet ;-). De 1 zal je KVV (vlees) adviseren, de ander merk X brokken.

Als je een pup haalt bij een fokker, zou ik sowieso de eerste 2 weken niet overgaan op ander voer. Het dier krijgt al zoveel te verwerken, als ze dan ook nog ander voer krijgen gaan ze bijv makkelijker aan de dunne.

Mijn oudste mechel krijgt Royal Canin High Energy. Dat is het enige waar hij niet te dun van wordt én ook nog lekker vindt(van Cavom werd hij ook niet te dun maar dat at hij met lange tanden..)
Mijn jongste mechel van 7 maanden krijgt Cavom voor volwassen honden en KVV van Herby.
Mijn staffordachtige krijgt momenteel Naturis Vis & rijst(de geperste brok) om uit te proberen daar hij allergisch is voor gevogelte en dat in heel veel brokken zit.

Ofwel, zoek een merkt wat je aanstaat qua omschrijving, wat overeenkomt bij wat je gaat doen(dus geen high energy brok voeren aan een luie hond met weinig beweging) en wat je zelf betaalbaar vindt. Succes!
CorineAndor
nieuw lid

bedankt voor de tips!
zal me even gaan inlezen

de pup is nog niet geboren hihi, dus weet ook nog niet wat de fokker geeft
dagmar88
Zeer actief

CorineAndor schreef:bedankt voor de tips!
zal me even gaan inlezen

de pup is nog niet geboren hihi, dus weet ook nog niet wat de fokker geeft
:LOL: Dan heb je ruim de tijd :ok:
CorineAndor
nieuw lid

klopt hihi!
ik zat zelf aan pedigree te denken, is dit een beetje goed voer?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

CorineAndor schreef:klopt hihi!
Nee
Gr. Aniek

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik snap niet zo goed waarom je na de puptijd goedkoper voer wil eigenlijk. Goed voer Is altijd belangrijk, bij het opgroeien, maar ook daarna bij gezond blijven. Dat hoeft niet het duurste te zijn, maar voer waar de hond het dus goed op doet. Meestal zijn dat niet de goedkope supermarktmerken. Al Is smuldier wel redelijk in mijn ogen, maar dat Is het dan ook wel
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Als je nou de gulden middenweg neemt?
Een brok die goed is van kwaliteit maar ook leuk qua prijs?

En een goede brok zoals Dogloversgold vind ik voor die kwaliteit echt helemaal niet duur.
Groetjes,
Wendy
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Budkes schreef:
Nee
Ik heb een Duitse herder gehad die de duurste brokken heeft gehad en het overal slecht op deed. Tijdens de vakantie at hij de bak brokken van de buurhond leeg en de volgende dag voor het eerst een stevige drol. Het was pedigree lam rijst. Dit gekocht en dat heeft hij tot aan zijn dood gegeten en hij deed het er heel goed op.
dagmar88
Zeer actief

Pino01 schreef:
Budkes schreef:
Nee
Ik heb een Duitse herder gehad die de duurste brokken heeft gehad en het overal slecht op deed. Tijdens de vakantie at hij de bak brokken van de buurhond leeg en de volgende dag voor het eerst een stevige drol. Het was pedigree lam rijst. Dit gekocht en dat heeft hij tot aan zijn dood gegeten en hij deed het er heel goed op.

:o Zo spotgoedkoop als ik dacht is het niet eens. Uitzonderingen zijn er altijd. Je hond zal moeite hebben gehad met het verteren van vlees.

Er is weinig slecht voer, maar voer met kleurstoffen, een laag aandeel vlees en dan vooral de "mysterie" component normaal lekker links laten liggen. Pedigree, bonzo, frolic, pitti, de grote zakken van de aldi en lidl.

De bulgaartjes voer ik niet zo goedkoop mogelijk, maar brokken waar ze het goed op doen uit het goedkopere segment.
Bosch bio, de premium brokken van de lidl (vinden ze het lekkerst en doen ze het heel goed op, helaas wordt hier meestal alleen de light variant verkocht) josera, royal canin club.
Ze krijgen wel gedeeltelijk vers vlees en pjotr krijgt iedere dag een handje high energy voer (royal canin sporting life trail 4300) bij z'n eten om op gewicht te blijven.

Nou ja ts inlezen dus. Zeker ook wat betreft calcium-fosfor bij pups.
CorineAndor
nieuw lid

ik hoef niet het goedkoopste voer, dit heb ik ook nergens gezegt?
maar ik heb het gevoel dat je bij royal canin alleen voor het merk betaald.
zoals in royal canin zit gehydroliseerde eiwitten
terwijl op deze site http://www.voerwijzer.com/wat-een-goede-brok staat dat dit niet in goede brokken hoort.
of heb ik het nu fout?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Msg kan zitten in gehydroliseerde eiwitten, dat hoeft niet per se, en aan de andere kant zijn gehydroliseerde eiwitten juist eiwitten die heel goed beschikbaar zijn en een veel lagere kans geven op een allergische reactie. Royal Canin heeft wel echt een goede opbouw, maar je betaalt inderdaad niet alleen voor de grondstoffen, maar ook voor het onderzoek (ze hebben een geweldig proefdiercentrum, ik zou mijn honden willekeurig welke dag brengen als ik ze zou moeten herplaatsen en het een mogelijkheid was) en voor de reclame.

Ik voer mijn dames verschillende soorten voer, waaronder een aantal royal canin-soorten. Ze vinden ze lekker (unicum, het zijn slechte eters) en doen het er goed op. Ook Grote Boris (Rottweiler) staat nu op RC (Duitse Dog-voer), eerder stond hij op Nutro Choice maar daar zat voor hem in de winter toch niet genoeg in. Het is een erfhond en blijkbaar verstookt hij een hoop.

Nutro is ook een goede voersoort en een stuk goedkoper dan RC. Voor een gemiddelde hond waar ik niet veel meer van weet raad ik over het algemeen dat aan. En een duitse herder valt wel onder een gemiddelde hond (niet gevoelig voor mager/dik/koperstapeling/extreem groot/extreem klein/etc).
CorineAndor
nieuw lid

bedankt voor je uitleg!
ik ben helemaal niet bekend in het voer voor honden.

ik wil namelijk wel dat de pup een goede start maakt!
dagmar88
Zeer actief

CorineAndor schreef:ik hoef niet het goedkoopste voer, dit heb ik ook nergens gezegt?
maar ik heb het gevoel dat je bij royal canin alleen voor het merk betaald.
zoals in royal canin zit gehydroliseerde eiwitten
terwijl op deze site http://www.voerwijzer.com/wat-een-goede-brok staat dat dit niet in goede brokken hoort.
of heb ik het nu fout?

Zoals ik al zei, ze hebben zo veel en het verschilt per brok. Voor dat high energy voer betaal ik graag en de club variant heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding; het is van gemiddelde kwaliteit, geen top voer.
10.000 onzinnige varianten in mooie zakken heb ik ook geen zin in, dan kun je meer voor je geld krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”