Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schreeuwende babyyyyy GRRR

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jonnie
Vaste gebruiker

schreeuwende babyyyyy GRRR

Ongelezen bericht door jonnie »

mijn kleintje is morgens nogal vroeg wakker. rond half 7 begint ze te blèren. Ook in het weekeind...
Wij en de buren zijn hier uiteraard niet zo blij mee.
eerst begint ze zachtjes te morrelen, dat wordt vervolgt met blaffen.
ze is niet gestresseerd, maar gewoon wakker...
het is wel al beter aan het worden, voorheen was het om 5 uur al zover.
Nu lijkt het echter weer slechter te gaan.
Uiteraard weten de buren dat er een pup in huis is.
Maar ik merk dat ik er toch gespannen van wordt.
Ik wil tenslotte niemand tot last zijn, en het duurt al vanaf 8 weken.
we hebben ze al zover mogelijk bij de scheidingsmuren weggezet.....

heeft er iemand nog een tip???
jonnie
Vaste gebruiker

Re: schreeuwende babyyyyy GRRR

ps. van manlief mag ze niet boven. en eerlijk gezegd lijkt het mij nu ook niet wenselijk en/of nodig meer.
ze is inmiddels een half jaar
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

6 uur de wekker zetten, uitlaten, even spelen en dan weer verder slapen?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Moest ze ook nodig plassen als ze wakker is? Als ze het makkelijk op kan houden dan was het hier wel anders geweest met een hond van 6 maanden, dan moeten ze hun smoel dichthouden en wel heeel gauw :F:

Hoe laat gaan jullie slapen? Misschien is het een idee om 's avonds nog wat actiefs te gaan doen, zodat ze ook moe is als ze gaat slapen en de nacht gewoon door slaapt. Als ik met mijn jongste(nu 7mnd) 's avonds niks doe of niks geef(om te kauwen of spelen) en zou hem bijv om half 10 al in zijn bench stoppen, dan staat hij natuurlijk ook al om een uur of 6 te stuiteren.
Hippo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hippo »

In mijn ogen is een hond van 6 maanden trouwens echt geen baby meer, eerder een peuter of beginnende puber ;-)
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Wekker om zes uur zetten en er dan uit, even spelen en dan weer slapen (weet niet of je dat kan). Maar ik zou dat geblaf proberen voor te zijn. En dan kijken of je de wekker steeds een stukje verder kan zetten qua tijd.

Zorg er ook voor dat je nog wat hebt gedaan voor de pup gaat slapen. Hoelaat is jullie laatste rondje?
Afbeelding
jonnie
Vaste gebruiker

wij gaan rond 11 uur voor het laatst naar buiten.
dan gaat ze ook uit zichzelf vlot de bench in.

mijn man gaat er doordeweeks om 7 uur uit.
Dan is ze is al een half uur aan het schreeuwen.
als mijn man beneden is heeft ze geen tijd om te plassen.
ze wilt eerst eten en daarna plast ze. het is dus niet dat ze heel nodig moet
als mijn man een half uurtje daarna naar zn werk gaat, kan ik eigelijk nog een uurtje blijven slapen.....ja jammer dus.
mevr zet haar keel al weer na 10 minuten open.....

we hebben haar in de bijkeuken gezet zodat de buren er het minsten van hebben.
als ik boos naar beneden gaat hoort ze eerst de vloer en vervolgens de trap kraken en is keuriiiiig stil als ik bij haar aan kom.

mss een foto van een boze mama (ik dus) bij haar bench zetten ??? hihi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Van 11 tot 7 vind ik behoorlijk lang voor een hond van 6 maand eigenlijk. En een hondje van 6 maand volledig over de jank laten gaan voor minstens een half uur gaat het naar mijn mening zeker niet oplossen.
Ik zou zelf de tijd wat proberen in te korten. 's Avonds wat later of 's morgens wat vroeger. Mss kun je het dan 's morgens wat rekken tot 7 uur en samen met je man opstaan zodat je even ruim de tijd kunt nemen voor de hond en hem met aandacht kunt belonen voor zijn stil zijn?
Naarmate de hond ouder wordt komt er heus meer rust in. Voor nu werkt deze tijd dus nog biet en ik vrees dat als jij je niet tijdelijk aanpast dat het alleen maar slechter wordt.
Gr. Aniek

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Budkes schreef:Van 11 tot 7 vind ik behoorlijk lang voor een hond van 6 maand eigenlijk. En een hondje van 6 maand volledig over de jank laten gaan voor minstens een half uur gaat het naar mijn mening zeker niet oplossen.
Ik zou zelf de tijd wat proberen in te korten. 's Avonds wat later of 's morgens wat vroeger. Mss kun je het dan 's morgens wat rekken tot 7 uur en samen met je man opstaan zodat je even ruim de tijd kunt nemen voor de hond en hem met aandacht kunt belonen voor zijn stil zijn?
Naarmate de hond ouder wordt komt er heus meer rust in. Voor nu werkt deze tijd dus nog biet en ik vrees dat als jij je niet tijdelijk aanpast dat het alleen maar slechter wordt.
Dit dus.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

thom schreef:
Budkes schreef:Van 11 tot 7 vind ik behoorlijk lang voor een hond van 6 maand eigenlijk. En een hondje van 6 maand volledig over de jank laten gaan voor minstens een half uur gaat het naar mijn mening zeker niet oplossen.
Dit dus.
En dan heel langzaam iedere dag wat langer. Al is het maar een minuutje, met een maand zou je al een half uur verder kunnen zijn.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

jonnie schreef:mijn kleintje is morgens nogal vroeg wakker. rond half 7 begint ze te blèren. Ook in het weekeind...

jonnie schreef:ps. van manlief mag ze niet boven. en eerlijk gezegd lijkt het mij nu ook niet wenselijk en/of nodig meer.
Dit gaat al vier maanden zo :80: ?! Ik had haar als pup 's nachts gewoon bij me genomen of was erbij gaan liggen. Hebben jullie haar elke ochtend gewoon laten schreeuwen?

Ik vind het advies van Budkes wel een heel goede optie voor jullie: de een gaat later naar bed en de ander wat eerder op zodat de tijd die je hond alleen (en in de bench) moet overbruggen korter is.
jonnie
Vaste gebruiker

het is niet zo dat ze over de flos gaat. dat zou ik echt niet willen hoor.
Maar om nou haar uit de bench te laten als ze herrie maakt lijkt me oog geen goede zet.
ook niet dat ze echt heel erg moet plassen of zo.
Misschien wil ik ook wel te veel.
echter onze andere puppies hebben het allemaal wel gered en ook de nestgenoten doen het wat dat betreft beter.
al begrijp ik wel dat de enne de andere niet is.
jonnie
Vaste gebruiker

Zamunda schreef:
jonnie schreef:mijn kleintje is morgens nogal vroeg wakker. rond half 7 begint ze te blèren. Ook in het weekeind...

jonnie schreef:ps. van manlief mag ze niet boven. en eerlijk gezegd lijkt het mij nu ook niet wenselijk en/of nodig meer.

Dit gaat al vier maanden zo :80: ?! Ik had haar als pup 's nachts gewoon bij me genomen of was erbij gaan liggen. Hebben jullie haar elke ochtend gewoon laten schreeuwen?

Ik vind het advies van Budkes wel een heel goede optie voor jullie: de een gaat later naar bed en de ander wat eerder op zodat de tijd die je hond alleen (en in de bench) moet overbruggen korter is.

nee dit gaat echt al niet al die tijd zo.
de eerste tijd heb ik bij haar geslapen. naast haar bench.
toen kwam ze om de paar uur. uiteraard heb ik haar niet laten schreeuwen. maar heb haar (zonder wat te zeggen) buiten gelaten en weer terug gezet. dan ging ze weer slapen voor een paar uur.
langzaam aan ben ik weer in mn eigen bedje gaan slapen. nu slaapt ze goed de nacht door door.
het is alleen zo wisselend dat ze de enne keer wel stil is tt we beneden komen en de andere keer niet (die dagen zijn in de overhand)
ik heb het idee dat ze gewoon wakker is en gelijk uit de bench wilt.
Ik heb ze bij het wennen van de bench ook overdag met wat lekker erin gedaan, en haar in de bench eten gegeven.
korte periodes, langzaamaan opgebouwt.
dat doet ze goed, dus ik denk dat ze ook niet angstig in de bench is of zo
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

jonnie schreef:
Maar om nou haar uit de bench te laten als ze herrie maakt lijkt me oog geen goede zet.
echter onze andere puppies hebben het allemaal wel gered en ook de nestgenoten doen het wat dat betreft beter.
Daarom zeg ik ook dat je de tijd moet verkorten. Zodat je haar kunt belonen voor het stil zijn.
Gr. Aniek

Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

jonnie schreef:
Jemig, dat je die hond kunt laten gillen 's ochtends (vanaf dat ze 8 weken was :ugh: ). Ik zou dat echt niet kunnen.
Nu heb ik daar tijdens puppentijd ook nooit mee te maken gehad, want hier lagen ze altijd lekker op ons bed of in onze nabijheid. Maar onze oude dame nu komt de trap niet meer op, en slaapt dus nu beneden. Vind ze helemaal prima, maar elke nacht maakt ze ons zeker 1x wakker. En niet met gegil, maar al met 1 hummetje staat één van ons naast het bed. Wil ze water? Moet ze piesen? Of wil ze gewoon even veiligheid voelen omdat er doorzakkers lallend door de straat liepen? Ze krijgt het van ons hoor.

Nu is er natuurlijk wel een levensgroot verschil tussen een bejaarde hond (want die kun je niet meer 'verpesten') en een pup, maar ik vind echt dat je een pup van 8 weken niet mag laten gillen in een ijzeren hokje.
Ik zou gewoon terug gaan naar de basis, en dan stapje voor stapje uitbreiden. En haar dus even uit de bench laten en aandacht geven vóór ze begint met gillen. Dus wekker zetten 's nachts.
jonnie
Vaste gebruiker

Marion. schreef:
jonnie schreef:
Jemig, dat je die hond kunt laten gillen 's ochtends (vanaf dat ze 8 weken was :ugh: ). Ik zou dat echt niet kunnen.
Nu heb ik daar tijdens puppentijd ook nooit mee te maken gehad, want hier lagen ze altijd lekker op ons bed of in onze nabijheid. Maar onze oude dame nu komt de trap niet meer op, en slaapt dus nu beneden. Vind ze helemaal prima, maar elke nacht maakt ze ons zeker 1x wakker. En niet met gegil, maar al met 1 hummetje staat één van ons naast het bed. Wil ze water? Moet ze piesen? Of wil ze gewoon even veiligheid voelen omdat er doorzakkers lallend door de straat liepen? Ze krijgt het van ons hoor.

Nu is er natuurlijk wel een levensgroot verschil tussen een bejaarde hond (want die kun je niet meer 'verpesten') en een pup, maar ik vind echt dat je een pup van 8 weken niet mag laten gillen in een ijzeren hokje.
Ik zou gewoon terug gaan naar de basis, en dan stapje voor stapje uitbreiden. En haar dus even uit de bench laten en aandacht geven vóór ze begint met gillen. Dus wekker zetten 's nachts.
ik heb ze ook niet laten gillen in een ijzer hokje!!!
het staat er misschien wat krom.
jonnie
Vaste gebruiker

overigens, ben ik dan de enigste die het gevoel heeft zich door zijn/haar pup getraind te worden.
Als ik het zo allemaal lees lijkt het wel of ik mega slecht voor haar ben.... :(:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat doet ze als je haar niet in de bench doet, of het deurtje open laat?
jonnie
Vaste gebruiker

DeDiana schreef:Wat doet ze als je haar niet in de bench doet, of het deurtje open laat?
dat hebben we inderdaad ook geprobeerd.
de eerste paar dagen ging dat goed.
Ik hoorde ze wel rondscharrelen, maar dat mag natuurlijk.
de 3e dag had ze een kussen van de bank gesloopt......Heel stil. beetje sneaky zeg maar. ik had er niets van gehoord.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

jonnie schreef:overigens, ben ik dan de enigste die het gevoel heeft zich door zijn/haar pup getraind te worden.
Als ik het zo allemaal lees lijkt het wel of ik mega slecht voor haar ben.... :(:
Meerderen geven juist aan dat ze het (mede daarom) liever voorkomen. Dus niet langer alleen laten dan de hond/pup aankan, dan gaat de pup dus niet schreeuwen en ben je dit gedrag voor. Je hond is nog zo jong en trekt het op deze manier nog niet, dus ik zou het oplossen door bij me te laten slapen of zoals Budkes aangaf.
Budkes
Zeer actief

jonnie schreef:overigens, ben ik dan de enigste die het gevoel heeft zich door zijn/haar pup getraind te worden.
Nee hoor, ik denk alleen dat je het in de verkeerde oplossingen zoekt, een ouwe zeg maar van laat maar gillen, jij bepaald. En je valt natuurlijk terug op je vorige honden, logisch maar elke hond is anders.
Ik denk alleen dat wij slimmer zijn dan onze hond, dus moet je er even voor zorgen dat ze in een andere modus komt, en dus zorgen dat ze niet de kans krijgt om een half uur te jengelen door haar dus voor te zijn. En daarvoor moet je dan wss een wekker zetten, waardoor je haar aan het verstand kunt brengen dat stil zijn loont, want je kunt haar dan erg blij wakker maken, even spelen, eten, plassen en weer even terug.
Nu is het zo dat er uiteindelijk iemand komt op haar/zijn gegil. Ja man immers want die moet eruit en naar zijn werk immers. Negatieve aandacht is ook aandacht dus nu wordt ze beloond voor het langdurig door jengelen en dat moet je doorbreken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tenmashi »

jonnie schreef:
DeDiana schreef:Wat doet ze als je haar niet in de bench doet, of het deurtje open laat?
dat hebben we inderdaad ook geprobeerd.
de eerste paar dagen ging dat goed.
Ik hoorde ze wel rondscharrelen, maar dat mag natuurlijk.
de 3e dag had ze een kussen van de bank gesloopt......Heel stil. beetje sneaky zeg maar. ik had er niets van gehoord.
Ze slaapt nu in de bench in de bijkeuken toch? Kan ze daar niet veilig rondscharrelen?
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Waarom niet een mandje op de slaapkamer? Honden zijn graag bij hun baas. In hetzelfde huis is voor de meesten (na training) goed, maar sommigen zijn gewoon gehecht aan hun mens. Ik heb er ook zo een lopen. Beneden zet ze een keel op en jaagt m'n andere hond op stang, boven slaapt ze als een roosje in haar bench (en soms op bed, als m'n vriend werkt, hihi).
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik zou zelf stoppen met bedenken hoe ik langer kan blijven liggen en er gewoon op tijd uitgaan. Voordat ze gaat blaffen de ene hond is de andere niet en haar laten zitten helpt blijkbaar ook niet. Ze snapt niet dat ze langer moet slapen en stil moet zijn. Het wordt ook weer eerder licht en dat merk ik met die van mij dat ze dan ook wat eerder wakker zijn. Ga er gewoon uit voordat ze aangeeft dat ze eruit wil dan kun je het na een tijdje wat langer uitbouwen maar voor nu zou ik toch het uitslapen laten voor wat het is.
jonnie
Vaste gebruiker

Tara schreef:Het kind heeft gewoon de slaap uit, als dat hier gebeurt is het gewoon tijd om op te staan.
Wij hebben het trouwens makkelijk, ik prop altijd gewoon een van de volwassen honden bij de pup in de bench, dan gaat alles net even wat makkelijker. Maar als we geen andere honden zouden hebben, dan zou ik pup mooi mee naar de slaapkamer nemen en daar een bench neerzetten. Het is over en weer een beetje water bij de wijn doen.
Je moet denk ik niet te bang zijn dat je je hondje daarmee verpest, het gaat om geruststelling en vertrouwen. Pas als dat vertrouwen groot genoeg is kun je gaan uitbouwen.
Het allerbelangrijkste is namelijk dat vertrouwen in jouw leiderschap de basis is. Van daaruit kun je verder.
Dank Tara,
Inderdaad ze is gewoon klaar om de dag te beginnen.

ik zal haar vannacht eens in de gang los laten liggen.
wij hebben een open trap naar de slaapkamer dus in kan haar dan geruststellen met wat woordjes.
jonnie
Vaste gebruiker

ik ben ook benieuwt op welke leeftijd jullie honden de bench uit mogen.
uiteraard heb ik niets tegen een bench. ik vind het echter wel zelf een fijn idee dat ze op een gegeven moment lekker los op de kussens kunnen liggen.
Ik kan me het bij mijn vorige pup niet meer herinneren.... (beetje vergiet bij mij boven)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jits90 schreef:Waarom niet een mandje op de slaapkamer? Honden zijn graag bij hun baas. In hetzelfde huis is voor de meesten (na training) goed, maar sommigen zijn gewoon gehecht aan hun mens. Ik heb er ook zo een lopen. Beneden zet ze een keel op en jaagt m'n andere hond op stang, boven slaapt ze als een roosje in haar bench (en soms op bed, als m'n vriend werkt, hihi).

Sommige mensen vinden een hond op de slaapkamer gewoon niet fijn, dat kan toch ook?
Bij ons komen de honden over het algemeen ook helemaal niet op de bovenverdieping. Ben ik dan een slechte baas omdat ik geen noodzaak zie in honden op mijn slaapkamer?

Ik zou inderdaad kijken hoe het gaat als je je hond in de gang, of los in de bijkeuken laat slapen. En er misschien iets te kauwen bij leggen voor 's nachts of 's ochtends vroeg?
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Ik krijg nu niet het idee alsof je het dus wilt voorkomen door eerder op te staan. Je hebt een kleine en dus zal dat de eerste tijd inderdaad minder slaap betekenen. Dat wist je neem ik aan toen je er aan begon. Dus zet die wekker nou een half uur eerder en zorg dat je beneden bent voor ze gaan blaffen en beloon haar dan dat ze stil is. Dat bouw je dan telkens een stukje uit.

Verder lijkt het mij goed om haar ergens te laten waar ze niets kan slopen en haar daar laten zodat ze een beetje kan lopen, speeltjes neerleggen zodat ze daar mee kan spelen. Want als zij wakker wordt en ze zich gaat vervelen, gaat ze dus waarschijnlijk blaffen. Kan een reden zijn in ieder geval. Maar zet nou in hemelsnaam die wekker wat eerder, het is blijkbaar te lang voor haar ondanks ze eerst wil eten (kan een routine voor haar zijn geworden, betekent niet dat ze misschien niet nodig moet plassen)
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

LongFields schreef:
Jits90 schreef:Waarom niet een mandje op de slaapkamer? Honden zijn graag bij hun baas. In hetzelfde huis is voor de meesten (na training) goed, maar sommigen zijn gewoon gehecht aan hun mens. Ik heb er ook zo een lopen. Beneden zet ze een keel op en jaagt m'n andere hond op stang, boven slaapt ze als een roosje in haar bench (en soms op bed, als m'n vriend werkt, hihi).

Sommige mensen vinden een hond op de slaapkamer gewoon niet fijn, dat kan toch ook?
Bij ons komen de honden over het algemeen ook helemaal niet op de bovenverdieping. Ben ik dan een slechte baas omdat ik geen noodzaak zie in honden op mijn slaapkamer?

Ik zou inderdaad kijken hoe het gaat als je je hond in de gang, of los in de bijkeuken laat slapen. En er misschien iets te kauwen bij leggen voor 's nachts of 's ochtends vroeg?
Natuurlijk kan dat. In eerste instantie was ik ook fel tegen. Damy heeft vanaf dag 3 beneden geslapen en na 1x morren heeft hij geen kik meer gegeven. Dit was ook het plan bij de kleinste. Maar Noa blijft blaffen en Damy etteren, dus voor de rust van iedereen slaapt zij dan maar boven. Dat is mijn water bij de wijn doen :) Plus dat zoiets ook niet permanent hoeft te zijn he. Gaat het goed, kan je afbouwen. Maar even uit omgeving halen waarin ze het gedrag vertoond, kan helpen. Door haar in de slaapkamer te zetten, heb je het veel sneller door of ze inderdaad gewoon niet meer moe is of dat er misschien iets anders speelt..
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Sommige honden zijn -helaas- gewoon geen langslapers en/of hebben veel energie. Hier kan Mies nu met ruim 3 jaar wel de 9 uur halen maar haar max lag hiervoor op 6 a 8 uur. (later naar bed was wel later op, maar die maximaal aantal uren lag gelijk)
Ze ligt hier wel op de slaapkamer en ik had haar daardoor heus snel geleerd dat mij fysiek wakker maken niet mag. Maar een zuchtende en draaiende hond die je aan zit te staren word je echt wel wakker van :hmmm: Wat haar betreft kan de dag dan gewoon beginnen want ze is uitgeslapen :cheer:
Overigens ligt het hier ook niet aan moeten plassen. Als het hard regent hoor je haar namelijk niet en kan ze opeens uren langer uitslapen :engel: De ochtend na een avondtraining slaapt ze ook langer.

Ik zou dus ook inzetten op haar moe maken. Fijne wandelingen overdag en 's avonds haar moe maken met denkspelletjes of trainen. Naast idd het gejengel vóór te zijn door zelf eerder op te staan en dat heel langzaam uit te bouwen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”